Op vakantie met de hond in Nederland en Europa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:36

Mloui schreef:
Op vakantie met de hond, heerlijk! Mijn advies is om de site van licg goed door te kijken om te zien wat de import eisen zijn per land. Daarnaast is het heel erg aan te raden de risico's te kennen en je goed voor te bereiden als je naar midden- of zuid europa gaat. Dit ivm infectieuze aandoeningen als Leismania/Ehrlichia en hartworm. Dit is de reden, dat ik mijn honden nooit naar een land waar deze aandoeningen endemisch zijn mee zou nemen. Scandinavie, noord Frankrijk, UK, Duitsland allemaal risico arme gebieden en ook zo mooi!


Hele goede tip inderdaad +:)+ , de inheemse ziektes die de dieren door oa de zandvlieg (leishmania) op kunnen lopen in het Zuiden van Europa zijn voor ons ook een reden om niet meer die kant op te gaan. Helaas een hond aan verloren..

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Op vakantie met de hond in Nederland en Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:45

Over leishmania: kan je daar niet meer tegen enten? of toch niet mer mdr1-risico?

2jaar geleden met mijn Bull naar de Camargue geweest en tegen alles geënt. Nu met mijn aussie zei mijn dierenarts dat ze het afraad om die enting aan zo'n ras te geven en dus best niet naar zo'n gebieden te gaan ..

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Op vakantie met de hond in Nederland en Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:13

De waddeneilanden zijn leuk met hond, vooral terschelling dan vind ik. Opzich ook genoeg plekken daar waar je een hond mee kunt nemen. Landal heeft apartementen waar je hond mee kan en tjermelan kan hond ook mee. Zijn wel beetje saaie parken wel netjes. In huisjes is het echt verschillend.

Verder Slovenië is erg mooi om te wandelen en vaak toch iets minder heet dan Kroatië. Hond kon daar ook veel mee naar plekken toe.

Andreeaa

Berichten: 811
Geregistreerd: 04-03-10
Woonplaats: Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 12:31


Anja_Joost

Berichten: 398
Geregistreerd: 28-04-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 20:59

Onze witte herder gaat altijd mee op vakantie. Ze is bijna 6 jaar oud en is al heel wat tripjes meegeweest. De eerste jaren vooral Nederland, de laatste jaren vooral Frankrijk.

We kiezen altijd familie campings ivm onze kids. Zwembadje, leuk huisje (liefst met airco) en een zwemmogelijkheid voor onze hond. Dit kan een riviertje of meertje zijn, dit jaar de Franse kust (vendee).

Vind Frankrijk heel ‘hondvriendelijk’. Op de campings is ze erg welkom, zwemmen geen probleem. En in de plaatsjes staan bij veel terrassen waterbakken klaar.

Van de warmte heeft ze echt niet veel last, in nl kan het ook behoorlijk warm zijn. Ze geniet van de aandacht en het zwemmen. Geeft geen piep tijdens de lange autoreis. Ze hoort helemaal bij ons gezin, zou niet zonder haar vakantie willen vieren!

Dit was in de Ardèche

Afbeelding

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 21:28

xLaraaj schreef:
Over leishmania: kan je daar niet meer tegen enten? of toch niet mer mdr1-risico?

2jaar geleden met mijn Bull naar de Camargue geweest en tegen alles geënt. Nu met mijn aussie zei mijn dierenarts dat ze het afraad om die enting aan zo'n ras te geven en dus best niet naar zo'n gebieden te gaan ..


Zeker kan je enten tegen Leishmania. Helaas biedt enten nog steeds geen garantie dat ze niet geïnfecteerd kunnen worden. Daarnaast moet er ruim 10 wk voor vertrek begonnen worden met de eerste vaccinatie en moet deze een aantal keer herhaald worden voordat ze beschermd zijn. Veel mensen doen het om deze reden niet en nemen het risico. Tenslotte moet je in risicovolle gebieden ook echt een seresto band om ter preventie van Zandvliegen

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 18:26

Mocht je in Nederland willen blijven; www.peelhoven.nl
2 vakantiehuizen met ieder een ruime omheinde tuin, een omheinde hondenspeelweide van 3500 m2, een volledig omheind prive wandelpad op eigen terrein en in iedere tuin een heerlijke hottub.