Stedentrips in eigen land

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:20

Als (winkel)stad, vind ik Leeuwarden, Groningen, Haarlem, Utrecht, Den Haag, Maastricht, Nijmegen, Breda en Den Bosch leuk. Voor de natuur zijn de Waddeneilanden leuk, dorpjes/stadjes op de Veluwe, Bergen, Schoorl, Noordwijk, etc... Genoeg leuks in ons land, hoor, nog zoveel meer dan wat ik op noem...

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:21

Haarlem :D
Vond ik een hele leuke stad om doorheen te wandelen, vooral van de zomer met terrasjes op het grote plein :)

Ik kom zelf uit Utrecht, en blijf dat toch ook een heerlijke stad vinden om lekker langs de grachten te struinen of de Dom op te gaan :)

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:31

Shenavallie schreef:
Wij hebben zo'n 23 jaar geleden eens alle straten van het Monopoly-spel in het echt bezocht (uiteraard niet in één dag) en bezochten dan gelijk de bijbehorende stad of een stad daarbij in de buurt. Was toen erg leuk om te doen. Misschien ook wat voor jou, TS?



Bijna alle straten denk ik. :+ Houstraat Haarlem bestaat nl niet. Wel Grote,kleine,korte,lange enz. houtstraat, zelfs een houtplein, maar geen "Houtstraat" zonder iets ervoor. :+

Mocht je tips over Haarlem willen, kan ik je zat geven.

Verder de vraag Vlissingen of Middelburg: Wanneer ga je? Bij terrasweer is Vlissingen leuk, Middelburg is altijd leuk. Vlissingen is een kustplaats, Middelburg is een historische stad.

Joy_Mennings

Berichten: 2298
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:32

Balenciaga schreef:
Geen Nederland, maar toen ik mijn studentenOV nog had was het heel voordelig te doen met de trein: Antwerpen! Omdat je in Nederland gratis met de trein reist, hoef je alleen het stukje over de grenst te betalen.
Brussel was overigens ook goed te doen qua prijs en reistijd.


Het ligt er natuurlijk aan vanuit waar je vertrekt, vanuit Groningen wordt het een hele lange reis naar Brussel :')

Ik studeer in Brussel (kom zelf uit omgeving Eindhoven) maar pak toch echt liever de flixbus dan de trein. Met de trein ben ik zo'n 4/4,5 uur onderweg van deur tot deur en kost dit tussen de €20 en €35 voor de trein van Brussel tot Eindhoven. Met de flixbus ben ik zo'n 3 uur onderweg van deur tot deur en kost het €12 over het algemeen.

Maar Brussel is inderdaad ook een leuke stad om te bezoeken!

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:37

chazzie schreef:
Ik volg even je topic en kom hem ook meteen even "vervuilen".

Binnenkort ga ik een paar dagen naar Valkenburg (Limburg) als iemand aanraders heeft wat je daar moet hebben gezien en waar je lekker gezellig kan eten, hoor ik het graag!


Ik ben afgelopen weekend naar Valkenburg geweest en wij zijn naar de Fluweelengrot geweest, dat was heel leuk :D Verder heb je nog wat grotten en mijnen die je kunt bezoeken, een stoeltjeslift en gewoon het centrum. Je hebt daar een heleboel superleuke terrasjes waar je lekker een Limburgse vlaai kunt eten ;)

chazzie
Berichten: 430
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 06:24

WithinYuuri schreef:
chazzie schreef:
Ik volg even je topic en kom hem ook meteen even "vervuilen".

Binnenkort ga ik een paar dagen naar Valkenburg (Limburg) als iemand aanraders heeft wat je daar moet hebben gezien en waar je lekker gezellig kan eten, hoor ik het graag!


Ik ben afgelopen weekend naar Valkenburg geweest en wij zijn naar de Fluweelengrot geweest, dat was heel leuk :D Verder heb je nog wat grotten en mijnen die je kunt bezoeken, een stoeltjeslift en gewoon het centrum. Je hebt daar een heleboel superleuke terrasjes waar je lekker een Limburgse vlaai kunt eten ;)


De Fluweelengrot, kasteelruine en grotten staan idd al op mijn lijstje.
Goed te horen dat het er leuk is!

Dreamy

Berichten: 24067
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 06:44

Ik wil dit toch ook wel wat meer gaan doen, dus ik lees even mee :D

Qimm

Berichten: 15176
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 08:33

Barbet schreef:
Elburg is ook leuk voor een weekend, het is een historisch stadje met veel bezienswaardigheden en leuke terrasjes.
In Elburg zelf is het heel compact en bijna alles is daarom wel op loopafstand van elkaar.


Ja, daar waren wij afgelopen zomer ook. Erg leuk! Verder Delft, Alkmaar en Deventer aan te raden

Sure_lee

Berichten: 10411
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 09:00

Er zijn al veel dingen genoemd. Ik vind zelf Naarden-vesting heel leuk. Allemaal kleine boetiekjes en eettentjes. Ook vlakbij hei en water. Als je daar bent kun je ook Laren en Blaricum of Muiderslot meepakken. Al ben ik daar niet bekend met het OV. Maar als je bijvoorbeeld fietsen huurt kom je denk ik een heel eind.

WithinYuuri
Berichten: 964
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:13

Sure_lee schreef:
Er zijn al veel dingen genoemd. Ik vind zelf Naarden-vesting heel leuk. Allemaal kleine boetiekjes en eettentjes. Ook vlakbij hei en water. Als je daar bent kun je ook Laren en Blaricum of Muiderslot meepakken. Al ben ik daar niet bekend met het OV. Maar als je bijvoorbeeld fietsen huurt kom je denk ik een heel eind.


Fietsen is daar idd goed te doen. Ik ben met mijn vriend van zijn huis (West-Friesland) naar mijn huis (West-Veluwe) gefietst, en een van de dagen zijn we van Amsterdam naar Lage Vuursche gegaan. Daarbij idd ook Muiden en Naarden-vesting aangedaan, was goed te fietsen :)

MarliesV

Berichten: 15205
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:34

Zwolle en Kampen samen is leuk! Maar een kwartiertje met de trein van elkaar af en ieder zijn eigen charme.

Esmee_RS

Berichten: 4884
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:40

Joy_Mennings schreef:
Balenciaga schreef:
Geen Nederland, maar toen ik mijn studentenOV nog had was het heel voordelig te doen met de trein: Antwerpen! Omdat je in Nederland gratis met de trein reist, hoef je alleen het stukje over de grenst te betalen.
Brussel was overigens ook goed te doen qua prijs en reistijd.


Het ligt er natuurlijk aan vanuit waar je vertrekt, vanuit Groningen wordt het een hele lange reis naar Brussel :')

Ik studeer in Brussel (kom zelf uit omgeving Eindhoven) maar pak toch echt liever de flixbus dan de trein. Met de trein ben ik zo'n 4/4,5 uur onderweg van deur tot deur en kost dit tussen de €20 en €35 voor de trein van Brussel tot Eindhoven. Met de flixbus ben ik zo'n 3 uur onderweg van deur tot deur en kost het €12 over het algemeen.

Maar Brussel is inderdaad ook een leuke stad om te bezoeken!

Goed punt ja, ik kwam uit Rotterdam inderdaad :+
Maar Antwerpen is dan nog wel goed te doen!

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Stedentrips in eigen land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 12:14

Het wordt Middelburg :D Ga van de week boeken!