Aruba

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovis

Berichten: 1214
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 13:59

Haha dat vroeg wakker ken ik. De eerste keer dat ik daar naar toe ging lagen we ook de eerste drie dagen al om zeven uur in de zee te dobberen. Daarna pas ontbijten. Wel heerlijk rustig dan op t strand.
Qua auto huur moeten we nog even kijken. Denk niet dat wij de volle twee weken een auto huren.
Hebben nog wel een bruiloft daar van een nichtje van mn man, dus dan huren we zeker een auto. Voor de rest even met de familie afspreken wat ze allemaal voor plannen hebben haha

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 14:39

Wij liggen idd.ook altijd vroeg in de zee,dan zijn we vaak samen met de pelikanen die dan aan het vissen zijn,die zijn zo brutaal dat ze vaak vlak naast je in de zee duiken. De eerste keer had ik de pelikaan niet aan zien komen,schrok me rot,ineens zo'n gevaarte naast je. :D

Moet zeggen dat we meestal met een dag of 2/3 al wel gewend zijn aan het Arubaanse slaapritme. Maar gaan eigenlijk ook altijd wel vrij vroeg naar bed,uitgaan of s'avonds nog ergens iets gaan drinken is aan ons niet zo besteed.

Zil
Berichten: 360
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:20

Wij vertrekken morgenmiddag naar Aruba... Ik heb er enorm veel zin in.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:04

Oo,wat heerlijk. Hoelang gaan jullie en waar verblijven jullie? Al eerder op Aruba geweest of word het de eerste keer. Leuk hoor,hoop dat jullie er lekker van gaan genieten. Maak foto's en plaats ze hier,kunnen we een beetje mee genieten. ;)

mOamm

Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:28

Leuk Zil! Goede vlucht alvast gewenst!

Hier nog heerlijk aan het genieten op Aruba. Vandaag voor het eerst echt bewolkt.

Wij hadden de afgelopen dagen een huurauto en zijn gisteren naar het Arikok park geweest, wel een must om te zien! Verder vonden wij baby beach erg mooi. Het leuke aan een huurauto is dat je zo overal heen kunt. Wij hebben bijna alle stranden gehad, erg leuk!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:38

@mOamm,heb je de drempels geteld in het Arikok? :D

En bewolkt vind ik pers.nooit zo erg,de temperatuur blijft okee en je moet evengoed opletten voor verbranden. Met de zon is alles wel mooier. Geen regen gehad mOamm?

mOamm

Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 23:25

Haha dat waren er echt heel veel! :P En was ook echt wel uitkijken met al die gaten gezien we geen jeep hadden. Maar allemaal goed gegaan gelukkig!

Geen regen tot nu toe. Hele dag van die grijze donkere wolken en nu ineens laat in de middag weer zon en blauwe lucht.. De weerapp op mijn iPhone gaf eerst wel regen aan voor vanavond en morgen, maar nu al niet meer :Y)

Zil
Berichten: 360
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 00:25

Dank je wel. De vlucht is altijd wel hele zit. Het wordt de eerste x Aruba maar in de Cariben zijn we al vaker geweest. Wij zitten aan Druif Beach. Op aanraden van een collega in het Divi hotel. Gewoon even lekker een weekje want daarna krijg ik heimwee naar huis en dier...

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 00:37

mOamm schreef:
Haha dat waren er echt heel veel! :P En was ook echt wel uitkijken met al die gaten gezien we geen jeep hadden. Maar allemaal goed gegaan gelukkig!

Geen regen tot nu toe. Hele dag van die grijze donkere wolken en nu ineens laat in de middag weer zon en blauwe lucht.. De weerapp op mijn iPhone gaf eerst wel regen aan voor vanavond en morgen, maar nu al niet meer :Y)

Waar zitten jullie?

mOamm

Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 01:25

Patty14 schreef:
mOamm schreef:
Haha dat waren er echt heel veel! :P En was ook echt wel uitkijken met al die gaten gezien we geen jeep hadden. Maar allemaal goed gegaan gelukkig!

Geen regen tot nu toe. Hele dag van die grijze donkere wolken en nu ineens laat in de middag weer zon en blauwe lucht.. De weerapp op mijn iPhone gaf eerst wel regen aan voor vanavond en morgen, maar nu al niet meer :Y)

Waar zitten jullie?

Wij zitten in The Mill Resort! Bij de molen.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 10:11

Ik ben heel erg jaloers. :D

Ik heb begin 2015 een paar maanden op Aruba 'gewerkt' als au pair. Heb toen enorm van het geweldige eiland en de sfeer genoten. Eind 2015 samen met mijn vriend nog een paar weken op vakantie geweest, we logeerden toen bij de mensen waar ik eerder als au pair had gewerkt.
Omdat ik graag nog veel meer van de wereld wil zien, is het bij die twee keer in 2015 gebleven maar de kans is groot dat we toch nog een keer terug zullen gaan, want ik heb echt heimwee. O:)

Wij gingen het liefst naar het strand bij Eagle Beach, maar dan niet het toeristische gedeelte bij die beroemde bomen. Een stuk verderop is het strand breder en veel rustiger. Ideaal. :D
Om te eten is Zeerovers echt mijn favoriete restaurant, niet bepaald chique maar wel heerlijk vis eten!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:03

De Zeerovers vinden wij ook altijd leuk en hoe vers wil je de vis hebben,verser kan bijna niet. Je moet uiteraard wel van vis houden,veel anders heb je er volgens mij niet. Dat zou ik eigenlijk niet eens weten.

mOamm,die drempels zijn echt afschuwelijk,vind er echt ook overdreven veel zitten,alsof je daar hard kunt rijden. Maargoed,ze zullen het wel nodig gevonden hebben.

Wat trouwens ook erg leuk is,is om eens aan het eind van de dag te gaan snorkelen in het gedeelte net voor je Oranjestad in rijd,gezien vanaf Reina Beatrix. Vooral in het weekend vind je daar veel locals,die zijn daar aan het vissen. De vangst word gelijk gegrild op de mee gebrachte BBQ's. Wij zijn al meerdere keren uitgenodigd om mee te eten of van hun eigen maakte maiskoekjes te proeven. Meestal hebben wij wat drinken bij wat we dan ook weer delen,of wat chips voor bv.de kinderen. Ze zijn daar heel open en gezellig in en vragen vaak honderuit over Nederland en hoe het bij ons reilt en zeilt. Echt super gezellig.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:09

Doe je mijn broer even de groeten ;) hahaha

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:15

Jahoor,zeg maar hoe of waar we hem kunnen bereiken. :D

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:32

Haha hij werkt op de marinepark :P
Naam Jeroen en hij is groot heel groot :') en kijkt zelfs op een Arubaan :')
Al zal ie vandaag heerlijk thuis zitten :+

Ow en je kan hem via Google maps vinden als eerste foto :') Jeroen Meuwese 8-)

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:06

Dat marinepark is afegsloten volgens mij,je kunt daar niet zo oplopen. Als we er zijn zal ik hem in gedachte de groetjes doen.

mOamm

Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:52

@ Faruba, inderdaad echt overdreven en onnodig veel. En je moet ook echt heel voorzichtig doen als je je auto heel wilt houden :Y)

Wat mij trouwens opviel zijn de hoeveelheid van die grote Chinese supermarkten. Kwamen we echt overal tegen toen we rondreden met de auto. Zijn er zoveel Chinezen op het eiland of waar komt dat vandaan? Zit ik me al een hele tijd af te vragen :P

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:40

Je ziet bijna nergens Chinezen,eigenlijk alleen maar in de supermarkten en kleine shops idd. Ze zijn goedkoop,veel locale bewoners doen bij hun hun boodschappen. De Superfood oa.is er hoofdzakelijk voor de toeristen,die vinden de locals veels te duur. Wij doen de boodschappen ook bij de Chinese supermarktjes,m.i.niks mis mee.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:55

Wij gaan ook altijd naar de Makro supermarkt , bij schoonmoeder om de hoek in San Nicolas. Moet zeggen dat de locals hun ogen uitkeken bij de eerste paar keren dat wij er waren, zo'n blanke vrouw in de lokale super is natuurlijk ook vreemd :P
Waren ook echt van die omaatjes die drie keer 'toevallig ' voorbij kwamen met hun karretje om eens even goed te kijken. Nu gaan nieuwtjes snel in de rondte en wist iedereen vrij snel wie we waren :D

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:52

Ik heb er vrienden wonen, hij komt van Aruba, zij is Nederlandse, elkaar leren kennen in NL en ze wonen er al weer zo'n 15 jaar en ik heb ook wel eens de vraag gesteld. Het antwoord dat ik destijds kreeg: het merendeel van de Arubanen is enigszins lui en 'poco poco' en heeft niet een hele harde werkinstelling (uitzonderingen natuurlijk altijd daar gelaten). De chinezen hebben dat wel en zijn daarom perfect voor de supermarkten. Mijn favoriet is Ling en Sons (soort appie maar toch ook weer niet).
Overigens willen veel bedrijven ook graag Nederlanders in dienst, ik heb al 3x op het punt gestaan om te gaan........

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 20:14

Nog een vraagje hier; hebben jullie nog tips voor snorkel trips? Met Tui kunnen we wel mee met zo'n catamaran maar willen liever in een klein groepje. Had een bedrijf gevonden die dat doet maar die zitten helaas vol. Wil graag wel begeleiding (liefst Nederlands).

mOamm

Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:23

Geen tips helaas. Wij hebben zelf wat gesnorkeld bij Mangel Halto en Boca Catharina maar bij beiden weinig gezien. Ik moet zeggen dat ik ook niet heel diep het water in durf. Bij baby beach wel wat gekleurde (kleinere) vissen gezien. Daar hoef je niet zo diep :p

Vandaag op renaissance eiland <3 Hier ook wat leuke vissen gezien! En de mooie flamingo's!

Afbeelding

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:32

hahaha hij zit nu in amerika lees ik net :P naar zijn nieuwe lover :')

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 21:48

mOamm schreef:
Geen tips helaas. Wij hebben zelf wat gesnorkeld bij Mangel Halto en Boca Catharina maar bij beiden weinig gezien. Ik moet zeggen dat ik ook niet heel diep het water in durf. Bij baby beach wel wat gekleurde (kleinere) vissen gezien. Daar hoef je niet zo diep :p

Vandaag op renaissance eiland <3 Hier ook wat leuke vissen gezien! En de mooie flamingo's!

[ [url=m/6Qb1M9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk! Wij wouden eerst vandaag gaan maar gaan toch morgen. Hoelaat waren jullie daar om een dag pas te halen?

mOamm

Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:50

Patty14 schreef:
mOamm schreef:
Geen tips helaas. Wij hebben zelf wat gesnorkeld bij Mangel Halto en Boca Catharina maar bij beiden weinig gezien. Ik moet zeggen dat ik ook niet heel diep het water in durf. Bij baby beach wel wat gekleurde (kleinere) vissen gezien. Daar hoef je niet zo diep :p

Vandaag op renaissance eiland <3 Hier ook wat leuke vissen gezien! En de mooie flamingo's!

[ [url=m/6Qb1M9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat leuk! Wij wouden eerst vandaag gaan maar gaan toch morgen. Hoelaat waren jullie daar om een dag pas te halen?
Leuk! Wij vinden het erg relaxed hier en geweldig die flamingo's!
Wij waren er pas om 11 uur vanmorgen. De conciƫrge van ons hotel had eerst voor ons gebeld of er nog dagpassen waren. Die waren er nog dus direct gegaan!
Met het kleine busje was het 2$ pp om in Oranjestad te komen. Stuk voordeliger dan taxi :)