1e vakantie met baby, waarheen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

1e vakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 13:56

Hallo Allemaal,

Afgelopen januari zijn wij papa en mama geworden van een kleine man. Hiervoor hebben wij veel gereisd en houden van leuke vakanties. Nu willen we met zn 3en weg maar we zijn een beetje verwend zoals wij dat noemen. Een week Griekenland mag maar er moet daar wel iets te zien zijn, niet alleen maar bij je resort oid zitten.

Ik zou het liefst gewoon naar Canada gaan en 3 weken met een camper gaan reizen maar dat ziet manlief niet zitten ivm het lange vliegen. Hij zou dat liever volgend jaar gaan doen.

Hebben jullie ideeën of ervaringen? we willen in Juni 2019 max 3wkn weg.

De landen die we al bezocht hebben: 9w Australie, Tanzania, Zuid Afrika, Swaziland, Sri lanka, Malediven, Fins Lapland, Mexico, Egypte, USA inc.l Hawai, UK, Schotland, Singapore ed ed

Ben benieuwd naar jullie tips.

Supervixen

Berichten: 12839
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:01

Het lange vliegen zou ik gewoon doen met een baby, zeker als je een nachtvlucht kan regelen. Heb op meerdere lange vluchten gezeten waar baby's meegingen en dat gaf niet heel veel problemen. Tenzij je natuurlijk een heel moeilijk kind hebt.
Bovendien kost dat voor je kleine nu nog erg weinig.

Canada lijkt me een hele goede optie, zeker met een camper.

BigOne
Berichten: 38261
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 1e vakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:03

Je kunt beter met een halfjaar oud kind vliegen dan met een peuter van anderhalf, dus Canada gewoon doen. Vooral met een camper, ideaal.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: 1e vakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:05

Ik zou juist de komende paar jaar met de auto op vakantie gaan. Mooie plekjes in Frankrijk en Italië bezoeken, genieten van t fijne weer en het lekkere eten, en die lange reizen doen als hij groot genoeg is om het bewust mee te maken.

Vliegen met kleine kinderen is recept voor n ramp (hoewel er altijd uitzonderingen zijn).

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:23

Ik zou juist wel naar een resort gaan met zo een kleintje nog. Of een andere vaste verblijfplek.
Rust, regelmaat en reinheid zijn echt belangrijk op die leeftijd.
Ik zou er juist niet te ver en te veel mee gaan slepen. Dat is niet in het belang van een babietje.
Een korte heen- en terugreis is al genoeg opwinding.
De rest van de tijd lekker relaxen, zodat de kleine op vaste tijden kan rusten en eten. Meer doen ze nog niet. Jullie tijd komt wel weer. Fijne vakantie.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: 1e vakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:30

Juist nu kan het nog mits je een beetje makkelijk kindje hebt. Zie een 1.5 jarige maar uren op een stoel zoet te houden. Nu is het nog puur slapen en eten. Flesjes zo verdelen dat je met stijgen en landen kunt voeden tegen de druk op de oortjes en speciale oordoppen voor baby's tegen die druk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:31

Ik zou eerder met een heel kleintje wat zelfstandig nog geen kant op gaat en voornamelijk slaapt lang vliegen dan met een kindje van anderhalf wat niet zo lang stil wil zitten en zich gaat lopen vervelen.

marit34

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-05

Re: 1e vakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:41

Herkenbaar gevoel en duizend meningen waar je vooral jullie eigen gevoel moeten volgen.
Wij zijn precies hetzelfde type reizen gewend en vonden het ook lastig toen we met zijn drieën gingen. De allereerste keer met baby een weekje in Nederland gebleven maar toen ze 9 maanden was naar Nieuw Zeeland gevlogen en met een camper rondgereisd. Dat was echt perfect. Ze hebben namelijk nog veel slaap nodig en in iedere keer een andere accommodatie geeft het niet de rust die je wilt, plus je zit zelf een beetje 'vast' omdat je jullie reisritme toch aanpassen aan de kleine. Je eigen camper is een huisje op wielen waar die kleine perfect in slaapt (tijdens het rijden in de maxicosi of op mooie stops gewoon in het bedje). Zo kun je toch meer zien dan je in een resort/hotel zit en om slaapjes heen moet plannen. Tip van de dag is een draagzak mee > vooral in het vliegtuig, want slapen is lastig voor alle kleintjes onderweg en op een gegeven moment zijn ze toch wel moe en geeft dat rust. Wat betreft vliegen, voor mij was dat juist fijner dan autorijden, je kunt namelijk allebei afwisselen en zorgen voor de kleine en een beetje rondlopen. Een lange autoreis heeft die luxe niet. PB gerust!

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:42

Juist omdat zo een kleintje zich niet kan uiten zou ik het ongemak zo kort mogelijk houden. Reizen is vermoeiend. Laat staan voor een baby.

Maar een ieder legt de prioriteiten elders natuurlijk en/of heeft een ander inzicht.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: 1e vakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:50

hangt er allemaal vanaf.

een baby in een draagdoek of draagzak,dicht bij mama of papa kan heel wat hebben,valt veilig in slaap als ze moe zijn en kijken rustig rond als ze wakker zijn,niets stress of onregelmatigheid.

zo kan je prima op vakantie.

als ze goed slaapt,kan je er ook prima mee vliegen,idd vaak beter zo klein dan dat ze bv 2j zijn,dan is zo lang stil zitten vaak een veeeel grotere opgave.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:51

Lekker doen! Autostoeltje huren die mee mag in het vliegtuig, kan je kindje lekker relaxed zitten en jullie ook. Moet je wel een extra ticket voor boeken maar het is het zooooooooooooo waard :D
Wij zijn naar Florida geweest en dat was zo relaxed :D
Lekker alleen met draagzak, scheelde een hoop gesleep trouwens

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: 1e vakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:53

Ik zou gewoon lekker in Europa blijven met zo'n kleintje. Heb het zelf niet zo op een 8 uur durende vliegreis waarbij het kind gaat zitten huilen voor het grootste gedeelte.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 14:54

Ik hoor echt geweldige verhalen over Mennorca.

Wij hebben gevlogen toen hij 1 jaar was, wat een helse vlucht. Echt totaal op verkeken en we gaan pas weer vliegen met oudere kids.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: 1e vakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:06

Ik denk opzich dat vliegen dan prima te doen is.
Wij gaan met een ongeveer even oude baby op vakantie (onze baby is van oktober en we gaan in mei ;) ) en hebben ook voor een autovakantie gekozen. Wij vertrekken naar toscane in een agriturismo en van daaruit plekken bezoeken. Maar achteraf denk ik, vliegen was ook prima geweest.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:08

Ik denk dat lang reizen makkelijker kan met een baby dan met een peuter die niet stil kan zitten en een eigen mening krijgt :')

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:10

In september 2017 wij met ons zoontje van toen 10 maanden 3 weken met de camper door Canada en de VS gereisd. Dat was met wat aanpassingen (denk aan maximale afstand op een dag en voldoende eet- en speelstops) goed te doen én een hele gave reis (geisers, bisons in de sneeuw, beren, bergen, meren etc). De vluchten (9 uur heen en terug, ik zag er behoorlijk tegenop) vielen ontzettend mee, met veel aandacht, lekkere hapjes (knijpfruit) en wisselende speeltjes heeft hij in totaal maximaal 10 minuten gejammerd.
Ik zou zo'n reis eerder met een baby dan met een peuter maken. Mijn zoontje was als baby met relatief weinig ruimte in een camper tevreden en deed meerdere slaapjes op een dag (handig tijdens het rijden), nu als peuter wil hij liever buiten rennen en verveelt zich eerder onderweg.
Ik zie dat jullie kindje nu pas een maand oud is, wat ik wel zou doen is nog een paar weken wachten met boeken om te kijken of en hoe hij een ritme ontwikkelt. Zo'n reis maken terwijl je vooral af doodop bent door slaapgebrek zou ik zonde vinden (en ook wel een beetje risicovol met het oog op de vele km's).

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: 1e vakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:18

Als je een resort neemt, pak er eentje met een verwarmd zwembad.
Wij zaten in december met onze 4 mnd oude dochter in Kaapverdië en het zwembad was veeeeel te koud.
Kaapverdië over slaan! Geen bal te doen.

Vliegen met baby is prima te doen, zorg voor voldoende schone kleding voor mama(of papa) en kind ivm mogelijk spugen ed. (Hadden wij dus niet op de terugweg, dochter haf nog nooit gespuugd, dat heb ik geweten. Ik rook heerlijk naar kots :r

Hwt vliegen is prima te doen, maar wees selectief met je luchtvaart maatschappelij! Kies er eentje die bassinets heeft voor de kleine. De hele vlucht op schoot wordt vervelend :x
Voor korte vluchten prima te doen, maar op een 6 uur vlucht met 2 uur vertraging is het niet heel tof kan ik je vertellen :+

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: 1e vakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:23

Ik zou ook eerder nu ver reizen dan over een jaar.
Nu krijgen ze er eigenlijk nog niks van mee.
Volgend jaar heeft hij/zij meer een eigen mening.

In principe kun je overal heen waar de zorg goed is van kwaliteit.
Met een baby of jong kind zou dat mijn grootste eis zijn.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:25

Ver vliegen met een baby is makkelijker dan volgend jaar met een dreumes vind ik :+
Zeker als je lekker een camper hebt in Canada, dat is echt relaxed reizen. Maar je moet er wel het kind naar hebben natuurlijk.
Op intercontinentale vluchten hoeft ie niet de hele weg op schoot maar krijg je zo’n bedje aan het tussenschot en daar kunnen ze in slapen. Dat zou ik wel telefonisch regelen, geen idee of dat standaard bij je boeking zit, maar het is wel ideaal.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:26

purny schreef:
Ik zou gewoon lekker in Europa blijven met zo'n kleintje. Heb het zelf niet zo op een 8 uur durende vliegreis waarbij het kind gaat zitten huilen voor het grootste gedeelte.


Jij hebt het er niet op, maar wie zegt dat zo'n kind het grootste deel huilt?

Wij hebben (bewust) geen kinderen, maar heb 1000x liever een baby aan boord dan een peuter gezien het gedram en lawaai.
Want een (NEE!)-2 jarige is een stuk lastiger rustig te houden en stil op een vlucht als een baby die op de juiste momenten een fles of borst krijgt en dan slaapt.

Ik zou dus gewoon gaan TS, lekker naar Canada met die kleine. Camper huren en genieten!
Europa met de auto kan handiger zijn als ze wat groter worden.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:29

verootjoo schreef:
Ver vliegen met een baby is makkelijker dan volgend jaar met een dreumes vind ik :+
Zeker als je lekker een camper hebt in Canada, dat is echt relaxed reizen. Maar je moet er wel het kind naar hebben natuurlijk.
Op intercontinentale vluchten hoeft ie niet de hele weg op schoot maar krijg je zo’n bedje aan het tussenschot en daar kunnen ze in slapen. Dat zou ik wel telefonisch regelen, geen idee of dat standaard bij je boeking zit, maar het is wel ideaal.


Dat moet speciaal geboekt worden en mag tot een x aantal kilo :)

Je kan een ticket voor je kindje boeken, dan heb je recht op een stoel voor hem (en 23 kilo bagage :D )

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:32

Keet schreef:
verootjoo schreef:
Ver vliegen met een baby is makkelijker dan volgend jaar met een dreumes vind ik :+
Zeker als je lekker een camper hebt in Canada, dat is echt relaxed reizen. Maar je moet er wel het kind naar hebben natuurlijk.
Op intercontinentale vluchten hoeft ie niet de hele weg op schoot maar krijg je zo’n bedje aan het tussenschot en daar kunnen ze in slapen. Dat zou ik wel telefonisch regelen, geen idee of dat standaard bij je boeking zit, maar het is wel ideaal.


Dat moet speciaal geboekt worden en mag tot een x aantal kilo :)

Je kan een ticket voor je kindje boeken, dan heb je recht op een stoel voor hem (en 23 kilo bagage :D )


Oh ja, geen idee meer hoe dat zat idd :P maar jij hebt ook reuzebaby’s die vast na een half jaar over het gewicht zijn :P gemiddeld is dat toch niet zo denk ik? De mijne was juist erg mini.
Als je een ticket boekt krijg je idd ook extra bagage, dat is ook wel fijn :j
Is een afweging die je moet maken :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: 1e vakantie met baby, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:34

Geloof dat ze tot een kilo of 9 in een basinet mee kunnen. Dan moet je bepaalde stoelen boeken en is er wel kans dat je dus niet naast elkaar kan zitten als er meer mensen een basinet boeken op die vlucht.

Die extra bagage was wel chill :D zoooooooooooooooooooooveel geshopt daar :D

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:38

MarliesV schreef:
purny schreef:
Ik zou gewoon lekker in Europa blijven met zo'n kleintje. Heb het zelf niet zo op een 8 uur durende vliegreis waarbij het kind gaat zitten huilen voor het grootste gedeelte.


Jij hebt het er niet op, maar wie zegt dat zo'n kind het grootste deel huilt?

Wij hebben (bewust) geen kinderen, maar heb 1000x liever een baby aan boord dan een peuter gezien het gedram en lawaai.
Want een (NEE!)-2 jarige is een stuk lastiger rustig te houden en stil op een vlucht als een baby die op de juiste momenten een fles of borst krijgt en dan slaapt.

Ik zou dus gewoon gaan TS, lekker naar Canada met die kleine. Camper huren en genieten!
Europa met de auto kan handiger zijn als ze wat groter worden.


Dus dat..

Mijn dochter heeft op de heenweg bij elkaar 5 minute gehuild (op 6 uur vlucht + 2 uur vertraging). Iedereen om ons heen zag dat wij ons best deden om haar te vermaken en rustig te houden. Als ze onrustig werd of als we wilde dat ze ging slapen gingen we in de maneschijn zingen. Aan het einde van de vlucht waren wij niet meer de enige die in de maneschijn zongen :') er waren zeker 4-5-6 mensen die zachtjes mee zongen :')

op de terug vlucht helaas iets meer... ze was ziek geworden op vakantie (luchtweg infectie). Daardoor erg beroerd.
Omdat het een vakantie vlucht was zaten er ook veel mensen in het vliegtuig die op de heenweg ook bij ons in het vliegtuig zaten. Op de heenvlucht had ze hun harten al veroverd met haar lach, pruillip en gekke bekken. Op de terugvlucht hadden ze het vooral met haar te doen.
Bij elkaar zal ze een 30-45 minute gehuild hebben. Onderandere omdat ze geen lucht kreeg, niet kon drinken/slikken tijdens het landen en omdat ze heel erg moest spugen (een volle voeding incl flink wat slijm vol over mij heen).

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 15:51

Ik zou in eerste instantie kiezen voor een ontwikkelt land, zeker gezien de entingen nog niet allemaal binnen zijn.

Persoonlijk is het niet mijn reis, maar met 3 kids kan ik wel zeggen dat de baby-tijd het makkelijkste was. Ze liggen in de wandelwagen / maxi cosi of draagzak en gaan overal mee naar toe. Je kunt dat veel meer nog je "eigen" vakantie vieren. Wij hebben het nooit gedaan, maar dat ligt aan ons en zeer zeker niet aan onze kinderen. Ik voelde mij er gewoon niet goed bij. Waarom zou ik bijv de 40 graden opzoeken met een baby.

TS ik zou naar Canada gaan. Ik denk dat jullie een prachtige vakantie krijgen met jullie 3en. In het vliegtuig gewoon zorgen dat je ze bij het landen en stijgen laat drinken dat scheelt al veel. Ik zou als het een lange vlucht is zeker een stoel boeken voor de baby. Ze zijn niet zwaar maar een x aantal uur bij je op schoot lijkt mij niet fijn.

Alvast een fijne vakantie