[FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:05

Impressive
Wauw

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:02

Oh zo mooi <3 <3 baal zo dat wij dit jaar niet gaan. Ik zie groen van jaloezie :+

Yellowstone staat nu nog hoger op m'n lijstje!

En bison <3 zo verliefd op die dieren geworden in Teddy Roosevelt NP. Je hebt ze waanzinnig weten vast te leggen!

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:53

Echt prachtige foto's Lon, er gaat zoveel sfeer vanuit! Yellowstone staat ook nog ontzettend hoog op mijn verlanglijstje. Was het qua toeristen nog druk in het park?

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:19

OK, het is mij helder na het zien van deze foto's: Yellowstone moet op de lijst voor mijn volgende bezoek aan de US.

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:23

Rij daarna even door naar Grand Teton. Ook prachtig :)

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:34

Nog een keer, wauw!!! :+: Prachtig :+:

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:38

Waar ben je nog meer geweest, en heb je meer foto's O:)?

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 20:53

Ja écht echt doen als je in de gelegenheid bent om het park te bezoeken. Vergis je niet in de grootte van het park, je hebt uren nodig om er doorheen te rijden. Ik denk dat 3 dagen minimaal is om iig de highlights te kunnen zien.

Bisons zijn fantastisch. :+: We kwamen binnen via de oostkant (Cody) en ik zei nog dat ik zó hoopte een bison te zien in Yellowstone. De hoofdreden dat ik al jaren het park graag wilde bezoeken. Due avond zagen we in Hayden Valley al een handvol bisons, wist ik veel dat we er in de 3 dagen erna totaal honderden zouden zien. Waanzinnig. Ik kreeg echt geen genoeg van ze. Hele bijzondere dieren.


Berdien schreef:
Echt prachtige foto's Lon, er gaat zoveel sfeer vanuit! Yellowstone staat ook nog ontzettend hoog op mijn verlanglijstje. Was het qua toeristen nog druk in het park?


Ja het was overdag heel druk :j ik denk dat je dat altijd hebt daar. Voor juni zijn de meeste wegen nog dicht. Wij waren er eind juni en de laatste wegen waren zo'n twee weken open. Op de camping en langs de wegen lag hier en daar nog sneeuw en 's nachts vroor het nog ( :brr: ). Maar alles was al volgeboekt. We hebben wel ontdekt dat het park het beste te zien is heel vroeg in de ochtend. Wij gingen rond 5 uur rijden zodat we met zonsopgang ergens konden zijn. Ik vond het park op die momenten echt op zijn mooist :+: er zijn wel andere mensen, maar de echte drukte begint vanaf 9 uur. Vanaf 11 uur kun je de meeste parkeerplaatsen al niet meer op, zo niet nog eerder. Ons ritme was dus vroeg op, zo rond 14u weer oo de camping, douchen, relaxen en eten en rond 7 a half8 weer in de auto om het gouden uur mee te pakken.
De laatste dag waren we te lang doorgereden en stonden we rond 3 a half4 s middags hopeloos vast in Hayden Valley wegens een file rond een paar bisons. :+

Ook is het in de middag echt niet leuk meer om bijvoorbeeld de geysers te bekijken. Dan kun je geen foto maken zonder 3 selfiesticks of tablets in je beeld te hebben. :')


Qimm schreef:
Rij daarna even door naar Grand Teton. Ook prachtig :)

Grand Teton was ook zoo mooi. Dat was voor ons even een oase na de toch wel pittige dagen in Yellowstone.


Qimm schreef:
Waar ben je nog meer geweest, en heb je meer foto's O:)?

Totaal 2250.. :')
We zijn vanuit Denver gaan reizen, eerst naar het noorden (Bighorn / Pryor Mountains: [ITP] De wilde mustangs van de Pryor Mountains ), daarna via Cody naar Yellowstone en toen weer afgezakt (Grand Teton, SLC, Zion, Moab, Rocky Mountain NP). De resterende foto's krijgen denk ik ook nog wel een topic als ze klaar zijn :j

Bedankt allemaal!

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:58

Ah ja, dat herken ik wel. Alle mooie plekjes (niet alleen in Amerika) zijn zoooo druk. Wel een goede tip om zo vroeg te gaan, die ga ik zeker onthouden!

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:36

Oh wauw! Heel gaaf <3

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:24

Adembenemend mooi zeg... Echt heel gaaf wat je hebt gezien en op de foto hebt gezet. Yellowstone staat al een poosje op mijn wishlist, ik weet nu meteen weer waarom :)

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:13

Yellowstone is zo ontzettend mooi!
Je hebt het mooi vast weten te leggen, ook al mis ik wat meer geyser foto's.
Tijd voor een herhalingsbezoek, hoewel de drukte me wel tegenhoudt. Wij zijn jaren geleden geweest en toen was het overal toch aanzienlijk minder druk in de NP's.

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:36

Wat een mooie ervaring! Die eerste foto zou ik zo in huis ophangen.. prachtig... <3

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 09:00

Ik heb nog wel meer geysers hoor :D zal ze later vandaag even uploaden.

Ja de drukte was eigenlijk overal wel flink, zeker in de NP's. 's avonds is het drukker dan in de ochtend maar stukken beter dan overdag. Bizar dat het in SLC gewoon stil was op straat. Zal de warmte wel zijn geweest. Al was het in de avond ook niet bizar druk.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 09:05

Onwijs mooie foto's! Indrukwekkend.

Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:43

Prachtige foto's en wat een geweldige reis heb je gemaakt. Hopelijk kan ik het volgend jaar zelf ervaren!!

kverhage

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 10:57

Wauw prachtig!!

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:02

Wat een prachtige foto's <3

Chantal511

Berichten: 882
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: 't Veld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:11

WAUWW!!!! Ik ga 14 augustus naar Wyoming en wil zeker Yellowstone gaan bezoeken. Wat is een echte aanrader?

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:13

Alles! Haha
De Grand Canyon of the Yellowstone heeft de meeste indruk op mij gemaakt geloof ik. Mooie wandelroutes die heel fijn zijn. Er is een mogelijkheid om met trappen helemaal naar de bodem te gaan aan de voet van de grootste waterval. Heel gaaf, maar een kwelling voor je benen.

ClaudiaDer

Berichten: 1268
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: Smilde

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:38

Echt prachtig! Heel erg mooi gedaan :D

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 11:18

Alles inderdaad! :D

De canyon is inderdaad heel gaaf. Als je Old Faithful en het geyserveld wilt zien raad ik aan om vroeg te gaan, zo rond 7 a 8 uur. Old Faithful gaat iedere +- 1,5 uur, dus dan kun je ter plekke bekijken of je afwacht of eerst een rondje langs de hotsprings doet. Binnen no-time vult het zich bij Old Faithful volledig op en later op de ochtend kom je de parkeerplaats al niet meer op.

Verder aanraders: Hayden Valley in de ochtend (rond 6 uur), dan heb je prachtige mist met de opkomende zon er doorheen. Ook grote kans op bizons. Lamar Valley ook in de ochtend, de weg daar naartoe heeft diepe indruk op mij gemaakt, met de opkomende zon er bij. <3 Vroeg is ook het beste moment om wildlife te spotten. In Lamar Valley zitten een paar wolvengroepen en we hebben er ook grote groepen bizons gezien.
Mammoth vond ik ook indrukwekkend, heel bijzonder om te zien hoe dat zich allemaal vormt.

Oh en je hebt nu ook een overlook boven Grand Prismatic. Die was toen wij er waren nog niet open. :) Ook vroeg of laat heen gaan. Wij waren er midden op de dag en dat was geen aanrader. :+


Nog wat geyser foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:02

Yes, geysers _/-\o_
Super, Leo!

Ik vond zelf toch de geysers en Mammoth het meest indrukwekkend, dat maakt Yellowstone toch uniek.
Canyons heb je in de USA genoeg.
Begreep overigens dat Mammoth niet meer actief is tegenwoordig, klopt dat?

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [FOTO] De woeste, prachtige schoonheid van Yellowstone NP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 12:10

Ik dacht van wel maar durf met niet met zekerheid te zeggen :o Ik begreep uit een verhaal van een gids die ik stiekem aan het afluisteren was tijdens het fotograferen ( :') ) dat de temperaturen van de bodem en het water nog heel sterk wisselden en dat de poelen daarom ook blijven veranderen. Er zijn delen van Mammoth die inderdaad momenteel niet actief zijn, maar andere delen weer wel. Maar Ik heb niet het hele verhaal gehoord. :)

Nog wat plaatjes van Mammoth :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Victory-Boy

Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:14

Wat een prachtig gebied en echt supermooie foto's! <3