Midden-amerika, waar heen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Midden-amerika, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 13:20

In de zomervakantie heb ik een week of 6 á 7 vrij en kan ik op pad vanaf 22 juli. Vorig jaar ben ik al backpackend Mexico door geweest en dit jaar wil ik graag weer backpacken in Midden-Amerika. Eigenlijk zit ik te kijken naar alle landen van Midden-Amerika met uitzondering van Mexico. Omdat ik waarschijnlijk wederom in mijn eentje reis (31 jaar) zoek ik ervaringen en tips... Welk land is dé aanrader en hoe zit het met de veilgheid? Hoe is het OV en wat is budgettechnisch het meest vriendelijk?

Dus iemand tips voor landen als Guatamala, Honduras, Belize, El Salvador, Nicaragua, Costa Rica, Panama...? Ik zoek natuur, activiteiten, walvissen ( :+ ), vulkanen, reis budget (hostels) en heb momenteel Spaanse les. Wie helpt? :D

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Midden-amerika, waar heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:55

Ik lees mee! Helaas geen tips, want zelf alleen nog maar Mexico geweest. Vooral Costa Rica lijkt mij prachtig maar zit wel een prijskaartje aan.

AnniekSolana

Berichten: 662
Geregistreerd: 29-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:10

Vorig jaar naar Costa Rica geweest. Absolute aanrader! Alleen denk ik dat je met het openbaar vervoer niet ver komt. Wij hebben daar een auto gehuurd en die heb je ook wel echt nodig om op mooie plekjes te kunnen komen denk ik. Het is overigens wel erg veilig en het rijden is ook makkelijk in Costa Rica.
Overigens ook walvissen gespot (2× zelfs), toen waren we onderweg naar Corcovado national park.
Costa Rica heeft veel prachtige nationale parken welke allemaal weer uniek zijn. Daarnaast hebben wij gezipplined boven de jungle in Monteverde, dat was ook gaaf. Wij hebben overigens heel veel verschillende activiteiten gedaan, maar ik weet niet wat je leuk vindt?
Budget tips heb ik niet. Wij hebben in vrij unieke en daardoor prijzige accommodaties geslapen, maar dit was het geld het wel absoluut waard. Costa Rica is niet goedkoop, maar ik denk dat je dat zelf ook wel voor een deel in de hand hebt.