[FOTO+VIDEO] Dubrovnik, Lokrum, Mljet, Trebinje en Kotor

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

[FOTO+VIDEO] Dubrovnik, Lokrum, Mljet, Trebinje en Kotor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 18:16

Afgelopen zomer moest ik eraan geloven: ik ging op vakantie. De laatste keer was ik een jaar of 17 en daarna bleef ik graag thuis bij de paarden, al helemaal toen ik ook paarden van andere eigenaren op stal had. Mijn vriend vond het wel zo leuk om ook een keer mét mij weg te gaan. Van de zomer kwam ik er niet meer onderuit. Poe, wat heb ik ervan genoten. <3 Stiekem heb ik er spijt van dat ik zoveel jaren niet weg ben geweest, want ik vond het geweldig. Mijn vriend kan zijn lol op, want ik wil nu óveral heen. :P Ik was gewoon vergeten hoe tof het is om nieuwe plekken te ontdekken. Nu bekijk ik weemoedig mijn vakantiefoto's en besluit ik er wat met jullie te delen!

Ik ben geen fotograaf en ik was zo slim om op reis te gaan met een cameraatje dat ik nog nooit eerder had gebruikt. Dat ging niet helemaal goed... Maar ach, deze plaatjes waren voor mij ook al leuk voor de herinnering!

We begonnen in het uiterst toeristische Dubrovnik. Sinds Game of Thrones wordt het stadje overspoeld door toeristen. Ik zag op tegen de drukte, maar wij hebben vol in het hoogseizoen (ik kan alleen weg in de bouwvak) geen last gehad van de drukte. Deels door het goed te plannen, deels door wat geluk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met de kabelbaan omhoog voor de zogenaamde buggy safari, waar we halverwege een prachtig uitzicht hadden:
Afbeelding

https://imageshack.com/a/img923/2536/IhHmPG.jpg

Op de stadsmuur:
Afbeelding

Het uitzicht ( <3 )
https://imageshack.com/a/img923/1954/00xVdb.jpg

https://imageshack.com/a/img923/1306/L0kVfK.jpg

Afbeelding

https://imageshack.com/a/img922/648/Oz7EIn.jpg

https://imageshack.com/a/img922/4474/9CRXhX.jpg

Met de boot naar Mljet, waar we heerlijk konden zwemmen en drijven in het zeer zoute water.

Afbeelding

Met de huurauto reden we naar Kotor (Montenegro). 1300 treden ophoog de berg op in ontzettend benauwd en drukkend weer met een wilde mix van zon, regen en onweer. Daarna weer 1300 treden omlaag. Super tof om te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met de huurauto op pad naar Trebinje en de Vjetrenica grot (waar het altijd 11 graden is en het binnen flink waait) in Bosnië.

Afbeelding

https://imageshack.com/a/img923/6084/OJ9VDp.jpg

Afbeelding

Afbeelding


En op de terugweg vanuit Bosnië langs de Trsteno tuinen, ook bekend uit Game of Thrones.

Afbeelding

Laatste dagje naar eilandje Lokrum.

Afbeelding



Ik heb ook voor het eerst een vakantiefilmpje mogen maken:


Op naar de volgende vakantie. Duurt nog veel te lang...

Goof

Berichten: 28933
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO+VIDEO] Dubrovnik, Lokrum, Mljet, Trebinje en Kotor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:20

Schitterend!
Heb je op de bonnefooi gereisd? Hoe was dat te doen? Auto gehuurd?
Ik wil ook nog wel graag die kant op, maar het is toch een eind rijden vanaf hier en ik heb geen idee hoe het daar is gesteld met eet- en slaapgelegenheden als je op de bonnefooi gaat.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-19 09:40

Ons verblijf in Dubrovnik was geregeld. We hadden een airbnb geboekt. Vanwege de grote drukte hebben we dat al op tijd gedaan. Goede beslissing, want de locatie kon niet beter en ik weet zeker dat we minder geluk hadden gehad als we op de bonnefooi waren gegaan.
Auto huren bleek daar gemakkelijk te gaan. We wilden eigenlijk naar Mostar, maar dan zaten we die dag voornamelijk in de auto en dan hadden we zeker geen gelegenheid meer om naar Tsteno te gaan. Het was een beetje puzzelen, omdat we veel wilden doen in een korte tijd.
Op de bonnefooi kan prima als je buiten het hoogseizoen gaat of als je een andere uitvalsbasis kiest. Dubrovnik is echt bomvol in juli en augustus.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 26-01-19 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lizz

Berichten: 8897
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 09:58

Mooie foto’s en filmpje. Leuk om weer even “terug” te zijn. Het ziet er op jullie foto’s ook niet zo druk uit, heerlijk!!
Wij zijn een paar jaar geleden in Dubrovnik geweest in herfstvakantie. Ik vind het een van de mooiste steden die ik bezocht hebt en zou er zo weer naartoe gaan. Heerlijk om daar te zitten en mensen te kijken en genieten van het weer.
Met die kabelbaan naar boven vond ik ook erg mooi, al zal ik de volgende keer denk ik naar boven willen wandelen.
Heb je ook dat museumpje bezocht daarboven?

@Goof, wij gaan elk jaar (hoogseizoen) met de auto naar Kroatië, voorbij Split, dus relatief gezien niet zo ver van Dubrovnik, maar ivm drukte bij grenzen, idd slaapgelegenheid en de warmte nooit naar toe gereden. Wij hebben dus Dubrovnik als citytrip gedaan in de herfstvakantie en beviel ons super. Zo hebben we een midweek in de oude stad een appartement gehad en alle hoekjes kunnen bekijken en geen auto nodig gehad. In de zomer is dat bijna niet te boeken of je betaald de hoofdprijs.
Restaurantjes enzo in overvloed, dat is gewoon betaalbaar (al kan je het zo duur maken als je zelf wilt). Voordeel van naseizoen is ook dat je nog goed weer hebt en het zeewater nog te doen is.

Al ken ik er zat die het wel met de auto doen, langs de weg staan altijd mensen met aanbiedingen van appartementen.
Maar wij wilden graag de sfeer proeven van de oude stad en daar een paar dagen vertoeven.

Goof

Berichten: 28933
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO+VIDEO] Dubrovnik, Lokrum, Mljet, Trebinje en Kotor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:14

Dank voor het beantwoorden van mijn vraag :D
Die hele regio trekt me enorm, zeker als ik dit soort foto's zie. Jammer dat het in het hoogseizoen toch erg druk is, dat had ik niet helemaal verwacht eigenlijk. Ik ben in verband met werk wel afhankelijk van het hoogseizoen helaas. Ik ga er nog eens over nadenken.

daffieduck83

Berichten: 1749
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: [FOTO+VIDEO] Dubrovnik, Lokrum, Mljet, Trebinje en Kotor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 14:22

Meivakantie zou je ook nog kunnen doen als je juli en augustus wil ontlopen. Die is niet in heel Europa op hetzelfde moment en dat scheelt in prijzen. Bovendien is heb je dan wel veel kans op goed week, maar is het niet bloedheet. Al is dat natuurlijk persoonlijk, maar ik heb liever temperaturen van rond de 20 graden ipv rond de 30.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78559
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [FOTO+VIDEO] Dubrovnik, Lokrum, Mljet, Trebinje en Kotor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:46

Mooie foto's!
Dubrovnik vond ik jaren geleden al gigantisch druk, toen wij er waren lagen er 5 cruise-schepen. :=

Vakantie goed genoeg bevallen om vaker te gaan?

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 12:48

Vijf?! Alle mensen. Dan kon je helemaal over de koppen lopen. :oo Wij zorgden ervoor dat we iets anders deden als er cruiseschepen aangemeerd lagen bij Dubrovnik of Kotor. Dat was vaak maar een dagdeel. Daarvoor of daarna was het goed te doen qua drukte.