Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:49

Neeeeej wat gaan ze nu weer verzinnen? Dadelijk Janssen met booster niet meer genoeg om het land in te komen, dat is zwaar kl#te. En ik kan niet eens nóg een booster gaan halen, want die heb ik 11 januari pas gehad.
Nu breekt mijn klomp..... ik wil zo graag weg!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 18:08

Dat blijft nu een risico helaas. :(:) gewoon beroerd maar met covid is niks zeker.

Dat is een van de redenen dat we gewoon nergens heen gaan, niet vanwege de besmettingen, kleine oude hond maakt het lastig ivm niet alleen kunnen zijn. Dan moeten we om en om gaan skieen. En de regels veranderen continue, al zitten we beiden met drie entingen en een genezen besmetting wel extra veilig geloof ik. :+

Dit seizoen wordt het gewoon niets, of het moet zo bijtrekken kwa covid dat we een door de weekse winterberg er van kunnen maken. Op de camping dan waardoor de stoeltjes lift dichtbij is en wisselen gemakkelijk is.

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:27

Ik heb voor jullie wat mooie plaatjes! Vanuit Ylläs - Finland. De omgeving is zo anders dan Frankrijk (wat ik gewend ben). Je bent op de enige berg, er omheen is gewoon alleen maar bos! En het word aan 1 kant van de berg niet echt licht, de zon blijft achter de berg..... Plus, de zon gaat om half 3 al onder, maar het skiën kan tot 17.00u!

Ohja en het is echt zooooo rustig! Hebben 1x moeten wachten bij de cabinelift (de enige in het hele gebied) de rest heb je alle ruimte. De meeste pistes hebben we gewoon voor onszelf.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:36

Mooi he, <3 yllas hebben we met langsrijden wel gezien. Maar niet geskied nog. Is het wel de moeite waard kwa piste. En zijn daar ook die gezamelijke vuurverwarmde hutjes langs de pistes waar mensen hun worstjes bakken?

Bij Levi heb je ook op de top een heel mooi uitzicht, alleen maar bos bevroren besneeuwde meren en bos. Ons drukste daar ooit was een cabine moeten wachten even. Toen waren er twee mensen voor ons. Verder nooit een wachtrij gehad, ook niet op de "drukke" momenten. Zo anders dan idd de standaardskibergen. Het is niet eens heel hoog daar.

Zou er zo graag weer heenwillen. Maar ja gaat niet lukken dit jaar :n

germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:44

Ylläs, daar heb ik ook mijn wintersportvakantie naartoe geboekt. Ik hoop dat alles goedkomt. En zoals ik het nu lees kun je met Janssen en een booster zonder testen er naartoe. :D
Ik moet alleen nog even geduld hebben. Maar heb dus nog genoeg te repareren, op te zoeken, enz.
Reisstatief voor de camera is gekocht.

Celiien

Berichten: 13259
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:46

Imker schreef:
Neeeeej wat gaan ze nu weer verzinnen? Dadelijk Janssen met booster niet meer genoeg om het land in te komen, dat is zwaar kl#te. En ik kan niet eens nóg een booster gaan halen, want die heb ik 11 januari pas gehad.
Nu breekt mijn klomp..... ik wil zo graag weg!

waar haal je dit vandaan...?

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:48

karuna schreef:
Mooi he, <3 yllas hebben we met langsrijden wel gezien. Maar niet geskied nog. Is het wel de moeite waard kwa piste. En zijn daar ook die gezamelijke vuurverwarmde hutjes langs de pistes waar mensen hun worstjes bakken?

Bij Levi heb je ook op de top een heel mooi uitzicht, alleen maar bos bevroren besneeuwde meren en bos. Ons drukste daar ooit was een cabine moeten wachten even. Toen waren er twee mensen voor ons. Verder nooit een wachtrij gehad, ook niet op de "drukke" momenten. Zo anders dan idd de standaardskibergen. Het is niet eens heel hoog daar.

Zou er zo graag weer heenwillen. Maar ja gaat niet lukken dit jaar :n


Hebben voor nu nog maar een klein deel gehad, maar heb al 2 hutjes met vuur gezien inddd! En ik ben een echte beginnende skiër (normaal snowboard ik) maar door de aanwezigheid van de vele sleepliften en afwezigheid van stoeltjesliften besloten om te gaan skiën. Ik vermaak me prima! Soms wat moeite op bepaalde stukjes. Mijn man is wat ervarener, heeft nu een zwarte piste gepakt (durfde hij voorheen niet), en vond deze vergelijkbaar met rood in Frankrijk.

Dus pistes zijn prima! Kwaliteit is echt top, alleen niet echt uitdagend voor gevorderden. Wij hebben 5 minuutjes moeten wachten voor de cabine, de amdere liftjes was er niemand voor ons.

Hoog is het inddd helemaal niet. Maar 718m :+. Agh, hoef je tenminste ook niet een kronkelende bergweg naar boven te rijden :D

Angelkisssss

Berichten: 516
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:51

Jansen+booster is alleen voor Duitsland niet geldig, wel voor doorreis niet voor overnachten/eten enz.

germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:54

En er is ook maar 1 berg he, of eigenlijk een soort halve hobbel met 2 bobbels als top. Verder is het er vlak en vooral heel erg laag. Als ik de filmpjes op youtube bekijk is Ylläs vooral erg vlak. Maar goed, het is toch 2 keer zo groot als Winterberg en je kunt er ook langlaufen. Dus daarom daar voor gekozen omdat de rest niet meer lukte.
Ik ben echt heel benieuwd of alles gaat lukken. Heb er zeker wel zin in. Ik neem dus mijn oude ski's mee, die zijn nog niet zo getailleerd als tegenwoordig, maar ach, daar kon ik vroeger ook offpiste en zwart mee af, dus nu vast ook nog wel.

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:57

Daarom zeg ik ook, je bent op de enige berg. ;)

germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:59

iirrssjjee schreef:
Daarom zeg ik ook, je bent op de enige berg. ;)

Het is een heuvel, meer niet, haha. Ik zeg ook altijd berg, maar dat is het nog niet eens. Daarom lijkt het me wel mooi, sneeuwzeker, en totaal anders dan de alpen.
Ik ga in de voorjaarsvakantie, dus dan zal het wel iets drukker zijn. Niet dat ik in de vakantie wilde, maar dat was de enige vluchtoptie nog.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:26

Levi is wel wat uitgebreider ook al is daar eigenlijk ook maar een berg. Maar daar voor mijn zeer ervaren medeskier meer dan uitdaging genoeg. Sommige blauwe pistes zijn volgens de medewerkers van de liften diepblauw of blauwzwart op sommige plekken omdat ze anders geen doorsteek blauw kunnen maken. Ik heb daar de eerste keer echt lopen vloeken op een kl ote mini stukje "blauwe" afdaling en na drie duikelingen binnen 50 m maar besloten te gaan lopen _O-

De laatste keer dat we er waren lukten ze me al wel, met moeite maar het lukte. De zwarte pistes in levi (wedstrijdtraject ook) zijn eh wel aardig zwart. :P

Frankrijk is ook veel moeilijker dan oostenrijk heb ik begrepen van mijn medeskier. Waar blauw in oostenrijk groen is in frankrijk. Is zwart in frankrijk bijna niet bestaand in oostenrijk en meer voor de levensmoeie skiers. Rood in frankrijk is ook zwart in oostenrijk.

prugelpiet

Berichten: 12577
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:48

Beginnend wintersporter komt jullie nog even lastig vallen met vragen :D

Allereerst: prachtig irisje. <3

Ik heb laatst jullie sokken verhaal gelezen, dus ik ga sowieso goede sokken bestellen. Maar er moet meer thermokleding komen. Zit daar veel verschil in? Of voldoet thermokleding van de lidl gewoon om warm genoeg te blijven?

Ik heb wel mijn jas, broek en handschoenen compleet. Helemaal blij mee.

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:49

Wij zijn in levi geweest, dat vond ik veel meer dan een heuvel hoor := misschien eerst zelf ervaren voor je een mening hebt?
Best uitdagende pistes ook tussen.

Dat Frankrijk en Oostenrijk staat niet zo een op een.
Sommige zwarte pistes in Frankrijk zijn makkelijker dan sommige in Oostenrijk.

Celiien

Berichten: 13259
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:17

prugelpiet schreef:
Beginnend wintersporter komt jullie nog even lastig vallen met vragen :D

Allereerst: prachtig irisje. <3

Ik heb laatst jullie sokken verhaal gelezen, dus ik ga sowieso goede sokken bestellen. Maar er moet meer thermokleding komen. Zit daar veel verschil in? Of voldoet thermokleding van de lidl gewoon om warm genoeg te blijven?

Ik heb wel mijn jas, broek en handschoenen compleet. Helemaal blij mee.


thermokleding van de decathlon voldoet in ieder geval sowieso.
hoeveel is meer? wij doen altijd met 6 dagen, 3 sets mee. zelfde geld voor sokken. 1,5 dag uithangen op t balkon, vooral als het een beetje vriest, en dan een 2e dag aan.

Angelkisssss schreef:
Jansen+booster is alleen voor Duitsland niet geldig, wel voor doorreis niet voor overnachten/eten enz.

ik dacht dat ze bedoelde voor oostenrijk. schrok al even :=

De jas die ik dus besteld had in het zwart komt elk moment binnen. ben erg benieuwd.
daka had ze ook niet meer, niet in de juiste maat en ook niet meer bestelbaar/nieuwe levering...
heb hem nu wel voor 160 ipv 220, als deze goed is :=

prugelpiet

Berichten: 12577
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:28

Celiien schreef:
prugelpiet schreef:
Beginnend wintersporter komt jullie nog even lastig vallen met vragen :D

Allereerst: prachtig irisje. <3

Ik heb laatst jullie sokken verhaal gelezen, dus ik ga sowieso goede sokken bestellen. Maar er moet meer thermokleding komen. Zit daar veel verschil in? Of voldoet thermokleding van de lidl gewoon om warm genoeg te blijven?

Ik heb wel mijn jas, broek en handschoenen compleet. Helemaal blij mee.


thermokleding van de decathlon voldoet in ieder geval sowieso.
hoeveel is meer? wij doen altijd met 6 dagen, 3 sets mee. zelfde geld voor sokken. 1,5 dag uithangen op t balkon, vooral als het een beetje vriest, en dan een 2e dag aan.


Ik was inderdaad 6 dagen, 3 sets van plan. Maar ik heb nu 1 thermoshirt en 2 pullies thuis. Thermoleggings heb ik zat want die draag ik in de winter altijd :') Ik heb nu wat bij de Decathlon besteld, thanks! :D

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:34

Anwb heeft ook altijd wel fijne pullys/kleding en niet duur als je lid bent!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37282
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:39

Met drie sets kom ik er niet :+ . Alles warmer dan -10 en ik heb niet eens thermospul nodig. Dan kan ik me twee keer per dag omkleden zo ongeveer omdat alles drijfnat is van het zweet. Erg irritant en ik kan het niet voorkomen. Ik heb het meestal gewoon bloedje heet. Een beslagen bril is ook altijd mijn grootste euvel. :')

Celiien

Berichten: 13259
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:41

:') ja ik ben een koukleum dus dat scheelt _O-

jas is binnen. hij is niet zwart, maar een soort heel diep donkerblauw. best gaaf, dus die hou ik O:)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:45

Naar mijn ervaring is Frankrijk makkelijker juist dan Oostenrijk, maar het ligt zo aan welke gebieden je met elkaar vergelijkt, dat is ook niet allemaal 1 en hetzelfde.

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:47

Thermokleding van de Decathlon en dan die van Wed'ze zijn top! Ik heb het hier, met -20°C niet koud in (uiteraard nog dikke fleecetrui en wintersportjas overheen). Als thermolegging heb ik een hardloop legging die gemaakt is voor heel koud weer (echt onder 0) en die werkt prima!

Tot nu toe heb ik het alleen koud als ik 's avonds/'s nachts buiten stil sta om het Noorderlicht te bekijken. Zolang je beweegt gaat het prima!

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:02

sureido schreef:
Naar mijn ervaring is Frankrijk makkelijker juist dan Oostenrijk, maar het ligt zo aan welke gebieden je met elkaar vergelijkt, dat is ook niet allemaal 1 en hetzelfde.

Dat is mijn ervaring niet := vind Frankrijk vaak wel pittiger over het algemeen dan Oostenrijk.

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:09


capopjekop

Berichten: 30664
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:11

Ik heb zelf thermokleding van de Hema. Maar ik gebruik dat meer voor het opvangen van zweet dan tegen de kou. Wij gaan altijd met carnaval en dan is het nooit echt heel koud. Zeker tijdens het boarden heb ik het eerder warm dan koud.

Ik neem altijd wat spul voor handwas mee. Kan ik tussendoor de sokken even in een sopje zetten. Ik heb 3 paar sokken, maar meestal met wassen gebruik ik de 2 fijnste paren alleen maar.

germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:59

Ik heb thermokleding van de Lidl, bevalt prima. En heel duur van een duikmerk voor extra onder een droogpak onder het onderpak. Eigenlijk merk ik geen verschil in kwaliteit.