In je eentje naar het buitenland..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:47


MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:15

Als je het spannend vindt in een vreemd land waar je de taal niet spreekt kun je zo'n eerste keer een pakketreis boeken bij Tui, of een andere organisatie. Maar ik heb goede ervaringen met Tui.
Je boekt de hele reis daar:
-inclusief vlucht
- transfer naar je accommodatie in het vakantieland (ze staan herkenbaar gekleed op het vliegveld en spreken Nederlands)
-transfer terug (Tijd staat aangegeven in een map bij je hotel of huisje)
Je kan gewoon niet verdwalen!
Er is altijd Nederlands sprekende reisleiding in de buurt, komen op van te voren vastgelegde tijden voor een informatiepraatje naar je accommodatie en ze geven hun email en telefoonnummer zodat je ze bij vragen ook tussendoor kan bereiken.
Nou lijk ik wel een reclamefolder van TUI, ik heb geen aandelen hoor, ik werk er niet.
Maar ik ben al een paar keer met ze meegeweest en het is nog nooit tegengevallen.
Inmiddels ben ik zelf iets avontuurlijker en zoek ik het ook graag zelf allemaal uit, maar als ik bijvoorbeeld met m'n moeder (is wat ouder) ga is het zalig dat ik verder nergens meer over na hoef te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:21

_Roxanne schreef:
De ABC eilanden? Al moet ik zeggen dat daar ook niet iedereen Nederlands spreekt, maar je kunt je over het algemeen wel redden. Het is wel een eind vliegen, weet niet of ik dat er voor over zou hebben voor een weekje


Idd, op Curacao red je je sowieso prima met Nederlands, heel fijn eiland! :j

Anoniem

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:22

Estivant heeft trouwens ook eenoudervakanties..

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:23

MiReRe schreef:
Als je het spannend vindt in een vreemd land waar je de taal niet spreekt kun je zo'n eerste keer een pakketreis boeken bij Tui, of een andere organisatie. Maar ik heb goede ervaringen met Tui.
Je boekt de hele reis daar:
-inclusief vlucht
- transfer naar je accommodatie in het vakantieland (ze staan herkenbaar gekleed op het vliegveld en spreken Nederlands)
-transfer terug (Tijd staat aangegeven in een map bij je hotel of huisje)
Je kan gewoon niet verdwalen!
Er is altijd Nederlands sprekende reisleiding in de buurt, komen op van te voren vastgelegde tijden voor een informatiepraatje naar je accommodatie en ze geven hun email en telefoonnummer zodat je ze bij vragen ook tussendoor kan bereiken.
Nou lijk ik wel een reclamefolder van TUI, ik heb geen aandelen hoor, ik werk er niet.
Maar ik ben al een paar keer met ze meegeweest en het is nog nooit tegengevallen.
Inmiddels ben ik zelf iets avontuurlijker en zoek ik het ook graag zelf allemaal uit, maar als ik bijvoorbeeld met m'n moeder (is wat ouder) ga is het zalig dat ik verder nergens meer over na hoef te denken.



Hier ook mijn eerste reizen met tui geboekt ideaal!
Wil je nog iets extra's achter de hand hebben bij de anwb hebben ze hele fijne handzame taalgids boekjes, zowel Engels, Duits, Turks, Frans, Grieks en noem maar op.
En er bestaat ook het icoon boekje, dan kan je aanwijzen wat je bedoel.
https://www.bol.com/nl/p/icoon-communic ... androidapp

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:03

Ts heb je een paspoort of idkaart?
Antillen vallen af als je geen paspoort hebt, Egypte valt ook af.
Tenzij je snel een paspoort laat maken.

En sommige landen heb je extra inentingen nodig. Hoeft niet maar is wel aan te raden.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:15

Egypte kom ik gewoon binnen met id :)

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:54

Ik zou Egypte niet bepaald aanraden voor iemand die angstig is om naar het buitenland te gaan, dat is best een heftige cultuurshock. Dan kun je beter iets van Spanje oid proberen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:14

Narya schreef:
Ik zou Egypte niet bepaald aanraden voor iemand die angstig is om naar het buitenland te gaan, dat is best een heftige cultuurshock. Dan kun je beter iets van Spanje oid proberen :j


Euh op de resorts wordt meer Nederlands gepraat dan andere talen :')

Anoniem

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:34

Ik denk dat je bij grote reisorganisaties ook wel kan filteren op een resort waar veel Nederlanders zitten. Dan heb je sowieso 99% kans dat de helft van het personeel ook wel een woordje Nederlands kan, en anders zullen er genoeg Nederlanders zijn die je even een handje kunnen helpen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:44

Egypte is met een goede reisorganisatie best te doen.Alles gaat dan in het NL.
Wel zou ik een goede maatschappij aanraden Tui of neckerman.
Zelf heb ik goede ervaring met D reizen. En neem voor die eerste keer een All inclussive dan kan er weinig misgaan.

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:54

Sizzle schreef:
Een Nederlandse vriendin van mij verhuurt een air B&B kamer in haar huis in de buurt van Barcelona.
Zou je zoiets misschien aanspreken? Ze woont 10 minuten lopen van het strand. Op het moment gaat er een koude stroom door Europa maar over een week of 2 is het daar weer mooi weer en je hebt daar het stand bijna helemaal voor jezelf ivm geen toerisme in dat gebied.
Ze is ook zelfstandig chiropracter en masseuze, misschien ook niet zo slecht?
Het is echter wel heel er basic en 2 honden aanwezig.


Dat lijkt mij een hele goede optie.
En leve google vertaal app. Je spreekt Nederlands tegen app en die vertaalt naar het Spaans of welke taal dan ook

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:57

Nederlanders in buitenland zoeken? Ik heb 2,5 maand stage gelopen en 2 weken vakantie gehouden in Hongarije. Allemaal in mijn eentje, nog nooit in het vliegtuig gezeten, nog nooit in Hongarije of ander land geweest in mijn eentje.. En ik spreek geen Hongaars. En de meeste Hongaren spreken daar geen Engels Of Nederlands. In de winkel soms wat onhandig als je wat zoekt. Maar met Google vertalen en afbeeldingen kom je soms ook ver. :+

Er zijn ook vakantie bedrijven die soms vanaf een vliegveld wel weten hoe je er moet komen (taxi/openbaar vervoer/auto of soms zelfs ophalen).

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:07

Als je naar een spaanstalig land gaat kun je mijn nummer krijgen, dan heb je een telefonische tolk bij nood, als dat je gerust stelt. :)

Verder gewoon gaan en genieten.
Google translate is niet ideaal maar je komt er echt wel een eindje mee.
En waar toeristen komen is men doorgaans gewend aan mensrn die de taal niet beheersen.

Adres van de verblijfplaats opschrijven en bij je houdrn, dan kan iedere taxi je terug brengen mocht je verdwaalt zijn.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:09

Ik zou sowieso niet naar een land gaan waar ik me niet verstaanbaar kan maken en zeker niet met een kind erbij. Stel dat die ziek wordt, dan kun je je totaal niet redden in bijv een ziekenhuis. Of als er wat met jou gebeurt, hoe red je je dan als je ergens bent en de taal helemaal niet spreekt?

Kun je niet een reisgenoot vinden die talen spreekt en die zin heeft om mee te gaan? Desnoods op jouw kosten?

Sizzle

Berichten: 35693
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:15

Een reis erzekering dekt ook vertaling over het algemeen. Bovendien zijn Nederlanders overal.
Beetje flauw om zulke angst aan te praten terwijl er hordes mensen naar landen gaan waar bijna niemand je zal begrijpen.

Roosch

Berichten: 36657
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:20

Plus als je een all in reis hebt is er gewoon een aanspreekpunt vanuit de organisatie.

Ik zou het spannender vinden om op eigen houtje te gaan overigens maar ook daar moet het vast in orde komen.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:24

Ik ben zelf voor het eerst alleen op vakantie gegaan naar Samos. Een kleinschalig hotel aan zee met zwembad en een Nederlands sprekend stel dat daar de leiding heeft. Dat is mij heel goed bevallen. Inmiddels heb ik ook een zoontje, zou daar zo weer heen gaan. Heerlijk eiland en hele leuke mensen! Mocht je meer willen weten, pb of vraag maar!

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:27

simodi schreef:
Ik zou sowieso niet naar een land gaan waar ik me niet verstaanbaar kan maken en zeker niet met een kind erbij. Stel dat die ziek wordt, dan kun je je totaal niet redden in bijv een ziekenhuis. Of als er wat met jou gebeurt, hoe red je je dan als je ergens bent en de taal helemaal niet spreekt?

Kun je niet een reisgenoot vinden die talen spreekt en die zin heeft om mee te gaan? Desnoods op jouw kosten?


Pff wat een argument.. Blijven weinig bestemmingen over als dat een reden is. Als je ergens hulp nodig hebt is die altijd wel te vinden, zeker op populaire vakantiebestemmingen :j

Gewoon met een georganiseerde reis gaan. Wordt je opgehaald bij de luchthaven, afgezet bij je hotel en daar is een Nederlandse hostess om te helpen.
Als je all inclusive doet hoef je je ook niet druk te maken om het eten.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:34

Als je nu niet bang bent voor 3 grote honden ben je welkom hier in Zweden hoor :D Wij hebben Logeer kamer met 1 bed dus je zou even moeten kijken hoe je dat kan doen met je kleine. Heb vaker gezellig een Bokker langs gehad ;)

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:37

Macedoniƫ is ook een erg leuk land, bij interesse weet ik evt een heeel fijn hotel met een nederlandse eigenaresse.

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:40

fransje23 schreef:
simodi schreef:
Ik zou sowieso niet naar een land gaan waar ik me niet verstaanbaar kan maken en zeker niet met een kind erbij. Stel dat die ziek wordt, dan kun je je totaal niet redden in bijv een ziekenhuis. Of als er wat met jou gebeurt, hoe red je je dan als je ergens bent en de taal helemaal niet spreekt?

Kun je niet een reisgenoot vinden die talen spreekt en die zin heeft om mee te gaan? Desnoods op jouw kosten?


Pff wat een argument.. Blijven weinig bestemmingen over als dat een reden is. Als je ergens hulp nodig hebt is die altijd wel te vinden, zeker op populaire vakantiebestemmingen :j

Gewoon met een georganiseerde reis gaan. Wordt je opgehaald bij de luchthaven, afgezet bij je hotel en daar is een Nederlandse hostess om te helpen.
Als je all inclusive doet hoef je je ook niet druk te maken om het eten.


Het is geen argument, maar wel iets voor TS om van tevoren goed over na te denken. Natuurlijk ga je daar niet van uit, maar ze geeft aan nog nooit ver op reis te zijn geweest en nog nooit alleen. Dan is een georganiseerde reis naar een ver en vreemd land dus wel een heel avontuur. Ik denk dat TS beter nu kan horen wat ze in de overwegingen mee kan nemen, en dan er daar mee geconfronteerd te worden.
Ook bij een georganiseerde reis ben je ook alleen en zul je zelf actie moeten ondernemen als er iets niet gat zoals je wilt.

Het idee om naar een B&B van een NL iemand te gaan is dan bijv wel een beter idee denk ik dan.
Of iemand meenemen.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:48

Ik neem aan dat te zelf wel kan invullen of het te avontuurlijk is of niet.
Eens moet de eerste keer zijn!

Alleen ben je ook als je in Nederland op vakantie. Voordeel van een vakantie naar mooi weer is dat iedereen buiten dingen aan het doen is. Aan de rand van een kinderbadje maak je al snel contact met andere ouders. Als je een hotel kiest met relatief veel Nederlanders is de taal geen probleem.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: In je eentje naar het buitenland..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 05:56

Ik zou lekker gaan en me niet te druk maken. Zoek een fijn, klein hotel met Nederlandse eigenaren, die zitten over heel de wereld. In gebieden waar veel Nederlanders komen worden vaak ook excursies in het Nederlands aangeboden. Zet van te voren een goede vertaalapp op je telefoon zodat je verkeersborden en eventuele vragen kunt vertalen, en dan kom je er best. Heb je bijvoorbeeld al aan de Canarische Eilanden gedacht? Niet te ver weg voor een weekje, zat Nederlanders te vinden, en lekker weer.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 12:20

Thnx allemaal voor jullie reacties!
Ik kom zo steeds een stapje verder, heb nog niks geboekt, maar weet nu wel meer waar op te letten.
Vind het nog steeds spannend, maar ga het wel doen.
Denk dat het alleen maar goed voor ons is, gewoon even lekker er uit, bijkomen en genieten!