Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:15

Oeh wat een heerlijk topic! :D

Ik ben afgelopen jaar et de auto door IJsland gegaan en dat helemaal zelf gepland! i bezig met volgend naar maar kan op dit moment nog niet uit de bestemmingen van m'n lijstje kiezen :=

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 11:56

Zoveel toffe reizen! Vooral Mongolië, jaloersmakend!!

Ik ben net terug uit Marokko, maar heb voor volgend jaar nog niets besloten. Moest dit jaar mijn reis naar Oezbekistan afzeggen, misschien dat ik dat in het najaar alsnog ga doen :j

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:39

Narya schreef:
Zoveel toffe reizen! Vooral Mongolië, jaloersmakend!!

Ik ben net terug uit Marokko, maar heb voor volgend jaar nog niets besloten. Moest dit jaar mijn reis naar Oezbekistan afzeggen, misschien dat ik dat in het najaar alsnog ga doen :j


Oezbekistan is ook echt gaaf, waarom afgezegd? Ik ben eerder wat meer in het Noordoosten van Kyrgyzstan geweest, zou graag eens het zuidwesten combineren met Oezbekistan / Pamir Highway

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:41

Kyrgyzstan ben ik vorig jaar ook geweest! Zou graag een keer terug gaan, dan dit keer op de motor :)

Ik zit dit jaar helaas aan het hoogseizoen vast wegens schoolvakantie (ben opnieuw gaan studeren), Peru staat erg hoog op m'n lijstje maar in Juli zijn alleen de tickets al onbetaalbaar helaas -O-

Zijn er nog tips voor een betaalbare vakantie in die periode voor een solo-reiziger? :) Ik ben erg van het roadtrippen, blijf niet graag op één plek en ben graag bezig :)
Door de studie is mijn budget/inkomsten "helaas" ook even wat minder de komende 2 jaar, maar wil er toch graag even tussenuit!
Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 15-12-19 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:45

Ik was zo handig om vlak voor vertrek een sportblessure op te lopen ;(

Kyrgyzstan heb ik ook naar gekeken, maar mijn ouders raakten volledig in paniek na het lezen van het reisadvies. Hoe vonden jullie Kyrgyzstan? Zag er echt te mooi uit ook <3

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:45

Welk reisadvies? :=

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:47

Gewelddadige berovingen, verkrachtingen etc :o

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:48

Vliegtickets naar Afrika zullen ook prijzig zijn denk ik? Anders is Namibië in die periode prachtig om rond te reizen.

Vietnam / Cambodja anders?

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:50

Ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld als in Kyrgyzstan. Er werd wel gewaarschuwd door gidsen om niet 's avonds alleen op pad te gaan in de hoofdstad. Voor de rest is het een arm land, waar de inwoners heel veel moeite doen om het de toeristen naar de zin te maken.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 12:57

Leuke plannen allemaal zeg!
Hier dit jaar naar Turkije, Denemarken en Zweden geweest. Nu zijn we in Londen.

Volgend jaar zomer naar Thailand, daar heb ik alles al voor geregeld.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:10

Hier net een auto voor vier weken tajikistan en oezbekistan geboekt (en vliegen op bishkek). Vanochtend de elevation profile van de pamir highway bekeken :oo

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:11

Narya schreef:
Ik was zo handig om vlak voor vertrek een sportblessure op te lopen ;(

Kyrgyzstan heb ik ook naar gekeken, maar mijn ouders raakten volledig in paniek na het lezen van het reisadvies. Hoe vonden jullie Kyrgyzstan? Zag er echt te mooi uit ook <3

Afgelopen jaar zijn we er geweest, volledig op eigen houtje en ik vind het een heel makkelijk land om te reizen.

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:14

Lielle schreef:
Hier net een auto voor vier weken tajikistan en oezbekistan geboekt (en vliegen op bishkek). Vanochtend de elevation profile van de pamir highway bekeken :oo


Gaan jullie die zelf rijden? Heel gaaf!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:26

gaucho schreef:
Lielle schreef:
Hier net een auto voor vier weken tajikistan en oezbekistan geboekt (en vliegen op bishkek). Vanochtend de elevation profile van de pamir highway bekeken :oo


Gaan jullie die zelf rijden? Heel gaaf!

Ja :-) bishkek, osh, sary tash, pamir highway via wakhan valley, dushanbe, samarkand, taskent, bishkek.
Grote dikke toyota landcruiser, komt goed!

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:29

gaucho schreef:
Vliegtickets naar Afrika zullen ook prijzig zijn denk ik? Anders is Namibië in die periode prachtig om rond te reizen.

Vietnam / Cambodja anders?


Cambodja zat ik inderdaad ook aan te denken!
Afrika gaan mijn vriend en ik in 2021 op de motor doen (Zuid-afrika) dus die voor volgend jaar niet :)

Narya schreef:
Gewelddadige berovingen, verkrachtingen etc :o


Helemaaal niks van gemerkt! :D Ik ben niet lang in Bishkek geweest, maar vond alle mensen die ik "gesproken" heb ontzettend vriendelijk en heb mij geen moment onveilig gevoeld :)

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:31

witroosje schreef:
Zijn er nog tips voor een betaalbare vakantie in die periode voor een solo-reiziger? :) Ik ben erg van het roadtrippen, blijf niet graag op één plek en ben graag bezig :)
Door de studie is mijn budget/inkomsten "helaas" ook even wat minder de komende 2 jaar, maar wil er toch graag even tussenuit!


Wat is voor jou betaalbaar (budget)?

Ik zag op een Belgische site een aanbieding voor interrail tickets. Afhankelijk van het aantal reisdagen (3, 5 etc.) en de geldigheid (binnen 1/2/3 maanden etc.) heb je dan een vaste prijs voor je reis.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:32

Luxorvalkje schreef:
witroosje schreef:
Zijn er nog tips voor een betaalbare vakantie in die periode voor een solo-reiziger? :) Ik ben erg van het roadtrippen, blijf niet graag op één plek en ben graag bezig :)
Door de studie is mijn budget/inkomsten "helaas" ook even wat minder de komende 2 jaar, maar wil er toch graag even tussenuit!


Wat is voor jou betaalbaar (budget)?

Ik zag op een Belgische site een aanbieding voor interrail tickets. Afhankelijk van het aantal reisdagen (3, 5 etc.) en de geldigheid (binnen 1/2/3 maanden etc.) heb je dan een vaste prijs voor je reis.


Wil het graag op max 3000 houden zover mogelijk, voor zo'n 2 weken (langer mag altijd)!

Ik denk er ook over weer terug te gaan naar IJsland en dit keer een ander deel te doen :)

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 13:41

Lielle schreef:
Afgelopen jaar zijn we er geweest, volledig op eigen houtje en ik vind het een heel makkelijk land om te reizen.


Ook met eigen vervoer, of backpacken? Eigen vervoer geloof ik wel, backpacken is vaak toch lastiger. Dan blijkt toch regelmatig dat het openbaar vervoer prut is, de belangrijkste dingen niet zonder tour te bereiken zijn en dat communicatie moeilijk is :o

Wel fijn die positieve verhalen.. misschien dat ik er toch nog een tweede land achteraan plak, als ik er toch ben :D

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:07

Witroosje, wat was je reisroute in Ijsland? Mijn vriend en ik denken er over na om ook naar Ijsland te gaan. Alleen twijfelen we of we dat komend jaar willen doen, waarbij se gelimiteerd zijn tot alleen omgeving Reykjavik aangezien ik niet alleen verantwoordelijk wil zijn voor het autorijden en hij nog geen rijbewijs heeft. Of dus nog even te wachten en dan met een auto rond te trekken.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:09

moonsparkle schreef:
Wat gaaf, hoe lang wil je weg blijven? En had je het ook niet meer naar je zin op het werk of was het echt omdat je voor langere tijd op reis wou?



Had het helemaal niet meer naar mijn zin op werk, al best een tijd niet, dus ben heel hard gaan sparen om zo snel mogelijk ontslag te kunnen nemen, liep tegen een burn out aan, dus wou ook niet direct een nieuwe baan daar achter aan, heb eerst even wat tijd voor mezelf nodig :j Maar het was wel een moeilijke knoop om door te hakken, best onzeker nog zonder nieuw werk, maar het voelde wel heel goed om te doen haha

Heb nog nooit gereisd of iets, dus ga maximaal voor 1 maand totaal, ik kan ook niet heel lang zonder inkomen, de vaste lasten lopen door + mijn paard zal ook door iemand verzorgd moeten worden.
maar ik ben ook gek op thuis, dus langer hoeft ook niet :)

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:09

_Ilsee_ schreef:
Witroosje, wat was je reisroute in Ijsland? Mijn vriend en ik denken er over na om ook naar Ijsland te gaan. Alleen twijfelen we of we dat komend jaar willen doen, waarbij se gelimiteerd zijn tot alleen omgeving Reykjavik aangezien ik niet alleen verantwoordelijk wil zijn voor het autorijden en hij nog geen rijbewijs heeft. Of dus nog even te wachten en dan met een auto rond te trekken.


Ik heb in 11 dagen het zuiden gedaan! Inderdaad beperkt op 1 deel van hel land omdat ik alleen was en dus ook de enige zou zijn die zou rijden. Dat vond ik echt prima te doen als enige bestuurder! :) Stuur maar een pb als je dat wel zou zien zitten, dan kan ik je wat foto's sturen en wat meer vertellen/mijn route delen :) (of meer moeten interesse hebben? Dan plaats ik het gewoon hier)

Vanuit Reykjavik kan je genoeg tours doen, maar ik zou dat zelf eigenlijk wel zonde vinden als ik eerlijk ben. Als je het alleen rijden toch niet ziet zitten zou ik een jaartje wachten, je kan zoveel meer doen/zien met een eigen auto daar!!!

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:56

Oef, zit nu naar Jordanië te kijken en.. :~ <3

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 17:28

witroosje schreef:
Vanuit Reykjavik kan je genoeg tours doen, maar ik zou dat zelf eigenlijk wel zonde vinden als ik eerlijk ben. Als je het alleen rijden toch niet ziet zitten zou ik een jaartje wachten, je kan zoveel meer doen/zien met een eigen auto daar!!!


Same. Overigens ben ik een schijterd mbt rijden in het buitenland, en ik vond IJsland zo simpel.. je kunt letterlijk alleen maar rechtdoor :')

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:26

Narya schreef:
Lielle schreef:
Afgelopen jaar zijn we er geweest, volledig op eigen houtje en ik vind het een heel makkelijk land om te reizen.


Ook met eigen vervoer, of backpacken? Eigen vervoer geloof ik wel, backpacken is vaak toch lastiger. Dan blijkt toch regelmatig dat het openbaar vervoer prut is, de belangrijkste dingen niet zonder tour te bereiken zijn en dat communicatie moeilijk is :o

Wel fijn die positieve verhalen.. misschien dat ik er toch nog een tweede land achteraan plak, als ik er toch ben :D

Eigen vervoer, ik ben graag zelfstandig , precies on die redenen. Maar wat we ook veel hebben gezien, is een auto huren met chauffeur, een soort guided tour dus. En toch ook veel met lokale busjes (marshrutka’s), werkt wel goed.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:35

witroosje schreef:
Oef, zit nu naar Jordanië te kijken en.. :~ <3


Doen doen doen!!!! *\o/*