USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:04

Ik heb twee keer een complete reis voor vrienden samengesteld en hotels in LA zijn vaak gewoon heel erg duur. Dat Seaside Motel in Redondo Beach is gunstig geprijsd, eenvoudig maar heel netjes en op een prima locatie. Beiden vriendenstellen waren er erg tevreden over.

Richting Joshua Tree ... weet het zo niet, maar je zou misschien kunnen kijken bij Victorsville of zelfs al 29Palms.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:14

Ik heb echt nooit problemen met veiligheid in LA ervaren, heb er een week als vrouw alleen rondgereisd. Alleen Downtown zou ik niet zo snel doen, daar had ik wel plekken die ik niet fijn vond. Maar Hollywood, beaches etc vond ik helemaal prima! Vind het wel een erg drukke reis zoals je hem hebt, maar het enige dat telt is dat jullie er zo gelukkig van worden! Heel veel plezier alvast :D

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:07

Mereltje schreef:
Ik kom me ook graag hier melden! :D
Van 2 mei tot 17 mei ga ik naar zuid-west Amerika met mijn vriend voor een roadtrip.
De tickets zijn geboekt en de huurauto en de meeste hotels inmiddels ook. Waar wij alleen echt niet uitkomen is in welke wijk en welk hotel we het beste kunnen overnachten in Los Angeles. We rijden vanuit Los Angeles in 1 dag naar de Grand Canyon, wat een flinke rit is, dus het is handig als het hotel dicht bij de uitvalswegen is. Maar omdat ik heel veel negatieve verhalen lees over Los Angeles qua veiligheid wil ik eerst even goed onderzoek doen. Heeft iemand hier tips voor hotels in deze stad?
Wat we willen gaan doen is het bezoeken van Venice Beach, Santa Monica Pier, Hollywood (walk of fame), Beverly Hills en het rijden van Mulholland Drive. We hebben vanaf het moment dat we aankomen in Los Angeles een huurauto tot onze beschikking.

Voor degenen die het interessant vinden zal ik de hele route even uittypen hieronder, tips voor hotels in Las Vegas (2 nachten), San Francisco (3 nachten) en bij Death Valley (in de richting van Sequoia National Park) zijn ook welkom, want ook daar hebben we nog niets geboekt. De rest van de hotels zijn geboekt en staan dus allemaal al vast.

Dag 1 - Aankomst Los Angeles (11:55 lokale tijd)
Dag 2 - Los Angeles
Dag 3 - Rijden van Los Angeles naar Grand Canyon (Route 66)
Dag 4 - Grand Canyon
Dag 5 - Van Grand Canyon naar Page (in de middag naar Antelope Canyon)
Dag 6 - Page - Monument Valley - Page (we overnachten 2 nachten in Page en rijden heen en weer naar Monument Valley omdat ik het idee heb dat we daar snel uitgekeken zijn)
Dag 7 - Van Page naar Bryce Canyon en in de avond overnachten bij Zion National Park in de buurt
Dag 8 - Zion National Park, einde van de dag doorrijden naar Las Vegas
Dag 9 - Las Vegas
Dag 10 - Las Vegas - Death Valley - overnachten in ??
Dag 11 - Sequoia National Park
Dag 12 - Yosemite National Park
Dag 13 - Van Yosemite naar San Francisco
Dag 14 - San Francisco
Dag 15 - San Francisco - Amsterdam


Wij zaten in LV in het Excalibur hotel op de strip, dat was prima.
San Francisco zaten we in het King George Hotel. Prima hotel ook. Let in SF wel op hoge parkeerkosten.
En in Death Vally zaten we bij Furnace Creek Ranch, mooi hotel met mooi uitzicht!

Geen idee of alle hotels nog bestaan/hetzelfde heten en of ze nog beschikbaar zijn, is al paar jaar terug dat we er zijn geweest.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:14

Voor Las Vegas kun je ook nog wel eens kijken op Hotwire of Priceline. Je even goed inlezen hoe het werkt maar dan kun je soms een hele goede deal krijgen. Zo zaten wij toen in Vegas in The Venetian voor de prijs van een 3 sterren hotel wat niet aan de strip zit.

Nog een week (oké een week en een dag) en dan ga ik heerlijk weg. De weersvoorspellingen zijn in ieder geval goed al weet ik dat er in een week een hoop kan veranderen. Vind het niet zo erg dat ik vandaag niet hoef te vliegen met die storm. Vorig jaar stormde het heel erg toen we vertrokken en dat was nog een heel gedoe. Onze oorspronkelijke vlucht werd geannuleerd en ze hadden toen bedacht dat we wel een dag eerder vast naar Frankfurt konden gaan. Leuk bedacht maar dan hadden we echt twee uur de tijd om op Schiphol te komen en we moesten alles nog pakken en nog van alles thuis doen.
Uiteindelijk met heel veel bellen alles weten te regelen en vanaf Frankfurt was het echt prima maar de eerste vlucht was wel een dingetje met heel veel mensen die ziek werden aan boord.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:38

Oh ja hotels, in Las Vegas gaan wij naar het Luxor, DV zitten we in Stovepipe Wells Resort en in SF in het Marriott Marquis. Maar wij moeten nog gaan dus geen idee hoe ze verder zijn.

Leuk hoor Katja! Heel veel plezier alvast! Waar ging je ook alweer heen?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:16

Lekker Katja! O wacht ... wij ook :-)

*\o/* *\o/* *\o/*

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:35

Ik ga naar Florida Knabbelgirl. Logeer een maandje bij mijn vader en heb niet heel veel plannen als ik daar ben. Mijn man komt de laatste twee weken en dan gaan we in ieder geval naar Cumberland Island.
Verder vooral een beetje uitrusten en bijkomen van het afgelopen jaar want dat was nogal heftig.

Lekker Monique. Het schiet nu echt op.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:32

Wat lekker Katja! Leuk ook even bij je vader te zijn en goed bij te tanken nu dan :)
Jij ook vast veel plezier Monique!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:27

Dank je wel! We gaan wel met Katja meeten daar :-)

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 19:46

Alvast heel veel plezier Katja en Monique! Leuk dat jullie daar gaan meeten.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:58

Veel plezier beiden, stiekem wel jaloers!

Annash
Blogger

Berichten: 26525
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:49

Veel plezier allebei!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:10


Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:33

Fijne vakantie Monique, ik moest wel weer lachen om Albertje Kretiek. Dat herinner ik me nog van vorige verslagen.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:53

Die komt weer terug :-) Hij is zijn borst al aan het nat maken.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 19:07

Leuk Monique, ik ga jullie zeker volgen. Alvast een hele fijne vakantie!

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:24

Goede reis!!

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:28

Heel veel plezier


Wij hebben de vliegtickets geboekt en de camper gereserveerd.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:32

Ah, leuk Michelle! Routes en zo altijd welkom he?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:21

Dat zijn leuk vooruitzichten Michelle.

Goede reis vast morgen Monique en tot gauw.

Ik was vandaag op stap met een aantal vriendinnen en tijdens het eten kwam er een tasje op tafel met heel veel mooie en lieve kado's voor mijn vakantie. Ik was er helemaal stil van zoveel als dat ze voor me gedaan hebben en met een hele lieve kaart erbij.
Afgelopen jaar is niet makkelijk geweest maar het is top om te merken hoeveel lieve mensen ik om me heen heb.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:38

Wat lief, Marijke. Maar dat heb je ook echt wel verdiend :j

Monique, heel veel plezier!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 09:29

Ontroerend Marijke! Ook voor jou alvast een goede reis en zoals we hier zeggen: ‘Nos vemos pronto’!

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 10:47

Goede reis en veel plezier vast Monique! Ik ga je site volgen :D

Leuk dat jullie geboekt hebben Michelle!

Wat lief Marijke, fijn dat je zulke mensen om je heen hebt! :)

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:36

Inmiddels zit ik ook heerlijk in Florida. Dagje later dan gepland aangekomen maar het was helemaal goed zo.
Ik had een super soepele reis vanaf Schiphol naar DC maar daar aangekomen merkte ik toch dat mijn hoofd het helemaal niet zo goed doet met dit soort dingen. Thuis weet ik inmiddels best goed wat ik wel en niet kan doen maar dingen die ik niet regelmatig doe kunnen soms opeens veel meer inpakt hebben dan ik vooraf bedacht had. Dus in DC was ik helemaal kapot ondanks dat echt alles super vlot gegaan was.
Had al besloten dat ik zeker niet meer anderhalf uur in de auto zou gaan zitten als ik in Tampa aangekomen was en dat ik daar dus wel een hotel zou pakken.

Toen bleek mijn vlucht overboekt en zochten ze vrijwilligers om hun plek af te staan. Dus dat maar aangeboden. Nog even een beetje gedoe om mijn huurauto om te zetten maar bij AutoEurope zijn ze super behulpzaam en was het snel geregeld.
Heerlijk geslapen in het Hilton en de volgende ochtend door naar Tampa. Nu maar eens bedenken waar ik de voucher van $1000 van United voor kan gebruiken.

Gisterochtend dus aangekomen in Tampa en daar gelijk in de mall vlakbij het vliegveld afgesproken met mijn vader en zijn vrouw. Ik had namelijk voor mijn verjaardag een horloge gekregen en die gingen we daar uitzoeken. Daarna lekker geluncht bij Brio, was ik nog nooit geweest maar zeker een aanrader. En toen naar het huis gereden, alles uitgepakt, beetje gezwommen en nog wat gegeten en toen heel vroeg in bed gestort.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 16:46

Dat klinkt uiteindelijk toch als een geluk bij een ongeluk. Al is een voucher minder makkelijk dan gewoon cash.
Hoop dat je een fijne maand in Florida hebt :(:) klinkt alsof je er aan toe bent om te relaxen