help! Verre reis waarheen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: help! Verre reis waarheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:44

Ecuador idd, Zuid Afrika, Israel (maar dan is 5/6 weken erg veel)

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:45

Bij mij staat madagasker/reunion/Mauritius als een reis nog op de bucketlist. Ook Maleisië en Borneo wat ook niet zo prijzig is, maar je gaf aan niet naar Azië te willen. Waarom niet als ik vragen mag?

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: help! Verre reis waarheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:54

Zuid-Afrika

BeFunny

Berichten: 10523
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:03

Het ligt eraan wanneer je wil gaan?

Wij willen heel graag nog een keer naar Noord Amerika en deel Canada heel gaaf om daar een camper te huren en te road trippen of met de motor en dan de route 99 "dat dan niet in noord Amerika maar calafornie" en in motelletjes overnachten. Ook gaaf om daar te vissen. Als je daar van houd.

Als een verre vliegreis je vriend niet zind, zou je kunnen denken om de road trip naar Scandinavië te doen vanuit Nederland zo door Denemarken of evt met de boot . Dat gaan wij dit jaar voor de 3e keer doen. Maar het is geen ver oord natuurlijk wel heel erg mooi. Ook mogelijk om dan te vliegen vanuit Noorwegen naar IJsland en daar een dag of 5 te blijven. Daarna via Finland en baltische Staten en Polen. Je krijgt 6 weken zo echt wel vol.

Ik ben zelf niet zo van de warme landen. New Zeeland lijkt me echter wel heel mooi.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:07

Cowgirl schreef:
Australie is toch flink doorkarren in 6 weken.

Dan zou ik denk ik toch voor NZ gaan, dat land is wat compacter en goed te doen in 6 weken.
Een stop-over in azie is een goede optie.
Hong Kong is een aanrader.

Ben 2 maal naartoe geweest (3,5 week en 4,5 week) en met binnenlandse vluchten gewerkt.

Kelpla
Berichten: 887
Geregistreerd: 06-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:07

Zuid-Afrika!

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: help! Verre reis waarheen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 14:18

We willen december/januari

En vlucht van 11 tot 12 uur is geen probleem dat hebben we al vaker gedaan.

Azië de cultuur trekt ons niet.. maar Maleisië borneo lijkt ons heel tof alleen is het dan regen seizoen geloof ik

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: help! Verre reis waarheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:30

December/Januari zou ik kijken voor een land waar het weer dan ok is. Noord Amerika valt dan redelijk af :)

BeFunny

Berichten: 10523
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:56

Dubbel, ging even fout.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 28-05-19 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10523
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:58

Ja daar is het vaak behoorlijk ijzig dan.

Ik zat te denken kun je niet een tussenstop en overnachting ergens doen als 12 uur haalbaar is en dan weer verder?

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: help! Verre reis waarheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:20

Zuid-Afrika, echt geweldig was zijn er afgelopen jaar geweest. Heel erg mooie natuur en heel erg verschillend. Wij hebben een roadtrip gemaakt van 4500km en zijn er echt over te spreken.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78509
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: help! Verre reis waarheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:05

Maleisie en Borneo valt best tegen als je Costa Rica al hebt gedaan. Ik verwachtte veel meer fauna, in Costa Rica stikte het van de fauna, maar in de regenwouden van Borneo zag je maar af en toe iets.

Eerder is al Colombia genoemd, dat is echt een aanrader als je natuur wilt. Of Brazilie. Brazilie en Colombia staan op nummer 1 en 2 als landen met de grootste biodiversiteit, dus ook qua natuur veel variatie, maar er is ook veel cultuur. In beide landen kan gevist worden op piranhas. :))

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 01:03

HouVanUtopia schreef:
We willen december/januari

En vlucht van 11 tot 12 uur is geen probleem dat hebben we al vaker gedaan.


Dan zou ik het noorden van Australie niet doen (jammer hoor ;) ), aangezien het dan regentijd / cyclone season is. De zuidelijke staten zitten dan midden in de zomer, dus dat is wel goed te doen. Wel hoogseizoen hier, aangezien het dan zomervakantie is.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:40

Barramundi schreef:
HouVanUtopia schreef:
We willen december/januari

En vlucht van 11 tot 12 uur is geen probleem dat hebben we al vaker gedaan.


Dan zou ik het noorden van Australie niet doen (jammer hoor ;) ), aangezien het dan regentijd / cyclone season is. De zuidelijke staten zitten dan midden in de zomer, dus dat is wel goed te doen. Wel hoogseizoen hier, aangezien het dan zomervakantie is.

Februari is een betere tijd om naar Australie/Nieuw Zeeland te reizen idd. Dan zijn de schoolvakanties tenminste afgelopen.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 19:01

elnienjo schreef:
Barramundi schreef:


Dan zou ik het noorden van Australie niet doen (jammer hoor ;) ), aangezien het dan regentijd / cyclone season is. De zuidelijke staten zitten dan midden in de zomer, dus dat is wel goed te doen. Wel hoogseizoen hier, aangezien het dan zomervakantie is.

Februari is een betere tijd om naar Australie/Nieuw Zeeland te reizen idd. Dan zijn de schoolvakanties tenminste afgelopen.


Klopt idd maar vriendlief heeft verplicht 3 weken vrij rondom kerst

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 19:02

Neonlight schreef:
Maleisie en Borneo valt best tegen als je Costa Rica al hebt gedaan. Ik verwachtte veel meer fauna, in Costa Rica stikte het van de fauna, maar in de regenwouden van Borneo zag je maar af en toe iets.

Eerder is al Colombia genoemd, dat is echt een aanrader als je natuur wilt. Of Brazilie. Brazilie en Colombia staan op nummer 1 en 2 als landen met de grootste biodiversiteit, dus ook qua natuur veel variatie, maar er is ook veel cultuur. In beide landen kan gevist worden op piranhas. :))


Bedankt! Ga hier even naar kijken