Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:12

Wat een gedoe opisop, met je schoenen. Toch vervelend dat het zo moeilijk moet met nieuwe schoenen! Hopelijk kun je snel tot een oplossing komen.

Hier voorlopig geen winter meer. Het is al dagen keihard aan het dooien en ruim boven de 10 graden. Alles is weer 'groen', inclusief de toppen. Al zijn de toppen wat gespikkeld met wat sneeuwresten. Er zijn nog wel pistes 'open' maar ik wil daar mijzelf en mijn materiaal niet op slopen. Snot met een dikke ijslaag eronder, succes gegarandeerd!

DieL_Zor

Berichten: 3887
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:30

Wat balen dat het niet wil lukken opisop :( pijn in je voeten is zo waardeloos en plezierverziekend :(:)

Dat zou een perfecte film zijn Appeltje :D misschien een berichtje op de social kanalen van het gebied eraan wagen?

Die temperaturen zijn echt niet oké := aankomende week lijkt het nog hoger op te lopen. Ook wel weer een beetje sneeuw erbij in de lucht. Vertrek volgend weekend naar Serfaus, dus gelukkig wel vrij hoog en er ligt nog genoeg. Maar fijne kwaliteit zou toch erg fijn zijn. Het zonnetje zelf daarentegen word ik wel erg blij van {:} Snowboard en winterspul is alvast die kant op met een vriend. Ga zo denk de rest maar vast een beetje opzoeken *\o/*

Iemand hier heel toevallig ook salomon snowboardbindingen met de flexibele achterkant? M’n oude vertrouwde zijn na 15 jaar een beetje overleden, dus heb nu nieuwe erop staan. Ben heel erg benieuwd!

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:12

Doe voorzichtig als je gaat skiën deze dagen. Door de dooi zijn de pistes soms extreem ijzig. Als je dan valt kun je jezelf niet meer stoppen. Gisteren is er nog een ervaren kind overleden door een val. Kwam op de piste ten val en viel van de piste af. Verschrikkelijk ;(

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:45

Earth schreef:
Doe voorzichtig als je gaat skiën deze dagen. Door de dooi zijn de pistes soms extreem ijzig. Als je dan valt kun je jezelf niet meer stoppen. Gisteren is er nog een ervaren kind overleden door een val. Kwam op de piste ten val en viel van de piste af. Verschrikkelijk ;(


Lees op het wintersport forum dat het kind op een blauwe piste aan het skiën was....

Schrik ik toch behoorlijk van.... blauw hoort absoluut niet zo stijl/ gevaarlijk te zijn dat je 100m doorschiet als je eens valt.....

Ik ben van mening dat ze als de condities zó slecht en ijzig zijn, dat de pistes gewoon gesloten moeten worden voor ieders veiligheid.

DieL_Zor

Berichten: 3887
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:50

Ja zo intens triest ;( las inderdaad ook dat het op de blauwe was, maar hij door het doorglijden naar zwart was geschoven…dan is er geen houden meer aan. Heel verdrietig.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:53

mvdende schreef:
Earth schreef:
Doe voorzichtig als je gaat skiën deze dagen. Door de dooi zijn de pistes soms extreem ijzig. Als je dan valt kun je jezelf niet meer stoppen. Gisteren is er nog een ervaren kind overleden door een val. Kwam op de piste ten val en viel van de piste af. Verschrikkelijk ;(


Lees op het wintersport forum dat het kind op een blauwe piste aan het skiën was....

Schrik ik toch behoorlijk van.... blauw hoort absoluut niet zo stijl/ gevaarlijk te zijn dat je 100m doorschiet als je eens valt.....

Ik ben van mening dat ze als de condities zó slecht en ijzig zijn, dat de pistes gewoon gesloten moeten worden voor ieders veiligheid.


Ja klopt, je zou dat eerder verwachten op rood of zwart.
Ik dacht trouwens dat het een ervaren skiër was, maar hij was niet zo ervaren. Hij is doorgegleden op een zwarte piste die gesloten was. Ik vind het wel heftig hoor dat het kan inderdaad.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 13:50

Poeh heftig! Waar is dit gebeurd?

Zijn hier mensen die ski ervaring hebben bij Kitzbühel, vanuit Mittersill/ Hollersbach?

Ik heb vandaag geskied in Saalbach, was goed te doen. Wel met nieuw gekante ski's gelukkig.

Dee_Es

Berichten: 3673
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:39

Jeetje wat een naar en verdrietig ongeluk.

Wij zijn nu een week terug uit Serfaus Fiss Ladis. We hebben echt een heerlijke week gehad, de pistes waren erg hard maar geen ijs...tot de laatste dag.

Er was een klein laagje vers gevallen dus mn man en ik hebben de skiroutes onveilig gemaakt om toch een beetje poeder te kunnen pakken. de laatste van die dag lag er onderaan al flink slecht bij dus de benen werden aardig moe. We besloten lekker naar het dal te gaan en de week af te sluiten met een drankje.

Helaas was de piste een afgeschraapt en ijsplaat geworden. Dat is een flinke overgang van off piste. Ik kreeg veel te veel snelheid en bevroor, durfde niet meer te remmen. Ging goed totdat de piste hobbelig werd, ik weet dat ik nog dieper door m'n knieën ging maar het volgende moment vloog ik door de lucht. Ik ben nog verder naar het dal geboard en heb zelfs nog een chocomel gedronken maar toen toch voor de zekerheid maar naar de Fissmed. Elleboog gebroken -O- van alle mogelijke verwondingen was dit wel de minst erge denk ik maar goed, ik kan dus beamen dat het opletten geblazen is op de pistes.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 18:43

Oh oliebol, beterschap zeg.

Dee_Es

Berichten: 3673
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:02

Dank je. Ik heb er gelukkig weinig last van maar het is wel onhandig met een klein kindje.

mvdende

Berichten: 5749
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:09

Beterschap!

Ik hoor het toch erg vaak: einde dag slechte pistes..... wordt dat dan niet gecontroleerd en bij te slecht afgesloten? Tis toch niet de bedoeling dat er zoveel ongelukken gebeuren?

DieL_Zor

Berichten: 3887
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:47

Oh getver, gelukkig dat je weinig last hebt maar het is toch knap vervelend en balen :(:)

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 08:16

Wat naar, je elleboog gebroken. Beterschap!

Dee_Es

Berichten: 3673
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:32

mvdende schreef:
Beterschap!

Ik hoor het toch erg vaak: einde dag slechte pistes..... wordt dat dan niet gecontroleerd en bij te slecht afgesloten? Tis toch niet de bedoeling dat er zoveel ongelukken gebeuren?


Geen idee. Mijn vrienden snowboarden al 20+ jaar en kwamen echt met de bibbers naar beneden terwijl het gewoon een rode piste was, geen zwart. Mijn ervaring is dat pistes wel gesloten worden als de sneeuwlaag te dun wordt maar niet zo zeer voor ijsplaten.

DieL_Zor

Berichten: 3887
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:35

Weet je nog welke piste het was? Dan sla ik die volgende week even over %)

Gebeurt wel regelmatig dat een piste wordt afgesloten, ook vanwege ijs weleens. Maar vaak wordt dat per dag gedaan en niet halverwege de dag en in een dag kan een hoop gebeuren.

Dee_Es

Berichten: 3673
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 10:31

Het was het laatste stukje van de 84, had de skiroute bij de koningsleitebahn gedaan. Ik denk dat net de wind er verkeerd op stond want daarvoor bij de planseggbaan aan het boarden geweest en daar was er niks aan de hand.

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:35

mvdende schreef:
Ik hoor het toch erg vaak: einde dag slechte pistes..... wordt dat dan niet gecontroleerd en bij te slecht afgesloten? Tis toch niet de bedoeling dat er zoveel ongelukken gebeuren?


Zeker de dalafdaling is einde dag slecht, helemaal bij warm weer. Dat is wel algemeen bekend toch? Ik neem altijd de lift terug, het is mij de moeite en het risico niet waard. Nog nooit meegemaakt dat een dalafdaling afgesloten werd einde dag.

Wil daar verder niks mee zeggen Dee, veruit de meeste mensen pakken de dalafdaling wel (liftjes naar beneden zijn altijd rustig). Ik hoop dat je snel en zonder al teveel pijn herstelt! Is de elleboog an sich lastig qua herstel?

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:43

Ik denk dat dat ook een beetje boerenwijsheid is, dat als je de dalafdaling neemt aan het eind van de dag je niet de illusie moet hebben dat het nog een mooie piste is _O-

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:44

Net als pistes die vol in de zon liggen te bakken, die worden snot.

Mo_86

Berichten: 1250
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:05

Wij zijn nu in Winterberg. Vanochtend waren de pistes nog mooi geprepareerd maar ze waren wel wat hard. Wel nog goed te doen. Inmiddels zijn bijna alle pistes buckelpistes geworden, zelfs mijn zeer ervaren man kreeg er op sommige plekken moeite mee. Alsnog hadden we veel erger verwacht. Wel is het drukker dan verwacht, zelfs op een maandag.

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:13

Wat is jullie tip voor een leuke, gezellige plaatst met sneeuwzekerheid in Oostenrijk voor een jong stel? *\o/*

Na jaren Italië willen we nu Oostenrijk opzoeken begin maart, maar ik heb geen idee..

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:28

Ik zou zeggen st anton am alberg .

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 22:44

Josien_ schreef:
Wat is jullie tip voor een leuke, gezellige plaatst met sneeuwzekerheid in Oostenrijk voor een jong stel? *\o/*

Na jaren Italië willen we nu Oostenrijk opzoeken begin maart, maar ik heb geen idee..


Enige plek die ik ken en hoog ligt is Solden. Weet niet wanneer je wil gaan in het seizoen? Wij waren er vorig jaar in maart en toen was veel onder Hoch Solden slecht. Sneeuwzekerheid heb je m.i. nergens meer.

Dee_Es

Berichten: 3673
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 21:26

Doubtless schreef:
mvdende schreef:
Ik hoor het toch erg vaak: einde dag slechte pistes..... wordt dat dan niet gecontroleerd en bij te slecht afgesloten? Tis toch niet de bedoeling dat er zoveel ongelukken gebeuren?


Zeker de dalafdaling is einde dag slecht, helemaal bij warm weer. Dat is wel algemeen bekend toch? Ik neem altijd de lift terug, het is mij de moeite en het risico niet waard. Nog nooit meegemaakt dat een dalafdaling afgesloten werd einde dag.

Wil daar verder niks mee zeggen Dee, veruit de meeste mensen pakken de dalafdaling wel (liftjes naar beneden zijn altijd rustig). Ik hoop dat je snel en zonder al teveel pijn herstelt! Is de elleboog an sich lastig qua herstel?


In dit geval is dalafdaling misschien niet de juiste benaming. Het gebied ligt vrij hoog en er lopen meerdere pistes terug naar beneden.

Het is het radiuskopje van het spaakbeen die is gebroken. Herstel zou absoluut geen probleem moeten geven :)

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 09:49

Ah sorry, Dan heb ik voor mijn beurt gesproken :)