USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 21:29

Margoooo schreef:
Ik vlieg 22 Feb naar San Francisco voor mijn nieuwe baan, echt zoveel zin in ! Ook wel heel zenuwachtig. Mijn man gaat mee, maar ivm visum gedoe komt hij 3 -4 weken later... Beetje jammer. We verwachten er 3 - 5 jaar te zitten.

Iemand nog tips voor SF zelf of leuke dingen in de omgeving?


Ligt eraan wat je nog de "omgeving" vind! Ik heb zelf een paar maanden in Sebastopol gewoond, een dik uur boven SF. De kust is er prachtig, het binnenland (rond de i-5) is zoals ze het zelf noemen een saaie "dust bowl", de bergen aan de oostkan zijn dan weer fantastisch. Ik was zelf wel een fan van Santa Cruz, ook al is het daar ook aan het verloederen (zoals zoveel steden in California - er is veel dakloosheid want het weer is er redelijk). De weg in Big Sur gaat als het goed is dit voorjaar weer open, dus dan heb je daar ook een hele mooie route. En roadtrips in het Westen zijn uberhaupt heel gaaf - als jij en je man tijd gaan hebben om een beetje te reizen.


san4nie schreef:
Dat is veel bedoel je denk ik? Snap ik. In het zuidwesten hebben we zo’n 4200 km gedaan in 3 weken. Was voor ons geen enkel probleem.


Wij hebben deze vakantie 5800 km in 16 dagen gedaan. Een beetje overdreven, maar het is wel echt makkelijk rijden in de USA. We hadden wel echt mazzel dat er weinig sneeuw was. Anders had onze reis er heel anders uit gezien :D . 4200km in 3 weken vind ik echt heel erg meevallen (begin echt de Europeese kijk op afstanden te verliezen!)

-------------------------------------------

Wij hebben met de kerstdagen onze Vancouver - Death Valley - Las Vegas - Joshua Tree - LA - Sacramento - Oregon coast - Vancouver gedaan! Was echt een fantastische trip, met ontzettend goed weer (we hebben echt mazzel gehad). Rond de kerst was het wel lastig om dingen te vinden die open waren (helemaal de zaterdag voor kerst in dit mini plekje in Nevada).

Nevada was echt de verassing - de leegte, de uitzichten, en overal BLM (federal) land waar je vrij mag roamen (en de honden lekker konden rennen). Las Vegas was niet ons ding, Los Angeles vonden we wel leuk (al is het wel echt groot en heel druk), en de Mojave desert was een grote verassing (inclusief een zeer spannende gravel road trip). De kustroute is ook echt prachtig en we hadden mazzel dat het over het algemeen droog was in Oregon!

Dit jaar gaan we denk ik weer terug in december, al willen we dan Arizona ook meenemen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Texnex
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 22:07

Margoooo schreef:
Ja we horen van meer mensen wel dat t nu niet meer zo geweldig is inderdaad.. We hebben een tijdelijk huisje vlakbij mijn werk in SF zelf, en zodra mijn man een baan heeft willen we iets anders zoeken. Dat is dus afhankelijk van waar zijn werk zit, hoeveel hij verdiend en wat we we zelf willen qua wijk/gevoel.

@san4nie Ik hoop het wel! Denk dat we alsnog tijd tekort komen...


Ik woon ongeveer 1.5 uur van SF vandaan, en ik ken een aantal mensen die met de trein of ferry en dan de BART naar werk gaan in SF. Misschien een optie indien SF te duur is? Bv Brisbane ofzo, dat is heel dichtbij SF.

Muir Woods word vaak vergeten maar is heel mooi!

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 23:27

san4nie schreef:
Die in het oosten bedoel je hè? Hoe lang hebben jullie er over gedaan? Als in, is dat te doen in ruim 3 weken? Wbt tijd die je per plek hebt?

Onze route was New York - Washington - Pittsburgh - Cedar Point - Niagra Falls - New York. Hier hebben we ongeveer 2 weken over gedaan. Toen een vlucht genomen naar Orlando en daar nog 2 weken gedaan over Ocala - Sarasota - Naples - Everglades NP - Key Largo - Key West - Miami. Wij waren ruim 4 weken onderweg en hebben overal genoeg tijd gehad.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 10:10

Oshaa schreef:
Margoooo schreef:
Ik vlieg 22 Feb naar San Francisco voor mijn nieuwe baan, echt zoveel zin in ! Ook wel heel zenuwachtig. Mijn man gaat mee, maar ivm visum gedoe komt hij 3 -4 weken later... Beetje jammer. We verwachten er 3 - 5 jaar te zitten.

Iemand nog tips voor SF zelf of leuke dingen in de omgeving?


Ligt eraan wat je nog de "omgeving" vind! Ik heb zelf een paar maanden in Sebastopol gewoond, een dik uur boven SF. De kust is er prachtig, het binnenland (rond de i-5) is zoals ze het zelf noemen een saaie "dust bowl", de bergen aan de oostkan zijn dan weer fantastisch. Ik was zelf wel een fan van Santa Cruz, ook al is het daar ook aan het verloederen (zoals zoveel steden in California - er is veel dakloosheid want het weer is er redelijk). De weg in Big Sur gaat als het goed is dit voorjaar weer open, dus dan heb je daar ook een hele mooie route. En roadtrips in het Westen zijn uberhaupt heel gaaf - als jij en je man tijd gaan hebben om een beetje te reizen.


Ik heb in ieder geval 5 weken vakantie per jaar, en hoop dat we een auto kunnen kopen en dan vaak erop in (lange) weekenden en korte vakanties. Ik ben zelf al op een aantal plekken geweest, maar Las Vegas, Bryce, Grand Canyon staan zeker nog op de wishlist, net als Oregon en Yellowstone. Maar mijn man is er nog nooit geweest dus zullen zeker ook wel Big Sur meepakken en Yosemite bv. Santa Cruz vond ik 5 jaar geleden ook erg leuk idd! Ik ben zooo benieuwd. Hoop dat het nog een beetje te doen is qua daglozen en drugs, toch echt in en in triest...

@Texnex: klopt, ik begreep ook al dat veel mensen dat doen.. Het hangt voor ons echt even af wat we van de stad vinden en welke wijk we evt het leukst vinden om te wonen, en dus hoeveel hoe gaat verdienen en waar zijn werk zit. Ik doe zelf aan kitesurfen en heb ook al eens gefantaseerd om juist dichterbij een kite spot te gaan wonen maar realistisch gezien spendeer ik juist mijn meeste tijd op werk haha, dus of dat nou slim is...

Muir Woods ben ik geloof ik wel geweest 5 jaar geleden, maar zal t zeker meenemen voor mijn man! Echt wel zin om hem van alles te gaan laten zien.

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 10:19

Ik ben geen fan van SF, maar er zijn wel een hoop mooie dingen te zien en te doen. Nappa Valley ten noorden van SF vind ik wel erg gaaf en als je in de gelegenheid bent: in Santa Rosa zit het Schultz museum (van Snoopy en Peaunuts). Dat was voor ons echt zo’n leuke ontdekking.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 15:21

Ceetje_bokt schreef:
Ik ben geen fan van SF, maar er zijn wel een hoop mooie dingen te zien en te doen. Nappa Valley ten noorden van SF vind ik wel erg gaaf en als je in de gelegenheid bent: in Santa Rosa zit het Schultz museum (van Snoopy en Peaunuts). Dat was voor ons echt zo’n leuke ontdekking.


Aanrader idd. Ze serveren ook nog een leuke lunch in de aangrenzende Warm Puppy Cafe, bij de indoor schaatsbaan, die Schultz liet aanleggen omdat hij als voormalig inwoner van Minnesota ijs miste. :D En waar hij (al-dan-niet waar) decennia lang elke dag exact hetzelfde at als lunch.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:37

Hebben jullie ervaring met het bezoeken van sport evenementen (als in American Football of ijshockey bijvoorbeeld, basketbal trekt ons niet). In LA of Las Vegas. We gaan eind oktober maar nu zie ik nog niks op de planning staan, komt dat later pas of zal er in oktober niks gepland zijn? Vorige jaren wel, maar ik weet niet hoe ver van tevoren het seizoen bekend is.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 12:34

NFL begint begin september weer en de Super Bowl is net afgelopen dus dat schema komt nog denk ik en ijshockey zit nog in hun huidige seizoen dus die zullen zeker nog geen schema hebben.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 12:40

Dankjewel! Nog even geduld dus, wie weet komt er een leuke wedstrijd op de planning wanneer wij er zijn.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:42

Nessie schreef:
Dankjewel! Nog even geduld dus, wie weet komt er een leuke wedstrijd op de planning wanneer wij er zijn.


Kijk ook even naar college football. Stukken goedkoper en minstens zo vermakelijk.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 22:16

Even een vraagje, ze hebben een Esta, een stekker voor daar en gaan nog geld wisselen, hebben jullie verder nog tips voor wat ze mee moeten nemen?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 23:26

Creditcard.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 10:40

Creditcard vergeten te melden, in the pocket :j

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 21:27

Het gaat nu opschieten, zaterdagochtend vertrekken ze al!
Ben zo benieuwd hoe ze het vinden en hoe het gaat want ik kan me er geen voorstelling van maken, hoop alleen dat alles goed gaat _/-\o_
Telefoon/internet is geregeld, medicijnpaspoort van mijn man en een kaartje van het ziekenhuis dat hij een nieuwe knie heeft want you never know :')

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 08:58

Na onze succesvolle reis in Florida afgelopen maart zijn we alweer vooruit aan het denken voor een nieuwe trip. Gaat nog wel 2 jaar overheen denk ik maar het is leuk om er alvast wat mee bezig te zijn.

Als idee hebben we deze route samengesteld. Beginnen in de woestijn, via het strand en dan eindigen in de bossen. Zijn er nog tips of dingen waar we echt heen moeten als we dit gaan doen?

Uiteraard pakken we een stuk route 66 mee van LV naar GC en maken we een stop bij de Hoover Dam. Stop in Phoenix om de route van Grand Canyon naar San Diego te doorbreken. Vanaf daar zullen we zoveel mogelijk Highway 1 tot San Fransisco volgen maar dat kon ik nu niet kiezen.

Als we van lekker zomer weer houden, is juli dan de juiste maand voor deze reis? Liever wat te warm dan te fris. Het weer in maart viel wat tegen in Florida.
Afbeelding

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:37

Red rock bij Las Vegas is ook een prachtig park. Vonden wij echt een verassing, want het is niet zo "bekend". Maar echt super.

Je hebt een leuk rondje bedacht, wij hebben de kustroute ook gereden. Santa Barbara als overnachtingsplek zou ik aanraden. Super leuk stadje. De hele kust is prachtig. Vergeet ook Point Lobos State park niet. Zeeotters en zeehonden. <3

Afbeelding

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 11:48

chanicha schreef:
Het gaat nu opschieten, zaterdagochtend vertrekken ze al!
Ben zo benieuwd hoe ze het vinden en hoe het gaat want ik kan me er geen voorstelling van maken, hoop alleen dat alles goed gaat _/-\o_
Telefoon/internet is geregeld, medicijnpaspoort van mijn man en een kaartje van het ziekenhuis dat hij een nieuwe knie heeft want you never know :')


Spannend!

Hoe hebben ze telefoon/internet geregeld?
.. of hoe doen mensen dat?
Ik ben aan het kijken naar een sim only internet voor een maand, is dat een beetje makkelijk te regelen?

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 13:12

Ziet er mooi uit Daphne <3

Cer dat moet ik aan mijn dochter vragen, in het hotel is wifi maar voor daarbuiten heeft ze een bundel internet gekocht na een tip van haar baas die regelmatig naar Amerika gaat.
Als ik het weet zal ik het plaatsen.

DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 13:27

Ik ben net terug van 16 dagen Texas, had een databundel van KPN gekocht 10GB voor €25. Data via sim only in de US was aanzienlijk duurder...

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:05

Ja ik heb vodafone, die hebben dat volgens mij niet..
edit, ohjawel, 100 mb voor 8,50..

Ik kom vooralsnog uit bij Holafly, 60 euro voor 21 dagen onbeperkte data
airalo.com heeft 10gb voor 30 dagen voor 26 dollar of 2GB, 20 min bellen voor 15 dagen voor 27 dollar

Ik heb geen flauw idee wat ik nodig heb, ik denk dat het wel meevalt.. hoeveel data verbruik je in het buitenland? Alleen soms voor navigatie?

DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:21

ik heb de roaming 16 dagen aan gehad en gebruikt voor navigatie en wat appjes soms ook met foto's en bijhouden polarsteps toen 1,6GB gebruikt.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:27

oh dat valt enorm mee! Dan zou 10gig wel zat moeten zijn..
dank voor je info!! :j

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:18

Ik wacht nog op antwoord maar ze zijn vandaag naar Nashville!

Edit het is via Maya en het werkt perfect!
Laatst bijgewerkt door chanicha op 17-04-24 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:19

Ohh Nashville, dat is ook superleuk zeg!! :j

Ik zie bij Maya dat je 10 gig voor 30 dagen voor 14 euro hebt, dat is nog prima te doen !
Laatst bijgewerkt door Cer op 17-04-24 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:20

Jaa ze hebben het super naar hun zin!
Ze zijn in Memphis geweest en in The Civil rights museum wat zeer indrukwekkend was, ook waar Martin Luther King is vermoord, in Graceland enz.