Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:49

Ik vind het heel knap dat je dan toch gaat skiën! Je bent wel een doorzetter +:)+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:54

Is te leuk om te laten

blackstar

Berichten: 3192
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:00

Mag ik me melden

Ik vertrek met mijn man en nog een stel over anderhalf uur naar solden in Oostenrijk.
We gaan voor de 2e keer. Vorig jaar privéles gehad en amper van de babywei af geweest. Hoop dat ik het nu iets sneller door krijg en naar de gletsjer kan.

Karuna, kalm aan en veel plezier.
Sureido, jij ook veel plezier.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:02

Ook met de bus? :) wij stappen om 21.15 in Eindhoven op!

blackstar

Berichten: 3192
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:12

Nee wij gaan met de auto.

De mannen rijden om en om en wij zitten achterin.
Hopelijk kan ik een beetje slapen :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:21

Black Star veel plezier. Herkenbaar meer willen. Zal wel goedkomen toch.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:21

Oh lekker zeg.. hopen dat de files mee vallen want er zijn er veel die nu wisselen!

Ik ben ook niet zo’n slaper in bussen ... dus hoop er ook op :Y)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 21:40

Slapen in de bus. Pff eerste keer flaine heen dankzij rustige bus op bank liggend beetje geslapen. Twee uur of zo. Terug helemaal niet. Vandaar eigen vervoer camper of in twee dagen met hotel tussendoor.

Succes met reizen en slapen. Hier ook mensen weg en konen al. Morgen meer

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:37

Wij zijn net weer thuis!
Het was heerlijk :j sneeuw was wel ruk, eerste twee dagen veel hopen, derde dag was het gelukkig oke (maar wilden mijn benen niet meer na 3 a 4 uur... moeten stoppen want kon geen bocht meer draaien) en de laatste dag alleen maar ijsplateau’s. Maar we hbeben t verder heerlijk gehad!

Ik rij altijd het liefst s nchts. Lekker rustig op de wegen zonder scheisse-deutschers en gas geven met 200km :j

Dee_Es

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:58

Veel plezier sureido en blackstar!
Karuna, toch al best wat kunnen doen! Lijkt me lastig om het te leren met een pijnlijke knie. Meer snelheid betekend meer controle tijdens het skiën maar ook meer druk op je knieën. Jammer dat snowboarden wat lastig is om te leren, is wel wat fijner voor knieën (op sleepliften na).

Celien jammer van de sneeuw maar iig toch een fijne tijd gehad!

Hier al aan het aftellen, heb er zin in :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 09:06

Snowboarden wil ik ook wel leren ooit. Eerste voorproefje vorig jaar beviel wel.eerst zit ski les vandaag ben benieuwd. En geen snelheid. Ach mij maakt niks uit.. sneeuw nu beter minder ijzig maar nieuwe is wel hard nodig. Enige ik snotter en hoest me gek. Van de week hier naar dokter geweest. Geeen longontsteking gelukkig maar snot in alle holtes.

Celien weer thuis balen van sneeuw en liijf.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 09:42

Oh ik wil ook op wintersport!
Heb 1,5 week vrij in januari :D

Wat vinden jullie fijne plekken om heen te heen gaan met een 2,5 jarige?
Waar we kunnen sleeën en lekker kunnen eten op een berg? Mijn vriend zijn neef en vriendin willen ook mee dus een skipiste is ook een must
Wij zijn geweest zonder kinderen in Zwisterland, Oostenrijk Italie/dolemieten en Frankrijk, plaatsnamen weet ik zo ff niet meer maar het was allemaal even mooi.

blackstar

Berichten: 3192
Geregistreerd: 03-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:16

*\o/* Wij staan op de piste *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:32

Snel gegaan. Veel plezier. Hier nog niet.een rustig aan dagje. Zo langzaam aan die kant op scharrelen

BoydS
Berichten: 229
Geregistreerd: 25-01-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:42

AaronYve serfaus-fiss-ladis is erg handig voor als je kinderen hebt, maar kan je verder zelf ook heel leuk skiën (veel pistes). Ze hebben daar een heel kindergedeelte op een heuvel waar je kan sleeën/skieen en daar zit ook een restaurant (1 speciaal voor kinderen met les maar ook een gewoon restaurant.)! https://www.skischule-fiss-ladis.at/nl/ ... inderland/

blackstar

Berichten: 3192
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:55

Trots op mezelf.
Waar ik vorig jaar eerst jankend de berg af ging en daarna alleen op de babywei heb geharkt en op de een na laatste dag en de laatste dag 2 pistes heb gehad, ben ik nu 1 keer van de babywei af geweest en daarna gelijk al van een piste. In het begin 2x kramp gehad en daarna ging het super goed. Scheelt denk ik dat ik nu goeie schoenen heb die niet te breed en te groot zijn.
Morgenochtend privéles.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:58

BoydS schreef:
AaronYve serfaus-fiss-ladis is erg handig voor als je kinderen hebt, maar kan je verder zelf ook heel leuk skiën (veel pistes). Ze hebben daar een heel kindergedeelte op een heuvel waar je kan sleeën/skieen en daar zit ook een restaurant (1 speciaal voor kinderen met les maar ook een gewoon restaurant.)! https://www.skischule-fiss-ladis.at/nl/ ... inderland/


Top! dank je wel ik ga gelijk kijken

Indy_Mouse_9

Berichten: 2129
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:51

AaronYve, wij zijn vorig jaar in Les Gets geweest, met twee kinderen (1+ en 1,5). Het dorpje is aardig, er was een draaimolen en een ijsbaantje. Door het dorp rijd een gratis bus-treintje om de twee bergen te verbinden voor de skiërs.
Op het ‘grote ski plein’ is een klein hellinkje waar je kan sleeen. In de avond zie je ook meer mensen het laatste deel van de pistes af sleeen :)
Je kan aan twee kanten met een gondel de berg op naar een restaurant.
Het skigebied is Portes du Soleil, al moet je wel met de bus als je naar het gedeelte van Avoriaz wilt.
Ons appartement was super compleet, en slechts 1 wegje verwijderd van de liften. Ik kan het even weer opzoeken, mocht je interesse hebben :)

Edit: dit was ons appartement, met 4 slaapkamers. Het gebouw had meerdere appartementen, volgens mij allemaal van dezelfde eigenaar.

Ohja, er is ook kinderopvang in het dorp, als je een dagje zonder kinderen wilt skieen :)

En Blackstar, super bezig!

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:30

blackstar schreef:
Trots op mezelf.
Waar ik vorig jaar eerst jankend de berg af ging en daarna alleen op de babywei heb geharkt


:')
zet ‘m op! +:)+

Ik ben al bezig met de voorbereidingen(we gaan half feb).
Ik schrok me wild van de gestegen huurprijzen van ski’s en snowboards in ‘ons’ dorpje. Heb gister skischoenen en ski’s gehaald via MP. Nu nog stokken en dan ben ik voor €62,50 klaar ipv €119 huur. Nadeel onderhoud en gesleep + opslag.
Eens kijken of ik nog snowboardschoenen kan regelen voor de meiden.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 12:54

Zijn hier mensen bekend met Val di Sole?

Wij gaan dit jaar weer een weekendje naar Winterberg. Vriend kan erg goed boarden. Ik stuntel nog wat met de bochten. Wil graag wat meer kilometers maken op bredere en rustigere pistes zodat ik echt aandacht kan besteden aan de bochten. Ik kom nu vaak roetsjend beneden omdat ik de bochten op de drukke pistes niet goed durf te maken.

Ik wissel liever van been dan dat ik de bocht maak tot grote ergernis van mijn vriend :')

Italië lijkt mij echt fantastisch (lekker eten op de berg haha).

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:26

Een aantal dagen/een weekje les gaat je meer helpen denk ik, Snorlex. Snowboarden is echt veel leuker als je gewoon bochtjes kunt maken.

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:30

Ik ken via de sole niet, maar ik zou idd ook les aanraden :j het wordt zoveel leuker als je kan skiën/snowboarden ipv aanprutsen :)
Eventueel neem je gewoon hier een paar lessen op een borstel/mattenbaan of in snowworld oid.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:36

Hoe komen jullie er bij dat ik geen les heb??

Ik heb gewoon les hoor, ieder keer weer, en vriend helpt mij ook altijd. Maar ik blijf gewoon been wisselen omdat ik mede door de drukte op de piste (en wat voor ongeleide projectielen er soms langskomen) niet rustig mijn bochten durf te oefenen.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 30-12-18 13:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:37

Op basis van wat je schrijft komt dat zo over. Twee weken les en je kunt alle kanten op zonder kerstbomen ;-) te hoeven tekenen op de piste.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:41

Hilli schreef:
Op basis van wat je schrijft komt dat zo over. Twee weken les en je kunt alle kanten op zonder kerstbomen ;-) te hoeven tekenen op de piste.


Oké: ik stuntel met de bochten ondanks de lessen omdat ik voorkeur heb voor been wisselen in plaats van echt de bochten te maken. Winterberg geeft mij niet echt de rust op de piste die ik nodig heb :')

Bij skigebied met langere/bredere afdalingen en minder volk is mijn vermoeden dat ik beter en sneller de bochten ook onder de knie krijg. Vandaar mijn wens om in de toekomst een dergelijk skiegebied op te zoeken waarbij Italië op de een of andere manier mijn voorkeur heeft.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 30-12-18 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt