USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:22

elnienjo schreef:
Ik wil gewoon vanuit mijn bed naar de wc kunnen gaan en dan niet een wc die door een vreemde is gebruikt en waar ik me eerst fatsoenlijk voor aan moet kleden om er naartoe te gaan.

Het maakt mij niks uit, ik ga gewoon in pyama naar de wc...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Needje
Berichten: 19150
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:24

Met drie kan je ook AirBnB kijken evt.

Ik ga ook gewoon in m'n kloffie naar de wc hoor. Iedereen doet dat daar.

MoniqueT
Berichten: 8830
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:30

purny schreef:
elnienjo schreef:
Ik wil gewoon vanuit mijn bed naar de wc kunnen gaan en dan niet een wc die door een vreemde is gebruikt en waar ik me eerst fatsoenlijk voor aan moet kleden om er naartoe te gaan.

Het maakt mij niks uit, ik ga gewoon in pyama naar de wc...


Die draag ik niet :D

Webshop - digital art: MoTekent

Grit
Berichten: 6142
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:38

Ik wil ook mijn eigen sanitair, maar snap wel de keuze van hostels. Het is maar net waar je voor kiest, iedereen kan zijn/haar geld maar een keer uitgeven.


Kimendana, voor vliegtickets gewoon kijken naar de periode die je wilt vliegen op verschillende websites. Vaak geven ze dan ook een marge aan van een paar dagen ervoor en erna en dan kun je kijken welke prijzen en vliegtijden gunstiger zijn dan je gekozen datum.

Buiten Manhattan kun je vaak goedkoper overnachten, maar dan kan het nadeel zijn dat je verder van je hotel af zit en je minder gemakkelijk tussendoor even kunt uitrusten.
De hop on en off bus is een goede tip. Voor ons was twee dagen voldoende om alles gezien te hebben wat we wilden zien, maar wij hebben dan verder geen musea ed bezocht en vinden de stadse drukte dan ook wel weer welletjes. Wil je het rustig aan doen dan is 3-4 dagen een stuk relaxter, maar dat ligt ook aan wat je eraan uit wilt geven en wat jullie doel daar is.

Wat betreft hotels gebruik ik altijd booking.com. Je kan dan de opties aanvingen die voor jullie belangrijk zijn en dan maar kijken wat er vrij is (shuttle service, locatie, eigen badkamer).
Nadeel van zoeken op 3 personen is dat er minder keuze naar boven kan komen, omdat de site te specifiek zoekt naar kamers voor meerdere personen of juist een persoons kamers.
Je kan eventueel 4 personen/twee kamers invullen, sommige hotels hebben familiekamers en anders komen de hotels naar boven die nog twee kamers vrij hebben. Je wilt toch bij elkaar in hetzelfde hotel zijn. Heb je een hotel gevonden, dan kijken of ze toevallig ook eenpersoons kamers aanbieden of dat er wat van de prijs af gaat als je voor 3 personen boekt.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:41

Pyjama? Wasda?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:08

Ik kies het liefst wel voor hotels. Als ik met mijn vriend reis slapen we sowieso vaak in wat luxere hotels, wij geven graag een goed deel van ons budget uit aan accommodatie en besparen dan weer op iets anders. Idd gewoon een eigen badkamer.

Toen ik nog meer alleen reisde vond ik het minder erg om in hostels te zitten, maar ik heb echt wel horror ervaringen gehad. In Londen een keer op een gemengde kamer met 12 personen geslapen waar toevallig een groep van 10 mensen bij elkaar hoorde en elke avond op de kamer een feestje wou bouwen. Sowieso dat je moeilijk iets kan zeggen over geluidsoverlast (je slaapt immers in een hostel) vind ik een beetje een dooddoener. Als ik gewoon om 10 uur wil slapen wil ik niet elke tien minuten op hoeven te staan om het licht weer uit te doen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:15

Ik ben autist, dus trek hostelachtige accommodatie sowieso niet. In Amerika zijn er echter prima budgetmotels te vinden die voorzien in wat ik zoek. Motels als Super8, DaysInn, EconoLodge, BW etc. Gewoon prima kamers en niet gebruikt door feestende lawaaimakers. Ik wissel af met sfeervolle cabins in natuurparken en af en toe een luxer hotel of lodge vanwege locatie. Heb bij mijn laatste Amerikareis overigens ook voor het eerst een AirBNB geprobeerd buiten Charleston en dat is ook goed bevallen.

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:16

In de VS ben ik idd dol op dat soort motels. Je bent helaas voor een groot deel wel afhankelijk van een huurauto, want ze liggen doorgaans niet in het centrum van een stad. In steden als NY kom je nog weg met openbaar vervoer maar dat komt echt niet vaak voor :=

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:17

Emmaa_ schreef:
In de VS ben ik idd dol op dat soort motels. Je bent helaas voor een groot deel wel afhankelijk van een huurauto, want ze liggen doorgaans niet in het centrum van een stad. In steden als NY kom je nog weg met openbaar vervoer maar dat komt echt niet vaak voor :=

Klopt, ik heb ook enkel nog maar roadtrips gedaan. Ben niet zo'n stadliefhebber. Ik raak al overprikkeld als ik NY alleen al in films of series zie :D

janneke584
Berichten: 1911
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:45

Ik vertrek 2 september naar Amerika om daar een rondreis te doen. De bedoeling is vanuit Boston, Cape Cod, New York, Niagara Falls, Finger Lakes, Green Mountains, White Mountains, Portland weer naar Boston te rijden. Ik zou graag onderweg een mooie tocht te paard willen maken. Heeft iemand een idee waar je dat het beste kan doen?

Grit
Berichten: 6142
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:05

Geen tips voor paardrijden, maar wel een leuke originele route zo!
Boston, Cape Cod, NY en de White Mountains zijn bekend.
Green Mountains staan op mijn lijstje, omdat deze vanuit mijn broer ook goed te bezoeken zijn. Evenals, wel wat verder, de Finger Lakes (ben benieuwd of deze de moeite zijn) en NF.


White Mountains <3 , met nog sneeuw in april;
Diana's bath
[ img ]

Een mooie maar pittige wandeling (Welch Dickey Loop trail), met soms de zon en soms kniehoog sneeuw (en daardoor het missen van de geverfde routevlekken);
[ img ]

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:41

Ik heb een begin gemaakt met de planning voor 6dagen New York, maar jeetje wat is dat lastig als je er nog nooit geweest bent. Weet voor sommige dingen echt niet Hoelang je ervoor moet uittrekken.

Als iemand tips heeft om dit wat makkelijker te maken hoor ik het graag.

MoniqueT
Berichten: 8830
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:56


Webshop - digital art: MoTekent

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:06


Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:20

elnienjo schreef:
Heb bij mijn laatste Amerikareis overigens ook voor het eerst een AirBNB geprobeerd buiten Charleston en dat is ook goed bevallen.

Wij ook, drie stuks in Portland, Nappa Valley en San Francisco. Twee waren geweldig, want compleet eigen appartement, maar in NV zaten bij een mevrouw in huis. Dat doen we nooit meer. Je voelt je dan toch niet vrij.

MoniqueT
Berichten: 8830
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:01


Webshop - digital art: MoTekent

luuntje
Berichten: 13905
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:19

Grit wat een mooie foto’s.

Ik heb op youtube naar Sarah Funk gekeken.
En zo dingen op mijn lijstje gezet.
Jullie eettips staan ook op mijn lijst.

Ik ben lichamelijk beperkt, wij zitten in hotels.
Man kan zelf de stad in als het mij lichamelijk niet meer lukt.

Mailtje naar de Amerikaanse ambassade gestuurd over meenemen van zware pijnstillers.

[o]

kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:45

Kijk Monique, daar heb ik wat aan.. Thanks! Buiten dat mijn moeder graag naar NY wil, wil ik zelf ook graag haha.. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang, dus wat meer betalen voor het verblijf is niet erg..

Als ik alleen of met vrienden zou gaan is een hostel prima, maar niet met mijn moeder..

Ik zit zelf te denken aan 7 nachten, dan kunnen we op ons gemak wat dingen bezoeken. Is die NY-pas verstandig om aan te schaffen?

Het gaat natuurlijk pas om volgend jaar, dus tijd zat om tickets e.d. Te bekijken en boeken

What doesn't kill you, makes you stronger!

MoniqueT
Berichten: 8830
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:11

Wij hebben de New York Pass nooit aangeschaft, maar ik hoor van veel mensen dat ze het wel doen. Ik weet niet wanneer jullie volgend jaar willen gaan, maar wel dat vroeg boeken over het algemeen wel geld oplevert :-)

Wij hebben zelf twee keer hartje New York gezeten. De eerste keer in het Hilton Garden Inn Hotel op 8th Avenue. Handig, tegenover het kantoor van de Big Bus Company van de tours :-) En de tweede keer in het charmante French Quarters Hotel: http://www.booking.com/Share-xTiIV8

Ah, die laatste was leuk! Midden op ´Restaurant Row´, waar heel veel mensen gaan eten voor ze naar de theaters op Broadway gaan.

Edit: pfff, ik kijk even naar de prijzen, bizar ... wij zijn voor het laatste in 2010 geweest. Voor een weekje French Quarters betaal je nu meer dan wat wij voor 3 weken hotels in Florida kwijt zijn.

Webshop - digital art: MoTekent

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 03:19

Ceetje_bokt schreef:
elnienjo schreef:
Heb bij mijn laatste Amerikareis overigens ook voor het eerst een AirBNB geprobeerd buiten Charleston en dat is ook goed bevallen.

Wij ook, drie stuks in Portland, Nappa Valley en San Francisco. Twee waren geweldig, want compleet eigen appartement, maar in NV zaten bij een mevrouw in huis. Dat doen we nooit meer. Je voelt je dan toch niet vrij.

Dat staat altijd bij de advertentie zelf. ‘Entire place’ betekent dat er niemand anders aanwezig is dan jijzelf. ‘Private room’ betekent dat je bij iemand thuis slaapt en een privekamer hebt maar er mogelijk nog andere mensen thuis zijn.

x_spekkie_x
Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 04:36

MoniqueT schreef:
Ik kwam deze net tegen op het Amerikaforum. Centraal, niet overdreven duur en erg netjes.

https://www.stewarthotelnyc.com/rooms/

Ik dacht die is goedkoop, 95dollar voor een Queen kamer met eigen badkamer! Maar dat is alleen last minute. Nu voor november willen boeken is 230dollar voor dezelfde kamer. Dus dan loont het wel om een hotel te boeken die je kunt annuleren tot de laatste dag om zo nog van een goede deal gebruik te kunnen maken.


kimendana
Berichten: 160
Geregistreerd: 28-08-08
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 06:49

Gelukkig zit ik niet echt vast aan een bepaalde periode, het mag alleen niet te warm zijn.. Liever iets frisser dan te warm..

Ik (wij ) willen juist wel heel dingen zien en en bezoeken, gebouwen, musea, het liefst alles haha. ik denk dus dat dit voor ons die NY pass wel een voordeel zou kunnen zijn. Ik moet me er nog even in verdiepen want er zijn verschillende varianten, volgens mij zit dan ook je OV gebruik er bij in.

Mijn moeder is trouwens niet zo slecht ter been dat ze echt terug naar het hotel moet om te rusten, een terrasje of bankje voldoet prima. Als ze maar even kan rusten.

Het duurt nog lang maar heb er zooooo'n zin in :-)

What doesn't kill you, makes you stronger!

MoniqueT
Berichten: 8830
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 07:52

x_spekkie_x schreef:
MoniqueT schreef:
Ik kwam deze net tegen op het Amerikaforum. Centraal, niet overdreven duur en erg netjes.

https://www.stewarthotelnyc.com/rooms/

Ik dacht die is goedkoop, 95dollar voor een Queen kamer met eigen badkamer! Maar dat is alleen last minute. Nu voor november willen boeken is 230dollar voor dezelfde kamer. Dus dan loont het wel om een hotel te boeken die je kunt annuleren tot de laatste dag om zo nog van een goede deal gebruik te kunnen maken.


Dat laatste dus standaard. Annuleerbaar boeken en voor vertrek nog een rondje maken wat prijzen betreft. Nieuwe boeking maken, oude annuleren. Maar het loont zeker niet altijd hoor!

Webshop - digital art: MoTekent

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 07:56

Ik heb in NY de New York pas wel gekocht. Wij hadden via Groupon volgens mij een goede deal daarvan gevonden. We hadden eentje voor drie attracties. We hebben toen Empire state, 9/11 museum, ripleys en hop on hop off gedaan. Alleen we hadden dus eentje bonus want bij één attractie hadden ze onze kaart niet gescant.
De kaart vonden wij voordeliger dan losse tickets kopen.

Noeps
Berichten: 16923
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:59

Patty14 schreef:
Ik heb een begin gemaakt met de planning voor 6dagen New York, maar jeetje wat is dat lastig als je er nog nooit geweest bent. Weet voor sommige dingen echt niet Hoelang je ervoor moet uittrekken.

Als iemand tips heeft om dit wat makkelijker te maken hoor ik het graag.

New York City Pass kopen en de Time to momo (voorheen de 100%...boekjes) over NY.
Als je specifieke dingen wilt weten, pb me gerust.

❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dalena, senna21 en 14 bezoekers