Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:27

Hou er wel rekening mee dat Duitsland heel streng is op het gebied van kindren en corona met overnachten. Volgens mij is het 5 dagen quarantaine als je geen booster hebt of genezen bent. Wij gaan daarom alleen doorrijden, niet overnachten. Dochter (6) heeft geen prikken en genezen bewijs is dan net verlopen.. voor doorreis Duitsland moet je 3G hebben en Merkel heeft gezegd dat er grenscontroles zullen gaan zijn.

Gezeik vind ik het, maar omrijden via Frankrijk en Zwitserland is volop duur qua tol dus dan maar snachts rijden :') gelukkig is aankomstdag geen ski-dag. Beetje rondlopen en uitrusten kan ik wel na een nacht rijden :))
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

peetje82
Berichten: 3516
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:37

het begint nu toch dichterbij te komen, wij vertrekken 12 febr voor 3 dgn skieen naar Gerlos met vrienden, de 25e vertrekken we met de kinderen een week naar Zugspitze gebied, komen we al 18 jaar en bevalt altijd prima.
Kinderen (17 en 14)wilden hier ook graag terug naartoe omdat ze daar de weg kennen en lekker op pad kunnen.
Krijg er nu toch wel heel veel zin in,zeker als je ziet hoeveel sneeuw er nu valt !

miccamaaike

Berichten: 8687
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:02

In Duitsland geldt dat voor kinderen van 6 jaar of ouder, dus met een baby (indien je zelf gevaccineerd bent) zou dat moeten kunnen.

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:03

Hanafubuki schreef:
Hou er wel rekening mee dat Duitsland heel streng is op het gebied van kindren en corona met overnachten. Volgens mij is het 5 dagen quarantaine als je geen booster hebt of genezen bent. Wij gaan daarom alleen doorrijden, niet overnachten. Dochter (6) heeft geen prikken en genezen bewijs is dan net verlopen.. voor doorreis Duitsland moet je 3G hebben en Merkel heeft gezegd dat er grenscontroles zullen gaan zijn.

Gezeik vind ik het, maar omrijden via Frankrijk en Zwitserland is volop duur qua tol dus dan maar snachts rijden :') gelukkig is aankomstdag geen ski-dag. Beetje rondlopen en uitrusten kan ik wel na een nacht rijden :))


Das wel een goeie, maar de meeste van die dingen zijn toch niet van toepassing als je minder dan 24/48h blijft?

miccamaaike

Berichten: 8687
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:22

Als je op doorreis bent geldt het niet, maar met overnachting wel denk ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:30

Zodra je overnacht vervalt die 24 uur. Doorreis is echt zonder "lange" stops. Dus tanken en even plassen mag wel. Met overnachting is het onder de 6 jaar sowieso 5 dagen quarantaine of een 2G bewijs. Boven de 6 is dat 10 dagen of een 2G bewijs. (in sommige deelstaten 2G+)

Vanaf 6 jaar moet sowieso 3G hebben ook bij doorreis ivm mogelijke grenscontroles :j

Als je met overnachting wilt rijden zou ik bijna kijken om over Straatsburg en dan via Basel door Zwitserland te rijden. Doen veel Nederlanders nu ook :j

Optiwolk

Berichten: 4787
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:00

Is dat makkelijker dan?
Ik dacht dat Zwitserland juist strenger was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:58


germie

Berichten: 26101
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:05

Schleswig-Holstein schaft de 2g maatregel in winkels af. Gelukkig. Nu heb je er voor de wintersport niet veel aan, maar er zit dus wel beweging in de goede kant uit.

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 21:21

Hoi! Wij gaan begin maart (krokus) naar Kirchberg in Tirol, zin in! Denken jullie dat we gewoon ter plekke een skipas kunnen krijgen? Ik hoor verhalen over het uitverkocht zijn.. eerder nooit problemen mee gehad maar misschien i.v.m. COVID? En weet iemand een betrouwbare site daarvoor? ☺️

capopjekop

Berichten: 30698
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 21:43

Kirchberg is leuk! Ik zou het via de officiële site proberen. Daar kun je vast wel een link vinden naar het liftbedrijf. Ik heb het nog nooit gehoord dat skipassen uitverkocht zijn

Indy_Mouse_9

Berichten: 2134
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 22:30

Even een vraagje trouwens.
Bij mij is het zo dat als het maar *lijkt* alsof mijn skies loskomen van de grond en ik airtime heb, er mentaal in het hoekje van mijn zicht een ‘Shaun White’ counter begint te lopen. Meer punten bij een gavere truuk of langer los van de grond, zeg maar. :')

Hebben meer mensen zo’n teller?

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 06:31

Nikki_ schreef:
Hoi! Wij gaan begin maart (krokus) naar Kirchberg in Tirol, zin in! Denken jullie dat we gewoon ter plekke een skipas kunnen krijgen? Ik hoor verhalen over het uitverkocht zijn.. eerder nooit problemen mee gehad maar misschien i.v.m. COVID? En weet iemand een betrouwbare site daarvoor? ☺️


Dit heb ik echt nog nooit gehoord :=
Lijkt me ook echt niet het geval. Zelfs tijdens de kerstvakantie was dat niet zo en de regels zijn sindsdien alleen maar versoepeld.
Daarmee snijden de bergbanen zich alleen maar in de voeten, die proberen echt wel 100 andere dingen voordat ze dat gaan doen :+

Wij vertrekken morgen naar Kirchberg.
Komen er al 20 jaar. Kopen gewoon ter plekke een pas :)

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 08:59

Volgens mij heeft alleen Winterberg een beperking op de hoeveelheid skipassen ivm de Duitse regels.

germie

Berichten: 26101
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:00

Winterberg inderdaad zeker weten.

germie

Berichten: 26101
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:27

Ik zie dat er ook offpiste mogelijkheden zijn in Ylläs. Top. Wie weet kan ik me dan uitleven op poeder. Moet alleen zien of ik dat nog durf. Was meer dan 12 jaar terug dat ik voor het laatst offpiste gegaan ben. Maar het jeukt wel weer zo.

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:32

Ik heb er ook zo'n zin in! Nog 3 weken + 1 dag. _O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37384
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 12:51

Hier *\o/* en -O- tegelijkertijd. De *\o/* is dit weekend tijd om sauerland te bezoeken. Alles behalve winterberg of willingen. We hebben een paar kleine gebieden gevonden met sneeuw.

De -O- is dat ik kan toekijken en hondsitten. Ik kan me komende weken geen enkele blessure veroorloven. Een l ullig kleine val of botsing kan me een hoop geld en tijd gaan kosten en een hoog had ik maar niet gehalte. Mijn motorexamen komt te dichtbij om risicos te nemen geblesseerd worden.

Aangezien we beiden naast geboosterd ook recent genezen zijn inmiddels is daarin weinig besmettingsrisico. En kwa entingen geen probleem. Alleen de bewijzen even uploaden en aanmelden bij de duitse overheid.

Kortom ik ga dit weekend toekijken hoe iemand anders ski plezier heeft. :+ _O- ga me bezig houden met wandelingetjes in de sneeuw, puzzelen en schilderen op nummer. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:55

En koffie en warme choco drinken Karuna! :D

En wie weet dat je zelf nog een keertje van een oefenpiste af gaat als je er bent. Zeg nooit nooit :P

Even een algemene vraag - wie heeft er hier voor na het skieen / snowboarden snowboots. Welke heb je en hoe bevallen die? Het is niet persé om grote stukken mee te wandelen. Maar op rustdagen even lekker naar de supermarkt, onderaan een piste kijken hoe man en kind skieen enzo. Ik wil absoluut geen wandelschoenen. Dat alvast gezegd hebbende :P

capopjekop

Berichten: 30698
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:02

Ik heb de oude van m'n moeder maar gebruik die eigenlijk alleen in Nederland als ik naar de voetbal ga. In Oostenrijk loop ik altijd op m'n snowboardschoenen.

Voor korte stukken zou ik gewoon lekker goedkope nemen. Als het maar waterdicht is

germie

Berichten: 26101
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:58

Ik heb m'n skihelm binnen. Maat 56 bij caps is kleiner dan bij skihelmen blijkt wel (maatje S heb ik dus). En een kindermaat is gewoon weer te klein doordat het echt een ander model is. Niet dat hij afvalt met bandje vast, maar strak zit ie zeker niet, maar rammelt ook niet op de kop. De oorschelpen hadden wel wat mooier mogen afsluiten, ik vraag me af of dat niet gaat tochten. Maar mijn bril klemt niet, en een skibril kan ook over de gewone bril zonder te klemmen of te knellen. Het is een ding waarvan ik nog niet weet of die daadwerkelijk gedragen gaat worden, als het niet meer in de koffer past gaat ie niet mee. En doe ik het maar gewoon zonder. Het is immers een niet verplicht item en ik heb het altijd netjes zonder gedaan en dat is nooit een probleem geweest en ben ook nog nooit op mijn hoofd gevallen.

Ik heb deze schoenen voor als ik niet op skischoenen loop:
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37384
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:01

Ik neem altijd moonboots mee, tenminste soort van, thermolaarzen met een rubber gevoerde onderkant en een waterdichte zachte bovenkant. Ik kan absoluut niet lopen met skischoenen. Mijn knie is dan echt binnen 100 m verrot. Ik doe dus niks anders dan zakje met snowboots meeslepen. Bij de lift schoenen wisselen. En eenmaal beneden weer snowboots aan als ik niet meteen weer naar boven ga.

Ik had eerst van intratuin, die zijn na jaren trouwe dienst door de zolen heen. Die ik nu heb lagen een keer bij de dekamarkt. Geen idee van het merk maar ze bevallen goed en zijn compact en licht om mee te nemen.

Oefenpiste, waar we als eerste heengaan hebben niets anders dan dat denk ik. 5 km maximaal waarvan 1 lopende band, een sleepje met een korte afdaling en 4 sleepliften die je in twee keer naar boven brengen met als keuze rood of blauw eraf. Maar die afdalingen zijn best lang, zeker voor sauerland begrippen. En ze hebben een bandenafdaling. :D

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:01

Nou ben ik wel benieuwd waar je gaat!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37384
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:02

Afbeelding
De grijze herenversie heb ik

De naam, tsja goede vraag. Geen idee _O- We weten hoe we er komen. :+ We waren er al een paar keer langsgereden en nu op kaart uitgevist. Wel dichtbij winterberg.

Afbeelding

Het is niet de hengstkopf trouwens. Daar kunnen we niets meer van terugvinden. Al is die ook een optie. Mijn eerste winterberg ervaring ben ik daar begonnen. Toen stond het muurvast richting winterberg. We zagen een stoeltjeslift en daar ben ik begonnen met de loopband. :j Het stoeltje daar was mijn eerste stoeltjeslift ervaring. Die eh nogal plat eindigde. _O- het uitstappen ging niet helemaal goed en ik lag te spartelen onder de lift en kwam niet echt meer overeind ivm mijn kniebrace. Lift stilgezet en ik ben door twee mensen overeind gehesen toen. Een minder ok ervaring zeg maar. Als het daar rustig is en er is sneeuw is dat ook een optie. :j


Voor de dag erop willen we een stukje terug, ook daarvan geen idee welke naam maar die is aardig pittig kwa moeilijkheid, veel rood en zwart weinig blauw. Die ligt aan de andere kant van winterberg. Dorp ervoor richting Brilon en dan een berg op. Is het daar niet te doen wordt het schmallenberg of alt astenberg. Net waar het iets makkelijker parkeren is.
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-02-22 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:08