Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:26

Oh, ik huur nu de laarzen bij Snowworld, ik denk dat ze daar enkel die Burtons hebben die ik gisteren had.

capopjekop

Berichten: 30674
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:30

En je wil geen burton?

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:35

Het merk maakt me niet zoveel uit, maar die laarzen zaten heel ruim rond mijn voet wat niet fijn aanvoelde (het gevoel dat mijn voet teveel kon krommen, bewegen in de laars) dus ik zou ze niet kopen zo.
En de andere laarzen waar ik over sprak heb ik gepast bij een winkel, niet verbonden aan een indoor piste ofzo.

Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:13

Tip: ga naar Burnside in Deventer. Daar geven ze kundig advies en mag je je spullen als het niet bevalt na gebruik omruilen/inruilen voor iets anders.
Ik heb daar al vele paren schoenen versleten (omdat ik moeilijke voeten heb, niet omdat zij de verkeerde schoenen meegeven) en niks is te gek!

Indy_Mouse_9

Berichten: 2129
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:18

Plonspony schreef:
Tip: ga naar Burnside in Deventer.


En als je dat doet, neem dan even contact met mij op, dan kan je misschien mijn tegoedbon van €150 nog overnemen :')


Het is ons gelukt om er tussen te komen in Oostenrijk, dus komend seizoen gaan we naar Köningsleiten! Morgen op zomervakantie maar al weer net zo veel zin om te gaan skien, haha!

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 19:48

Plonspony schreef:
Tip: ga naar Burnside in Deventer. Daar geven ze kundig advies en mag je je spullen als het niet bevalt na gebruik omruilen/inruilen voor iets anders.
Ik heb daar al vele paren schoenen versleten (omdat ik moeilijke voeten heb, niet omdat zij de verkeerde schoenen meegeven) en niks is te gek!


Burnside kwam ik tijdens het googelen ook al meermaals tegen, helaas is dat echt ver weg (ik woon in Oost-Vlaanderen).
Ondertussen de gok gewaagd en de lasso’s gehouden. Vrijdag twee uur mee op de indoorpiste gestaan, helaas niet zonder kramp. Aanvankelijk eerst op rechts, aan de buitenkant van mijn voet ter hoogte van de onderkant. Later opeens slapende tenen aan mijn linkervoet.
Nu las ik op internet dat dat aan zoveel dingen kan liggen, los van je boot, als hij ‘gewoon’ wel correct past.
Dus dat wordt nog wat zoeken.

Vrijdag wel voor het eerst wat bochtjes aan elkaar gekoppeld, er begint wat vooruitgang in te komen :D

DieL_Zor

Berichten: 3887
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 00:33

Je kunt overwegen als het blijft om je boots te laten fitten dmv warm maken en een zooltje op maat te laten maken. M’n skiservice is hierin echt fantastisch. Jaren altijd kramp gehad vanwege een hoge voetnoot en dit heeft het opgelost en ik ken er meerdere in mijn omgeving waarbij het halleluja moment na een bezoek daar ook kwam _/-\o_

Dee_Es

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 11:26

Als je naar SnowWorld Landgraaf gaat kan je wel boots uitproberen op de piste volgens mij.

Of natuurlijk gewoon in een wintersportgebied. Daar heb je vaak ook wel de mogelijkheid om materiaal te testen.

Mijn boots komen van Burnside maar heb later in Serfaus een zooltje laten aanmeten. Scheelt echt enorm in het comfort.

De flex van een boot maakt weldegelijk uit. Beginners en freestylers zijn gebaad bij een hoge flex, carvers/gevorderden bij een stijvere flex. Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf wat je zelf comfortabel vindt en hoe fit/sterk je bent.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 21:13

DieL_Zor schreef:
Je kunt overwegen als het blijft om je boots te laten fitten dmv warm maken en een zooltje op maat te laten maken. M’n skiservice is hierin echt fantastisch. Jaren altijd kramp gehad vanwege een hoge voetnoot en dit heeft het opgelost en ik ken er meerdere in mijn omgeving waarbij het halleluja moment na een bezoek daar ook kwam _/-\o_


Maken die zooltjes je laarzen niet te klein? Een collega van mij met podologische zolen moet altijd op zoek naar bredere schoenen of in een maat groter.


Dee_Es schreef:
Als je naar SnowWorld Landgraaf gaat kan je wel boots uitproberen op de piste volgens mij.

Of natuurlijk gewoon in een wintersportgebied. Daar heb je vaak ook wel de mogelijkheid om materiaal te testen.

Mijn boots komen van Burnside maar heb later in Serfaus een zooltje laten aanmeten. Scheelt echt enorm in het comfort.

De flex van een boot maakt weldegelijk uit. Beginners en freestylers zijn gebaad bij een hoge flex, carvers/gevorderden bij een stijvere flex. Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf wat je zelf comfortabel vindt en hoe fit/sterk je bent.


Van die flex heb ik geen hinder ondervonden, ik kon alles wat ik voorheen al geoefend had op dezelfde manier uitvoeren.

DieL_Zor

Berichten: 3887
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 23:21

Oryani schreef:
DieL_Zor schreef:
Je kunt overwegen als het blijft om je boots te laten fitten dmv warm maken en een zooltje op maat te laten maken. M’n skiservice is hierin echt fantastisch. Jaren altijd kramp gehad vanwege een hoge voetnoot en dit heeft het opgelost en ik ken er meerdere in mijn omgeving waarbij het halleluja moment na een bezoek daar ook kwam _/-\o_


Maken die zooltjes je laarzen niet te klein? Een collega van mij met podologische zolen moet altijd op zoek naar bredere schoenen of in een maat groter.

Nee, ze vervangen het huidige zooltje en het is ook niet een heel dik nieuw zooltje oid. Het zit hem meer in de details en afwerking aangepast op je voet. En het warm maken van de boot gebeurt erna pas zodat het helemaal op elkaar afgestemd is :)

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 10:45

Ik had zin in een leuk uitje en het was zo’n prutweer, leek wel herfst, dus ik wilde de wintersport vast voor gaan bereiden.
Wordt het komende week weer super lekker weer en ga ik zaterdag de indoor hal in om te leren snowboarden :') .
Nog nooit gedaan, wel ski-ervaring en als kind vrij veel geskateboard, maar ik ben benieuwd. Heb 2 uur les geboekt. Ga alleen, want iedereen wil van de zomer genieten, haha! Daardoor is het wat rustiger in Zoetermeer hoop ik. Maar dan kan ik ook mooi rommelen zonder dat andere mensen staan te kijken hoe ik 90% van de tijd op mijn gat zit.

Wil deze winter echt wat fanatieker gaan wintersporten. Winterberg ben je zo om een beetje te oefenen. Afgelopen jaar hele vakantie in het ziekenhuis gelegen in Winterberg, dus komend seizoen hoop ik de piste te bereiken :')

Wil, als het een beetje gaat, zelf schoenen kopen. Wel zo fris ook. Maar ik kom niet helemaal uit schoenen en bindingen. Kan je zelf schoenen en bindingen kopen en die op een huur board doen? Of moet je dan schoenen hebben die in alle bindingen passen? Dat step on systeem lijkt me wel wat namelijk.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 11:22

Ik heb alleen maar eigen schoenen (Salomon) en die kunnen in alle bindingen. Neem een schoen mee naar de verhuur om even de juiste maat uit te zoeken en klaar is Klara.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 16:26

Cool Eilleen, ik ben het ook deze zomervakantie beginnen oppakken omdat het nu zo rustig is. Ook laarzen gekocht, passen in de bindingen van de huurboards.

Ondertussen het oude board van mijn vriend in bruikleen, maar ik zit te denken om de bindingen te vervangen. Deze zijn voor schoenmaat 44 en echt te groot voor mij.
Nu was ik in z’n Union bindingen gaan staan, maar leken wat te groot? Er zat vooraan mijn voet een halve centimeter tussen mijn laars en de zijkant van de binding. Vandaag in de winkel een vrouwenbinding gepast (Burton scribe) en die leek me weer wat smal: Mijn voet er ingezet, opgetild zonder vast te maken en die binding bleef hangen. Volgens mij wat te klein maar volgens de verkoper prima.

Ik vond er online nog geen info over, hier iemand enige expertise?

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 18:59

Het is echt uitgestorven in Zoetermeer, hou de webcams een beetje in de gaten en echt heerlijk rustig! Heb er zo’n zin in! Hoop dat het een beetje gaat lukken.
En als het me wat lijkt ben ik wel van plan om een set aan te schaffen en een tijdje zo nu en dan te gaan oefenen zodat ik de wintersport echt goed kan benutten.

T nadeel is dat het steeds 1,5 uur enkele reis is naar een hal met sneeuw. Een borstelbaan kan hier in de stad, maar het is even duur, afgezien van de diesel… en dan moet je altijd met begeleiding.

Snowboard schoenen zijn wel een stuk duurder dan skischoenen. Veel minder keus als ik het zo bekijk.

Josien_

Berichten: 9038
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 13:25

Wie wil er nog meer wintersport boeken voor 2024?
Wij twijfelen of we januari of maart zullen gaan. Helaas is februari door werk verplichtingen niet mogelijk.
We willen het liefst naar Oostenrijk of Italië.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 19:53

Wij gaan :D in februari, wederom naar Saalbach Hinterglemm Leogang
Zin in!

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 20:03

Ik ga denk ik wat dagjes Winterberg doen. Geen idee hoe het ene werk gaat lopen, dus nu een dure wintersport boeken vind ik nog niet erg handig.
Maar wil wel een soort van berg op, om het snowboarden echt even onder de knie te krijgen Ipv die korte stukjes in de indoor hallen.

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 20:11

Wij hebben ook al geboekt. Dit keer gaan we weer eens naar Zwitserland en dan naar Laax. We gaan in maart.

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 20:35

Zwitserland <3 ik ben jaloers!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37306
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 20:37

Geen idee. Niks geboekt en gaan dat ook niet doen zeer waarschijnlijk. Als we gaan is het neus achterna en winterberg, de franse alpen of de vogezen als er sneeuw ligt. Dat we zien wel bevalt ons nu al jaren meer dan uitstekend.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 20:55

Ah leuke plannen allemaal alweer! Wij gaan dit jaar niet omdat we een grote reis gaan maken en omdat ik 4 weken terug mn bekken heb gebroken. Daarmee durf ik dit jaar nog niet te skiën :=

Indy_Mouse_9

Berichten: 2129
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 07:00

Oef Earth, snel herstel gewenst en hopelijk heb je er op je lange reis geen last meer van!

Wij hebben ook al geboekt, we gaan dit jaar naar Oostenrijk, Köningsleiten (nabij Gerlos) *\o/*

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:24

Hai! Ik ga dit jaar voor het eerst wintersporten, 5 daagse skireis met werk waarvan drie dagen op de piste.
Wij gaan 20-24 maart naar Saalbach Hinterglemm.

Kan iemand mij vertellen welke temperaturen ik t.z.t. kan verwachten?
Heb 0 ervaring en ga komende periode opzoek naar kleding en accessoires om aan te schaffen, het grotere materiaal ga ik huren denk ik (Schoenen, ski's) maar de rest zelf aanschaffen. Plan is om vaker met de familie te wintersporten.

Hier in de buurt is volgende week een wintersport beurs met kortingen tot 70% dus denk dat ik daar om 8u al voor de deur sta, al kijk ik al weken naar een Dope Snow ski jas <3

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 20:32

Van -30 tot +20 _O-

Zorg voor een ski-jas waar je laagjes onder kunt doen, datzelfde geldt voor een broek. Ik heb eigenlijk altijd een thermobroek aan omdat ik dat gewoon lekker vindt, ook als het warm is om zweet op te vangen :P
Ik heb bij echt koud weer aan: Sport-bh, hemd, thermoshirt, pully en trui. En dan een jas _O- Maar afgelopen winter was het soms 15 graden op de piste en skiede ik enkel in mn trui met thermoshirt eronder :=

Ik draag ook wanten omdat het bij mij dan warmer blijft, maar niet iedereen vindt dat fijn. Ik vond het zeker niet fijn toen het zo warm was want ik had gewoon zweethanden _O- Maar goed, als het heel koud is , vind ik het fijner dan handschoenen.

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:42

Ik stond op het punt te gaan boeken voor toch weer Andorra en dan alleen. Vakantie was aangevraagd…. Maar helaas heb ik mijn bovenbeen gecompliceerd gebroken dus helaas moet ik dit jaar weer overslaan.