Aruba

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 23:08

mOamm schreef:
Lekker! Kan me voorstellen dat je niet kunt wachten om te gaan!

Hier sinds begin van de week op Aruba (palm beach) en begin nu pas een beetje te wennen aan de warmte. Dacht dat ik wel ergens tegen kon, maar het is hier echt heel warm.

Stranden en zee zijn wel super mooi! Het is savonds aan de boulevard trouwens vrij rustig.. wij hadden het wel drukker verwacht.

Zag alleen net op het nieuws dat ze denken dat orkaan Irma deze kant opkomt medio volgende week :oo

Maar die komen toch eigenlijk nooit over die eilanden? Tenminste toen wij gingen heb ik daar ook naar gekeken en ze zeiden dat het juist zo mooi duiken is bij bonaire, curacao en aruba omdat de orkanen daar omheen gaan en daarom het koraal niet hebben verwoest :7

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 23:22

Ik wou net vragen hoe groot de kans is dat die over Aruba komt. Ik lees namelijk overal op internet dat de kans heel klein dat Aruba getroffen word door een orkaan.

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 00:17

Hij komt toch richting Sint Maarten, wij hebben allemaal al waarschuwingen gekregen.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 06:54

Het is nu extra warm op Aruba omdat er voor Arubaanse begrippen vrij weinig wind staat. De wind word namelijk weg genomen door de orkaan die in de buurt zit. De orkanen gaan niet direct over de eilanden maar hebben wel vaak last van veel wind die rondom het oog zit. Vaak brengen de in de buurt zittende orkanen hoge golven,die zijn dan extra hoog bij Manchebobeach en bij Andicuri, waar de jongeren graag op bodyboarden.
Helaas hebben de laatste stormen het koraal rondom de eilanden heel erg beschadigd en vooral bij Bonaire en Aruba vrezen ze dat het tientallen jaren duurt voor het enigszins hersteld is. Bij de voorlaatste storm lagen de grote zeesterren,die je had bij het snorkelstrandje als je richting de vuurtoren reed op Noord, op straat gesmeten. Bewoners hebben nog geprobeerd ze te redden maar die op straat lagen waren allemaal al dood helaas.

mOamm

Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 07:58

Bedankt voor je uitleg Faruba. Maar jeetje, wat zonde zeg van het koraal. Wist niet dat de invloed van een orkaan die niet direct over het eiland raast toch nog zo groot kon zijn :(

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 09:27

Bedankt Faruba!

Ik kan me er alleen geen voorstelling bij maken. Er komen nu natuurlijk beelden op tv van Harvey. Ga me nu een week druk maken of mijn zon vakantie niet in de soep loopt :+. Heb nu veel gelezen op internet. Maar iedere site zegt weer wat anders.

Zil
Berichten: 360
Geregistreerd: 11-02-08

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:41

Ook ik vertrek eind volgende week naar Aruba en hou de voorspellingen goed in de gaten, ik hoop dat het mee zal vallen. Sowieso natuurlijk voor de bewoners aangezien zo'n storm serieuze schade kan brengen, maar ook voor mijn weekje vakantie waar ik me erg op verheug.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:11

Vorig jaar oktober waren wij daar een maand en toen hadden ze net orkaan Matthew gehad.. Het kan dus wel :)

Wij moeten een jaartje wachten met naar Aruba gaan, we wilden met kerst daar zijn alleen ben ik dan 6 maanden zwanger van onze eerste.

We hebben het nieuws ook aan schoonfamilie verteld, dat ging zo:
' we kunnen dit jaar niet komen helaas, maar volgend jaar komen we met zijn drieën '
Schoonmoeder:
' dan weet ik niet of ik genoeg kamers heb..'
' we komen met een heel klein persoontje '
* stilte *
' snap je wat ik bedoel mam? We komen met een kleine Junior of kleine Joyce '

:)* *\%/*

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:19

Neejoh,echt geen reden tot paniek hoor. Er kan wat meer wind staan maar aankomende dagen is daar juist geen sprake van. Het "probleem" wat er nu een beetje is op Aruba is dat er te weinig wind staat omdat die dus weggehaald is door de orkanen die in de buurt zitten,het is dus extra warm. Zelfs de Arubanen lopen nu te puffen. Maar een volle orkaan,daar hoef je je echt niet druk over te maken. Wij balen er juist een beetje van dat de orkanen nu rond cirkelen en niet straks als wij er zijn. Jullie hebben juist meer kans op hoge golven en weet je hoe lekker het is om op je bedje op die golven te dobberen. :D

Wiebke,ze hebben veel wind gehad van Matthew maar zeker geen orkaankrachten gelukkig,dan was er van Aruba niets meer over geweest. ;) Op het koraal na was er totaal geen schade van Matthew,wel heeft het een paar uur erg hard gewaaid en geregend en stonden de straten blank maar dat is daar algauw. Na de regen begon gelijk de zon weer te schijnen en was het water zo weer weg. Wij zijn altijd blij als het wat regent daar,dan is het minder stoffig. :D
De schade aan het koraal was ook door de metershoge golven maar niet door de wind ansich.

lovis

Berichten: 1214
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:28

Hey wat leuk een Aruba topic.
Wij gaan begin oktober week voor twee weken. Lekker even uitrusten en schoonfamilie bezoeken. Eerst een weekje hotel (door familie geregeld als kadootje) en daarna weekje in een studiootje ook vlak aan t strand

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:08

Wij zijn er ook begin Oktober,leuk zeg.

Welk hotel en waar zit de studio als ik zo vrij mag zijn? :D

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 16:20

Thanks Faruba. Je hebt me gerust gesteld :D.
Hoge golven zijn indd leuk!!

lovis

Berichten: 1214
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 16:21

Ehm als ik het goed heb zitten we in t Marriott hotel en in Sunset beach studio.
Waar zitten jullie?

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 16:24

Faruba, je bent een echte expert!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 16:37

Wij zitten bij de lowrisehotels,in Manchebobeachresort en spa bij Eaglebeach en heeft het breedste strand van Aruba. Is een klein hotel met maar 70 kamers.

Sunsetbeachstudio's ken ik niet,ga ik eens opzoeken.


Wiebke,valt wel mee toch? :o Wij hebben via Bokt Arubaanse mensen leren kennen en door hun zijn wij op Aruba terecht gekomen. Zij hebben ons echt alles laten zien en heel veel verteld. Hij geeft privètours daar dus weet er veel van. Door deze mensen,zijn inmiddels vrienden, en vooral door hun enthousiasme over het eiland,zijn we aangestoken en voelen wij een beetje mee met hun liefde voor Aruba. Wij gaan nu voor de 8ste keer dus inmiddels voelen wij ons er een beetje "thuis". Ook in het hotel worden we super hartelijk ontvangen,net alsof je er vandaan komt,heel fijn.

Deze vrienden spreek ik bijna wekelijks,vandaar dat ik ongeveer weet wat de verwachtingen zijn en hoe het gegaan is toen Matthew kwam buurten.

lovis

Berichten: 1214
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:22

Vorige keer hebben we bij familie gezeten (deed mijn man altijd voor ons trouwen) maar ik wil geen twee weken op visite zitten. Met onze huwelijksreis zaten we in Amsterdam Manor Beach resort. Daar wil ik echt nog een keer naar terug, lekker klein schalig. Direct bij het strand.
Maar was voor nu buiten budget. We hadden eigenlijk twee weken studiootje in gedachten maar kregen nu een weekje hotel kado van de familie daar. Dan zeg ik geen nee.
Voor mij word het de derde keer aruba, voor mn zusje de eerste keer. En mn man is er al zo vaak geweest, zijn ouders en zus wonen in nederland de rest van de familie op aruba dus zijn heel vaak op familie bezoek geweest de afgelopen 38 jaar.
Al is het nu al 7 jaar geleden dat we voor het laatst geweest zijn. Dus hoog tijd voor weer een bezoekje

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:21

Ik weet van vorig jaar nog dat aruba op het nieuws was ;) was ruime dag voor ons vertrek dat aruba blank stond. Heb er nog leuke filmpjes van. Alleen onweer toen was echt niet leuk

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:24

AmsterdamManor is zeker leuk. Als we er zijn gaan we altijd even kijken,even door de "straatjes"lopen. :D Ik vind het echt een bijzonder opgezet Hotel,erg apart maar mooi.

Ben benieuwd hoe de studio jullie bevalt,maak je wat foto's aub. en deel je je ervaring?

Wij zitten al de jaren in het Manchebo maar eerlijk is eerlijk,het is wel èèn van de duurste Hotels. Het begint voor ons ook een beetje de pan uit te rijzen dus kijken idd. voor volgend jaar naar iets van een studio,appartement oid.

Boardwalkhotel heeft ook studio's en schijnen erg mooi te zijn,daar willen we ook eens gaan kijken.

Wat veel mensen trouwens niet weten is dat het strand van Aruba van iedereen is. Dat betekent dat iedereen gebruik van het strand mag maken,ook bij de Hotels,ookal verblijf je daar niet. Je mag dan geen gebruik maken van de strandbedden maar er wel gaan liggen op een handdoek. Je mag/kunt wel vragen of je een strandbed mag nemen,je betaald daar dan wel iets voor.
Verder zie ik vaak toeristen geen tip geven aan de mensen die de strandstoel voor je op zijn plaats zetten. Ik vind dat jammer. Dat soort mensen krijgen maar een heel laag loon,zijn ook vaak jongeren,en kunnen de tip goed gebruiken.

Pinkie87@ Het staat daar algauw blank maar het kan er ook echt korte tijd maar onwijs hard regenen. Vooral de ruige kust is dan gaaf om te rijden met een Jeep,lekker baggeren. :D
Gelukkig blijft het warm en is alles snel weer droog.
Onweer hebben we ook gehad,knetters zeg,deed gewoon pijn aan ogen en oren.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:36

Haha heb weinig van gezien. Was in de nacht dat het zo regende.
ze hadden net de weg bij mijn broer netjes gemaak.. was echt niets meer van te zien.
was toen wel erger dan normaal

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:06

Faruba schreef:
Joyce_R@Dat herken ik wel ja,ondanks dat wij er al 8 jaar komen gaan we altijd een dag weer de bekende plekjes af,gewoon zomaar voor de leuk.
Zoek je een hotel in de HighRise of is de Lowrise ook goed? Zo hebben wij de eerste keer in Manchebobeach resort gezeten,dat beviel erg goed. Jaar daarna in het voormalig Westin en dat was ons zo uitermate slecht bevallen,zo druk en weinig plek op het strand,constant overlast van jonge kinderen,dat wij weer terug gegaan zijn naar Manchebo het daar compleet tot rust komen en genieten van het stille strand,heerlijk.


Manchebobeach ziet er ook goed uit inderdaad, die ga ik onthouden :D
Ik moet zeggen die negatieve ervaring met het Westin niet te hebben gehad, dat was mij toen wel goed bevallen. Maar daar waren we ook buiten de schoolvakanties, wat ook veel scheelt denk ik. Het Westin/Antilas is tegenwoordig wel adults only als ik me niet vergis!

Patty14, wij zijn gisteren gaan eten bij het Krystal restaurant van het RIU, dat was érg lekker en een aanrader! :j
Wel een enigszins luxe ambiance, maar als je daar van houdt is het extra leuk. Het eten was daar véél beter dan bij de andere a la carte restaurants. Niet dat die slecht waren, maar toch zat er een groot verschil. Wij baalde dat we deze niet eerder hadden geprobeerd, dus dat is een dinner-tip voor jouw aankomende vakantie! :D

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:31

Joyce_R@ toen wij er waren,was er een groot festival gaande met diverse bekende DJ's. Er was onwijs veel publiek op af gekomen,vooral van Venezuela. Die kwamen dan midden in de nacht thuis en de meeste flink aangeschoten. Je kunt je waarschijnlijk en geschreeuw en gebral wel voorstellen. Wel netjes opgelost hoor,we kregen 100 dollar terug en een etensbon van 100 dollar bij hun te besteden. Wel netjes maar mijn nachtrust was me liever geweest.
Wat mij ook erg tegenviel was het ontbijt,niet het eten wat aangeboden werd maar de drukte,je zag mensen met borden vol weg lopen en aten er bijna niets van. Als er dan slecht bij gevuld is dat best vervelend. Ook was het Hotel smoezelig,vloerbedding vies,doucheruimte op de kamer erg achterhaald. Achteraf begrijp ik dat wel,het was toen al over genomen door het RIU. Westin gaf er uiteraard geen geld meer aan uit maar op dat moment waren wij er niet zo blij mee. Daarom weer terug naar Manchebohotel,daar waren we wel een beetje mee verwend.

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:02

Dat klinkt inderdaad niet heel fijn! Welk jaar ben je er geweest? Ik ben er in 2010 geweest, dus dat is ook al een hele tijd geleden, mogelijk is er in de tussentijd een hoop veranderd. Zonde! Want ik vond het een heel fijn hotel!
We zijn eigenlijk niet bij Antilas gaan kijken, ook al mochten we gebruik maken van hun faciliteiten. Was eigenlijk wel benieuwd of ze veel hebben veranderd, maar het is er niet van gekomen om te gaan kijken. Waren te druk met strandhangen :D

Helaas zijn we vanochtend weer terug in Nederland aangekomen en zit Aruba er voor dit jaar weer op ;(

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:03

Faruba schreef:
Wij zitten bij de lowrisehotels,in Manchebobeachresort en spa bij Eaglebeach en heeft het breedste strand van Aruba. Is een klein hotel met maar 70 kamers.


Wat een mooi hotel! Ik kende het helemaal niet. Wij zitten eigenlijk nooit in hotels, maar deze ziet er heerlijk uit.

Vrienden van mij waren vorig jaar in november een week op Aruba. Die hadden toen 2 dagen echt slecht weer, is ons nog nooit overkomen gelukkig.

loversyl
Berichten: 844
Geregistreerd: 19-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:26

Ik heb een rit gemaakt bij daimari ranch. Ze halen je op bij je verblijf en rijden je er heen. Dan heerlijk paardrijden en zwemmen bij de natural pool en dan het nationaal park in. Als je weer terug komt op de ranch brengen ze je weer terug bij je verblijf. Ik vond dat echt super leuk en zou het zo weer doen.

Verder spare ribs eten bij iguana in oranjestad.

Boulevard lopen is super leuk en de kleine strandjes zijn ook aan te raden.

Dierentuin is heeeel klein en niet echt een dierentuin.

Struisvogelfarm was ik niet geweest meer maar wil ik nog wel.

Vlindertuin is heel leuk vond ik en niet duur

lovis

Berichten: 1214
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:41

Faruba ja ik maar zeker foto's en zal hier ook een verslagje neer zetten. Over maand zitten we op aruba. Ga jullie hotel ook eens opzoeken.

Denk dat wij weer bij rancho notorious gaan rijden. Is toen goed bevallen. Pondorosa was ook goed.
Struisvogelfarm is leuk om te bezoeken, gaan we deze keer ook weer doen. Net als de ezel opvang