Ervaringen Portugal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Ervaringen Portugal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:02

Lissabon ontvangt bij tijd en wijle geen passagiers van bepaalde landen.
Ook is het er veel drukker dus als er tests zijn, lange wachttijden.

Faro ontvangt per definitie minder vliegtuigen en dus ook passagiers, dus vlottere afhaneling en sommigen die niet op Lissabon mogen landen, kunnen dat wel op Faro.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:08

Lusitana schreef:
We hebben op het moment "slecht weer", maar het voordeel van Portugal is dat het normaal niet lang duurt en over het algemeen hebben we na regen meteen weer zon, de hele dag bewolkt zoals nu is redelijk zeldzaam, maar wel iets dat je juist in het najaar tegen kunt komen. Volgende week is het weer normaal voor zover ik weet. Deze site gebruik ik en je kunt specifieke plaatsen invullen. https://www.tempo.pt/
Hoje= vandaag, amanhã= morgen. Segunda= maandag, terça=dinsdag, quarta= woensdag, quinta=donderdag, sexta= vrijdag, sábado=zaterdag en domingo=zondag.

April is ook een maand waarin slecht weer, vooral rond de Paas, vrij normaal is. Ik raad mensen altijd af om in april te komen, hoewel het ook gewoon al 30 graden kan zijn.

We hebben hier vroeg voorjaar. Ik verbrand altijd in februari.... Maart is meestal ook prachtig.
Rond Kerst en Nieuwjaar is het meestal ook aangenaam.

Super, dankjewel! Ik ben heel erg benieuwd, nog een weekje..

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Ervaringen Portugal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 20:33

Ik ben eigenlijk benieuwd of je daar
(Praia da Rocha) een beetje (veilig ook) kan snorkelen??

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Ervaringen Portugal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:32

Er is een duikschool. http://www.subnauta.pt/en/ misschien kunnen die je ook meer vertellen over snorkelen. Zij kennen het gebied daar als geen ander.

Caballo77

Berichten: 472
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ervaringen Portugal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:23

Weet iemand hoe momenteel de situatie in Porto is qua Corona? Als het reisadvies geel blijft, dan vlieg ik er zaterdag naartoe voor een paar daagjes vakantie. Heb mijn tas nog maar niet gepakt; voor hetzelfde geld gaat het reisadvies op oranje.....

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Ervaringen Portugal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:02

Het blijft volgens mijn info tot 19 oktober hetzelfde.

Het virus is hier redelijk onder controle hoewel er wel wat uitbraken op scholen zijn.

Regels zijn gewoon nog van kracht. Oftewel maskers in openbare ruimtes (inclusief winkels) openbaar vervoer, handen desinfecteren bij binnenkomst, afstand houden en geen samenscholing van groepen.

Caballo77

Berichten: 472
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 15:26

Lusitana schreef:
Het blijft volgens mijn info tot 19 oktober hetzelfde.

Het virus is hier redelijk onder controle hoewel er wel wat uitbraken op scholen zijn.

Regels zijn gewoon nog van kracht. Oftewel maskers in openbare ruimtes (inclusief winkels) openbaar vervoer, handen desinfecteren bij binnenkomst, afstand houden en geen samenscholing van groepen.


Super, dankjewel voor de info. Dan ga ik zo heel voorzichtig eens wat plannen maken.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Ervaringen Portugal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:11

Ik vlieg morgenochtend om 5.50 uur! Weerbericht ziet er best goed uit.

Ben heel benieuwd!

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Ervaringen Portugal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:56

Het was gisteren 32 (!) graden, maar vandaag een stuk koeler, maar het kan echt alle kanten op.
Maar er is altijd wel een periode van zon per dag.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 23:34

Ik ben net weer terug, prachtig weer gehad, maar wel behoorlijk fris savonds (en veel wind).
Ik moet zeggen, daar waar ik zat, is het echt wel mooi en doet me een beetje aan de Eifel denken, maar dan minder groen. Een lang weekend was ook echt veel te kort, zeker omdat 1 dag ook gevuld was met een bruiloft, maar als ik mn vliegangst kan overwinnen, ga ik zeker nog een keer terug.
Wat me vooral opviel is dat je echt behandeld wordt als gast als je ergens gaat eten of drinken. De mensen zijn zo ongelooflijk vriendelijk en behulpzaam.
En het klimaat zou ik ook wel aan kunnen wennen :') . Ow en de port natuurlijk :P

Ik heb alleen Ferragudo en Portimão kunnen bezoeken, maar stuk voor stuk echt mooie plekken. In Portimão hebben we ook een heel stuk gewandeld van het shopping center naar de zee, was leuk om ook zo een paar wijken te zien, toch weer heel anders dan het 'toeristische'.

@Lotus83 ik ben van het weekend een paar uur bij Praia da Rocha geweest en het was zeker niet uitgestorven, maar ook niet druk. De zee was wel behoorlijk fris :') . Van wat ik heb gezien was het meeste wel gewoon open aan winkels en restaurants.

De weer site die Lusitana deelde klopte overigens aardig met het weer dat we hadden en de keer dat het niet helemaal klopte, viel het heel erg mee, omdat we ipv bewolking volop zon hadden :D

Ik vond het personeel op het vliegveld van Faro trouwens wel een beetje chagrijnig...

Ik vond trouwens de maatregelen allemaal heel erg meevallen, eigenlijk niet anders dan hier thuis (maar ik woon in Duitsland, dus mondkapjes zijn niks nieuws). In het vliegtuig vond ik het wel wat maf. Je moet de hele reis je mondkapje ophouden, maar voor eten en drinken mag ie kort af. Laten ze dan halverwege de vlucht zo'n karretje langs komen waar bijna iedereen wat haalt en iedereen dus ook vrijwel tegelijk dat ding af doet >;)

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 23:48

Caballo77 schreef:
Weet iemand hoe momenteel de situatie in Porto is qua Corona? Als het reisadvies geel blijft, dan vlieg ik er zaterdag naartoe voor een paar daagjes vakantie. Heb mijn tas nog maar niet gepakt; voor hetzelfde geld gaat het reisadvies op oranje.....


Mijn ouders zijn in die omgeving momenteel. Niet in Porto zelf, maar ze hebben er wel op gevlogen. Was niet problematisch daar. Mijn zus woont in de buurt van Coïmbra ergens, in een gehucht en daar is het ook heel rustig wat betreft corona.

Caballo77

Berichten: 472
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:05

Ingrid_92 schreef:
Caballo77 schreef:
Weet iemand hoe momenteel de situatie in Porto is qua Corona? Als het reisadvies geel blijft, dan vlieg ik er zaterdag naartoe voor een paar daagjes vakantie. Heb mijn tas nog maar niet gepakt; voor hetzelfde geld gaat het reisadvies op oranje.....


Mijn ouders zijn in die omgeving momenteel. Niet in Porto zelf, maar ze hebben er wel op gevlogen. Was niet problematisch daar. Mijn zus woont in de buurt van Coïmbra ergens, in een gehucht en daar is het ook heel rustig wat betreft corona.


Dan blijf ik moed houden :) .

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:28

Wij zijn gisterochtend vroeg aangekomen in Portugal.

Gister echt lekker warm weer, en wat een mooi strand bij Praia da Rocha!

Vandaag geen mooi weer maar toch al om 10.uur op pad gegaan..

We vermaken ons wel :j

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 14:51

Lotus83 schreef:
Wij zijn gisterochtend vroeg aangekomen in Portugal.

Gister echt lekker warm weer, en wat een mooi strand bij Praia da Rocha!

Vandaag geen mooi weer maar toch al om 10.uur op pad gegaan..

We vermaken ons wel :j

Mooi he <3

Er is voldoende te zien, ook bij minder weer, dus geloof graag dat je je vermaakt.
Hoelang ben je daar?

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:15

Siesjuh schreef:
Lotus83 schreef:
Wij zijn gisterochtend vroeg aangekomen in Portugal.

Gister echt lekker warm weer, en wat een mooi strand bij Praia da Rocha!

Vandaag geen mooi weer maar toch al om 10.uur op pad gegaan..

We vermaken ons wel :j

Mooi he <3

Er is voldoende te zien, ook bij minder weer, dus geloof graag dat je je vermaakt.
Hoelang ben je daar?


Donderdagochtend gaan vroeg weer weg dus we hebben nog even :D

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Ervaringen Portugal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 00:21

Oooo dan kun je nog even, jaloers! Ik wens je veel plezier en mooi weer!

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:44

Afbeelding

Het is hier toch wel erg mooi zeg!

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Ervaringen Portugal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:10

Wauw prachtig!

Lolaliza

Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 21:46

Wij gaan van 27 oktober tot 12 november naar Portugal
Onze paarden springen in Villamoura
Het is mijn eerste Portugal tripje
Maar al zo vaak mooie beelden gezien vd Algarve dus ben benieuwd
Tickets zijn geboekt nu hotel of appartement nog ..zit te twijfelen aan strand / haven en dan iets verder vh concours zitten of omgekeerd

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:35

Het heeft geen nut om in die tijd van het jaar aan het strand te zitten, want het kan best koud zijn (max temp is dan meestal rond de 15 graden) en in elk geval is het niet "gezellig".
De marina is natuurlijk wel altijd levendig met veel bars en restaurants, dat brengt zo de eigen gezelligheid, ook in het najaar en zeker als er evenementen zijn.
Maar ik zou zelf denk ik de binnenstad opzoeken. Het is ook niet zo´n vreselijk grote plaats, veel kun je wel belopen.

Leuk trouwens dat jullie paarden er springen. Het is beste een groot en bekend evenement, maar ik ben er nog nooit geweest, het is erg high society, daar voel ik me niet bij thuis. Maar misschien waag ik me er dit jaar aan. Er komen ook veel celebs. Altijd pers bij.

Lolaliza

Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:40

Zal nu wel niet zo zijn want er is geen publiek toegelatzn }>
Ben totaal geen high society _O- maar er zijn zo weinig evenementen nu in Be of Nl dat we besloten hebben om te overwinteren in het Zuiden met de paarden
Strand is niet om er te gaan liggen maar om lange wandelingen te maken trouwens dus dan maakt de temperatuur niet zoveel uit
Maar is het eind okt -begin nov maar 15 graden meer overdag ?
Want dat weet ik best als ik de koffers inpak

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:28

O nee, geen publiek? Nou ja, een ander jaar dan maar.

En ja, je kunt nog wel een warme dag krijgen, en er is altijd wel zonlicht, hoewel het ook wel de regentijd is, maar je zit daar aan de oceaan en dat maakt het best fris. Dus warme kleren mee!
Zeg ik sowieso tegen iedereen die na september in Portugal komt. Het is hier zonnig, maar geen warm land ofzo. We hebben gewoon regenachtg najaar en koude winters. Het is hier wel vroeg voorjaar, februari en maart zijn vaak verrassend warm(ik verbrand altijd in februari) hoewel het dan ´snachts koud is.

Hier kun je de tabellen zien voor Vilamoura (spreek uit vilamora, niet moera zoals veel denken, de ou spreek je hier altijd uit als o. een enkele u spreek je hier uit als oe)
https://pt.climate-data.org/europa/port ... ura-34574/

Als je interesse er ligt: in het archeologisch museum hebben ze Romeinse ruïnes met mosaïeken.

En ja, strandwandelingen kunnen natuurlijk juist wel dan. ;)

Lolaliza

Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:48

Dank je wel Lusitana _/-\o_
Gelukkig want ik ging alleen lichte kledij meenemen ..zie altijd zonnige foto's , strand en lichte kledij maar dat zal dan wel de voorjaarstour zijn :+
Maar ik denk dat er best wel veel leuke en mooie dingen te bezichtigen zijn ..ook in de "winter "
Op google leek het best groot en dacht dat de afstand vanuit strand/ haven niet te doen was te voet maar dat valt dus mee
Want anders moeten we een auto huren en daar twijfel ik over ( ook als je bvb dingen wil gaan bezoeken )
Zou liever met de fiets doen

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:46

Tja, het is maar wat je gewend bent, maar ik vind zelf 2-3 km lopen ergens heen niet erg, mijn buren waar ik bevriend mee ben wonen zover van me af en ik loop dat regelmatig. Fietsen is ook goed te doen. Er gaan ook trams naar het strand.
Als je meer aan de bovenkant zit, zit je natuurlijk wel een flink eind van het strand, maar weer dichter bij het hippisch centrum.

Met het concoursterrein zo buiten de plaats is het inderdaad wel een beetje een dilemma, maar er is in die directe omgeving van het hippische centrum volgens mij geen zak te doen, ik zou gaan voor Aldeia do mar, dan kun je alle kanten op.
En ja er is ook een concours in het voorjaar, daar zullen de foto´s wel van zijn die je ziet.

* edit Taxi´s zijn hier goed te betalen. Zo binnen de stad zul je niet snel meer dan 10 eur betalen. Dus dat is ook nog een optie.

Tabel is van Loulé maar het is overal hetzelfde https://ta.pt.aboutlist.org/taxi-precos/pt/loule

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:45

Lotus83 schreef:
[ [url=m/Uvzx9S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is hier toch wel erg mooi zeg!


Het is hier nog steeds prachtig weer, we liggen alweer de hele dag op het strand {:}
Geloof dat ik nog even niet terug wil naar Nederland -O-