Zuid-Korea

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Zuid-Korea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 22:44

Hoi!

Zijn hier meer bokkers die fan zijn van Zuid Korea? :)

Of mensen die er heen zijn gereisd/er hebben gestudeerd/gewoond? En hoe was dat?

Ik vind het land, de cultuur, de mensen etc.. heel interessant! En ik zou erg graag het land eens willen bezoeken. Het liefst ga ik er een langere tijd wonen, bijv. tijdens mijn scriptie!

Ik ben me al wat aan het verdiepen in de geschiedenis, de cultuur etc en ik ben begonnen met Koreaans leren. Al valt dat nog wel tegen :')

Ik ben benieuwd! Foto's zijn ook altijd welkom *\o/*

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Zuid-Korea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:56

Ik ben een aantal dagen in Seoul geweest en vond het geweldig. Heel indrukwekkende stad met enorm vriendelijke mensen en veel cultuur. We zijn ook naar de DMZ geweest en dat vond ik bizar om te zien.
Was toen een kort bezoekje maar ik zou zeker meer willen zien.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Zuid-Korea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 22:58

Ik, heb er zelfs een webshop in opgezet :D Twee jaar geleden naar Seoul geweest, en plannen zijn er om volgend jaar weer te gaan (hoewel ik stiekem ook wel heel graag naar Busan zou willen)

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 23:58

Katja schreef:
Ik ben een aantal dagen in Seoul geweest en vond het geweldig. Heel indrukwekkende stad met enorm vriendelijke mensen en veel cultuur. We zijn ook naar de DMZ geweest en dat vond ik bizar om te zien.
Was toen een kort bezoekje maar ik zou zeker meer willen zien.


Oh wow, dat lijkt mij idd ook heel bizar om te zien. Ik zag dat ook eens met 3 op reis. Volgens mij was er toen zelfs een presentator die naar Noord Korea ging. Je kunt je haast niet voorstellen dat een land zo afgesloten is van de rest vd wereld.

Ik zou trouwens ook echt naar Seoul willen <3 Was het ook interessant buiten de toeristische trekpleisters om? Volgens mij staan er ook veel flatgebouwen en zijn er grote/drukke wegen etc. Natuurlijk ook logisch voor een hoofdstad :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Zuid-Korea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:52

Lees uit interesse mee, mijn nichtje is in Seoul geboren :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 01:17

Jaaa Zuid-Korea is fantastisch! Ik heb er ruim 4 maanden gewoond tijdens minor en ik mis het soms wel echt. Daarom ga ik in oktober weer terug, maar dan gewoon 2-3 weken als vakantie. Daarnaast ben ik ook nog steeds bezig met de taal leren, dat is er handig aangezien niet iedereen daar Engels spreekt, en hoe langer je bezig bent hoe makkelijker het uiteindelijk wordt ervaar ik. :j

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zuid-Korea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 02:20

Ja dat Engels viel wel tegen daar.. ik zat net ten zuiden van Seoul, maar als ik bij de winkel beneden vroeg om het bonnetje dan stonden ze vragend met een tasje in hun hand..
Ik hoop er komend jaar weer naar toe te kunnen voor werk, :j

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:36

IsaCalixa schreef:
Katja schreef:
Ik ben een aantal dagen in Seoul geweest en vond het geweldig. Heel indrukwekkende stad met enorm vriendelijke mensen en veel cultuur. We zijn ook naar de DMZ geweest en dat vond ik bizar om te zien.
Was toen een kort bezoekje maar ik zou zeker meer willen zien.


Oh wow, dat lijkt mij idd ook heel bizar om te zien. Ik zag dat ook eens met 3 op reis. Volgens mij was er toen zelfs een presentator die naar Noord Korea ging. Je kunt je haast niet voorstellen dat een land zo afgesloten is van de rest vd wereld.

Ik zou trouwens ook echt naar Seoul willen <3 Was het ook interessant buiten de toeristische trekpleisters om? Volgens mij staan er ook veel flatgebouwen en zijn er grote/drukke wegen etc. Natuurlijk ook logisch voor een hoofdstad :)
Ik vond vooral het centrum heel leuk om te zien. Er zijn zoveel winkels in een stijl die wij totaal niet kennen en alles is per soort winkel gegroepeerd. Dus een hele straat met cosmeticawinkels en dan weer een hele straat met iets anders. De vismarkt vond ik ook erg tof.

Met engels kom je inderdaad niet heel ver met mensen zijn super behulpzaam en handen en voeten werken vrij goed. En de mensen die engels spreken komen wel snel naar je toe om te vragen of ze je ergens mee kunnen helpen. Het openbaar vervoer is wel heel goed te doen ook als je de taal niet begrijpt.
Waar wij het meest tegenaan liepen was dat we dan iets uit hadden gezocht om te gaan eten maar ter plaatse de namen niet konden lezen dus gewoon maar ergens naar binnen gingen. Eten was overal echt super lekker.

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 11:57

loveslimpie schreef:
Ja dat Engels viel wel tegen daar.. ik zat net ten zuiden van Seoul, maar als ik bij de winkel beneden vroeg om het bonnetje dan stonden ze vragend met een tasje in hun hand..
Ik hoop er komend jaar weer naar toe te kunnen voor werk, :j


Ja dat lijkt me wel lastig dan! Zijn het vooral de oudere mensen of ook wel jongeren die weinig/geen Engels spreken?

Ik vind van Koreaans vooral de uitspraak zo lastig.. schrijven valt nog wel enigszins te doen
Laatst bijgewerkt door Fearn op 21-12-19 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Zuid-Korea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 11:58

Haha het eten ben ik ook wel benieuwd naar. Heb wel eens van de toko een soort kant-en-klare kimchi gehad, maar dat zal toch wel een groot verschil zijn met de echte. Alhoewel ik van die niet veel had geproefd want hij was echt extreem pittig :') (terwijl ik echt vaak pittig eet, maar dit was niet te doen haha)

Hannepan

Berichten: 798
Geregistreerd: 01-08-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Zuid-Korea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 14:34

Hier nog iemand! Nog nooit in Zuid Korea geweest, maar zou er wel heel graag ooit naartoe willen :D

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:06

LadyMadonna schreef:
Lees uit interesse mee, mijn nichtje is in Seoul geboren :j


Mijne ook, nouja in een voorstad was het.
Ik ben er in 2011 en 2014 geweest. Beide keren 2 weken.
Ik heb er geskied in het Phoenixpark. DMZ zou ook, maar ik miste de bus :o
Ik zou graag eens teruggaan en dan naar Jeju.
Ik vond het erg leuk, heel schoon, beschaafd en netjes. Shoppen bij Lotte, wandelen in de heuvels en (aangelegde) parken en Koreaanse 'pizza' eten enz..

loontje1990
Berichten: 51
Geregistreerd: 30-04-06
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 00:34

Ik ben fan *\o/*
Het land, de natuur, de cultuur, het eten. Ik houd er wel van. <3

In 2017 voor het eerst geweest samen met mijn broer, 2018 en afgelopen voorjaar in mijn eentje. Volgend jaar staat er weer een vakantie ZK op de planning, ik weet alleen nog niet precies wanneer, dat ligt aan het concert waar ik graag heen wil. Gyeongju gaat dan ook een paar dagen bezocht worden

Kon mij prima redden met Engels & wat basic Korean (lezen & schrijven gaan prima. Moet de taal wel verder oppakken) en de 2e keer (1e keer alleen) voelde als thuiskomen.

Seraphia
Berichten: 272
Geregistreerd: 07-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 00:56

Als ik zou durven (vliegangst aww) zou ik dolgraag ooit eens naar Zuid-Korea willen en dan ook richting Seoul.

Ik kijk ook een aantal tv-series waarvan er één een game show is en soms komt er eten aan te pas en als ik dat dan zie dan krijg ik gewoon trek erin. <3 Iets wat mij echt super lekker lijkt (en ook vaak te zien is in die show) is jajamyeon. Oh dat lijkt me zo lekker!

En uiteraard gewoon de cultuur daar, lijkt me prachtig!

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Zuid-Korea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:49

Jaaaa *\o/*, eerst 4 weken met de backpack door Zuid Korea getrokken om vervolgens 10 dagen met een groep Noord Korea te 'ontdekken'. Fantasisch mooi land <3

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:56

Jaaa! Ik ben begin 2018 naar Zuid Korea geweest tijdens de Olympische Spelen. De eerste dagen in Pyeonchang / Gangneung maar de laatste dag in sneltreinvaart Seoul gedaan. Echt een suuuper gaaf land <3

Vooral Seoul is echt een super ontwikkelde stad met mooie winkels, hele vriendelijke mensen en toch ook weer mooie gebouwen en een enorm paleis(?) zo'n beetje midden in de stad. Ik wil zeker nog eens terug :) Maar misschien dan met wat minder kou :brr:

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Zuid-Korea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 21:47

Ahhh jaloers op jullie <3 Ik wil ook echt gaan zodra ik geld heb :') Hopelijk kan ik mijn scriptie daar schrijven en dan m'n kamer hier onderverhuren oid, dat is qua kosten beter te doen dan echt een reis maken.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Zuid-Korea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 21:54

Zuid Korea is idd duurder dan ik had verwacht om doorheen te reizen. Hostels hebben de westerse prijzen, maar zijn dan ook uitstekend verzorgd, nagenoeg altijd met ontbijt en netjes schoon. Openbaar vervoer en eten zijn goedkoper dan in Nederland, maar toch niet zoals in de rest van Azië.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Zuid-Korea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:42

Ik logeerde daar gelukkig steeds, prijzen zijn niet heel laag.
Ik vond het paleis in Seoul ook mooi om te bezoeken en
die (opnieuw aangelegde) rivier een fijne plek om langs te wandelen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Cheonggyecheon

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 10:05

Die paleizen zijn idd mooi om te bezoeken. Even een tip. Als je aankomt in Seoul ga dan eerst naar het paleis in Suwon. Het klinkt een beetje kinderachtig, maar ze hebben daar alle kamers in het paleis ingericht met poppen en meubels. Dan heb je een idee hoe zo'n paleis er 'irl' moet hebben uitgezien. Ik bezocht 'm op een van mijn laatste dagen in Zuid Korea, had een hoop O-zit-dat-zo-momentjes. :Y)

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-19 11:51

Psydoxy schreef:
Die paleizen zijn idd mooi om te bezoeken. Even een tip. Als je aankomt in Seoul ga dan eerst naar het paleis in Suwon. Het klinkt een beetje kinderachtig, maar ze hebben daar alle kamers in het paleis ingericht met poppen en meubels. Dan heb je een idee hoe zo'n paleis er 'irl' moet hebben uitgezien. Ik bezocht 'm op een van mijn laatste dagen in Zuid Korea, had een hoop O-zit-dat-zo-momentjes. :Y)


Dat klinkt leuk!

De serie "Rookie Historian Goo-Hae-Ryung" op Netflix is ook erg leuk, om meer over de geschiedenis van Korea te weten te komen :) (Speelt zich af in de tijd van Joseon)

Vanny_

Berichten: 1459
Geregistreerd: 18-08-06
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 02:20

Ik ben zelf Koreaans :) toevallig op dit topic gekomen, leuk om te lezen dat zo veel mensen geïnteresseerd zijn.
Vind het ook altijd bizar dat kpop toch wel veel fans heeft in NL, ik heb er niks mee :') veel mensen vragen daar als eerste naar..

Als jullie vragen of iets hebben hoor ik het graag!

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 22:18

Hallo!

Ik weet dat dit topic inmiddels alweer een paar jaar oud is, maar misschien zijn er inmiddels (ondanks de corona-reisstop in de tussentijd) wel weer mensen met vakantieplannen naar Zuid-Korea, of er inmiddels al geweest.

Ik in ieder geval wel, heb gister mijn ticket en mijn K-ETA geregeld en ben nu aan het aftellen tot eind oktober :+
Het plan is om Seoul en Busan te gaan verkennen en ik ben erg benieuwd naar andere ervaringen. De bedoeling is dat ik solo op reis ga :D

Groetjes!