Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 16:37

Ik mis reizen en Afrika :(

Overigens veel onrust in Kruger precies? Shop in Letaba afgebrand, vandaag brand bij resto Berg en Dal. Veel racistische uitspraken op de fb groep...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:13

Vanaf 1 oktober gaat zuid Afrika weer toeristen toe laten. Niet duidelijk welke landen!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 20:13

Oeh echt? Ik ben verlof aan het opsparen dus zou wel prachtig zijn. Al lijkt de situatie er wel wat labieler nog dan ervoor.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:18

Poes, je bent hier ook welkom hoor! Ook hier gaan de grenzen weer open en ook voor toeristen uit Europa.
Wel moet je je thuis laten testen en als je rondreist, moet je hier op dag 5 nogmaals een test laten doen.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 20:27

November misschien... moet eens kijken. Januari zou handiger zijn. Hoop dan heel lang verlof (Naja 5 weken of zo) te kunnen nemen om te reizen. Maar hangt van een paar dingen af.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:31

Heb nog wel een zadel wat hierheen moet :+

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:34

Heb mn ticket ook al geboekt voor Tanzania in januari!

laughterline
Berichten: 4976
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:43

yay ik kan m'n familie weer opzoeken in Nederland! :D (en weer veilig terug komen :') ) Ben benieuwd welke landen er op de lijst staan.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 20:49

Iriscope schreef:
Heb nog wel een zadel wat hierheen moet :+


En ik ben zelfs bij Krämer geweest overlaatst!

Maar januari blijft een optie dan :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:02

Je bent altijd welkom meid. Ik kom ook binnenkort naar Nederland om familie op te zoeken, nu we het land hier weer uit mogen. Dan kunnen we vast ook meeten!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-20 21:03

Heel Nederland is ver oranje maar moet wel lukken!!! Zeker laten weten :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:15

Het is hier al heel lang stil en das niet zo gek ook, maar ik ben toch benieuwd of er mensen zijn die al plannen hebben om hier heen te komen als het weer mag?

We hebben hier de perfecte situatie voor lockdown, we leven namelijk 90% van de tijd al zo ver van de bewoonde wereld :P

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-21 10:40

Moest het mogen direct maar helaas. Ik lees nu het boek Cry of The kalahari van Mark en Delia Owens. Echt elke avond efkes in de Bush tussen de leeuwen en de hyena’s. Aanrader!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:47

We plannen nog niets, maar zodra het kan, gaan we zeker! Ik ben nog nooit zo lang weggeweest — vier jaar in augustus. -O- Ik heb van de week zitten kijken hoe je een biltongkast kunt bouwen. _O- En een van mijn managers komt uit Zim, dus ik kan iig af en toe nog wat in Afrikaans brabbelen. :))

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-21 10:49

Bij mij net een goed jaar geleden. Nog net voor Corona naar Oeganda geweest. Maar ik mis de olifanten!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:22

Ik heb toevallig vanmorgen weer een 'fiets it ik wil terug verhuizen naar zuid-afrika' momentje gehad, maar dan denk ik aan de gigantische issues die een visum krijgen gaat opleveren en dan ben ik gelijk alweer een klein beetje genezen :o

laughterline
Berichten: 4976
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:39

Emmaa_ schreef:
Ik heb toevallig vanmorgen weer een 'fiets it ik wil terug verhuizen naar zuid-afrika' momentje gehad, maar dan denk ik aan de gigantische issues die een visum krijgen gaat opleveren en dan ben ik gelijk alweer een klein beetje genezen :o


Haha ik voel je, ik moet ook weer m'n visum aanvragen. Mijne verloopt weer in Oktober en zitten de 3 jaar er weer op. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:40

laughterline schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb toevallig vanmorgen weer een 'fiets it ik wil terug verhuizen naar zuid-afrika' momentje gehad, maar dan denk ik aan de gigantische issues die een visum krijgen gaat opleveren en dan ben ik gelijk alweer een klein beetje genezen :o


Haha ik voel je, ik moet ook weer m'n visum aanvragen. Mijne verloopt weer in Oktober en zitten de 3 jaar er weer op. :')

Oh man, sterkte.... Ik heb toen voor een studentenvisum echt al door zo veel hoepels moeten springen dat ik er echt niet aan moet denken om er eentje voor langere tijd aan te vragen. En dat is als ik uberhaupt een baan kan vinden in de journalistiek zonder xhosa en afrikaans te spreken :=

laughterline
Berichten: 4976
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:47

Emmaa_ schreef:
Oh man, sterkte.... Ik heb toen voor een studentenvisum echt al door zo veel hoepels moeten springen dat ik er echt niet aan moet denken om er eentje voor langere tijd aan te vragen. En dat is als ik uberhaupt een baan kan vinden in de journalistiek zonder xhosa en afrikaans te spreken :=


Dank je! Ja een werkvisum zal ook zeker heel moeilijk zijn inderdaad. Was mij ook meteen afgeraden. Als het goed is moet dit visum waar ik voor ga (life partner) een stuk makkelijker zijn omdat ik en mijn vriend al bijna 4 jaar samen zijn. Hiervoor moet je 2 jaar samen zijn en huur en financieen kunnen bewijzen, en dat kunnen we. Ook heb ik hulp ingeschakeld want wil het wel in 1x goed doen en een stukje (heul veel) stress wegnemen :') :')

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:48

Ja slim! En life partner zal idd makkelijker zijn, scheelt al een stuk. Kunnen jullie het vanaf daar regelen? Ik weet nog wel dat ik helemaal naar Pretoria moest als ik een visa extension wilde :')

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:53

Sinds een maand of twee durf ik weer YouTube filmpjes te kijken van mensen die parken bezoeken en heb ik weer een sprankje hoop dat we op pad kunnen in 2022. Heel veel kleinere parken in de tussentijd ontdekt en ben wel wat routes weer aan het uitzetten. Leuk om er weer mee bezig te zijn, maar zuur ook. Zonder corona waren we volgende week vertrokken naar Botswana...

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-21 11:56

O dat was echt zo’n coole reis die je gepland had. Heb je alles nog kunnen annuleren?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:59

Emmaa_ schreef:
Oh man, sterkte.... Ik heb toen voor een studentenvisum echt al door zo veel hoepels moeten springen dat ik er echt niet aan moet denken om er eentje voor langere tijd aan te vragen. En dat is als ik uberhaupt een baan kan vinden in de journalistiek zonder xhosa en afrikaans te spreken :=
Zolang je Engels spreekt, lijken de afwezigheid van Xhosa en/of Afrikaans me niet zo'n probleem. Je nationaliteit zal een groter probleem vormen. :=

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:59

poes schreef:
O dat was echt zo’n coole reis die je gepland had. Heb je alles nog kunnen annuleren?


Helaas niet alles, krijg geen contact met SAA qua tickets van Johannesburg naar Mauritius en ook ter plekke op Mauritius één locatie geen contact meer mee.

Maar goed, we zullen het zien, nu alles overzetten naar 2022 en wat aanpassingen maken om het nog leuker te maken :)

In het najaar proberen we nu een kampeerreis te gaan maken in Oman.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:37

Mkango schreef:
Emmaa_ schreef:
Oh man, sterkte.... Ik heb toen voor een studentenvisum echt al door zo veel hoepels moeten springen dat ik er echt niet aan moet denken om er eentje voor langere tijd aan te vragen. En dat is als ik uberhaupt een baan kan vinden in de journalistiek zonder xhosa en afrikaans te spreken :=
Zolang je Engels spreekt, lijken de afwezigheid van Xhosa en/of Afrikaans me niet zo'n probleem. Je nationaliteit zal een groter probleem vormen. :=

Mwah, journalisten in opleiding moeten in SA xhosa als vak nemen. Daar komt nog eens bij dat het lastig navigeren is met bronnen als je alleen Engels spreekt. Maar goed, het is sowieso alleen maar dromen want het is niet bepaald noodzakelijk dat ik naar SA gehaald word om journalist te zijn dus een werkvisum is out of the question :))


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daiswees, GoogleAdsense en 6 bezoekers

cron