Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raineri
Berichten: 6233
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:27

Hoe zwaarder het vliegtuig, des te meer brandstof het kost. En vraag-aanbod natuurlijk. Ander onderwerp natuurlijk.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 19:36

Danique_G schreef:
Hoe zwaarder het vliegtuig, des te meer brandstof het kost. En vraag-aanbod natuurlijk. Ander onderwerp natuurlijk.

Hm, hoogseizoen Tenerife ga er maar vanuit dat die vliegtuigen vol zitten.

Snap niet dat mensen zich zo druk kunnen maken over 2 mensen die wel of niet op vakantie gaan. Wij nemen in elk geval geen kinderen, misschien geeft dat wat rust! :)

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:41

Ik maak mij niet druk hoor, ik reageer op je bericht. En ja als er maar genoeg mensen niet gaan vliegt dat vliegtuig niet.
Dat de vraag er echter wel is doet niets af op mijn antwoord op jou berichtje :)

Kabayo

Berichten: 13979
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:45

Vakantie? Wat is dat :+

Hier ga ik nooit naar vakantie. Ja, een paar dagen centerparcs. Heb nog maar 1x gevlogen en dat was naar Zweden voor stage

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 19:47

Ineke2 schreef:
Ik maak mij niet druk hoor, ik reageer op je bericht. En ja als er maar genoeg mensen niet gaan vliegt dat vliegtuig niet.
Dat de vraag er echter wel is doet niets af op mijn antwoord op jou berichtje :)

Vliegtuig gaat sowieso, ik heb wel eens met 6 mensen op 1 vlucht gezeten. Ja je hebt dan minder gewicht maar een vlucht met 6 mensen is in mijn ogen nog erger. Dan kunnen ze beter van 2 vliegtuigen 1 maken.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 15-05-19 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

M_arjolein

Berichten: 1429
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:51

Ik blijf het liefst thuis haha. Ik vind het echt vreselijk om mijn 2 katten achter te laten ook al komt er elke dag iemand bij ze langs.Paard staat op pensionstalling , maar ook tegenover haar voel ik me dan schuldig haha.

Afgelopen 4 jaar op 2 x een weekendje weg na ook niet op vakantie gegaan. Dit jaar ga ik alleen 4 x, heel erg..Haha. Mallorca en Vlieland afgelopen maand geweest en in juni nog paar dagen Terschelling en in Augustus naar Griekenland met vriendlief want die wilde heel graag echt eens op vakantie met zn 2en. Volgend jaar dan maar weer een jaartje thuis.

Raineri
Berichten: 6233
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:02

Petrichor schreef:
Danique_G schreef:
Hoe zwaarder het vliegtuig, des te meer brandstof het kost. En vraag-aanbod natuurlijk. Ander onderwerp natuurlijk.

Hm, hoogseizoen Tenerife ga er maar vanuit dat die vliegtuigen vol zitten.

Snap niet dat mensen zich zo druk kunnen maken over 2 mensen die wel of niet op vakantie gaan. Wij nemen in elk geval geen kinderen, misschien geeft dat wat rust! :)



als je mijn vorige berichtje gelezen hebt, dan weet je dat ik ook vaak vlieg. 6 keer per jaar en intercontinentaal ook eens per jaar. Ik probeerde alleen de positieve kant te belichten :) vorig jaar, heb ik welgeteld 23 vluchten genomen. Moet me maar eens verdiepen in een puntenprogramma :’)

Spoiler:
Ik compenseer wel altijd mijn CO2 emissies eens per jaar

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 21:25

Mijn excuus, had je laatste reacties even niet gelinkt aan jouw andere reacties in dit topic! :D

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:34

Aah dit is mijn topic :') Lotgenoten met dit luxe probleem, hihi.
Ik besef me absoluut dat er mensen zijn die überhaupt niet, nooit, op vakantie kunnen trouwens.

Alhoewel de reden voor mij stiekem erg leuk is. In oktober is onze dochter geboren en we zien het niet zo zitten om nu (ver) met haar op vakantie te gaan, dus hebben we een midweek op een vakantiepark in Nederland geboekt. Dat was wel even afkicken na de afgelopen jaren Amerika, Canada en de Azoren..
Voor volgend jaar mei ben mijn man aan het pushen om weer naar Canada te gaan met zijn drieën <3

Raineri
Berichten: 6233
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:05

Petrichor schreef:
Mijn excuus, had je laatste reacties even niet gelinkt aan jouw andere reacties in dit topic! :D


Geen probleem, begrijp dat je het niet allemaal kunt bijhouden! :)

Aranel, vet!! Canada en de Azoren staan nog hoog op mijn lijstje. Waar ben je geweest in Canada?

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:20

Alleen een reactie op de OP: Een jaartje is toch geen drama? Daar heb je tenslotte wel een prachtig eigen plekkie voor terug. Wij zijn al 14 jaar niet als gezin op vakantie geweest, omdat we er de financiën niet voor hadden. Begin dit jaar voor het eerst met z'n tweetjes een stedentrip gedaan en die was niet helemaal wat we er van verwachtten. Evengoed leuk gehad, hoor: je moet tenslotte zelf de slingers ophangen. Maar als je een keer niet op vakantie kunt, dan is dat geen drama. Ik moest gelijk aan dat bericht van Marco Borsnato denken: dat-ie toen 'maar' 5 keer in plaats van 6 keer per jaar op vakantie kon. Je kunt het thuis ook leuk maken en er is voor weinig ook genoeg te beleven in eigen land! :D

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:33

Shenavallie schreef:
Alleen een reactie op de OP: Een jaartje is toch geen drama? Daar heb je tenslotte wel een prachtig eigen plekkie voor terug. Wij zijn al 14 jaar niet als gezin op vakantie geweest, omdat we er de financiën niet voor hadden. Begin dit jaar voor het eerst met z'n tweetjes een stedentrip gedaan en die was niet helemaal wat we er van verwachtten. Evengoed leuk gehad, hoor: je moet tenslotte zelf de slingers ophangen. Maar als je een keer niet op vakantie kunt, dan is dat geen drama. Ik moest gelijk aan dat bericht van Marco Borsnato denken: dat-ie toen 'maar' 5 keer in plaats van 6 keer per jaar op vakantie kon. Je kunt het thuis ook leuk maken en er is voor weinig ook genoeg te beleven in eigen land! :D


Interessant om te weten is dat TS niet om financiële redenen niet kan, maar omdat ze geen dagen meer heeft. En dan is een jaar heel erg lang.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:33

Ik zou naar spanje gaan dit jaar, maar toen kwam er sneeuw en gleed ik uit met de auto, werd paard ziek etc etc..
En nu zijn we een weekend met de paarden naar de zee geweest :')
Ook heerlijk genoten! Maar ik herken me echt heel goed in wat je zegt hoor. Wij gingen ook altijd naar Tenerife :D

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 15:55

Hier ook dit jaar niet op vakantie. Ik moet een nieuwe CV ketel en een nieuwe mechanische ventilatie unit. Dus daar gaan mijn vakantie centjes aan op dit jaar. Volgend jaar weer. En dan weer terug naar Gran Canaria of Mallorca denk ik.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:12

Petrichor schreef:
Snap niet dat mensen zich zo druk kunnen maken over 2 mensen die wel of niet op vakantie gaan. Wij nemen in elk geval geen kinderen, misschien geeft dat wat rust! :)

Fijn voor het niet geboren kind want kinderen krijg je en neem je niet

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 16:15

ElviraKelan schreef:
Petrichor schreef:
Snap niet dat mensen zich zo druk kunnen maken over 2 mensen die wel of niet op vakantie gaan. Wij nemen in elk geval geen kinderen, misschien geeft dat wat rust! :)

Fijn voor het niet geboren kind want kinderen krijg je en neem je niet

Dat vind ik zo'n rare uitspraak he, iedereen kiest daar toch zelf voor. Tegenwoordig heb je daar een keus in en is het niet zoals vroeger.

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:17

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen en TS: jammer dat je niet weg kan!
Kreeg gelijk het gevoel dat er mensen reageerden om er een wedstrijdje van te maken wie het langst niet weg is geweest en wie het hardst werkt :+
De meeste mensen vinden het lekker om er een weekje tussenuit te kunnen dus helemaal niet gek dat je het mist als je dat moet overslaan!

ElviraKelan schreef:
Petrichor schreef:
Snap niet dat mensen zich zo druk kunnen maken over 2 mensen die wel of niet op vakantie gaan. Wij nemen in elk geval geen kinderen, misschien geeft dat wat rust! :)

Fijn voor het niet geboren kind want kinderen krijg je en neem je niet

Goedemorgen zeg :')

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:22

Petrichor schreef:
ElviraKelan schreef:

Fijn voor het niet geboren kind want kinderen krijg je en neem je niet

Dat vind ik zo'n rare uitspraak he, iedereen kiest daar toch zelf voor. Tegenwoordig heb je daar een keus in en is het niet zoals vroeger.


Dat vind ik knap. Het begint inderdaad bij anti conceptie, daarin heb je een keuze. Klopt helemaal maar wat als het niet lukt door medische redenen? Dan heb je echt geen keuze.
Niet alles is te koop

Maar dat is ws jouw instelling, dat mag.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:25

Kinderen kan je ook adopteren he, dus toch een beetje te koop. Dan ‘neem’ je ze ook.
Maar goed, beetje vreemde discussie in een vakantietopic. Al kan je heerlijk op vakantie in 18 plus, adult only resorts!

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:28

Suzanne F. schreef:
Kinderen kan je ook adopteren he, dus toch een beetje te koop. Dan ‘neem’ je ze ook.
Maar goed, beetje vreemde discussie in een vakantietopic. Al kan je heerlijk op vakantie in 18 plus, adult only resorts!

Zijn ook strenge regels voor maar mensen laten we wel zijn het is idd off topic maar het was wel iets wat mij opviel. En dan mag ik dat benoemen :)

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:31

Mariposa11 schreef:
Sorry maar jeetje er zijn echt ergere dingen dan 1x niet naar tenerife te kunnen vliegen vanwege een koophuis..



:j

Vind ik ook, er zijn ergere dingen in t leven, gewoon niet over miepen.
Nog paar maanden en dan gaan jullie weer naar Tenerife.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 16-05-19 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:33

Dat eeuwige 'er zijn ergere dingen in het leven' is toch wel erg vermoeiend zeg.
Mag je dan nergens meer van balen? Er zijn Altijd ergere dingen in het leven.
Er worden as we speak mensen gemarteld, uitgehongerd en ga zo maar door.
Dan mogen we niks meer zeggen of doen, behalve bezig zijn met hoeveel erger andere mensen het soms hebben en dat je 'je dan maar niet moet aanstellen als je een jaartje moet overslaan'.

Mensen die onwijs uitkijken naar een vakantie en dit om wat voor reden dan ook niet kunnen, mogen hier toch wel van balen? Leven en laten leven.

Raineri
Berichten: 6233
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 16:43

ElviraKelan schreef:
Petrichor schreef:
Snap niet dat mensen zich zo druk kunnen maken over 2 mensen die wel of niet op vakantie gaan. Wij nemen in elk geval geen kinderen, misschien geeft dat wat rust! :)

Fijn voor het niet geboren kind want kinderen krijg je en neem je niet


Ah bedankt voor de uitleg. Geldt dit ook voor chlamydia? Asking for a friend.

Spoiler:
net zoals mijn bericht, is die van jouw ook compleet irrelevant

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:55

Het is duidelijk dat er een heleboel mensen niet aan tripophobia lijden, maar heb ook begrip voor mensen die dat wel hebben O:)
Voor sommigen is er niets mooiers dan huisje boompje beestje, voor anderen een heerlijke vakantie buiten Nederland *\o/*

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:31

Danique_G schreef:
Petrichor schreef:
Mijn excuus, had je laatste reacties even niet gelinkt aan jouw andere reacties in dit topic! :D


Geen probleem, begrijp dat je het niet allemaal kunt bijhouden! :)

Aranel, vet!! Canada en de Azoren staan nog hoog op mijn lijstje. Waar ben je geweest in Canada?


De oostkust! Volgende keer zou ik graag naar het westen gaan, Banff, Jasper en Vancouver Island.
Azoren is ook zeker een aanrader <3 net als Amerika, pff als reizen gratis was en ik zoveel vakantiedagen kon opnemen als ik wilde.. :=

Ontopic: ik ben het eens met bovenstaande, er zijn altijd dingen die erger zijn en volgens mij weet iedereen wel dat een jaartje niet op vakantie gaan niet het einde van de wereld is, maar evengoed mag je er wel van balen toch?