Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 15:45

Wij hebben er echt veel geskied. In mijn ziek herstel tijd heeft gv bijna 3 weken geskied zonder zich te vervelen. Levi was echt tof.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:36

Ik kom weer wat actiever meelezen want... mijn eerste sneeuwvakantie ooit is geboekt. Blijkbaar :D , het is een verrassing van mijn vriend.

We gaan begin februari naar Les Sybelles, als ik me niet vergis Le Corbier.
Wat vind ik dat spannend! :):)

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:37

Leuk hoor, veel voorplezier alvast :D

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 22:58

Dank je, al is het wat voor-stress? :o
Lijkt me aan de ene kant heel leuk en aan de andere kant ook heel eng. Uiteraard met de stoeltjeslift met stip op één als we het over enge dingen hebben. Toch maar een keertje naar Snowworld Landgraaf gaan :=

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 23:06

Een keer indoor oefenen is idd geen verkeerde hoor. En die stoeltjesliften, ik heb hoogtevrees, maar zolang ik niet naar beneden kijk of in al te oude liften stap, gaat het wel goed _O-

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 08:58

Oryani schreef:
Ik kom weer wat actiever meelezen want... mijn eerste sneeuwvakantie ooit is geboekt. Blijkbaar :D , het is een verrassing van mijn vriend.

We gaan begin februari naar Les Sybelles, als ik me niet vergis Le Corbier.
Wat vind ik dat spannend! :):)


Haha, leuk! Ik zit er volgende week!

Weet niet welk appartement jullie geboekt hebben? Maar zijn er een aantal niet heel best in Le Corbier. Ik zit in Residences-vostok en dat is echt een zéér slecht appartement, een bedbank als bed :+ welke waarschijnlijk goed doorgezakt is. Eigen beddengoed mee (of €15 betalen voor lakens) en max 16m2 (4x4m dus formaat grote paardenbox)

Maar ik vind het voor de prijs die ik betaald heb wel prima, en het is tenminste een privé studio ipv een gedeelde hostelkamer.

Hygiënische doekjes mee en een half uurtje de boel fatsoeneren en klaar. (Hoop ik, zit geen eindschoonmaak bij, dus afwachten hoe de vorige bewoner het heeft achtergelaten).

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 11:18

Earth schreef:
Een keer indoor oefenen is idd geen verkeerde hoor. En die stoeltjesliften, ik heb hoogtevrees, maar zolang ik niet naar beneden kijk of in al te oude liften stap, gaat het wel goed _O-

Ik wil vooral eens oefenen met de stoeltjeslift, haha.

mvdende schreef:
Haha, leuk! Ik zit er volgende week!

Weet niet welk appartement jullie geboekt hebben? Maar zijn er een aantal niet heel best in Le Corbier. Ik zit in Residences-vostok en dat is echt een zéér slecht appartement, een bedbank als bed :+ welke waarschijnlijk goed doorgezakt is. Eigen beddengoed mee (of €15 betalen voor lakens) en max 16m2 (4x4m dus formaat grote paardenbox)

Maar ik vind het voor de prijs die ik betaald heb wel prima, en het is tenminste een privé studio ipv een gedeelde hostelkamer.

Hygiënische doekjes mee en een half uurtje de boel fatsoeneren en klaar. (Hoop ik, zit geen eindschoonmaak bij, dus afwachten hoe de vorige bewoner het heeft achtergelaten).


Benieuwd naar je verhalen alvast! Ik weet niet precies wat hij geboekt heeft, was wel een hotelletje. We gaan voor het verrassingseffect :)

Momo94
Berichten: 1120
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:09

Is het echt wintersport geen idee, ik ga in ieder geval niet skiën of snowboarden, maar in Maart van 16 tot en met de 23ste naar Lapland! Mijn broertje en ik gaan samen naar Inari, Finland. :D

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:53

Ik vond skiën in Noorwegen leuker dan skiën in Finland (Rovaniemi). Als je meer nevenactiviteiten wil ondernemen is Finland (/Lapland) leuker denk ik:

Momo94
Berichten: 1120
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 14:56

Ik ga niet skiën of snowboarden. Te bang om mijn benen te breken met een eigen zaak. :') Dat risico is er altijd wel, maar probeer ik toch te beperken. Wij gaan vooral langlaufen, husky tocht, sneeuwscooteren en nog het een en het ander aan activiteiten. Ik hoop stiekem dat het in maart dan net zo koud is als nu daar. <<)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 14:56

Verse sneeuw in Zell am See *\o/*
Het was heerlijk vanmorgen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:27

Oh jaloers, beter dan die kleine ijskorreltjes. Veel plezier

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 16:54

mvdende schreef:
Dan denk je 2 weken van te voren boeken gaat wel, weervoorspellingen zijn redelijk. Kennelijk kan er héél veel veranderen in 2 weken, want de verwachting is nu dat er volgende week ff 60 LITER (60mm)water naar beneden komt, en de sneeuwgrens ligt ruim boven de 2000m terwijl ik straks op 1550m zit. -:(- ben echt een beetje klaar mee met dit véél te warme weer voor de tijd van het jaar. M'n 2e wintersport, 2x klote weer en vreselijk slechte pistes en alles dicht.

Dit was dan ook echt de allerlaatste keer dat ik "last minut" want duidelijk niet last minut genoeg! Een wintersport boek naar een véél! Te laag gelegen gebied.


Als ik mij niet vergis zit jij deze week in Le Corbier? Volgende keer niet meer zo vroeg paniekeren over het weer he :D . De vooruitzichten zijn prachtig!


Afbeelding

mvdende

Berichten: 5742
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 17:29

Afbeelding
lucifertje schreef:
mvdende schreef:
Dan denk je 2 weken van te voren boeken gaat wel, weervoorspellingen zijn redelijk. Kennelijk kan er héél veel veranderen in 2 weken, want de verwachting is nu dat er volgende week ff 60 LITER (60mm)water naar beneden komt, en de sneeuwgrens ligt ruim boven de 2000m terwijl ik straks op 1550m zit. -:(- ben echt een beetje klaar mee met dit véél te warme weer voor de tijd van het jaar. M'n 2e wintersport, 2x klote weer en vreselijk slechte pistes en alles dicht.

Dit was dan ook echt de allerlaatste keer dat ik "last minut" want duidelijk niet last minut genoeg! Een wintersport boek naar een véél! Te laag gelegen gebied.


Als ik mij niet vergis zit jij deze week in Le Corbier? Volgende keer niet meer zo vroeg paniekeren over het weer he :D . De vooruitzichten zijn prachtig!




Ik ben inderdaad met m'n neus is de boter... uhh sneeuw gevallen. Er is vrijdag vóór ik aankwam een flinke laag gevallen en het sneeuwt continu een klein beetje.

Dit is het uitzicht vanuit m'n kamer vanochtend.


Afbeelding

De pistes zijn prima, hier en daar wat hard, maar over het algemeen lekker poeder.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 19:41

Ah zie je wel, het komt gewoon goed, geniet ervan

Momo94
Berichten: 1120
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:06

Geniet er van! :D

Maar ik kan je frustratie wel voorstellen.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:27

Heerlijk winters, geniet ervan!

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 20:50

Ziet er prachtig uit. Geniet ervan!

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:23

Wij zitten in alpe d'huez, verse poeder sneeuw, vanmiddag net toen we de sarenne gingen doen kwam het zonnetje, met wel minibeetje sneeuw die dan helemaal schittert. Wij zijn gelukkig :D

JudithO

Berichten: 7077
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 09:11

Veel plezier aan iedereen die nu in de sneeuw zit!

Hier helaas nog steeds niks. 2 cm maar enorm veel (koude) wind dus het waait overal heen. De wind zorgt ervoor dat de bovenlaag ijs wordt.
Op de lange termijn staat er ook nog geen fatsoenlijke hoeveelheid sneeuw in de planning, dus voorlopig moeten we hier nog geduld hebben. Het vriest wel eindelijk fatsoenlijk dus ze kunnen in elk geval eindelijk beginnen aan het opspuiten van wat pistes!

Marije112

Berichten: 3401
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:29

Marije112 schreef:
Hi daar!

Ik heb wat hulp nodig, want ik zie door de bomen de pistes niet meer :') .
Ik kan redelijk goed skiën, mijn man niet zo heel goed. We vliegen vanuit ZA, dus zijn we vooral opzoek naar een gebied dat niet te ver van (internationale) luchthavens is en meer blauwe dan rode of zwarte pistes heeft. Hebben jullie ideeën? We willen een week gaan in Februari (we moeten de 24ste in NL zijn, dus of ervoor of erna? Ik houd jullie tips in de gaten!


Bedankt voor alle tips die ik heb ontvangen. Mijn man kent letterlijk 1 iemand die is wezen skieen vorige jaar in Kitzbuhel, dus daar hebben we nu geboek :') . En niet buiten de vakantie, dat kwam met werk niet uit :') . Last minute hebben mijn broer en zijn vrouw + baby besloten om ook mee te gaan, dus we hebben de accommodatie omgeboekt naar een meer baby-proef huis. Echt top dat zij komen, want al mijn ski spullen liggen bij mijn ouders (skies, schoenen, helm, rugbeschermer enz) en die kan hij nu meenemen. Scheelt weer dat ik dat niet hoef te huren!

JudithO

Berichten: 7077
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 08:15

Eindelijk sneeuw! Dus ik heb de boel ingeladen.
Afbeelding
Helaas :') ik kwam maar 150m ver.

Dus toen een andere vorm van wintersport gedaan:
Afbeelding

Straks weer een poging wagen om de berg af te komen.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2129
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:15

Oh nee Judith! Jij en de auto wel in orde? Hopelijk alleen een schuif partij zonder verdere schade?

JudithO

Berichten: 7077
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 09:59

Ja hoor! Niks aan het handje. Inderdaad gewoon een schuifpartij zonder schade. Ik ging suuuuuperlangzaam, want die bocht is sowieso al enorm steil en scherp (>90 graden). Het was wel even spannend, je lift echt gewoon mee. Maar er zit voor die schuur een soort betonnen greppeltje voor het opvangen van normaalgesproken regenwater, dus als ik nog verder was geschoven waren de voorwielen daar uiteindelijk wel in blijven hangen.
Volgens de buurman gebeurde het bij de vorige buren meerdere keren per week, dus het valt bij ons nog mee ;)

Wish me luck! Over een half uurtje ga ik het weer proberen.

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 10:02

Jeetje, als zelfs de Vitara daar moeite mee heeft! Die auto heeft mij al vaak uit hachelijke situaties gered op wintersport. Veel succes!