Packing cubes, bagage organizer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Packing cubes, bagage organizer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 22:46

Binnenkort ga ik weer een aantal weken op reis en deze keer met het goede voornemen mijn tas netjes ingepakt en georganiseerd te houden
Moet bekennen dat het nooit mij sterkste kant is dus ik zoek mij soms wezenloos naar dat ene hemdje of moet mijn tas op reis meerdere keren terugpakken.

Nu leek het mij een goed idee om dit keer gebruik te gaan maken van bagage organizers/packing cubes( of hoe je die di gen ook noemt). Kleine zakjes om alles netjes in je tas te doen. Is ook een mooie scheiding tussen schone, minder schone kleding. Voor vieze kleding had ik altijd al een plastic zak. :D

Welke organizers zijn een aanrader qua formaat en kwaliteit?

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 23:10


Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Packing cubes, bagage organizer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 23:28

Ik vind het leuk om te zien.
Maar zelf zou ik het nooit kopen want ik denk dan “neeeee extra gewicht” ~~}>

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 23:47

Ik heb een setje van 3 maten bij de decathlon gekocht voor 10 euro geloof ik.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 23:49

Kmbrly schreef:
Ik vind het leuk om te zien.
Maar zelf zou ik het nooit kopen want ik denk dan “neeeee extra gewicht” ~~}>

Op 15 kilo valt 100 of 200 gram toch wel mee?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Packing cubes, bagage organizer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 01:00

Ik reis met 8 kilo incl handbagage soms dus voor mij speelt dit ook. Ik heb twee cubes gekocht in de kruidvat om eens te proberen en dit gaat prima. Al een hele verbetering alleszins. Gewoon de juiste zak uit halen, en daar kun je weer veel makkelijker wat uitpakken dan uit je grote pack. Ook andere spullen zitten nu allemaal per thema in zakken: medicijnen, opladers, etc. Scheelt zoveel.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 06:32

Ik reis altijd alleen met handbagage onder de 10 kg met de cubes. Ik zou echt niet zonder kunnen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:41

Ah, het heeft dus een naam: packing cubes. :)*

Ik gebruik al twintig jaar van die zakjes met trekkoordjes die vrijwel niks wegen. Daar gaat altijd ondergoed of ander klein los spul in. Afgelopen zomer heb ik ook van die platte tasjes gekocht bij de Hema en laatst bij de Ikea stond ik met deze 'pakzakken' in mijn handen: https://www.ikea.com/nl/nl/p/forfina-pa ... -90328178/ (volgens de productspecificaties wegen ze samen 0.13 kg). :D

Misschien ga ik ze binnenkort toch nog even halen, ik ga nog vaak genoeg met alleen handbagage op pad. Al ben ik voor het iets grotere spul ook creatief geworden met pedaalemmerzakken, die wegen helemaal niks. :D

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 07:54

De grootste maat zip vershoudzakken. Bij de Action 92 cent voor 20 stuks van 3,6 liter. Ook heel goed te ontluchten zodat het minder ruimte in neemt.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:22

Roodvos schreef:
De grootste maat zip vershoudzakken. Bij de Action 92 cent voor 20 stuks van 3,6 liter. Ook heel goed te ontluchten zodat het minder ruimte in neemt.


Precies dit gebruik ik ook! Zeker handig tijdens hikes e.d., omdat alles ook meteen waterdicht verpakt zit. En ruimtebesparing natuurlijk.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:43

Karin schreef:
Ah, het heeft dus een naam: packing cubes. :)*

Ik gebruik al twintig jaar van die zakjes met trekkoordjes die vrijwel niks wegen. Daar gaat altijd ondergoed of ander klein los spul in. Afgelopen zomer heb ik ook van die platte tasjes gekocht bij de Hema en laatst bij de Ikea stond ik met deze 'pakzakken' in mijn handen: https://www.ikea.com/nl/nl/p/forfina-pa ... -90328178/ (volgens de productspecificaties wegen ze samen 0.13 kg). :D

Misschien ga ik ze binnenkort toch nog even halen, ik ga nog vaak genoeg met alleen handbagage op pad. Al ben ik voor het iets grotere spul ook creatief geworden met pedaalemmerzakken, die wegen helemaal niks. :D

Wat zijn die van de IKEA goedkoop!
Ik heb ze bij de Blokker gekocht voor 15 euro (https://www.blokker.nl/p/o-daddy-koffer ... -1/2033080). Die vond ik erg handig voor mee op reis, niet heel mijn koffer overhoop, maar steeds die zakjes erin en eruit.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 08:52

Even mijn ouwe trouwe 'pakzakken' in het zonnetje zetten. Ik kocht ze in 2001 voor mijn reis naar Nieuw-Zeeland. Eén kleintje is in de loop van de tijd gesneuveld of zoekgeraakt, van de rest heb ik nog steeds plezier. Die gekleurde van de Hema kocht ik gewoon omdat ik ze zo leuk vond. :D

Die grote zipzakken, dat is ook een goeie tip! In mijn trolley zal ik niet snel waterdichte zakken nodig hebben, maar in een rugtas zijn ze superhandig. Daar gebruik ik altijd gewone plastic tassen voor, maar die krijg je tegenwoordig niet zo snel meer. :o

Afbeelding

DemDeempel

Berichten: 1073
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Packing cubes, bagage organizer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:02

Ik heb ze gebruikt tijdens het backpacken en het is echt ideaal vind ik zelf. Als ik bij mijn hotel was kon ik alle pakketjes eruit halen en dan rustig kijken wat ik er van nodig had. Ik had dan wel vierkante pakketjes met een gaas "dekseltje' waar ik dan doorheen kan kijken, een soort mini koffertjes. Deze: https://www.xenos.nl/opbergtas-voor-koffer-30x30x10-cm Je hebt ze ook met een stevige rand voor een extra paar schoenen, moet je wel de ruimte voor hebben haha
Je hebt verschillende maten van 1.99 tot 2.99, mijne gaan nu al zeker 5 vakanties mee.

Afbeelding

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: Packing cubes, bagage organizer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:14

Owww dit is toch wel handig , nog nooit van gehoord

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:18

In mijn backpack slingert nooit iets los, werkelijk alles zit in zakjes.

1x t shirt
1x broeken
1x ondergoed en bikini
1x overigen ( waar bijvoorbeeld de waslijn, EHBO setje, brillenkoker, wegwerp washandjes, naaisetje, wasknijpers enz in zit. Daar zit zelfs een heel klein hoesje in met overige overige, de kleine frommeltjes die me alsnog in de weg lagen)
1x toilet tas met shampoo
1x toilet tas met tandenborstel Deo enz
1x "technische krat" zakje met opladers, reserve batterijen, hoofdlampje, snoertjes enz


Tijdens mijn lange reis door Australië en Nieuw-Zeeland was het steeds weer inpakken van mn tas echt een makkie, alles had zn eigen plekje dus van compleet lege tas naar ready to go was ik maar een paar minuten bezig met inpakken.

Mijn tip: gebruik meerdere kleinere zakjes ipv een paar grootte, kleinere zakjes zijn veel gemakkelijker ergens in een leeg gaatje in je tas te proppen dan één groter zakje.

Ik heb die van de IKEA, de kleine zakjes zijn mij eigenlijk iets te klein (maar dat komt ook omdat ik bijvoorbeeld al een speciaal zakje voor mn snoertjes enz heb, anders zijn die kleine zakjes daar perfect voor)
De middel zakjes zijn erg fijn, de grootste soms wel iets te groot.

Ik ga toevallig dit weekend op vakantie dus zal vandaag en morgen wel wat foto's maken can het inpakken. Al is het deze keer niet zo spannend want maar een weekje vliegen naar de zon ipv kamperen, met kamperen moet er veeeeeel meer mee.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:38

Ik gebruik een set van eagle creek compression cubes. Vooral handig voor thermo/dons kleding om het echt klein in te pakken.
En gewone cubes om kleding en gear gesorteerd te houden. Ben een ramp met een koffer vol los spul, dat ligt binnen een dag helemaal door elkaar :roll:

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:45

Ik heb sowieso een hekel aan los spul in mijn tas. In mijn tas voor dagelijks gebruik zit ook een etui met daarin klein spul (spiegeltje, tampons, doosje met visitekaartjes, koptelefoontje, mini-borsteltje). Moet er niet aan denken dat dat allemaal door mijn tas zwerft en dat ik mijn hele tas ondersteboven moet keren om iets te vinden. :7

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 09:50

ik heb ze ook gekocht van de Ikea voor mijn reis door Nieuw-Zeeland.
Ideaal, aangezien we vaak op doorreis waren, dus niet je hele tas wilt uitpakken.

Hierdoor blijft je tas redelijk georganiseerd, omdat je dit cubes er makkelijk uit kan halen. Ik ben fan, mijn man werd helemaal gek van alle losse tasjes in zijn tas :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:07

Aha er is dus een naam voor :)* . Ik gebruik er plastic tassen voor van de supermarkt. Ik heb er een hekel aan als bv sokken en ondergoed door elkaar zit. En mdicijnen voor dagelijks en zo nodig heb ik ook graag gescheiden van elkaar. :j

Omdat dat idd langzaam uitsterft helaas moet ik op zoek naar vervanging. Weet ik waar ik ze kan vinden dus.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 11:14

Ja, het heeft een naam :D

Die van Ikea zien er wel handig uit :j

Heb in mijn roltas wel al meerdere vakken. Dat is ook fijn voor het overzicht. Sorteer op ondergoed, zwemkleding en sokken. Nu zoek ik iets voor de normale kleding.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Packing cubes, bagage organizer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:31

Briljant! Gelijk op het lijstje voor Sinterklaas gezet.
Ik loop altijd te kloten met alles los in de tas, kamperen is leuk maar telkens moeten wroeten in je tas is echt een ramp, grootste vakantie ergernis.

TS, you saved my holiday _/-\o_

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Packing cubes, bagage organizer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 11:34

ik ga ook eens naar de IKEA binnenkort! Ideaal lijkt me dat

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Packing cubes, bagage organizer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:08

Wij gebruiken altijd de ziplock bags van Ikea, die komen in twee maten dus ideaal. Groot zakje voor kleding etc, klein zakje voor sokken :j Als er niks in zit kun je ze ontiegelijk klein oprollen dus je kunt altijd een berg zakjes als reserve meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:14

Ooh die van Ikea neem ik mee! Ik ben altijd een enorme chaoot qua koffer, in USA 3 jaar geleden heb ik zo ongeveer iedere dag dat ding opnieuw in moeten pakken omdat alles door elkaar lag :+ Voor vieze was (ondergoed/sokken vooral) gebruik ik van die dunne waszakjes, die neem ik dan wel altijd mee..

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 21:48

MarliesV schreef:
Briljant! Gelijk op het lijstje voor Sinterklaas gezet.
Ik loop altijd te kloten met alles los in de tas, kamperen is leuk maar telkens moeten wroeten in je tas is echt een ramp, grootste vakantie ergernis.

TS, you saved my holiday _/-\o_


:D *\o/* Hoe makkelijk kan het zijn om een vakantie te laten slagen!