Schotland; places to be?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:06

ikke schreef:
Spreken we gisteravond op de boot enkele mensen die een stuk noordelijker zaten met een weekend stokcarracing. Die hebben die bui dus vol op hun dak gekregen; in no-time stond er 20cm water op het terrein :oo
Wij hadden dus geen enkel benul dat die bui zo heftig was. Wij zaten in het avondzonnetje en keken ernaar...


Wij zaten heen op de boot met heel veeel stokcarracers + aanhang.
Wij hebben vol verbazing naar deze grote groep gekeken de gehele avond. :+

Ik ben sinds Zaterdag terug en ben alweer aan het kijken waar we heen gaan volgend jaar en ik graag weer naar Schotland maar nu nog mijn reismaatje overhalen.

xSagan
Berichten: 664
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 21:21

Trossasch zijn wel mooi hoor, ^^
Al veel foto’s gemaakt, maar die krijgen jullie bij thuiskomst te zien. XD
Van Dover naar Birmingham en dan naar Loch Achry was wel een lange rit. Super blij met die overnachting er tussen. Iedereen was wel gebroken na om 05:30 te moeten opstappen in de ochtend en dan zijn wij de jongste van de groep. XD maar we kwamen niet voor de leeftijd. We kwamen voor Schotland.^^

Leo

Berichten: 50136
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 21:18

Tijd voor wat nieuw leven hier :D

Wij hebben de boot geboekt voor onze 2e Schotland trip *\o/*
Helaas wel zomervakantie geworden door omstandigheden, maar vorige keer was dat ook prima en hebben we nooit echt volop drukte gehad.

Nu maar eens uitzoeken waar we precies heen willen. We gaan kamperen en hebben 3 weken, maar we staan het liefst op bijvoorbeeld 4 plekken meerdere dagen nu we nog met een tent gaan.
Ik denk nu heel globaal aan omgevingen Loch Lomond - Glen Coe - highlands ter noordwesten van Loch Ness en Cairngorms. En dan eindigen met 1 of 2 dagen Edinburgh.

Omgevingen waar we allemaal al zijn geweest, maar nog lang niet zijn uitgekeken :D
De noordelijke kust wil ik ook ooit nog zien, maar we sparen voor een camper dus het lijkt me leuker om dat eens met de camper te doen zodat we wat mobieler zijn.

Zijn er nog meer mensen met Schotland plannen dit jaar? :D

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:20

Jaloers!!! Superleuk :):)

Ik kan bij de Cairngorms wel echt Blair Atholl Campsite aanraden bij Blair Castle! Echt een fijne camping was dat met veel wandelroutes. Is vlakbij Pitlochry, dat is ook een leuk plaatsje. En Bunchrew Caravan park was ook heel gaaf, aan de Beauly Firth.
Wij zaten vlakbij Glen Coe op de Glen Nevis Campsite.



Blair Atholl
Afbeelding

Bunchrew
Afbeelding

Glen Nevis
Afbeelding

Leo

Berichten: 50136
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:59

Thanks voor de tips, opgeschreven! :D

Glen Nevis campsite hebben we de 1e keer ook gestaan ja, beviel toen prima. :j

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 14:51

Heerlijk Leo, plannen is voorpret! *\o/*

Wij gaan, met een beetje mazzel, in maart of april nog die kant op.

Leo

Berichten: 50136
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 11:20

Goed vooruitzicht!!

Hier een domme fout gemaakt, waardoor we de reis moesten omboeken naar een week eerder. 8)7 Dat kon gelukkig! Maar was even balen. Gelukkig hadden we nog geen verblijven geboekt verder en ging het puur om de boot.

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 11:34

Ik ga dit jaar ook naar Schotland! Wel kort, drie dagen Edinburgh maar het is in het hoogseizoen dus ik vond het wel prijzig genoeg. :')
Er is in augustus een muziekevenement waar ik graag heen wilde (en aan mijn moeder cadeau heb gegeven voor haar verjaardag), dus weinig keus. Wil wel nog een keer buiten juli/augustus om en dan wat langer zodat ik ook de natuur wat kan bekijken. Het liefst neem ik dan mijn hond ook mee. <3

Weet iemand wat het handigst is qua vervoer in Edinburgh? Kun je er net zoals in bijv. Londen een OV chipkaart kopen en makkelijk met het OV door de stad heen?
Is dat ook vanaf het vliegveld te doen of is het dan handiger om een taxi te nemen?

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:09

Blair atholl, die staat voor deze zomer op het lijstje. Samen met het Harry Potter kasteel in Alnwick (dus weer Engeland).
Het wordt mijn eerste keer Schotland. Ik ben ook nog bezig om te kunnen duiken bij de Farne eilanden met zeehonden. Dat is ook nog iets wat ik graag wil doen.

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:46

Vanaf het vliegveld kun je heel makkelijk met het OV naar het centrum. Snel en goedkoop :j In de stad is veel op loopafstand, wij hebben toen bijna alles gelopen. Zie je ook wel het meest, het is zo’n heerlijke stad :+:

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 21:06

Berdien schreef:
Vanaf het vliegveld kun je heel makkelijk met het OV naar het centrum. Snel en goedkoop :j In de stad is veel op loopafstand, wij hebben toen bijna alles gelopen. Zie je ook wel het meest, het is zo’n heerlijke stad :+:

Thanks! Ik ben inderdaad van het lopen, maar mijn moeder is niet altijd even goed ter been (wisselt per dag). Dus vandaar dat ik het OV en taxi/Uber vast goed uitgezocht wil hebben. :)

Leo

Berichten: 50136
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:03

Vandaag hebben we alle campings geboekt. We doen geen groot rondje maar blijven steeds 5 dagen op 1 plek. Heel, heel veel zin in!
De laatste dag/nacht wilden we een hondvriendelijk hotel rond Edinburgh boeken maar wat een geld. :+ Dat is dus ook gewoon een nachtje camping geworden.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:16

Leo schreef:
Vandaag hebben we alle campings geboekt. We doen geen groot rondje maar blijven steeds 5 dagen op 1 plek. Heel, heel veel zin in!
De laatste dag/nacht wilden we een hondvriendelijk hotel rond Edinburgh boeken maar wat een geld. :+ Dat is dus ook gewoon een nachtje camping geworden.

Daar moet je net buiten de ring kijken en dan naar B&B. Dan zit je met z'n tweeën en de hond voor een prijs waar je in de stad net het hotel van binnen mag bekijken.

https://eskbankhotel.co.uk/ Als je van mooie sterke verhalen en lekker not main stream eten houdt is dit the place to be en echt goedkoper dan in de stad.
De bus stop 25mtr van de inrit en in 20min sta je downtown Edinborough voor 2pond p.p.

Leo

Berichten: 50136
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:09

Die ziet er tof uit! :))

Voor deze trip hebben we in ieder geval een camping gevonden met Ov op loopafstand evt. en voor 41 pond. Dat vonden we een prima deal, een nachtje extra kamperen kan er dan nog wel bij. :D

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:39

Leo schreef:
Die ziet er tof uit! :))

Voor deze trip hebben we in ieder geval een camping gevonden met Ov op loopafstand evt. en voor 41 pond. Dat vonden we een prima deal, een nachtje extra kamperen kan er dan nog wel bij. :D

Dat is ook geen slechte prijs.

Wij wilden vorig jaar naar Edinborough maar schrokken een beetje van de opties en prijzen. Toen keken we even verder en kwamen we deze tegen. De boot kan ik zelf ook wel boeken en dat pakte uiteindelijk goedkoper uit dan het reisbureau mede omdat we de overtochten konden mikken op de goedkoopste oversteek in de week :D

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 23:04


Leo

Berichten: 50136
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 23:10

Ahh wat zonde zeg! Wij zouden niet gaan, hebben hem al 2x gezien, maar het is een prachtig beeld en zou intens zonde zijn als mensen het niet meer kunnen zien.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 07:50


Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 22:53

In september ga ik weer richting de UK, dit keer Alnwick om het kasteel te zien en te overnachten in een HP-stijl B&B. Super veel zin in!
We twijfelen nog over de reis er naar toe; per boot of vliegen.
Ik vind het idee van slow-travel per boot wel heel chill eigenlijk. Maar ik ben super bang dat ik zeeziek wordt. Het wordt een kort bezoekje, dus zitten relatief veel op de boot. Ben beetje bang dat zoiets je hele reis kan verpesten.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 23:13

Unleash schreef:
In september ga ik weer richting de UK, dit keer Alnwick om het kasteel te zien en te overnachten in een HP-stijl B&B. Super veel zin in!
We twijfelen nog over de reis er naar toe; per boot of vliegen.
Ik vind het idee van slow-travel per boot wel heel chill eigenlijk. Maar ik ben super bang dat ik zeeziek wordt. Het wordt een kort bezoekje, dus zitten relatief veel op de boot. Ben beetje bang dat zoiets je hele reis kan verpesten.

Heb je last van bewegingsziekte?

Op zich is de boot prima maar ja, niet zo groot dus hij schommelt wel wat en aan mij heb je niks, ik kan er tegen. Mijn grootste zorg bij een bewegende boot is dat het eten op m'n bord blijft liggen :D

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 06:59

Met welke boot gaan jullie? Er kan behoorlijk verschil in zitten tussen de veerdiensten. Sommige hebben nieuwere boten met betere stabilisatoren bijvoorbeeld. Ook het weer tijdens de overtocht speelt een grote rol, met harde wind/hoge golven kun je sneller ziek worden als je er gevoelig voor bent.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 09:19

Ik kan er redelijk tegen, neem altijd van te voren wel een tablet in tegen zeeziekte. Daarnaast ook die bandjes, en zorgen dat je iets van een koekje in de hut hebt liggen zodat je in de ochtend gelijk iets kan eten. En neem een zeezicht hut :)

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 09:45

Susanne schreef:
Met welke boot gaan jullie? Er kan behoorlijk verschil in zitten tussen de veerdiensten. Sommige hebben nieuwere boten met betere stabilisatoren bijvoorbeeld. Ook het weer tijdens de overtocht speelt een grote rol, met harde wind/hoge golven kun je sneller ziek worden als je er gevoelig voor bent.

Er zit gewoon verschil tussen P&O en DFDS. De P&O boten zijn 20 jaar jonger, 3x zo groot en beter gestabiliseerd dan de DFDS die van eind '70 zijn.

Maar DFDS is veel beter qua eten, het personeel is net dat beetje vriendelijker en het is gezelliger, minder massaal dan P&O. Geen rij bij het restaurant maar blokken waarin je incheckt (waar ze vervolgens niet naar kijken :') ) en als er vijf mensen voor je staan, is het veel.


_xManadisx_ schreef:
Ik kan er redelijk tegen, neem altijd van te voren wel een tablet in tegen zeeziekte. Daarnaast ook die bandjes, en zorgen dat je iets van een koekje in de hut hebt liggen zodat je in de ochtend gelijk iets kan eten. En neem een zeezicht hut :)

Maar wat heb je 's nachts aan een hut met zeezicht? Als je dan onderin zit, heb je nog steeds geen uitzicht. Wij hadden eind vorig jaar een hut op dek 5 met uitzicht maar dat was vooral uitzicht op spetters zeewater omdat je zo dicht bij de waterlijn zit.

De andere kant van zo'n lage hut is wel dat je minder beweging hebt omdat je dus zo dicht bij de waterlijn zit.

Maar alles staat of valt bij hoe gevoelig je ervoor bent.
Voor Unleash: kan ik je wagenziek krijgen door rijgedrag? Bijvoorbeeld abrupt remmen, hard optrekken, te hard door de bocht, dat soort rijgedrag? Beetje lomp rijgedrag dus.
Als dat geen punt is, kun je de boot naar Newcastle waarschijnlijk ook wel hebben.

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:20

Oh dat verschil tussen de boten wist ik niet, dankje!

Ja ik ben wel snel misselijk bij lomp rijden in de auto helaas. :(

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 10:50

Unleash schreef:
Oh dat verschil tussen de boten wist ik niet, dankje!

Ja ik ben wel snel misselijk bij lomp rijden in de auto helaas. :(

Dan zou ik de dfds boot niet nemen... ik ben gruwelijk ziek geweest op die boot.. ook snel wagenziek.

De andere boot ken ik niet maar ik heb geen moeite met de boten naar Scandinavië of Corsica.