Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:15

Robberg kun je zo heen en is niet duur. Weet niet meer wat het kostte maar als het een noemenswaardig bedrag was had ik het zeker wel onthouden. Je kunt zonder gids de route wijst voor zich. Niemand had een gids volgens mij maar het was er ook niet druk

Maar kan je geen auto huren? Met een klein rot autootje kun je op de grote wegen prima rijden als je geen haast hebt. Eigenlijk maakt het niet eens uit of je een klein rot autootje hebt. Met een grote auto kun je ook niet doorrijden op de minder goede wegen. Op een 100 weg kun je echt van alles behalve 100 rijden

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:47

Dorine92 schreef:
Robberg kun je zo heen en is niet duur. Weet niet meer wat het kostte maar als het een noemenswaardig bedrag was had ik het zeker wel onthouden. Je kunt zonder gids de route wijst voor zich. Niemand had een gids volgens mij maar het was er ook niet druk

Maar kan je geen auto huren? Met een klein rot autootje kun je op de grote wegen prima rijden als je geen haast hebt. Eigenlijk maakt het niet eens uit of je een klein rot autootje hebt. Met een grote auto kun je ook niet doorrijden op de minder goede wegen. Op een 100 weg kun je echt van alles behalve 100 rijden


Oke top! Nee kan geen auto huren, want rijbewijs heb ik niet bij mij en vlieg vanaf Mexico naar Kaapstad.

@ Nyaleti: Ik ga je straks even een pb doen :)

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 12:33

Terugkomt op mijn vragen laatst. Ik ben nu in Zuid-Afrika. Ben een paar dagen in Kaapstad geweest en dat vond ik heerlijke stad.
Nu in Plettenberg waar ik vanochtend een kanotocht zou doen. Helaas is de zee mega wilt en werd ik flink zeeziek, dus weer omgedraaid.

Wat ik vooraf al wist, is dat het zeker geen backpackersland is. Maar wel goed om nu een eerste indruk te krijgen. Ik reis overigens niet met de Bazbus, want die gunde ik mijn geld niet meer. Plus dat het ook veel te duur werd, aangezien ik alleen Plettenberg Bay als tussenstop heb voor ik naar Port Elizabeth ga.
Ik heb hierheen de Intercape bus gekapt en dat was meer dan prima!

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:49

Travel_me schreef:
Terugkomt op mijn vragen laatst. Ik ben nu in Zuid-Afrika. Ben een paar dagen in Kaapstad geweest en dat vond ik heerlijke stad.
Nu in Plettenberg waar ik vanochtend een kanotocht zou doen. Helaas is de zee mega wilt en werd ik flink zeeziek, dus weer omgedraaid.

Wat ik vooraf al wist, is dat het zeker geen backpackersland is. Maar wel goed om nu een eerste indruk te krijgen. Ik reis overigens niet met de Bazbus, want die gunde ik mijn geld niet meer. Plus dat het ook veel te duur werd, aangezien ik alleen Plettenberg Bay als tussenstop heb voor ik naar Port Elizabeth ga.
Ik heb hierheen de Intercape bus gekapt en dat was meer dan prima!

Ga naar robberg dat is prachtig om een rondje te wandelen

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:57

Jaa ik moet even kijken of ik morgen of overmorgen ga. Kan hier een taxi boeken boeken om mij te brengen, dus dat is wel fijn

Nyaleti

Berichten: 6151
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 18:41

Leuk Travel! Hopelijk heb je toch nog een mooie reis!

Garden route is prima te backpacken maar inderdaad alleen met de Bazbus en niet met OV.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 18:58

Mwah ik vind Bazbus echt belachelijk duur hahah. Misschien als je 10 stops maakt. Maar van Kaapstad naar Port Elizabeth voor 200 dollar vind ik hier heel veel geld. Vooral omdat hun 14 dagen pas die ik van Kaapstad naar Johannesburg wou nemen ongeveer even duur was.

Ov gaat prima! We zijn in zo ongeveer iedere bekende plek gestopt. Knysna, George, Mosselbay. Alleen probleem is als je daar bent is het lastiger om naar dingen toe te gaan. Kaapstad niet, daar is overal Uber. Alleen bijvoorbeeld hier totaal niet

Nyaleti

Berichten: 6151
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 21:11

Geen idee meer wat ik er toendertijd voor heb betaald. Was al in 2017.
Als je dan veel stops maakt, haal je het er echt wel uit. Maar voor enkele is het inderdaad niet de moeite.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:31

Ik had daar een klein rot autootje en dat was toch wel heel handig. Ramen en deur op slot en gaan met die banaan

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 13:41

Dorine92 schreef:
Travel_me schreef:
Terugkomt op mijn vragen laatst. Ik ben nu in Zuid-Afrika. Ben een paar dagen in Kaapstad geweest en dat vond ik heerlijke stad.
Nu in Plettenberg waar ik vanochtend een kanotocht zou doen. Helaas is de zee mega wilt en werd ik flink zeeziek, dus weer omgedraaid.

Wat ik vooraf al wist, is dat het zeker geen backpackersland is. Maar wel goed om nu een eerste indruk te krijgen. Ik reis overigens niet met de Bazbus, want die gunde ik mijn geld niet meer. Plus dat het ook veel te duur werd, aangezien ik alleen Plettenberg Bay als tussenstop heb voor ik naar Port Elizabeth ga.
Ik heb hierheen de Intercape bus gekapt en dat was meer dan prima!

Ga naar robberg dat is prachtig om een rondje te wandelen


Was inderdaad prachtig! Blijkbaar hadden mensen ook witte haai gezien, maar die heb ik helaas gemist. Had heen een taxi genomen en terug wou ik kijken of ik via het strand terug kon lopen, want had nog wel energie over en het was hele dag bewolkt. Maar kon niet eens van het parkeerterrein lopen of ik had al een lift hahah