Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 16:58

De rental heeft wel wat krassen van takken op de deuren van de smalle paden, of stukken dat je echt goed aan de zijkant moest blijven. Dat zou ik niet met mijn eigen auto doen, vind ik zonde van de auto.
Deze wordt een paar jaar verhuurd en dan verkocht, niemand die er iets om geeft. En we hebben het eigen risico al afgekocht. Dat doe ik altijd heet liefst met huur auto’s. Hoef ik me daar niet druk om te maken. Niet dat we er expres lomp mee omgaan hoor, voordat jullie dat denken ;)

Ow oeps onze big five niet kompleet. We hebben geen luipaard gezien :+ maar cheeta’s. Tenminste dat geloof ik maar, dat riepen de ander mensen. Ik weet niet of ik op die afstand het verschil zou zien.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 16:59

Vandaag naar hippo Jessica geweest. Ik zou zoiets normaal echt overslaan, het klonk het echt alsof het niks zou zijn, maar het was echt verrassend leuk :D

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 18:14

Hele gave foto's!

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 21:36

loulou schreef:
De rental heeft wel wat krassen van takken op de deuren van de smalle paden, of stukken dat je echt goed aan de zijkant moest blijven. Dat zou ik niet met mijn eigen auto doen, vind ik zonde van de auto.
Deze wordt een paar jaar verhuurd en dan verkocht, niemand die er iets om geeft. En we hebben het eigen risico al afgekocht. Dat doe ik altijd heet liefst met huur auto’s. Hoef ik me daar niet druk om te maken. Niet dat we er expres lomp mee omgaan hoor, voordat jullie dat denken ;)

Ow oeps onze big five niet kompleet. We hebben geen luipaard gezien :+ maar cheeta’s. Tenminste dat geloof ik maar, dat riepen de ander mensen. Ik weet niet of ik op die afstand het verschil zou zien.

Heb zelf wel een luipaard gezien maar volgens mij zijn cheetahs veel kleiner en fijner.

Met die huurauto’s zijn ze bij die verhuurbedrijven ook niet gek... ik koop nooit het eigen risico af want dat vind ik te duur... maar dan geven die hufters je altijd een gloednieuwe auto. Dat jij letterlijk de aller-allereerste kilometers ermee rijdt. In de hoop dat jij de eerste krassen erop rijdt en dat ze die dan op jouw rekening hebben. Om hem vervolgens door mensen die het eigen risico afkopen, verder naar de vernieling te laten rijden. Wel slim.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 20:00

via sunny cars vind ik het prima te doen qua prijs. Daar waren we goedkoper uit, dan rechtstreeks via dit bedrijf.
Wij hebben 1 x gezeik gehad met de huurauto en sindskort doe ik het zo, hoef ik me nergens druk om te maken.

Maandag ochtend gaan we paardrijden. En dinsdag nog een dagje Kruger, hopen op nog een luipaard (of cheeta, vind ik ook prima :D ) Daarna terug richting Johannesburg en zit onze vakantie er alweer bijna op...

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 10:55

Waar ga je rijden?

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 19:35

We hebben gereden in Zandspruit. Ik weet de naam even niet meer. Bij African horse dream hadden we blijkbaar lang vooraf moeten reserveren, die zaten heel juli al vol.

We hadden allebei een fries. Ze waren heel sloom en leken super braaf, maar schoten soms opeens aan. Ze wilde blijkbaar een wedstrijdje doen wie er voorop mocht en toen weg gingen galopperen begon die van mijn vriend te bokken. Niet handig bij iemand die alleen in de vakantie paard rijdt. Gelukkig bleef hij zitten.

Daarna ben ik achterop gegaan en bokte die van mij nog een keer tijdens het draven.

Verder was het wel leuk, maar dus niet meer gegaloppeerd daardoor.
Giraffen, zebra's en impala's gezien. We hadden het beter aan het begin van onze vakantie kunnen doen, toen vonden we al die dieren nog speciaal. :D
We hadden een aardige gids. Het was niet heel speciaal, maar wel leuk om gereden te hebben.

Vandaag bij Kruger een lekke band. Gewoon lek gebeten door een Hyena :') :')
Hij snuffelde aan onze auto en wij lol dat hij zo dicht bij komt, bijt hij gewoon onze band lek. We hadden het eerst niet eens gezien, daarna begon hij aan onze spiegel een het handvat van de auto, dus wij hem wegjagen. Beest helemaal niet onder de indruk. 5 min later staan we met een lekke band.
Ik het filmpje terug kijken, zie je hem gewoon in onze band bijten, maar dat hebben we toen helemaal niet gezien.

Doorgereden naar een viewpoint en daar de band gewisseld. Hopelijk krijgen we geen lekke band meer, want een reserve wiel hebben we nu niet meer :+

En vandaag het luipaard gezien! zo gaaf, hij kwam echt heel dicht op onze auto. Had het eigenlijk opgegeven dat we hem nog zouden zien.

Zal zo foto's plaatsen.

manzano

Berichten: 23943
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 19:51

Daar zijn hyena's wel berucht om :=

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:21

Giraffe naast onze oprit. 5 min later liepen ze door onze tuin.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een andere gast in het Kruger zei al dat ze waarschuwingsborden bij de ingang moesten plaatsen dat hyena’s alles proberen te eten. Die zei ook al dat het vaker gebeurde. We hadden gelukkig een reserve wiel, dus konden er om lachen. :D

Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 13:22

Oh die weg van Mariepskop ziet er heel goed uit nog :')
Wij hebben echt hele lange stukken gehad waar echt alleen maar keien / rotsblokken lagen. Niet te doen haha. Misschien was dat de weg naar de campsite toe?
De chauffeur reed in de auto van z'n baas, die heeft wel wat gedonder gehad :=

Super gaaf dat je nog een cheetah hebt gezien! Heel bijzonder! En dat luipaard <3
Hyenas zijn zo leuk.. ze geven geen fiets :') heerlijke beesten, wel wat minder als ze aan je auto zitten ja.
Ik mis hun call zo erg. Elke nacht hadden wij ze rond onze hutjes.

Het paardrijden, was dat op die hele fancy stal die je vanaf de weg al kan zien? Handig om te weten dat het ook in Zandspruit kan. Wel jammer dat het zulke paarden waren.. Niet chill als ze gaan bokken.

Hoe is het weer daar nu? Nog steeds zo koud? Of is het voor Nederlanders prima te doen?

manzano

Berichten: 23943
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 13:49

Prachtig dat luipaard.

Oh heel herkenbaar dat geluid. Vond dat heerlijk in mn tent... Lekker naar de hyena's luisteren.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 11:47

Ik vind het geluid van hyena's ook fantastisch. Sowieso zijn die beesten leuk vermaak. Tijdens een braai kwam er eentje kijken en luchtjes opsnuiven. Op een gegeven moment kwam ie vrij dichtbij, en zijn we opgestaan waardoor hij schrok en wegrende. 5 minuten later probeerde hij het vanaf de andere kant :')

Eindelijk ben ik ook weer een reis aan het plannen richting ZA. Ik heb in Hoedspruit gewoond en ook veel rondgereisd in omgeving St Lucia en Swaziland. Ik wil nu weer een stuk van die ronde doen, maar zit te twijfelen hoe ver ik het Kruger in wil gaan. Ik ben daar vaak geweest, maar altijd aan de zuidelijke kant, nooit hoger dan Olifants/Satara. Is het de moeite waard om noordelijker te gaan? Onze gidsen vonden destijds altijd dat het een minder leuk stuk was.

Fleur_Laura

Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 15:19

Wij begonnen Kruger in Punda Maria en zijn langzaam naar het zuiden gereisd. Wij vonden het juist heel leuk om het op deze manier te doen. In het noorden is een ander landschap en zijn er veel minder toeristen. Er zijn daar ook minder dieren, maar het is niet alsof je niks ziet. We stonden daar op onze eerste dag in ons eentje te kijken naar een enorme kudde olifanten die vlak achter ons de weg over stak. Voor ons gevoel hadden we dit later in het zuiden nooit meer als enige auto meegemaakt.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 15:21

Fleur_Laura schreef:
Wij begonnen Kruger in Punda Maria en zijn langzaam naar het zuiden gereisd. Wij vonden het juist heel leuk om het op deze manier te doen. In het noorden is een ander landschap en zijn er veel minder toeristen. Er zijn daar ook minder dieren, maar het is niet alsof je niks ziet. We stonden daar op onze eerste dag in ons eentje te kijken naar een enorme kudde olifanten die vlak achter ons de weg over stak. Voor ons gevoel hadden we dit later in het zuiden nooit meer als enige auto meegemaakt.

Ik had wel heel veel alleen... maar was wel buiten het seizoen. Dat scheelt ook

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:14

Als je niet hoger dan Satara bent geweest, zeker de moeite waard om het wel te doen!
Het ligt er ook aan waarvoor je wilt gaan denk ik.

Wij zijn van Pafuri naar Letaba gegaan. Later heb ik het zuidelijke nog gedaan (Malelane tot Orpen) en het noordelijke is echt veel mooier.
Compleet andere vegetatie (andere biome ook) dus veel andere vogels.
Tropic of Capricorn is niet perse de moeite, Crooks Corner absoluut wel. De weg daarheen is zo mooi!
Pafuri is ook een leuk rest Camp. Drukke waterhole met look-out er naast. Wij hebben wakker gelegen van de spelende olifanten :+

De leeuwen zijn er wel next level :')
Afbeelding

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 13:44

Even een schopje!

Ik heb misschien de kans om met mijn werk (onderwijs) 2,5 week naar Tanzania te gaan voor een project. Ontzettend gaaf natuurlijk! Maar ik heb emetofobie (overgeeffobie) en zie erg op tegen de malariapillen, misschien zelfs wel zo erg dat ik niet durf te gaan en dat is natuurlijk onzin. Hoe zijn jullie ervaringen ermee?

Ik neem verder eigenlijk nooit medicijnen. Van anticonceptie (ring) werd ik heel somber en misselijk en niet meer mezelf. Ook ijzerpillen gaven een weeïg, misselijk gevoel. Verder geen ervaring, alleen eens in de paar jaar een halve paracetamol, dat gaat goed :P.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:12

Sheran schreef:
Even een schopje!

Ik heb misschien de kans om met mijn werk (onderwijs) 2,5 week naar Tanzania te gaan voor een project. Ontzettend gaaf natuurlijk! Maar ik heb emetofobie (overgeeffobie) en zie erg op tegen de malariapillen, misschien zelfs wel zo erg dat ik niet durf te gaan en dat is natuurlijk onzin. Hoe zijn jullie ervaringen ermee?

Ik neem verder eigenlijk nooit medicijnen. Van anticonceptie (ring) werd ik heel somber en misselijk en niet meer mezelf. Ook ijzerpillen gaven een weeïg, misselijk gevoel. Verder geen ervaring, alleen eens in de paar jaar een halve paracetamol, dat gaat goed :P.

Je hoeft toch niet per se malariapillen te nemen... je kunt jezelf ook gewoon bedekken zodat je niet gestoken kunt worden. Sowieso zou ik eens even goed navragen of het wel nodig is. Niet in elk seizoen en op elke plek heb je muggen die malaria dragen. Ik ben naar meerdere plekken gereisd waar de instanties malariapillen aanraden, maar was echt dikke onzin en totaal onnodig. En wat ik zeg: bedekken is ook altijd een goede optie.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 14:45

Dank je Dorine! Malariapillen waren wel nodig, ook volgens de reiswijzer heeft het gebied hoog risico op malaria. Ook al bedek je je, ik zou het toch niet aandurven om zonder bescherming naar een malariagebied te reizen. Misschien overdreven,en de pillen zijn ook wel echt rommel, maar zonder die pillen kan ik niet eens mee:)) We gaan overigens aan het begin van juli en trekken rond.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 07:14

Weet je zeker dat er in juli ook malaria pillen worden aangeraden? Dat er malaria is in een bepaald gebied, wil vaak niet zeggen dat je je het hele jaar door moet beschermen. Juli is geen regenseizoen dus zou zo maar kunnen dat je veilig bent tot de regen begint zo ergens oktober?

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 09:23

Ja, helaas wel. Organisatie stelt het ook verplicht.

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 10:11

Geen idee hoe het is met entemofobie, maar ik vond het erg meevallen. Het zijn geen grote pillen. Hapje eten nemen, kauwen, dan pil erbij en een beetje in dat eten in je mond ‘verstoppen’. Dan merk je er echt niks van als je die hap doorslikt. :)

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 10:27

Elanor schreef:
Geen idee hoe het is met entemofobie, maar ik vond het erg meevallen. Het zijn geen grote pillen. Hapje eten nemen, kauwen, dan pil erbij en een beetje in dat eten in je mond ‘verstoppen’. Dan merk je er echt niks van als je die hap doorslikt. :)


Het gaat mij om de bijwerkingen - heb je daar last van gehad? :)

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 11:39

Sheran schreef:
Elanor schreef:
Geen idee hoe het is met entemofobie, maar ik vond het erg meevallen. Het zijn geen grote pillen. Hapje eten nemen, kauwen, dan pil erbij en een beetje in dat eten in je mond ‘verstoppen’. Dan merk je er echt niks van als je die hap doorslikt. :)


Het gaat mij om de bijwerkingen - heb je daar last van gehad? :)


Wij zijn in juni op Zanzibar geweest en hebben de pillen wel geslikt. Na een ruime week kregen we wel iets buikklachten; dunne ontlasting. Maar geen misselijkheid of wat dan dan ook. Hopelijk beantwoordt dit je vraag een beetje?

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 13:37

Ik had wat levendiger dromen, dat is een bekende bijwerking, maar verder heb ik er niks van gemerkt. :) Heb ze een half jaar geslikt overigens.

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 13:46

Ja zeker beantwoordt dit mijn vraag, dank je wel! Hopelijk heb je het fijn gehad in Zanzibar!