Tips voor Trentino

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Tips voor Trentino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 11:37

Ik wil gaan kamperen in deze regio, maar het is best groot, wie heeft tips voor campings of plekken? Ik kan eventueel op verschillende plekken verblijven. Ik hou van groen, bergen, meren, watervallen en dat is er allemaal :').

Marleennn_
Berichten: 148
Geregistreerd: 23-02-09

Re: Tips voor Trentino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:02

Wij zijn vorig jaar voor het eerst in Trentino geweest, aan het meer van Caldonazzo om precies te zijn. Dit jaar gaan we weer naar dezelfde camping

Je kunt er heerlijk zwemmen, maar ook wandelen rond het meer of in de bergen. Er zijn ook genoeg mogelijkheden om wat steden te bezoeken, mocht je dat willen

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:37

Wij zijn 3 jaar geleden naar Levico geweest aan het Lago di Levico, in een sta-caravan. De camping lag aan het meer, op een klein kwartiertje lopen naar het dorpje waar meer dan voldoende eettentjes, ijs tentjes waren, het is in de winter een ski gebied dus ook skiliften om mee naar boven te gaan, hebben wij niet gedaan overigens. Zelfs tegenover de camping een leuk restaurant. Manlief had zijn racefiets meegenomen en ging om de dag een stuk fietsen. Ik ging dan hardlopen. Zijn ook nog naar Trento geweest.
En hadden bedacht om ergens een hike te gaan doen, maar de route ernaartoe was best een beproeving :+ , we moesten dwarsdoor de bergen, met héél véél haarspeldbochten en héle smalle tunneltjes waar je achteruit moest als je een tegenligger had, je moest echt op de spiegels kijken bij de tunneltjes,om te zien of er iemand van de andere kant kwam. Ik wilde op de terugweg dat niet meer doen maar dat zou 2.5uur om rijden zijn, dus na de hike(was zeker de moeite waard) toch weer dezelfde weg terug.
Wij waren wel net na het hoogseizoen waardoor het niet super druk meer was.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Tips voor Trentino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:40