Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37252
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:50

Sheran schreef:
Ik vind iedereen die wat voor het milieu doet, wat de reden ook is, prijzenswaardig om die reden.

En dat kan iedereen voor zichzelf beslissen of dat een reden is om wel of niet op vakantie te gaan, hoeft niet zo benoemd te worden ;) daar is dit topic niet voor bedoeld. Net zoals bij een specifiek zadel merk topic lopen blèren dat je niet voor leder maar kunststof moet gaan voor het milieu. Niet op zijn plek.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 13:55

Maar moet er dan zoveel aan het huis gebeuren dat je daar weken vrij voor moet nemen?

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:02

lifaya schreef:
Sheran schreef:
Ik vind iedereen die wat voor het milieu doet, wat de reden ook is, prijzenswaardig om die reden.

En dat kan iedereen voor zichzelf beslissen of dat een reden is om wel of niet op vakantie te gaan, hoeft niet zo benoemd te worden ;) daar is dit topic niet voor bedoeld. Net zoals bij een specifiek zadel merk topic lopen blèren dat je niet voor leder maar kunststof moet gaan voor het milieu. Niet op zijn plek.


Ik had het alleen genoemd als reden om je toch nog een beetje goed over jezelf te voelen als je door omstandigheden niet kunt vliegen :).

Een weekendje Parijs, gewoon met de trein/bus/auto, is ook erg leuk! Misschien is dat haalbaar? Of als je graag zee wil: onderschat de Waddeneilanden ook niet! Geen Tenerife maar zeker leuk.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:03

Liezel1 schreef:
Maar moet er dan zoveel aan het huis gebeuren dat je daar weken vrij voor moet nemen?


Een beetje huis zit wel wat werk in... Ik heb twee maanden (buiten mijn werk om) in mijn huis gewerkt...
En waarom? Alleen behang verwijderen, schuren, verven, behang plakken en weer schilderen...

Blij dat ik het heb gedaan, anders zit je jaren en jaren in de troep, geen doen... :n

Roosch

Berichten: 36665
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:15

Haha jemig wat dit topic losmaakt, zeg :')

Ik snap je heel goed, TS! Ik ben ook van het principe hard/veel werken maar er tegenover stellend ook een leuke vakantie. Ik zou het ook missen!

Gelukkig heb je wat om naar uit te kijken: een huis en begin volgend jaar lekker er tussenuit!

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 19:47

Roosch schreef:
Haha jemig wat dit topic losmaakt, zeg :')

Ik snap je heel goed, TS! Ik ben ook van het principe hard/veel werken maar er tegenover stellend ook een leuke vakantie. Ik zou het ook missen!

Gelukkig heb je wat om naar uit te kijken: een huis en begin volgend jaar lekker er tussenuit!

Haha echt he! :+

Tja zo denk ik eigenlijk ook wel een beetje..

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:13

Wat mij vooral raakte was “wij werken zo hard dat we het juist extra nodig hebben”.
Allereerst is dat een keuze. Een keuze die consequenties heeft.

Zo komt het althans wel bij mij over maar dat terzijde.

Ik kan mij voorstellen dat je uit kijkt naar een vakantie. Maar wat ik ook begrijp is dat jullie een paar dagen in Nl weg gaan wat ook erg mooi en leuk kan zijn, een nieuw huis hebben gekocht en begin volgend jaar wat in de planning hebben staan
Ik zou zeggen verheug je daarop

Ik ben niet zo van dit algemene luxeproblemen, iets teveel op het andere vlakken meegemaakt waardoor je dingen in ander perspectief gaat zien.
Maar ook wij gaan dit jaar helaas niet op vakantie ivm werkzaamheden in huis waardoor de tijd ontbreekt maar we plannen wel leuke dingen waar we anders niet aan toekomen.
Best jammer want wij hebben idd een vriend in Midden Frankrijk wonen

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:22

Luxeproblemen hoor :Y) ik wil dit jaar heel graag voor het eerst wat verder weg op vakantie, waarschijnlijk alleen. Heb Duitsland ondertussen wel een keer gezien :evaw: vorig jaar voor het eerst naar Londen geweest met m'n nichtjes en dit jaar zat ik te denken aan Stockholm. Aangezien ik alleen zal gaan (heb toch niemand om mee te nemen := ) wil ik graag naar een relatief veilige stad. Moet er wel overdag als vrouw zijnde veilig rond kunnen lopen

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 20:45

Haha herkenbaar ts maar best wel een luxeprobleem idd.
Hier gaan we hoogstwaarschijnlijk ook niet weg i.v.m. verbouwing en zwangerschap. Ik zou nog wel heel graag weg willen, maar de extra dagen vrij kunnen we juist goed gebruiken aangezien alles op de zaterdagen met name gebeuren moet, omdat we alles zelf doen. Uiteraard ook eigen keuze, maar zou je in jou situatie ook geen dagen onbetaald verlof kunnen opnemen of evt met Hemelvaart of Pinksteren weg (mocht je dan ook lang weekend hebben..)

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 20:47

Melia schreef:
Haha herkenbaar ts maar best wel een luxeprobleem idd.
Hier gaan we hoogstwaarschijnlijk ook niet weg i.v.m. verbouwing en zwangerschap. Ik zou nog wel heel graag weg willen, maar de extra dagen vrij kunnen we juist goed gebruiken aangezien alles op de zaterdagen met name gebeuren moet, omdat we alles zelf doen. Uiteraard ook eigen keuze, maar zou je in jou situatie ook geen dagen onbetaald verlof kunnen opnemen of evt met Hemelvaart of Pinksteren weg (mocht je dan ook lang weekend hebben..)


Nee dan zijn wij juist op z'n drukst. :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:04

O ik snap je gevoel heel goed. Ik ben dol op reizen en ga twee keer per jaar :) zou het ook ontzettend erg vinden om te moeten overslaan.

moonsparkle
Berichten: 21720
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:19

Ik ga dit jaar ook niet, maar ik heb nu al spijt. Ik heb binnenkort een vakantie gepland waarin we zo weinig mogelijk zouden plannen, nu hebben we twee verjaardagen, moet naar het ziekenhuis (wat minstens anderhalf uur tot 2 uur duurt volgens de brief), mijn man moet toch 1 dag iets voor werk doen en dan is het in Nederland ook maar hopen dat het een beetje zonnig is. Ik heb gezegd dat we volgende keer desnoods maar met de tent naar Duitsland rijden :') gewoon om even zo weinig mogelijk te moeten en in het laagseizoen en als je zelf kookt kost het ook bijna niks.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:59

Mooi dat er genoeg mensen zijn in het topic die niet vliegen. Dan blijft er genoeg plek over voor TS volgend jaar :+
Wat een oordelen zeg, jeetje. Voor hetzelfde geld was TS veganistisch geweest en nam ze geen kinderen voor het milieu, maar wil ze wel op vliegvakantie en dan is het nog niet goed :Y) and if not, than also fine. Alsof wij zoden aan de dijk gaan zetten als minilandje waarvan mensen collectief niet meer gaan vliegen := (en nee ik hoef geen preek over elk stoeltje is er een en verbeter de wereld begin bij jezelf)

TS, het zal je verbazen dat je in Nederland nog best leuke dingen kan doen in het weekend. Een nachtje in een leuk en luxe hotel dichtbij de Veluwe kan enorm ontspannend werken. Of eens wat vaker naar de sauna oid. Daar kan je het geld van de vliegvakantie dan instoppen, en het kost je geen vrije dagen. Succes met overleven, en je kan altijd alvast voorpret gaan hebben voor volgend jaar ;) :D

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 22:00

Nou onze stoeltjes gaan dan wel naar een ander hoor.

En daarnaast, als wij op vakantie zijn dan rijden mijn vriend en ik niet in de auto. Nu zijn we dus niet op vakantie dus rijden de auto's ook gewoon door. :D
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 13-05-19 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijderde Quote uit bericht gehaald

Christiene
Berichten: 7725
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:12

Vaak ga ik twee dagen naar een wadden eiland heb al in geen zes jaar meer gevlogen. En ook geen lange autorit.ik mis er niks aan

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:34

Christiene schreef:
Vaak ga ik twee dagen naar een wadden eiland heb al in geen zes jaar meer gevlogen. En ook geen lange autorit.ik mis er niks aan


Helemaal prima voor jou, dat jij er niets aan mist, maar dat geldt niet voor iedereen. ;)

Voor een waddeneiland is dat voor ons al 3 uur enkele reis zonder files, plus de boot, die ook niet op water loopt. Dus tsja. Voor 2dagen, is het voor ons, bijvoorbeeld niet eens de moeite.

En wat er al een paar keer is gezegd; het vliegtuig vertrekt toch wel, ook zonder ts.
Maar daar gaat het niet om, TS vind het jammer dat ze niet op vakantie kan,omdat, door de koop van een huis, er geen vakantie dagen meer over zijn, om óp vakantie te gaan.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:42

Hoe minder mensen vliegen, hoe minder vliegtuigen er gaan vliegen natuurlijk. Sorry, wilde ik toch nog even zeggen, ik weet dat het topic hier niet over gaat en ik snap heel goed dat het alsnog gewoon super vervelend is voor TS!

Maar hey, een koophuis! Dat is toch ook echt superleuk! Een eigen plekje dat je helemaal kunt inrichten zoals je zelf wil :D Daar zou ik graag een vakantie voor ruilen (zoek zelf al 8 jaar naar een huis...). Misschien kun je eens kijken wat voor superleuks je daarmee kan!

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:43

De kans bestaat hier ook dat we niet weggaan deze zomer.. En dat idee vind ik ook niet heel tof. :=

Normaal gesproken gaan we ook niet altijd met het vliegtuig weg, dus vliegtuig is bij mij geen begrip wat per sé samenhangt met vakantie.. Maar voor mij is even een hele andere omgeving wél iets wat bij mij in een adem genoemd wordt met vakantie. En de kans dat dat lukt is vrij klein.

Dat neemt niet weg dat ik wél aan het kijken, passen en meten ben om het misschien toch te laten lukken :=

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 22:54

Ik denk ook dat sommige mensen het probleem niet herkennen.

Vliegen is sowieso iets wat ik al heel gaaf vind, het moment op het vliegveld alleen al. Veel blije en vrolijke mensen die lekker op reis gaan.

Als je dan aankomt in je hotelletje kan je lekker alles doen waar je zin in hebt. Als je in bed ligt hoor je bepaalde geluiden die je alleen hoort op een vakantiebestemming. Midden in de nacht hoor je de zee die tegen de branding aan slaat. Overdag als je een terrasje aan het strand pakt ruik je die heerlijke zeelucht gemengd met zonnebrandcrème en zie je weer al die mensen die zo blij zijn dat ze lekker op vakantie zijn. Niks geen chagerijnig kijkende mensen die lijden onder de werkdruk en de dingen van het dagelijkse leven.

Hoe kan je vakantie nou niet missen??

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Voor het eerst een jaar niet op vakantie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 23:05

Nou ik snap je wel. Ik zou gillend gek worden als ik geen vakantiedagen meer zou hebben de rest van het jaar. Ik ben dol op vakantie. Vliegen scheelt mij dan niet zoveel, maar kan me voorstellen dat het voor mensen het echte vakantiegevoel geeft. Ik heb wel 5 keer per jaar vakantie en er zijn wel jaren bij dat ik ook wel 5 keer op vakantie ga.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 23:08

tjha…..het kan een tegenvaller zijn dat je niet op vakantie gaat, maar het echt erg vinden...….serieus? Ik ben al 6 jaar niet op vakantie gekund. Echt....na het kopen van een huis 1 jaartje niet met het vliegtuig op vakantie kunnen is echt niet ontzettend erg ;)

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 23:11

Witchcraft schreef:
tjha…..het kan een tegenvaller zijn dat je niet op vakantie gaat, maar het echt erg vinden...….serieus? Ik ben al 6 jaar niet op vakantie gekund. Echt....na het kopen van een huis 1 jaartje niet met het vliegtuig op vakantie kunnen is echt niet ontzettend erg ;)

Bloed serieus! :D

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 23:15

Vorig jaar zijn wij niet echt op vakantie geweest. Ik heb dat zeker gemist!
Wel een keer een weekendje (als "huwelijksreis") naar een centerparcs in duitsland (Eifel) met een ernstig tegenvallende aquamundo, zeikende regen en een dikke zwangere pens. Was dus blij weer naar huis te gaan.

In mei de sleutel van ons huis gekregen, in juni verhuisd.
Half juli begon mijn zwangerschaps verlof.
Augustus kleine geboren.

En eind december gingen we met schoon familie naar Kaapverdië. Opzich wel op vakantie, maar met een 4 maanden oude baby en schoonfamilie die geen babys gewend zijn op een resort te zitten waar je niks kan doen. En baby dan ook nog is ziek is na 3 dagen (en de rest van de vakantie dus echt ziek was). Das niet heel bevorderlijk voor het gevoel om vakantie te hebben gehad. Was een week stress!

Dit jaar gaan we 2 x een weekje weg. Met de auto, met zn 3tjes

marjor
Berichten: 183
Geregistreerd: 12-03-07
Woonplaats: Op hetzelfde adres als mijn paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 23:18

Wat een reacties :+ ! Ik begrijp je heel goed. Wij gaan 2 keer per jaar een week naar het buitenland met het vliegtuig. Zitten nu heerlijk in Madeira. En wat had en heb ik mij daarop verheugd de afgelopen tijd! Ook wij werken veel, paarden aan huis, dus er is altijd wel wat te doen.

Als ik in het buitenland ben, is mijn hoofd leeg, heerlijk geen werk, geen paarden, even niets moeten. Ik zou mijn paarden zeker niet willen missen, maar een week zonder, heerlijk!

Ja Nederland is ook mooi en ik ga regelmatig een aantal dagen met of zonder paarden naar de Veluwe, maar mijn hoofd is dan nooit zo leeg als in het buitenland. Dus ja ik heb het mentaal zeker nodig. Heb een aantal jaar geleden een burn out gehad en wil dat niet nog een keer mee maken.

TS ik snap je heel erg goed en ken je gevoel zeker.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 23:20

Petrichor schreef:
Witchcraft schreef:
tjha…..het kan een tegenvaller zijn dat je niet op vakantie gaat, maar het echt erg vinden...….serieus? Ik ben al 6 jaar niet op vakantie gekund. Echt....na het kopen van een huis 1 jaartje niet met het vliegtuig op vakantie kunnen is echt niet ontzettend erg ;)

Bloed serieus! :D



poeh dat is wel ernstig dan :') Nouja ik kan het wel begrijpen hoor, ik mis het op vakantie gaan ook wel, maarja ik ben dan lichamelijk ook zo slecht dat ik niet hard kan werken en dan is het eerste wat erbij inschiet, vakanties.