Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 11:48

Binnenkort gaan we naar Marco Borsato in de Kuip. We gaan per auto en parkeren bij de Kuip of Ahoy waarschijnlijk. We zouden graag voor het concert ergens gaan eten. Is er iemand die een goede tip heeft? Lieft nabij genoemde locaties of onderweg richting Rotterdam kan ook. :)

F_inley

Berichten: 6406
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 11:52

Tegenover de kuip zitten ontzettend veel eettentjes je hoeft alleen de weg maar over te steken

Van fastfood tot Sushi en alles er tussen in

nardxash

Berichten: 4016
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:28

Ik meld mijn eigen ook!
Ga 29 mei naar Marco Borsato en ga samen met mijn vriend en komen met ov.
Zijn hier nog tips voor hoe we het beste met het ov kunnen komen?

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 12:50

F_inley schreef:
Tegenover de kuip zitten ontzettend veel eettentjes je hoeft alleen de weg maar over te steken

Van fastfood tot Sushi en alles er tussen in


Tnx! Ik had al op de kaart gekeken en zag dat er een aantal zaten. Diverse zaken echter meer Aziatisch eten of Hollywood café achtig. De Italiaan is niet te reserveren. Zijn er nog specifieke aanraders? Misschien bij Ahoy? Of juist bij de Kuip? Of zit er op loopafstand nog iets anders?

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:51

F_inley schreef:
Tegenover de kuip zitten ontzettend veel eettentjes je hoeft alleen de weg maar over te steken

Van fastfood tot Sushi en alles er tussen in

Dus echt tegenover de kuip?

Handig om te weten :) wij gaan de 30ste en wilden ook eerst eten. Gaan wel met de auto. Ov zou echt veel te lang duren haha :p

Anoniem

Re: Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:02


F_inley

Berichten: 6406
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:08

Vanaf de parkeerplaats van de kuip loop je de trappen op en loop je zo via zebrapaden daar heen heel makkelijk ook als je met de tram komt.

Happy Itali kan je idd niet reserveren en zal ook wel mee druk zijn dan.

Bij Ahoy heb je zuidplein dat is ook de weg oversteken dan zit je op het winkelcentrum waar veel eet gelegenheden zijn

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 14:07

Er zit inderdaad van alles recht tegenover de Kuip. Lekkere broodjes haal je bij kampong kita.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:28

Bij Ahoy heb je in de buurt wel veel tentjes. Zijn wel alleen niet echt restaurants, meer kleine tentjes en voor lunch. Dus weet niet of je gewoon ff snel wat wil eten of echt een tijdje nog zitten. Wat er bij de kuip is weet ik niet. Rij er iedere dag langs maar veel meer dan KFC kan ik vanaf daar niet zien.

Anders misschien auto parkeren en tram richting centrum? Zal wel wat rustiger zijn denk ik en ben je zo. Alleen de tram zal wel ontploffen.

Vanaf Ahoy moet je wel even kijken, want dan moet je nog met de bus (er zit geen tram vlak voor de deur, wel metro maar die gaat niet richting Feijenoord.

Of van der valk Ridderkerk?

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:09

Je kan de auto op Slinge zetten. Vanaf daar de metro naar willeminaplein en dan met de tram naar de Kuip. Dan betaal je geloof ik 1 of 2,50 of helemaal niks voor het parkeren zolang je maar met het ov gaat.

Tallie1979
Berichten: 22758
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:28

_enna_ schreef:
F_inley schreef:
Tegenover de kuip zitten ontzettend veel eettentjes je hoeft alleen de weg maar over te steken

Van fastfood tot Sushi en alles er tussen in


Tnx! Ik had al op de kaart gekeken en zag dat er een aantal zaten. Diverse zaken echter meer Aziatisch eten of Hollywood café achtig. De Italiaan is niet te reserveren. Zijn er nog specifieke aanraders? Misschien bij Ahoy? Of juist bij de Kuip? Of zit er op loopafstand nog iets anders?


Bij Ahoy zitten Lisa en Restaurant de Engel. Beiden een aanrader! Wel van tevoren reserveren!

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:14

Fenneeee schreef:
Je kan de auto op Slinge zetten. Vanaf daar de metro naar willeminaplein en dan met de tram naar de Kuip. Dan betaal je geloof ik 1 of 2,50 of helemaal niks voor het parkeren zolang je maar met het ov gaat.


Of bij Oldenaerde neerzetten en 5/10 minuten lopen naar Zuidplein.. Slinge staat nogal slecht te boek qua criminaliteit (oké Zuidplein is ook niet even chill in het donker en je moet langs het zuiderpark, maar dan staat je auto iig veilig :P )

Tallie1979
Berichten: 22758
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:20

Je bedoelt de oldegaarde. :)

Maar als je in de Kuip moet zijn, je je auto op de oldegaarde zet en door het park moet midden in de nacht na een hele avond op je benen? Mwah, zou ik niet doen. Is zeker nog 10-15 minuten lopen.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:59

Ik zou sws gewoon super op tijd zijn en zorgen dat mijn auto dichtbij staat, maar dat ben ik :)

Oldegaarde bedoelde ik inderdaad. Om het park kan ook. Ik woonde op Pleinweg en m'n auto stond bij Oldegaarde, en ben toch regelmatig midden in de nacht van een optreden teruggekomen en langs t park gelopen. No problem, maar ik snap t laat komen bij concerten sws nooit. Als je vroeg komt sta je super dichtbij. En ja pizza bij domino's leveren ze ook voor de deur van concertzalen af _/-\o_ *\o/* Scheelt uit eten gaan hahaah

Maar oke das een ander verhaal. Je kan ook altijd nog een taxi nemen. Als je bijvoorbeeld op Noordereiland parkeert (for free), dan kost een taxi maar paar euro. Parkeren is ook zoiets. Alleen zal te wel druk zijn met taxi's.

Fijnste is gewoon bij kuip parkeren.. Na afloop rustig naar buitenlopen (ik snap die haast nooit na afloop want file om vd parking af te komen). En dan ben je zo weg.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:11

Als je echt wat wilt eten zou ik je auto alvast parkeren en even met de tram naar de stad gaan. Verder heb je bij de kuip richting de bios wel van alles. O.a de beren, Hollywood café, happy italy, shabu shabu, Chinees, KFC en mc Donalds (bij de shell).

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Re: Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:23

er zit een beren restaurant die kan je ook van de voren reserveren

__Robijn__

Berichten: 2908
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:28

nardxash schreef:
Ik meld mijn eigen ook!
Ga 29 mei naar Marco Borsato en ga samen met mijn vriend en komen met ov.
Zijn hier nog tips voor hoe we het beste met het ov kunnen komen?



Ik weenie waar je vandaan komt, maar er stopt een metro bij zuidplein. Dat is recht tegen over Ahoy. Is nog paar minuutjes lopen. :))

Kwa eten heb je ook een restaurant Rustburcht. Is best prima eten :)

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:49

Beren, Hotel New York, Dudok :+ . Reserveren is een must.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:03

Of je auto op Barendrecht station parkeren en dan de stadion trein naar de Kuip. Alleen moet je rekening houden met de laatste trein.
Ik zet hem denk ik gewoon op Slinge, zet hem daar vaker nog nooit iets mee gebeurd

_enna_

Berichten: 587
Geregistreerd: 20-11-07

Re: Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 23:45

Wij parkeren bij de Kuip. Gaat er vanuit daar OV richting stad / leuke eetplek?

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 23:48

_enna_ schreef:
Binnenkort gaan we naar Marco Borsato in de Kuip. We gaan per auto en parkeren bij de Kuip of Ahoy waarschijnlijk. We zouden graag voor het concert ergens gaan eten. Is er iemand die een goede tip heeft? Lieft nabij genoemde locaties of onderweg richting Rotterdam kan ook. :)



je ken daar in de buurt genoeg parkeren, gewoon in een woon wijk. Want de kuip ligt vlakbij een woonwijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 05:44

Behalve als iedereen met de auto komt want zoveel plek is er ook weer niet :=

Vanaf de Kuip rijdt de tram richting het centrum. Ik zou eerder in het centrum gaan eten dan bij de Kuip/Pathé zelf. Zoveel bijzonders zit daar niet.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:09

_enna_ schreef:
Wij parkeren bij de Kuip. Gaat er vanuit daar OV richting stad / leuke eetplek?


De tram stopt voor de kuip

Simbaa
Berichten: 3965
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Marco in de Kuip - tips eten in of nabij Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:14

Parkeren bij de Kuip zal wel een drama worden. Reken maar op flinke drukte en file!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 06:57

Simbaa schreef:
Parkeren bij de Kuip zal wel een drama worden. Reken maar op flinke drukte en file!


Niet doen idd. Ik ben gisteravond geweest en de mensen die bij de Kuip geparkeerd stonden konden niet meer weg toen het stadion leegliep :')

Bij de Kuip zelf staan ook veel eettentjes, van patat en poffertjes tot aan kibbeling.