Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 10:36

lucifertje schreef:
Josien_ schreef:
Wat is jullie tip voor een leuke, gezellige plaatst met sneeuwzekerheid in Oostenrijk voor een jong stel? *\o/*

Na jaren Italië willen we nu Oostenrijk opzoeken begin maart, maar ik heb geen idee..


Enige plek die ik ken en hoog ligt is Solden. Weet niet wanneer je wil gaan in het seizoen? Wij waren er vorig jaar in maart en toen was veel onder Hoch Solden slecht. Sneeuwzekerheid heb je m.i. nergens meer.


Ja we hebben helaas alleen begin maart tijd, maar ben al meerdere keren in Maart op wintersport geweest en altijd prima sneeuw gehad.
Vorig jaar in Februari was het ook te warm, dus waarschijnlijk moet je nu overal hoog zitten.

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 13:37

Wij gaan vaker in maart naar het zillertal. Tot nu toe altijd prima sneeuw gehad. En als de sneeuw te vroeg is weg is kan je nog makkelijk naar de gletsjer daar.

Ik heb even gekeken een paar jaar geleden stonden wij daar op 25 maart nog op de piste! En vorig jaar waren we er half maart. Het is natuurlijk ieder jaar afwachten wat de sneeuw doet maart in principe gaan de meeste grote liften daar ook door tot begin april.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:13

Van Wintersport.nl waarschuwen ze momenteel voor gevaarlijke omstandigheden. Vanwege de ijzige pistes. Het is gewoon weer veel te warm in de Alpen :(

Marije112

Berichten: 3402
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:33

Welke apps raden jullie aan om te gebruiken tijdens het wintersporten? Ik heb alleen een smartphone (iPhone), geen smart-, of sporthorloge.

[Edit] En het liefst gratis of lage kosten :$ :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:42

Gv gebruikt skitracker. Altijd leuk om wat routes te zien en de snelheden, stijging en daling

Wij hadden het idee om eind volgende week een paar dagen de sneeuw op te zoeken maar door meerdere omstandigheden gaat hem dat niet worden, :n misschien nog een keer een dagje indoor.

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:13

Dee_Es schreef:
Elleboog gebroken -O- van alle mogelijke verwondingen was dit wel de minst erge denk ik maar goed, ik kan dus beamen dat het opletten geblazen is op de pistes.


Ik heb je bericht helemaal gemist. Wat naar zeg! Hoe gaat het nu? Heb je er veel last van?

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 19:20

karuna schreef:
Gv gebruikt skitracker. Altijd leuk om wat routes te zien en de snelheden, stijging en daling

Wij hadden het idee om eind volgende week een paar dagen de sneeuw op te zoeken maar door meerdere omstandigheden gaat hem dat niet worden, :n misschien nog een keer een dagje indoor.


Ik wil ook nog een dagje (of over het gehele jaar paar dagen) naar één van de indoor hallen.

Welke ga jij graag heen?

Ik ben 1x in Zoetermeer geweest, fijne hal. Wil de "Nieuwe" Snowworld in Antwerpen eens uitproberen en Landgraaf staat ook eens op de wishlist. Over een paar maanden zou ik ook graag eens naar de indoor baan in Botrop Duitsland willen, maar dat wordt dan gelijk een "weekendje" want véél te ver reizen om dat op 1 dag te doen, dus dat wordt waarschijnlijk dag 1 aanreizen, dag 2 (en 3) skiën en dag 4 weer huiswaarts. Dus minimaal 2 overnachtingen. Dat wordt ff sparen voordat ik dat kan / wil doen.

eilleen333

Berichten: 12846
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 00:44

Ik ga zelf eigenlijk altijd naar Zoetermeer. Piste 3 is gewoon fijn rijden en wat uitdagender dan Landgraaf. Die is minder stijl. Wel iets langer.
Ik ga wel altijd op een doordeweekse ochtend buiten de vakantie, anders is er geen lol aan, niet normaal druk in het weekend

Afbeelding

Wil binnenkort nog wel naar Landgraaf om de stoeltjeslift te oefenen met het snowboard.

Met veel pijn en moeite heb ik vrij kunnen regelen van 24-29 maart en ik wil toch nog ergens heen. Maar in je eentje zo’n eind rijden is best heftig en ook wel zonde voor zo kort. Dus ik wilde evt vliegen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een vlieg-ski vakantie? En t liefst zou ik de ski’s en het snowboard meenemen, maar dat zal wel niet kunnen qua bagage? Of is de trein dan een betere optie?

Mo_86

Berichten: 1250
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 07:17

Hoi allemaal, wij zijn net terug uit Winterberg en het samen skiën smaakt naar meer. Dus volgend jaar gaan we naar de Alpen. Maar waar naartoe? Help! Wat wij zoeken: (redelijke) sneeuwzekerheid, genoeg variatie in rode en blauwe pistes en de optie om tochten te kunnen maken. En dan ook nog het liefst de mogelijkheid ook tussen de bomen door te kunnen (wel op de piste). En dan het liefst niet extreem druk. We hebben geen kinderen dus zijn niet aan schoolvakanties gebonden. We gaan met de auto en vinden het niet erg net buiten het gebied te zitten. Wat is jullie goed bevallen? Dank jullie wel alvast!

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 08:24

@eilleen: ik heb 2x gevlogen voor een paar daagde ski reis met werk. Bestemmingen: Kaprun en Flachau. Vanaf eindhoven gevlogen. Ski’s meenemen kan gewoon, bijboeken en afgeven bij de ‘bagage afwijkende formaten’ ;-)
Relaxte manier van reizen, niet zo duurzaam, wel snel.

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 09:29

eilleen333 schreef:
Ik ga zelf eigenlijk altijd naar Zoetermeer. Piste 3 is gewoon fijn rijden en wat uitdagender dan Landgraaf. Die is minder stijl. Wel iets langer.
Ik ga wel altijd op een doordeweekse ochtend buiten de vakantie, anders is er geen lol aan, niet normaal druk in het weekend

[ [url=m/Q4zyZb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wil binnenkort nog wel naar Landgraaf om de stoeltjeslift te oefenen met het snowboard.

Met veel pijn en moeite heb ik vrij kunnen regelen van 24-29 maart en ik wil toch nog ergens heen. Maar in je eentje zo’n eind rijden is best heftig en ook wel zonde voor zo kort. Dus ik wilde evt vliegen.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een vlieg-ski vakantie? En t liefst zou ik de ski’s en het snowboard meenemen, maar dat zal wel niet kunnen qua bagage? Of is de trein dan een betere optie?

Toen ik jonger was gingen we met een groep wintersporten, nog niet iedereen had rijbewijs en nog niet genoeg auto's voor 10+ personen en namen we de trein nr st anton slaaptrein- vanaf Utrecht centraal savonds opstappen smorgens vroeg in st anton, trein stopt in het dorp onder aan de pistes , dus geen gedoe met transfer . en we konden meteen dezelfde ochtend skieen- perfect

Marije112

Berichten: 3402
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:28

Wij vliegen nu op Salzburg, ik heb begrepen dat Kitzbuhel ongeveer een uurtje is met de trein vanaf het vliegveld. Ik zal jullie laten weten hoe het verlopen is als we terug komen!

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:29

Vroeger gingen wij altijd met de trein naar Zwitserland, was een fijne manier van reizen in een slaaptrein.
Ook ben ik één keer met het vliegtuig geweest, vliegen van Eindhoven naar Innsbruck en daarna het laatste stuk met de taxi. Skispullen kun je inderdaad gewoon meenemen, wel goed inpakken.
Uiteindelijk maakt het mij eigenlijk niet veel uit hoe we reizen, qua tijd maakt het vaak ook niet heel veel verschil.

Wij gaan indoor eigenlijk altijd naar Landgraaf, maar ik heb het er met 2 uurtjes wel gezien.
Zijn er nog andere banen op een uur rijden van Eindhoven die de moeite waard zijn?

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 10:50

Oh ik zeg trouwens 2x vanaf eindhoven gevlogen, maar 1x was via Rotterdam :)

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:17

Mo_86 schreef:
Hoi allemaal, wij zijn net terug uit Winterberg en het samen skiën smaakt naar meer. Dus volgend jaar gaan we naar de Alpen. Maar waar naartoe? Help! Wat wij zoeken: (redelijke) sneeuwzekerheid, genoeg variatie in rode en blauwe pistes en de optie om tochten te kunnen maken. En dan ook nog het liefst de mogelijkheid ook tussen de bomen door te kunnen (wel op de piste). En dan het liefst niet extreem druk. We hebben geen kinderen dus zijn niet aan schoolvakanties gebonden. We gaan met de auto en vinden het niet erg net buiten het gebied te zitten. Wat is jullie goed bevallen? Dank jullie wel alvast!


Ik ben ambassadeur voor het skigebied Valloire in Frankrijk :P Daar heb je een goede afwisseling van rood en blauw, lange blauwe afdalingen en je kunt er echt geweldig tussen de bomen door skiën. En het dorp is heel gezellig, op vrijdagmiddag is er altijd streekmarkt. En het is een van de goedkoopste gebieden in de Alpen, geen idee waarom. Want het is echt een prachtig gebied.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2130
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:33

Dee_es, wat balen je elleboog! Je geeft de indruk dat je je niet te veel zorgen maakt en dat is fijn, maar houd het wel in de gaten. Mijn man heeft dat ooit niet gedaan, en kan nu zijn elleboog niet helemaal meer strekken.

Marije112, qua apps: Ik gebruik ook Ski Tracks (blauw icoontje met een witte sneeuwvlok), die houd je route bij en berekend hoe hard, ver, hoog, enzovoorts. Als ik m gekocht heb, is het lang geleden en/of voor weinig. Maar heb m nu al zo veel jaar in gebruik, dat ik er ook wel wat meer voor zou betalen :)

mvdende, als je naar Bottrop wilt alleen voor de skihal, houd je geld dan in je zak. Toegeven, het is een tijd terug dat ik er ben geweest, maar ik werd er niet vrolijk meer van. Het concept vd hal (all-inclusive met voedsel en bier), maakt dat het een soort indoor Winterberg kan zijn :+
De afdaling zelf is wel leuk, er zit ook een draai in zodat je bovenin de onderkant niet ziet. Maar je moet terug omhoog met een rolband, wat eindeloos duurt. Ook is de rij voor de band vaak lang en stond ie regelmatig stil. Het stuk van de band de piste weer op is (al ik er was) altijd ijzig. En als ik dan nu die prijzen zie... Al met al geen aanrader dus.
Landgraaf ben ik 'ooit' geweest en vond ik leuk, met de stoeltjeslift over het funpark en de hut met drankjes halverwege. Geen idee of dat nog zo is?
Zoetermeer ben ik vorig jaar geweest, die lange piste was prima. De sleepjes omhoog stom :+ maar goed, dat is natuurlijk ook een manier om de hoeveelheid mensen op de piste te reguleren. We hebben daar een uurtje geskied, toen wat gedronken en daarna nog een uurtje geskied. Dat was voldoende.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 11:35

Nou idd gewoon niet naar Bottrop gaan. Verschrikkelijk, die lopende band naar boven duurt zo lang.

De beste indoorhal vind ik Spaarnwoude/Amsterdam. Daar is de sneeuwkwaliteit meestal nog best goed, en de liften gaan snel waardoor je best wat meters kunt maken.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:32

Indy_Mouse_9 schreef:
Dee_es, wat balen je elleboog! Je geeft de indruk dat je je niet te veel zorgen maakt en dat is fijn, maar houd het wel in de gaten. Mijn man heeft dat ooit niet gedaan, en kan nu zijn elleboog niet helemaal meer strekken.

Marije112, qua apps: Ik gebruik ook Ski Tracks (blauw icoontje met een witte sneeuwvlok), die houd je route bij en berekend hoe hard, ver, hoog, enzovoorts. Als ik m gekocht heb, is het lang geleden en/of voor weinig. Maar heb m nu al zo veel jaar in gebruik, dat ik er ook wel wat meer voor zou betalen :)

mvdende, als je naar Bottrop wilt alleen voor de skihal, houd je geld dan in je zak. Toegeven, het is een tijd terug dat ik er ben geweest, maar ik werd er niet vrolijk meer van. Het concept vd hal (all-inclusive met voedsel en bier), maakt dat het een soort indoor Winterberg kan zijn :+
De afdaling zelf is wel leuk, er zit ook een draai in zodat je bovenin de onderkant niet ziet. Maar je moet terug omhoog met een rolband, wat eindeloos duurt. Ook is de rij voor de band vaak lang en stond ie regelmatig stil. Het stuk van de band de piste weer op is (al ik er was) altijd ijzig. En als ik dan nu die prijzen zie... Al met al geen aanrader dus.
Landgraaf ben ik 'ooit' geweest en vond ik leuk, met de stoeltjeslift over het funpark en de hut met drankjes halverwege. Geen idee of dat nog zo is?
Zoetermeer ben ik vorig jaar geweest, die lange piste was prima. De sleepjes omhoog stom :+ maar goed, dat is natuurlijk ook een manier om de hoeveelheid mensen op de piste te reguleren. We hebben daar een uurtje geskied, toen wat gedronken en daarna nog een uurtje geskied. Dat was voldoende.


Juist het idee van skiën en onbeperkt eten trekt mij erg aan. Ik ben gek op all you can eat (waarschijnlijk omdat ik een GROTE eter ben) en via Socialdeal kost z'n all in ticket €39 voor een gehele dag..

Ok, snowworld aanbiedingen heb je voor €27,5 een 4 uur ticket. Maar lunch is in Snowworld echt pokke duur! Voor een curryworst met rösti betaalde ik laatst €13 en had er nauwelijks genoeg aan. En geen drinken erbij. Dus dan ben ik al méér kwijt dan z'n dag Bottrop. En trust me, Zoetermeer en Landgraaf kunnen óók echt niet normaal druk zijn.

Ik vermoed dat Bottrop ergens in mei/ juni op een donderdag overdag prima te doen moet zijn? Of is het daar gewoon altijd 24/7 kneiterdruk?

Edit: actieticket geldig tot 30 april. Maar verwacht op een donderdag niet al te veel drukte buiten de vakanties om.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:52

Bottrop is all in maar het eten is echt een grap. Ik werd er overigens zelfs ziek van := Maar het is echt waardeloos.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:58

Earth schreef:
Bottrop is all in maar het eten is echt een grap. Ik werd er overigens zelfs ziek van := Maar het is echt waardeloos.


Ik snap echt wel dat het geen culinair hoogstandje zal zijn. Maar gewoon iets kunnen eten vind ik echt wel belangrijk. Ik hoop dat je gewoon net een slechte dag hebt gehad wat betreft het eten.



Ik moet nog even kijken of het lukt, want tickets dus geldig tot 30 april en ik ga in april al een midweek weg naar Schotland. Dus dan zou Bottrop in maart "moeten" en aangezien er minimaal 2 overnachtingen bij komen (omdat ik niet 3 uur kan rijden en skiën op één dag) word het dan toch wel weer een duur grapje.

Mo_86

Berichten: 1250
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:49

Earth schreef:
Mo_86 schreef:
Hoi allemaal, wij zijn net terug uit Winterberg en het samen skiën smaakt naar meer. Dus volgend jaar gaan we naar de Alpen. Maar waar naartoe? Help! Wat wij zoeken: (redelijke) sneeuwzekerheid, genoeg variatie in rode en blauwe pistes en de optie om tochten te kunnen maken. En dan ook nog het liefst de mogelijkheid ook tussen de bomen door te kunnen (wel op de piste). En dan het liefst niet extreem druk. We hebben geen kinderen dus zijn niet aan schoolvakanties gebonden. We gaan met de auto en vinden het niet erg net buiten het gebied te zitten. Wat is jullie goed bevallen? Dank jullie wel alvast!


Ik ben ambassadeur voor het skigebied Valloire in Frankrijk :P Daar heb je een goede afwisseling van rood en blauw, lange blauwe afdalingen en je kunt er echt geweldig tussen de bomen door skiën. En het dorp is heel gezellig, op vrijdagmiddag is er altijd streekmarkt. En het is een van de goedkoopste gebieden in de Alpen, geen idee waarom. Want het is echt een prachtig gebied.


Dank voor de tip! Ik ga dit bekijken :)

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 17:55

Hoihoi!
Mijn man en ik willen de eerste week van maart voor het eerst op wintersport. We hopen met vooraf goed inlezen en instructiefilmpjes, en vooral veel vallen en opstaan, te leren snowboarden. Het is alleen best een dingetje om alles (locatie, accommodatie, huur, skipas etc.) uit te zoeken. Google laat vooral veel advertenties zien. Hebben jullie tips voor een betaalbaar gebied, leuk voor beginners en niet al te prijzig? Luxe hoeft wat ons betreft niet. We besparen liever wat door het simpel te houden, zelf te koken etc.

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 18:13

Doe jezelf een lol, neem les..
Das eigenlijk mijn enige tip, kwa gebied als je geen les neemt heb je eigenlijk weinig nodig, sneeuw en wat blauwe pistes. Mijn vriend z'n eerste wintersport zijn we naar valfrejus geweest.
Daar fijne les kunnen boeken, niet duur, klein gebied dus lekker overzichtelijk.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 18:41

Ik kan daar bij aansluiten, enige waar je nu mee zit extra is dat de temperaturen heel hoog zijn en de pistes daardoor wat lastiger of gesloten ivm te weinig sneeuw. Belangrijkste bij de hand is een beginnersweitje en mogelijk extra goedkope skipas/puntenkaart omdat je alleen bij de oefenwei blijft.

Flaine bijvoorbeeld is voor beginners gratis. Twee lopende banden en een lastigere afdaling kun je gratis gebruiken. Dan heb je alleen de leskosten, huur van je materiaal en overnachting. "Even" skieen of snowboarden leren van filmpjes is niet aan te raden en ook lastig en niet echt veilig voor jezelf en anderen. :n In winterberg en willingen zie je er genoeg van vallen, stunten en gevaar opleveren.

Misschien niet leuk om te horen maar helaas wel de realiteit, of jullie moeten vanaf nu in nederland les gaan nemen, indoor of outdoor. Dan zouden jullie misschien met een beginnersweitje zonder les over de grens wat kunnen aanschuifelen.

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 20:01

Ga niét zonder instructeur voor het eerst de piste op. Ook niet als je in NL gelest hebt. Levensgevaarlijk recept voor ongelukken…

Verder als je beide geen ervaring met wintersport en kennis van gebieden hebt, zou ik lekker een pakketjes boeken via een reisbureau.