Kruger park februari

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 09:49

Wij slapen drie nachten nachten in het park.
Lower Sabie, Skukuza en nog eentje kan even niet opkomen.
Twee keer hazyview en nog een keer bij merloth park.

Ga echt alle tips meenemen!!
Zon zin in.
Nog tips voor z Kleding?

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:59

Neem maar zaklampen mee, het is hier op dit moment load-shedding dus het gebeurd regelmatig dat we zonder electriciteit zit.
Verder moet je altijd je prullenbakken en koelkasten gesloten houden, de apen stelen alles.
Het is malaria gebied, neem maar lekker veel deet-producten mee.
Verder qua weer, het is erg ontstuimig op het moment. Mijn man woont in Phalaborwa en daar regent het nu de hele tijd. Breng dus maar lange broeken, korte broeken, shirtjes en truien mee en een regenjas als je plek hebt.
's Avonds niet zonder zaklamp lopen en proberen slippers te vermijden. Schorpioenen, slangen, spinnen en Rooi Romane zijn daar vollop.

Wanneer ga je?

[EDIT] Een drie-punt-plug kan je hier gewoon in de supermarkt kopen, is een stuk makkelijker en goedkoper dan het in Nederland te kopen.

Anoniem

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 11:02

We gaan eind maart.

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:20

De apen zijn echt hel ja.
Let er ook op dat je de ramen van je auto goed dicht hebt als je in het kamp parkeert..
Wij hebben een groepje vervet monkeys bij onze buren op het dashboard in de auto een zak chips zien leegvreten :')

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:21

Dat luipaard is zeker niet zwanger :')


Ik was er de laatste keer maar een paar dagen en heb meerdere luipaarden, veel leeuwen en zelfs 3 dagen op rij wilde honden gezien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 21:53

Wij slapen ook nog buiten t park.
Oa hazyview en als het goed is merloth park.
Als je dan savonds naar n restaurant wilt..
Is dat gewoon veilig met de eigen auto??
Of?

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:10

Wij vroegen dat altijd ter plekke waar we waren in ZA. Overal waar we aankwamen vroegen we of het veilig was om in het licht of donker de straat op te gaan.
Maar ik denk dat dat in die regio wel kan. Gewoon je deuren op kinderslot als je rijdt en logisch nadenken. Nergens zomaar stoppen.
Heb je geen huisje met braai, zodat je lekker kunt bbqen?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:26

In die regio’s kan het vaak wel. Maar idd altijd even navragen :j

Tancreda4

Berichten: 24039
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 07:32

Anoniem schreef:
We gaan eind maart.


Misschien komen we elkaar stiekem nog tegen. Wij zijn ook eind maart in Kruger. Vanaf 27e 5 dagen.

Anoniem

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:37

Joh!! Wij ook hahah

Tancreda4

Berichten: 24039
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:56

Leuk!!

Zie dat het vanaf 26e is.
Wij slapen 26e in Olifants, dan 2 nachten in Tamboti, en 2 in Lower Sabie. De 31e rijden we naar het zuiden.

Anoniem

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:02

Wij slapen ook in lower Sabie geloof ik, moet alleen even checken welke dag..
We rijden elkaar vast wel ergens voorbij hahaha

Hanneke_68

Berichten: 105
Geregistreerd: 10-03-14
Woonplaats: Foros de Salvaterra, Portugal

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:39

Hoi, kom even binnenvallen. Super leuk voor je zo’n reis! Ik woon ongeveer 45 min van het Kruger af. Kom er dus vaak. Ik woon in Nelspruit. Wij slikken nooit malaria tabletten als we in Kruger zijn. Genoemde bescherming van kleding en anti muggenspul is voldoende. Alleen als wij naar Mozambique gaan in ‘malariatijd’ gebruiken we een homeopatisch middel tegen malaria dat je hier kunt kopen (even de naam kwijt). Daar heb je geen bijwerkingen van. Ik weet niet wanneer je in Hazyview bent? Ik doe daar elke laatste zaterdag van de maand een markt. De markt is bij Perry’s Bridge een leuk ‘toeristen’ centrum. Daar kun je ook ‘s avonds ‘veilig’ uit eten gaan. Qua veiligheid, hou je ogen open en denk logisch na. Geen dure sieraden, camera’s etc ‘showen’. Als je meer info wilt kun je me een pb sturen. In ieder geval een hele fijne reis toegewenst.

Anoniem

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:02

Dank!
Wij slapen de eerste nacht in hazy, vrijdag.

Nee opzichtige dingen doe ik niet aan/ om en laat ik lekker thuis.
Gewoon lekker basic kleren en thats it.

Malaria tabletten gaan we toch maar wel slikken, durf de gok niet te nemen.
Uiteraard ook deet mee en lange broeken en shirts.

Hanneke_68

Berichten: 105
Geregistreerd: 10-03-14
Woonplaats: Foros de Salvaterra, Portugal

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:13

Verstandig. Is net als je ziek voelt van de gewone malariatabletten dat je weet dat er nog goede alternatieven zijn. Als je vanuit Hazyview het Kruger in gaat, neem dan Phabeni gate en niet Numbi gate. Ze zullen je dat ter plaatse ook wel vertellen neem ik aan. Maar bij Numbi is te gevaarlijk. Je rijd een heel eind door de trust en er zijn bijna dagelijks protesten. Waarvoor weet niemand echt maar ze branden autobanden en rommel om de weg te versperren en gooien stenen naar de auto’s. Phabeni is een kleine en vriendelijke gate. Net een tip van een ‘local’ ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:14

Kijk! Das een fijne tip haha.
Leuk dat je zo meedenkt.
Heb er zin in.

Zijn er nog dingen die ik niet moet vergeten in te pakken naast de standaard dingen?
Is het nu Idd fris savonds en Smorgens?
Truien weer?

Hanneke_68

Berichten: 105
Geregistreerd: 10-03-14
Woonplaats: Foros de Salvaterra, Portugal

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 11:46

Ik draag in de winter, maart begint de ‘winter’, altijd een vestje of dun jasje. Door de dag warmt het lekker op en kun je zelfs in shorts en een t-shirt rondlopen. Maar vooral in Kruger kan het in de nacht goed koud worden. Vooral als je een nacht gamedrive gaat doen trek dan maar iets lekker warms aan. Sommige hebben warme dekens in de voertuigen maar niet altijd. Ik was laatste keer mijn jas in het huisje vergeten en er waren geen dekens aan boord. Vreselijk koud gehad! Die tijd overdag kan het nog makkelijk 25 graden worden en warmer. Ik heb vorige winter niet één keer mijn winterjas of mijn laarzen gedragen. Maar ja, dat is Nelspruit. Johannesburg hebben ze wel echt winter. Brrr...
Verder kun je hier alles kopen. Durf zelfs te zeggen nog meer dan in Nederland. Vooral toiletartikelen zijn hier veel goedkoper. Dus als je net voor de eerste dag wat shampo en zeep ed hebt, kun je hier voor je verblijf kopen. Scheelt een hoop gewicht in je koffer.
En inderdaad, de prijzen in de winkels in Kruger zijn beetje heftig dus koop je snoep, koek en chips voor onderweg buiten het park maar verder, je bent op vakantie. Geniet van het eten in het park als je daar slaapt. Lower Sabie heeft een goede Mug and Bean, Skukuza de Cattle Baron.
In Hazyview eet je lekker bij Topolinos in Perry’s Bridge en aan de overkant daarvan zit nog een goed restaurant. Kom even niet op de naam. De restaurants zijn hier voor buitenlanders absoluut goedkoop. Mijn moeder komt elk jaar twee maanden en waant zich hier miljonair. Ik moet altijd voor haar geld trekken en bij mij houden. Telkens vraagt ze:”Is het nou nog niet op?”.
Verder gewoon lekker genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:20

Helaas gaat t niet door.
Vriend mag geen dienstreis doen ivm dat stomme Corona virus.
Hopelijk later dit jaar herkansen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 16:47

Ah nee! Wat een onzin zeg.

maj0

Berichten: 6590
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 17:23

Wat jammer. Ik wou juist even mee gaan lezen. Wij zijn aan het kijken wat het allemaal kost om naar afrika te gaan. Niet alleen voor het krugerpark maar ook voor een bruiloft.

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:01

Als je meerdere dagen gaat is het de moeite waard om uit te rekenen of het scheelt om een wildcard te kopen van sanparks. Toen wij er een week waren hebben we die gekocht, dat scheelde wat aan kosten.

Hanneke_68

Berichten: 105
Geregistreerd: 10-03-14
Woonplaats: Foros de Salvaterra, Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:03

Ach wat jammer! Maar nu net vanmiddag op het nieuws dat we ons eerste Corona geval hebben. En geloof maar dat het hier snel zal verspreiden! Handen wassen na toiletbezoek is meestal meer uitzondering dan regel. Denk dat je veiliger bent in Nederland. Ik hoop voor je dat je toch gauw deze kant op kan komen en neem dan gerust kontakt met me op. Kan ik je weer nieuwe up to date info geven.

Anoniem

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:26

Ik neem zeker contact op!

Ja, nadat we te horen kregen dat hij niet op zakenreis mag,( ook niet binnen Nederland..) hoorde ik van Corona bij “ jullie”..

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 18:46

Hanneke_68 schreef:
Ach wat jammer! Maar nu net vanmiddag op het nieuws dat we ons eerste Corona geval hebben. En geloof maar dat het hier snel zal verspreiden! Handen wassen na toiletbezoek is meestal meer uitzondering dan regel. Denk dat je veiliger bent in Nederland. Ik hoop voor je dat je toch gauw deze kant op kan komen en neem dan gerust kontakt met me op. Kan ik je weer nieuwe up to date info geven.


Het zal wel een drama hier worden :7 , mijn man werkt in het staatsziekenhuis van Phalaborwa, ze zijn er echt niet op uitgerust...

Ik twijfelde of ik naar Nederland zou vliegen morgen ivm Corona, maar toen hier het nieuws doorbrak dat de eerste zich gemeld heeft kan ik met een gerust hart naar Nederland gaan en terug komen. Ik had de hele tijd in mijn achterhoofd 'zal mij weer gebeuren dat ik iedereen hier besmet en ziek maak :+ '

Hanneke_68

Berichten: 105
Geregistreerd: 10-03-14
Woonplaats: Foros de Salvaterra, Portugal

Re: Kruger park februari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:32

Ai Marije112, ja je kunt nu met een gerust hart gaan. Hier in Nelspruit ervaring met staats- en privé hospitaal. Ik weet niet wat erger is. Wat doet je man? En woon jij ook in ZA? Ek is mal oor Phalagat. Heb er een tijd lesgegeven. Sagte plekkie voor.