Veel zon en rust in november

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Veel zon en rust in november

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:25

Ik heb echt een super turbulent (op een vervelende manier) jaar gehad en ik wil dus in november/december (ik ben zzp'er dus erg flexibel, wil graag thuis zijn met de kerst en niet voor november weg) een maandje weg. Het wordt een projectje, iets waar ik voor wil sparen en waar ik mijn leven ook echt even tot het maximale wil leven. Belachelijk luxe dus eigenlijk.

Zelf heb ik een aantal ideeën van plekken waar ik heen zou willen, maar ben wel benieuwd wat jullie misschien nog aan zouden dragen. Mijn 'eisen':

- Warm genoeg voor bikini's en cocktails aan het strand/zwembad.
- Veilig om alleen te bereizen als vrouw, wil 's avonds alleen naar buiten kunnen en in mijn eentje een stad kunnen verkennen zonder gedoe.
- Het liefst wil ik een maand weg en zou ik in die tijd 2/3 plekken aandoen, het zou leuk zijn als ik het pendelen zelf met een huurauto oid zou kunnen doen.

Verder sta ik qua windrichtingen en budget redelijk overal voor open. Azië (Vietnam, Thailand etc) trekt me wat minder, maar misschien heeft iemand tips om me over de streep te trekken.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Veel zon en rust in november

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:34

Tot hoe laat wil je s'avonds kunnen buitenwandelen?

Ik heb in Mexico de staten Yucatan, Chiapas, Campeche en Quintana Roo gedaan. In Yucatan stikt het van de luxe resorts. Maar je hebt ook op Isla Holbox leuke hostels en mooie resorts. Maar laat in de avond is het niet overal altijd even prettig als vrouw alleen.

Anoniem

Re: Veel zon en rust in november

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:36

Ik hoef niet per se tot in het holst van de nacht rond te paraderen, maar vind het wel leuk als ik bv een bar kan opzoeken (met Uber vind ik geen probleem) zonder dat ik echt serieuze angst moet hebben. Mexico is idd een van de landen die op mijn lijstje stonden, goed om te horen dat dat bevalt!

Luxe resorts hoeft niet per se, ik heb ook geen oneindige buidel, maar ik wil wel ff genieten van mijn leven en daar hoort een zwembadje en een mogelijkheid tot cocktails drinken wel bij :)) Ik ga de staten die je noemt even googelen!

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Veel zon en rust in november

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:40

Ohh dan zit je in Mexico in de hostels ook wel goed, ontmoet je nog mensen ook als je dat wilt. Veel hostels hebben gewoon een zwembad.

Omdat je 3 plaatsen wilt zou ik denken aan plaatsen als
- Isla Mujeres
- Isla Holbox
- Bacalar

Wil je verder reizen en dingen zien; Palenque (de ruïnes daar zijn prachtig) en als je nog verder wilt: San Cristobal de Las Casas. Het OV is erg goed geregeld, dus een huurauto heb je er niet perse nodig.

Anoniem

Re: Veel zon en rust in november

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:41

Ik denk dat dingen zien er nog wel bij komt, ik ben niet gebouwd om een maand aan het zwembad te liggen. Maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om echt even bij te komen, veel te lezen etc. Thanks voor de tips! Ik ga ernaar kijken.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Veel zon en rust in november

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:51

Hawaii past echt heel goed in het plaatje wat je omschrijft. Je kunt dan een paar verschillende eilanden bekijken. Prachtige natuur, genoeg te zien en doen maar ook alles om lekker relaxed aan het strand te liggen en cocktails in overvloed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:51

Katja schreef:
Hawaii past echt heel goed in het plaatje wat je omschrijft. Je kunt dan een paar verschillende eilanden bekijken. Prachtige natuur, genoeg te zien en doen maar ook alles om lekker relaxed aan het strand te liggen en cocktails in overvloed.

Oeh, ik had Miami wel in mijn achterhoofd maar Hawaii is eigenlijk nog een veel beter idee :)) Thanks!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Veel zon en rust in november

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:55

Hawaii is echt mijn ultieme vakantie geweest tot nu toe. Zo mooi en zo relaxed. Het hele sfeertje daar was top.
Miami is ook leuk maar niet echt relaxed, als je richting de Keys gaat wel weer en Naples heeft ook een lekker sfeertje.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:55

Bonaire/curacao?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:58

Katja schreef:
Hawaii is echt mijn ultieme vakantie geweest tot nu toe. Zo mooi en zo relaxed. Het hele sfeertje daar was top.
Miami is ook leuk maar niet echt relaxed, als je richting de Keys gaat wel weer en Naples heeft ook een lekker sfeertje.

Als ik naar Miami zou gaan zou het idd rondje worden, paar dagen in Miami en dan verder trekken langs de Keys. Ik ben er eerder geweest en vond het heel leuk. Heb even gekeken en Hawaii is vooralsnog wel echt heel duur om naartoe te vliegen, Miami zou ik de helft goedkoper uit zijn :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:59

Saaams schreef:
Bonaire/curacao?

Staat idd op het lijstje! Maar moet ik even wat beter onderzoek naar doen. Ik heb het gevoeld dat ik op zo'n relatief klein eiland misschien een beetje 'vast' zit als ik echt een maand wil, dus dan zou ik het het liefst wel willen combineren.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:01

Dubai

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:02

Divers schreef:
Dubai

Dubai trekt mij dan echt weer totaaaaal niet, zou daar ook niet echt snel in mijn eentje over straat gaan en tenzij ik binnen de stad hotels hop kan ik er niet echt op meerdere plekken zijn toch? Of heb jij een andere ervaring? Ben benieuwd waarom je deze als tip gaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:04

Costa Rica!

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:05

Emmaa_ schreef:
Divers schreef:
Dubai

Dubai trekt mij dan echt weer totaaaaal niet, zou daar ook niet echt snel in mijn eentje over straat gaan en tenzij ik binnen de stad hotels hop kan ik er niet echt op meerdere plekken zijn toch? Of heb jij een andere ervaring? Ben benieuwd waarom je deze als tip gaf.


Je kunt daar prima alleen over straat hoor, geen enkel probleem. En Dubai is een van een heleboel Emiraten, dus er zijn ook nog verschillende plekken. Ras al-Khaimah bijvoorbeeld staat heel hoog op mijn wensenlijst, zo mooi! Een maand in Dubai lijkt mij idd een beetje overdreven en errug duur though :D

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:10

In mij komt Bali direct naar boven. Ontzettend makkelijk en veilig om alleen te bereizen. Mooie (en goed betaalbare) accommodaties, gastvrije mensen en goed vervoer overal.

Vanuit Bali kun je met de boot naar Lombok, de Gili eilanden en Nusa Penida etc. Genoeg uitwijk mogelijkheden die stuk voor stuk allemaal tof zijn.

Succes en vooral veel plezier met alle voorbereidingen! Ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:14

LieZ_Horses schreef:
In mij komt Bali direct naar boven. Ontzettend makkelijk en veilig om alleen te bereizen. Mooie (en goed betaalbare) accommodaties, gastvrije mensen en goed vervoer overal.

Vanuit Bali kun je met de boot naar Lombok, de Gili eilanden en Nusa Penida etc. Genoeg uitwijk mogelijkheden die stuk voor stuk allemaal tof zijn.

Succes en vooral veel plezier met alle voorbereidingen! Ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze.

Bali staat inderdaad heel erg hoog op mijn lijstje. Ik heb me er altijd een beetje tegen afgezet omdat er zo veel Nederlanders zitten en ik de vibe die ik erbij kreeg nooit helemaal kon plaatsen, maar voor wat ik voor ogen heb lijkt het me eigenlijk relatief ideaal. Enige nadeel is dat ik er dan wel in het regenseizoen zou zitten, weet nog niet helemaal of ik daar bang voor ben of niet.

AnnevM

Berichten: 925
Geregistreerd: 12-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:18

Emmaa_ schreef:
Divers schreef:
Dubai

Dubai trekt mij dan echt weer totaaaaal niet, zou daar ook niet echt snel in mijn eentje over straat gaan en tenzij ik binnen de stad hotels hop kan ik er niet echt op meerdere plekken zijn toch? Of heb jij een andere ervaring? Ben benieuwd waarom je deze als tip gaf.


Ik wil hier even op inhaken. Ik ben inmiddels vier keer in Dubai geweest en heb me als vrouw zijnde in mijn eentje nog nooit zo veilig gevoeld als daar :j Je kan echt makkelijk alleen over straat en een taxi nemen o.i.d., ook ‘s avonds laat!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:18

Emmaa_ schreef:
Katja schreef:
Hawaii is echt mijn ultieme vakantie geweest tot nu toe. Zo mooi en zo relaxed. Het hele sfeertje daar was top.
Miami is ook leuk maar niet echt relaxed, als je richting de Keys gaat wel weer en Naples heeft ook een lekker sfeertje.

Als ik naar Miami zou gaan zou het idd rondje worden, paar dagen in Miami en dan verder trekken langs de Keys. Ik ben er eerder geweest en vond het heel leuk. Heb even gekeken en Hawaii is vooralsnog wel echt heel duur om naartoe te vliegen, Miami zou ik de helft goedkoper uit zijn :o
Goed de aanbiedingen in de gaten houden. Wij vlogen een paar jaar geleden voor iets minder dan €600 per persoon inclusief bagage. Nou is dat natuurlijk nog altijd meer dan een goede aanbieding naar Miami maar ik zie met enige regelmaat Hawaii voor rond de €500 langskomen.

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 23:58

Emmaa_ schreef:
LieZ_Horses schreef:
In mij komt Bali direct naar boven. Ontzettend makkelijk en veilig om alleen te bereizen. Mooie (en goed betaalbare) accommodaties, gastvrije mensen en goed vervoer overal.

Vanuit Bali kun je met de boot naar Lombok, de Gili eilanden en Nusa Penida etc. Genoeg uitwijk mogelijkheden die stuk voor stuk allemaal tof zijn.

Succes en vooral veel plezier met alle voorbereidingen! Ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze.

Bali staat inderdaad heel erg hoog op mijn lijstje. Ik heb me er altijd een beetje tegen afgezet omdat er zo veel Nederlanders zitten en ik de vibe die ik erbij kreeg nooit helemaal kon plaatsen, maar voor wat ik voor ogen heb lijkt het me eigenlijk relatief ideaal. Enige nadeel is dat ik er dan wel in het regenseizoen zou zitten, weet nog niet helemaal of ik daar bang voor ben of niet.

Ik ben een keer in december in Bali geweest en het viel reuze mee qua regen. Het was voornamelijk 's nachts en soms overdag een paar kleine buien. Geen langdurige buien zoals dat we hier kennen.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:07

Ik zou ook aan hawaii denken, ik heb er in drie weken drie eilanden gedaan en het was zo mooi en relaxed, ik heb ook nog nooit ergens zo relaxed auto gereden. Je kunt er hiken, snorkelen/duiken, shoppen, parachutespringen, grotten in, vulkanen bekijken etc etc de eilanden verschillen ook best veel van elkaar. We hadden zelf best goedkope hotels, maar zelfs die waren voor onze begrippen heel luxe.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:07

Costa Rica is echt gaaf ! Alhoewel ik niet weet of je daar ‘s avond als vrouw alleen makkelijk over straat kunt.

En anders Florida en Mexico combineren, of Mexico en Curaçao. Nou ja, mogelijkheden genoeg in de Caribbean.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:14

Saaams schreef:
Bonaire/curacao?


Curaçao is nou niet echt veilig om in de avonden alleen over straat te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 00:31

AnnevM schreef:
Ik wil hier even op inhaken. Ik ben inmiddels vier keer in Dubai geweest en heb me als vrouw zijnde in mijn eentje nog nooit zo veilig gevoeld als daar :j Je kan echt makkelijk alleen over straat en een taxi nemen o.i.d., ook ‘s avonds laat!

Dat vond ik ook in Oman. :j

@TS: je kunt ook overwegen om een paar Caraïbische eilanden aan te doen als je die kant op wilt. Ik ben afgelopen oktober op St Kitts geweest - was toen nog wel vrij stil, want het was laagseizoen, maar ik gok dat het in november drukker zal worden als het cruiseseizoen weer begint aan te trekken. Ik ben er twee weken geweest en dat was ook wel voldoende, dus als ik een maand zou gaan, zou ik sowieso nog wat andere eilanden bezoeken. Het is wel erg veilig, en dat benadrukt de bevolking ook als ze merken dat je alleen reist; zo heb ik regelmatig 's avonds laat met m'n camera op straat gestaan om foto's te maken, en dat was geen enkel punt. :)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Veel zon en rust in november

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:02

Is Hawaï leuk om in je eentje te reizen, als in: zitten daar meer mensen die alleen rondtrekken?