Wenen in december

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2292
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Wenen in december

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 21:49

Hoi allemaal,

Begin december gaan ik en mijn moeder naar wenen voor een lang weekend.
Nou vroeg ik me af welke dingen leuk zijn om te doen, we vinden vanalles leuk!
We gaan ook naar de kerstmarkt uiteraard.

Alvast bedankt!

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Re: Wenen in december

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:12

Ik ben deze zomer geweest. Ik vond persoonlijk de musea erg leuk om te doen! Daarnaast staat het hele centrum van Wenen vol met prachtige barokke gebouwen en standbeelden, je weet niet meer waar je naar moet kijken. Verder vond ik de Naschmarkt erg leuk, weet echter niet of deze in de winter ook open is. Schloss Schönbrunn is zeker de moeite waard ook! De staatsbibliotheek is ook erg indrukwekkend.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:38

2 jaar geleden geweest, vond het fantastisch :D . Wij hebben echt de toerist uitgehangen, wiener schnitzels bij Lugeck, sachertorte bij hotel wiener.

[BEU] Wenen of Londen voor de kerst (eind november)?

Hier staan nog foto's van mij voor impressie. Wij waren wel iets eerder dan December (half november)maar de stad was al helemaal in kerstsfeer.
Laatst bijgewerkt door Kobus17 op 19-10-19 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wenen in december

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:41

Ik ga morgen! *\o/*

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Wenen in december

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:43

Veel plezier Tica!

Anoniem

Re: Wenen in december

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:46

Dank je wel! Ik zal m'n tips neerzetten als ik terug ben.

Joy_Mennings

Berichten: 2292
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 19:28

Anoniem schreef:
Dank je wel! Ik zal m'n tips neerzetten als ik terug ben.


Top, ben benieuwd!

Bedankt voor de andere tips! Ga ze van de week eens doorlezen.

Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:49

Ik ga er binnen twee weken ook heen (stedentrip naar 6 steden)! Ik lees even mee :D Ik wil sowieso naar Schloss Schönbrunn :)

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Wenen in december

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:06

Schiet me nog iets te binnen, voor degene die gaan vliegen, en in de stad het hotel hebben; koop een kaartje voor de normale trein en niet voor de snelle en hele dure (destijds €16.50 p.p.enkele reis) de gewone trein rijdt voor meer dan de helft goedkoper en je doet er 5 a 10 minuten langer over. Dus het tijd voordeel tegenover het bedrag, met de snelle is te verwaarlozen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:04

Gisteren teruggekomen, wat was het leuk!!!
Eerste tip; op de luchthaven bij de balie van OBB dit kaartje halen. Wij hebben de trein van luchthaven naar centrum en terug én 72 uur onbeperkt OV gehad voor €24.40.
Afbeelding
Gewoon zomaar in een tram stappen en een rondje meerijden is best grappig. Het ov is duidelijk en echt goed geregeld.

Het Hundertwasserhaus is apart om te zien, maar juist het HundertwasserVillage daartegenover is het leukst! Van buiten lijkt dat 1 souvenirwinkeltje, maar binnen is het prachtig en hebben ze net even mooiere souvenirs dan elders. En voor de geocachers, deze is leuk. :D

Als je naar het Prater gaat zit daar aan de buitenkant een Mexicaans restaurantje Estancia Santa Cruz, waar je lekker en gezellig kunt eten.
Het Prater is leuk als je van kermis/pretparken houdt. Je betaalt voor alle attracties los, €5.00 per ritje. Op zondagavond is het een beetje te stil en is er veel gesloten, maar zijn er bijvoorbeeld géén wachtrijen voor het oude reuzenrad.

Op Schwedenplatz (daar zat ons heerlijke hotel) zit Castelletto, daar eet je voor €6.50 dit soort ijsjes. :9
Afbeelding

De Sachertorte bij hotel Sacher is met €7.50 voor een puntje of €5.50 voor een petit four niet goedkoop, maar wel ontzettend lekker!

De Naschmarkt <3 voornamelijk veel oosterse etenswaren, noten en gesuikerd fruit. Dat moet je maar net lusten. Maar als je dat lust, je de humor ipv opdringerigheid van de verkopers in kunt zien of je net als ik gek bent op sjaals is het echt een aanrader, maar wel op een lege maag, niet te vroeg in de ochtend. :j Qua restaurantjes daar is de keuze echt enorm, van sushi ( :\ was meh), doner, tot oesters en echt Oostenrijks.

Het Schmetterlinghaus (vlindertuin) is helaas gesloten tot 30 november.

Het museumkwartier is alleen al van buitenaf de moeite waard. Indrukwekkende gebouwen. Het park Volksgarten / Heldenplatz met de prachtige gedenkrozenstruiken is bijzonder.

Verder vind ik het een rustige, relaxte, veilig aanvoelende stad.
Het mogen roken in restaurants en cafés vind ik wel smerig, maar je kunt vragen om de nietrokenzone.

We hebben nog veel meer gezien en gedaan in vier dagen natuurlijk, maar dan zou ik een boek kunnen schrijven. :=

Joy_Mennings

Berichten: 2292
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-19 14:07

Anoniem schreef:
Gisteren teruggekomen, wat was het leuk!!!
Eerste tip; op de luchthaven bij de balie van OBB dit kaartje halen. Wij hebben de trein van luchthaven naar centrum en terug én 72 uur onbeperkt OV gehad voor €24.40.
[ [url=m/JsaPCS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gewoon zomaar in een tram stappen en een rondje meerijden is best grappig. Het ov is duidelijk en echt goed geregeld.

Het Hundertwasserhaus is apart om te zien, maar juist het HundertwasserVillage daartegenover is het leukst! Van buiten lijkt dat 1 souvenirwinkeltje, maar binnen is het prachtig en hebben ze net even mooiere souvenirs dan elders. En voor de geocachers, deze is leuk. :D

Als je naar het Prater gaat zit daar aan de buitenkant een Mexicaans restaurantje Estancia Santa Cruz, waar je lekker en gezellig kunt eten.
Het Prater is leuk als je van kermis/pretparken houdt. Je betaalt voor alle attracties los, €5.00 per ritje. Op zondagavond is het een beetje te stil en is er veel gesloten, maar zijn er bijvoorbeeld géén wachtrijen voor het oude reuzenrad.

Op Schwedenplatz (daar zat ons heerlijke hotel) zit Castelletto, daar eet je voor €6.50 dit soort ijsjes. :9
[ [url=m/LN63H4.jpg]Afbeelding[/url] ]

De Sachertorte bij hotel Sacher is met €7.50 voor een puntje of €5.50 voor een petit four niet goedkoop, maar wel ontzettend lekker!

De Naschmarkt <3 voornamelijk veel oosterse etenswaren, noten en gesuikerd fruit. Dat moet je maar net lusten. Maar als je dat lust, je de humor ipv opdringerigheid van de verkopers in kunt zien of je net als ik gek bent op sjaals is het echt een aanrader, maar wel op een lege maag, niet te vroeg in de ochtend. :j Qua restaurantjes daar is de keuze echt enorm, van sushi ( : was meh), doner, tot oesters en echt Oostenrijks.

Het Schmetterlinghaus (vlindertuin) is helaas gesloten tot 30 november.

Het museumkwartier is alleen al van buitenaf de moeite waard. Indrukwekkende gebouwen. Het park Volksgarten / Heldenplatz met de prachtige gedenkrozenstruiken is bijzonder.

Verder vind ik het een rustige, relaxte, veilig aanvoelende stad.
Het mogen roken in restaurants en cafés vind ik wel smerig, maar je kunt vragen om de nietrokenzone.

We hebben nog veel meer gezien en gedaan in vier dagen natuurlijk, maar dan zou ik een boek kunnen schrijven. :=


Bedankt! Ik ga alles opschrijven :)

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wenen in december

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:14

Vergeet je de Spaanse rijschool niet!

Femke_Tweety

Berichten: 12000
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wenen in december

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:17

En ik maar denken dat het om hulen ging...


En een 'klaagtopic' voor iedereen die de decembermaand om te huilen vindt... :') :D
Dat kan trouwens ook nog wel eens een goed idee zijn...



In dit geval juist een positief topic dud!
Geen ervaring in 'Wenen' maar ik wens je wel veel plezier!