USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:45

Ik denk dat Denver - Seattle een hele mooie route is. Wij zijn net terug van een rondje vanuit Denver en hebben het iets anders ervaren dan Picopico.
Denver is geen stad zoals NYC of Washington maar wij hebben ons er goed vermaakt voor een aantal dagen. Het State Capitol is erg de moeite waard om te bezoeken, Meow Wolf is super gaaf, er zitten heel veel stadions in het centrum zodat je makkelijk sportwedstrijden kunt bezoeken, wij hebben een baseball wedstrijd gedaan. En er zijn heel veel leuke bars en kleine brouwerijen.

Eten is wel echt heel veel duurder geworden in Amerika en ik vond de prijzen van uit eten gaan tegenvallen en van de supermarkten meevallen ten opzichte van de laatste keer dat we er waren. Wij hebben wel echt veel geld bespaard maar gewoon brood en beleg kopen zodat we in ieder geval makkelijk ontbijt en lunch in de auto hadden. Scheelt ook veel tijd.

De route vanaf Denver naar Cody is erg mooi maar wij vonden de route die we terug hebben genomen vanuit Grand Teton ook heel gaaf. Juist omdat je helemaal door niemandsland heen rijdt en dat is iets wat we in Europa eigenlijk helemaal niet meer kennen. Beide routes hadden een hele mooie variatie in het landschap.

Ik ben nog even aan het knutselen aan mijn blog maar zal die even plaatsen als die klaar is.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:53

Oh leuk, ben benieuwd Katja!
wij gaan volgende jaar van Denver naar Kalispell / Columbia Falls

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 17:36

Bedankt voor de tips, ik ben benieuwd naar jouw blog Katja.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:52

Wij op dit moment in Orlando. Vliegen zondag weer terug maar echt de vakantie van ons leven.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:52

Pfoeh ja..wij zijn net paar weken terug maar eten is echt heel duur..zowel uit eten als supermarkt.
Gewoon 3 dollar voor komkommer en 7 dollar voor kropje sla.
Wellicht scheelt het waar je ergens zit in de status.

De porties zijn ook niet meer zo belachelijk groot als veoeger
Lunchen deden wij vaak bij de subway

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:54

Ja, eten is wel echt duurder geworden. Even uit eten bij Cheese Cake Factory en je bent zo 150 dollar verder.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:31

Ik ben vorig jaar los gegaan in de Walmart en was ook aardig wat kwijt :')

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:43

Orlando is ook gaaf Liek!

Wij zijn in potlood aan het plannen voor 2025, een huwelijk in Las Vegas en de honeymoon eromheen. Heb echt veel zin om weer naar de USA te gaan!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:04


D_akota

Berichten: 668
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:20

Wat een super reis Katja! Echt leuk om te lezen.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:43

Heerlijk, Katja en zo herkenbaar ! Ben jij nou zo veel afgevallen? Ik herken je bijna niet.

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:13


Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:56

Ik vond het een heerlijke outlet. Maar dat kwam vooral omdat we inmiddels die in Orlando als de norm hebben en daar is het altijd super druk en nu was het zo op maandag heerlijk rustig.

Fitzroy schreef:
Heerlijk, Katja en zo herkenbaar ! Ben jij nou zo veel afgevallen? Ik herken je bijna niet.
Valt mee hoor. Of tegen :')

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 08:18


Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 07:58


L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 09:48

Hier gisteren terug gekomen uit Florida. Wat een reis. Nu wel echt helemaal gebroken.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:00

Katja schreef:
https://www.polarsteps.com/MarijkedeGeu ... n-ertussen
Mijn polarsteps van onze afgelopen vakantie.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar welke winkel je wilde :D
Wij gaan speciaal voor 1 winkel langs Casper (het ligt ook op de route, maar goed we zijn ook in de buurt, dus dan wil ik wel naar die winkel :+ )

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:57

Tip: In 2017 had ik nog een paard en had me vooraf suf gegoogeld op ruitersportzaken, maar ik slaagde in een soort Boerenbond voor heel veel spullen, oa Wrangler broeken. Ik reed western en de Bootbarn is een eldorado voor laarzen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:46

Cer schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar welke winkel je wilde :D
Wij gaan speciaal voor 1 winkel langs Casper (het ligt ook op de route, maar goed we zijn ook in de buurt, dus dan wil ik wel naar die winkel :+ )
Ik ben ook benieuwd voor welke jij gaat. Ik wilde bij Lou Taubert Ranch Outfitters kijken maar ik kan me ook voorstellen dat je er wilt stoppen voor de winkel van Jeffrey Star.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:05

Jup, ik wil naar de jeffree star winkel :') en lou taubert zet ik op de lijst. We overnachten er dus moet lukken.. ik wil ook naar een restaurant met yak vlees nl :j

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:51

Leuk!! Het restaurant waar wij gegeten hadden in Casper had ook een yak burger op het menu staan.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:49

Misschien dat er over mijn vraag op de vorige pagina heen gelezen is. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Picopico schreef:
Wij denken eraan om in april naar de VS te gaan vanwege de zonsverduistering. Dallas, Texas heeft de beste papieren wat betreft het weer (lekker zonnig). Maar we vragen ons af of die omgeving verder wel interessant is. We zijn vooral van de natuur en national parks en af en toe een leuk plaatsje. San Antonio en Houston vinden we eigenlijk net te ver rijden, we hebben maar één chauffeur die niet graag lange afstanden rijdt.
Is er iemand in deze omgeving geweest die ons er meer over kan vertellen? Aanrader of juist niet?

Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:30

Ik weet helaas niks van de omgeving van Dallas. We zijn nog nooit in Texas geweest..

Wij hebben ook weer een USA trip in de planning staan. Van 19 december t/m 6 januari gaan we een rondje Vancouver - Las Vegas - Los Angeles doen, met alle overnachtingen in Motel 6 :D . Belangrijke stops onderweg gaan Leavenworth, WA en Death Valley zijn.

Het is niet de meest ideale tijd van het jaar, maar we kunnen alles annuleren tot 1 dag voor vertrek mocht het erop lijken dat er een enorme sneeuwstorm komt ofzo. Met kerstavond zijn we in Las Vegas, weet nog niet wat ik daarvan moet vinden :+ . Met de honden wordt het ook interessant. In juni konden we overal wel een patio vinden, maar dat zal nu wel anders zijn.

Iemand ervaring met deze gebieden in de winter? Ik ben zelf in San Diego en Joshua tree in november en San Fransisco, Santa Cruz en Sacramento in december geweest en dat was helemaal prima, maar met bijvoorbeeld Nevada ben ik minder bekend.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 22:37

Oshaa schreef:
Ik weet helaas niks van de omgeving van Dallas. We zijn nog nooit in Texas geweest..

Wij hebben ook weer een USA trip in de planning staan. Van 19 december t/m 6 januari gaan we een rondje Vancouver - Las Vegas - Los Angeles doen, met alle overnachtingen in Motel 6 :D . Belangrijke stops onderweg gaan Leavenworth, WA en Death Valley zijn.

Het is niet de meest ideale tijd van het jaar, maar we kunnen alles annuleren tot 1 dag voor vertrek mocht het erop lijken dat er een enorme sneeuwstorm komt ofzo. Met kerstavond zijn we in Las Vegas, weet nog niet wat ik daarvan moet vinden :+ . Met de honden wordt het ook interessant. In juni konden we overal wel een patio vinden, maar dat zal nu wel anders zijn.

Iemand ervaring met deze gebieden in de winter? Ik ben zelf in San Diego en Joshua tree in november en San Fransisco, Santa Cruz en Sacramento in december geweest en dat was helemaal prima, maar met bijvoorbeeld Nevada ben ik minder bekend.


Ik schop het topic even omhoog.
Wij zijn 2 wkn geleden, 5 dagen naar Las Vegas geweest(op Mandaag heen en op Vrijdag weer naar huis), hadden prachtig weer, overdag zo'n 20°c en 's-avonds zo'n 10 graden, er werd wel gezegd dat het uitzonderlijk warm was. De hotels waren al helemaal in kerstsfeer, de 1 nog uitbundiger dan de ander, en elke dag kwam er nog meer versiering bij leek het wel.
Ik denk dat het met kerst best wel druk gaat zijn. :j

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:32

Hoi! Ik werd via mijn topic gewezen naar dit topic, super fijn! Want ik heb een vraag betreft werken in Amerika.

Na 1 rondreis (3 week 11 staten) en 1 vakantie ( 2 weken heel florida) in Amerika geweest te zijn voelt dit echt als mijn thuis om het even cliche te zeggen. Nu wil ik mijn droom waar gaan maken en wil ik graag op een ranch leren/werken voor minimaal 3 maand.

Nu vroeg ik me af of hier mensen op bokt zijn die deze ervaring hebben en graag met mij willen delen. Welke pad ze hebben bewandeld betreft, het zoeken van een plek. Verzekeringen, Visums (niet geheel onbelangrijk). En nog vele andere dingen.

Ik zit zelf in de paarden, ben een tijd dierenartsassistente geweest, altijd zadelmak gemaakt. Heel lang op een geiten en koeien bedrijf gewerkt. Oh en ik kan trekker rijden. :')

Het is voor mij niet nodig om dit betaald te doen, is mooi meegenomen maar ik zou het ook al geweldig vinden om te werken in ruil voor een woning en een warme maaltijd.

Ik hoor graag jullie ervaringen, tips en trics.

Liefs Cynthia