Thailand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:05

TamaraFloor schreef:
Ik ben ook echt heel benieuwd hoe dit verder gaat uitpakken!
Wij gaan 29 april.
Ik ben niet zo zeer bang voor de situatie daar maar ik weet niet of we nog mogen vertrekken uit Nederland tegen die tijd!
En of het daar niet toch wel erger is geworden en er wel maatregelingen getroffen worden.

Het grootste risico dat je loopt is dat je in quarantaine moet bij aankomst: Nederland staat nog niet op het lijstje met risicolanden, Duitsland, Italië en Frankrijk wel (toeristen uit die landen worden terug gestuurd als ze niet kunnen aantonen waar ze de komende 2 weken zullen verblijven: geen boekingen vooraf is geen toegang). Volgens mij is Thailand trouwens vele malen veiliger dan Nederland op het moment.

WenK schreef:
De inreis eisen schijnen wel iets strenger te zijn. Ik las dat je een T8 formulier over je gezondheid in met vullen bij aankomst en je contactgegevens.

T8 formulier zegt me niets, alles mbt immigratie heeft een "TM" code en TM8 is een re-entry permit (dat je visa geldig blijft als je het land verlaat en weer terug komt - dit heeft meestal geen betrekking op toeristen omdat die al een multi-entry aanvragen als ze naar Thailand gaan of omdat je een visa-exemption on arrival krijgt met een NL paspoort).

Wel hadden ze het geniale idee dat iedereen een app moest downloaden op zijn telefoon, zijn gegevens daar in moest vullen en dat bij de douane moesten laten zien. Binnen 24 uur is die maatregel weer terug gedraaid (mede gezien niet iedereen een smartphone bij zich heeft, veel mensen geen internetpakket hebben voor ze de douane door gaan en het gewoon een dom plan was).

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:43

Citaat:
In Thailand is het coronavirus vastgesteld.

De autoriteiten nemen drastische immigratiemaatregelen:

Alle aankomende reizigers moeten een gezondheidsformulier (T8) invullen met reis- en medische informatie;
Alle aankomende reizigers moeten hun contactgegevens doorgeven;

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:50

Immigratiemaatregelen betreft dat.
Ik ben niet van plan om te emigreren.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:52

Mandyy schreef:
Immigratiemaatregelen betreft dat.
Ik ben niet van plan om te emigreren.


Volgens mij geldt het voor alle reizigers, maar ik kan het verkeerd lezen hoor.

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:54

Je kunt het inderdaad op meerdere manieren opvatten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:24

Oh, je moet dat formulier overhandigen aan de "communicable disease control officials at the control post at the airport", dus waarschijnlijk weer een extra checkpoint voor je immigratie bereikt.

Het is inderdaad voor alle aankomende reizigers, waarschijnlijk lost in translation het "immigratiemaatregelen" gedeelte.

Dit is het formulier:
https://www.tatnews.org/wp-content/uplo ... 8-form.jpg

Paar vragen of je ziek bent en waar je de afgelopen 14 dagen doorgebracht hebt.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:46

Oh top Enzino!
Oh dat formulier is te overzien.

Hoewel ik me wel steeds meer begin af te vragen of het doorgaat. Aangezien Tsjechië, Turkije en Curacao al een inreisverbod voor Nederland hebben en Europa nu volgens de WHO het epicentrum van de Corona uitbraak is....

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 19:15

Update!

Afbeelding
Afbeelding

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:22

Nadir schreef:
Update!

[ [url=m/kRWDUt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wBqIg0.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hmmm, als ik het goed vertaal betekent dit dat je als je uit NL komt dat je je dan niet vrij mag bewegen en dat je jezelf moet meten qua temperatuur wat in de gaten gehouden wordt door een bewaker oid?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:29

Op dit moment is mijn stemming zo dat ik het liefst zou annuleren... Ik kan niet zo goed tegen deze onzekerheid. Het is alleen ernstig jammer dat het me zo enorm veel geld zou kosten als ik nu annuleer.

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 19:57

Citaat:
So, what does it mean for a country to be on the “ongoing local transmission areas” list? Well, for Thais, it means 14-day self quarantine at home. For tourists, they are more lenient though you need to tell health officials of your movements.

Dus je mag je (nu nog) wel vrij bewegen, maar je moet laten weten waar je uithangt? Bijzonder advies...

Snap dat t niet tof is om nu te gaan. Je hebt kans dat de regels aangescherpt worden als je daar eenmaal bent, lijkt mij ook geen pretje.

Amyyy

Berichten: 3499
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:00

Waar kan ik dit bericht online vinden? Dan deel ik hem met mijn groepsgenoten.
Als je uit België komt mag je dus nog wel alles?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:01

Dankjewel voor je verduidelijking Nadir!

Ik heb het eea neergelegd bij de reisorganisatie. Eigenlijk hoop ik op dit weekend een negatief reisadvies van de overheid. Dan is de kogel door de kerk en kunnen we verder kijken en plannen.

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 20:02


Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 20:05

Dat zou fijn zijn WenK, maar eerlijk gezegd zie ik dat niet zo snel gebeuren. Het probleem is namelijk dat niet in Thailand maar in Nederland het virus zo actief is. (Uitgaande van de officiële registraties, in Thailand zijn er waarschijnlijk veel meer) Dus er is niet zo snel een reden om een negatief reisadvies voor Thailand af te geven...

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:08

Nadir schreef:
Dat zou fijn zijn WenK, maar eerlijk gezegd zie ik dat niet zo snel gebeuren. Het probleem is namelijk dat niet in Thailand maar in Nederland het virus zo actief is. (Uitgaande van de officiële registraties, in Thailand zijn er waarschijnlijk veel meer) Dus er is niet zo snel een reden om een negatief reisadvies voor Thailand af te geven...


Voor Israel geldt wel een negatief reisadvies omdat je je er niet vrij meer kunt bewegen door de maatregelen tegen buitenlanders.

Maar we hebben er hoe dan ook geen invloed op, dus we zullen moeten afwachten.

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:25

Denemarken heeft de grenzen ook gesloten. Het wordt steeds meer.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:14

Mandyy schreef:
Denemarken heeft de grenzen ook gesloten. Het wordt steeds meer.


Alle ABC eilanden inmiddels ook...

Nadir en Enzino, jullie zijn nu in Thailand toch? Kunnen jullie aangeven hoe het is daar? Gaat het leven een beetje door of staat alles stil? En hoe streng schatten jullie de gezondheidscontroles, iig de uitvoering ervan?
Wij zijn gezond (voor zover we weten), dus verwachten niets te vrezen te hebben.

Mandyy

Berichten: 30492
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:23


WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:26


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:33

Het enige verschil dat ik echt merk is het wegblijven van de grote getalen toeristen. Het zou nu hoogseizoen moeten zijn maar het is rustiger dan een paar maanden geleden. Op de weg is het slechts ietsjes rustiger, in grote winkelcentra merk je het sneller.

Overal hebben ze handgel staan bij ingangen (ziekenhuis, winkelcentrum, makro) en soms mensen die je temperatuur opnemen, maar er is verder geen paniek en niemand is aan het hamsteren.

Veel bijeenkomsten zijn wel gecancelled en mensen blijven liever thuis dan dat ze uit eten gaan of binnenlands vliegen, maar dat weet ik alleen omdat we hier vorige week een bruiloft hadden van vrienden en vooral mensen met kleine kinderen bleven liever thuis (plus de omzet van een restaurant waar ik een aandeel in heb in chiang mai is schrikbarend laag).

Als toerist zijnde zal je er zo goed als niets van merken op dit moment.

(De overheid is wel druk bezig besmettingsaantallen kunstmatig laag te houden en paniek te voorkomen maar om dat door te hebben moet je het thaise nieuws volgen of inside info hebben).

Gezondheidscontroles: niets van gemerkt. Is je temperatuur bij de deur te hoog dan wacht je een minuut in de schaduw en kan je alsnog naar binnen.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:37

enzino schreef:
Het enige verschil dat ik echt merk is het wegblijven van de grote getalen toeristen. Het zou nu hoogseizoen moeten zijn maar het is rustiger dan een paar maanden geleden. Op de weg is het slechts ietsjes rustiger, in grote winkelcentra merk je het sneller.

Overal hebben ze handgel staan bij ingangen (ziekenhuis, winkelcentrum, makro) en soms mensen die je temperatuur opnemen, maar er is verder geen paniek en niemand is aan het hamsteren.

Veel bijeenkomsten zijn wel gecancelled en mensen blijven liever thuis dan dat ze uit eten gaan of binnenlands vliegen, maar dat weet ik alleen omdat we hier vorige week een bruiloft hadden van vrienden en vooral mensen met kleine kinderen bleven liever thuis (plus de omzet van een restaurant waar ik een aandeel in heb in chiang mai is schikbarend laag).

Als toerist zijnde zal je er zo goed als niets van merken op dit moment.

(De overheid is wel druk bezig besmettingsaantallen kunstmatig laag te houden en paniek te voorkomen maar om dat door te hebben moet je het thaise nieuws volgen of inside info hebben).

Gezondheidscontroles: niets van gemerkt. Is je temperatuur bij de deur te hoog dan wacht je een minuut in de schaduw en kan je alsnog naar binnen.


Oké, dus jij verwacht dat als we zouden gaan (wij verblijven in Khao Lak) dat we er weinig van zullen merken.
Gaan de excursies nog een beetje door dat jij weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:43

WenK schreef:
Oké, dus jij verwacht dat als we zouden gaan (wij verblijven in Khao Lak) dat we er weinig van zullen merken.
Gaan de excursies nog een beetje door dat jij weet?

Als je eenmaal het vliegveld door bent zal je er, denk ik, niets meer van merken. Het zal relatief rustig zijn overal maar omdat je geen referentiekader hebt valt dat niet op.

Excursies zullen waarschijnlijk doorgaan. Ik denk dat de organisatoren redelijk zonder klanten zitten en je mogelijk een prive-tour krijgt. Ze verkopen jou die excursie voor die dag of ze liggen in een hangmat te dutten: waarschijnlijk hebben ze liever de inkomsten.

P.s. ik zie aardig wat "deals" van hotels voorbij komen: normaal 5.000 baht per nacht nu 3 nachten voor 7.000, etc. Als je nog niet volgeboekt bent kan je misschien wat mooie hotels vinden.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:47

Mijn dochter had gisteren op ko tao nog een snorkel trip met een volle boot, de uitstapjes gaan nog gewoon door.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 10:55

Dus de door Nadir geposte maatregelen vallen in de praktijk heel erg mee.
Dat stelt me wel gerust...