Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:11

Anita158 schreef:
Goed vertoeven hier sorry voor de jaloersmakende foto’s
[ [url=m/TKfrMQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ztHiOP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UxwjrV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jaloersmakende foto’s in het wintersporttopic: 1x lege piste, 2x skihut voedsel.
Het is duidelijk waarom we op wintersport willen, haha! Gelukt hoor, ik ben jaloers :) kom vooral door met meer foto’s Anita, en iedereen die in de sneeuw zit!

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:26

:D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Voor onze zoon was het zijn eerste wintersport ;)

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 10:36

Heerlijk!!

Wel locaties erbij delen he? :))

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:16

Aaaah Doubtless wat een guppie! Hoe oud is hij? Mijn oudste was 4 maand toen hij voor het eerst mee ging, de jongste 5 maand :)

Hebben jullie oppas mee of wisselen jullie het skiën af?

Ik wil ook skiën! Fingers crossed voor eind februari…

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 11:36

Heerlijk, lege pistes.

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:16

Dit was in mittelberg en ifen!

@Indy: hij is 7 weken oud! Ik heb 1 middag geskied, mijn man de rest ;) dat was voldoende voor mij, ook ivm herstel van de bevalling nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:24

Doubtless schreef:
Dit was in mittelberg en ifen!

@Indy: hij is 7 weken oud! Ik heb 1 middag geskied, mijn man de rest ;) dat was voldoende voor mij, ook ivm herstel van de bevalling nog!


Oooh :D ik ben daar zondag :# hoe liggen de pistes erbij?

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:26

Hartstikke mooi :D
Het was wel wat warm, hopelijk is het zondag wat kouder! Na de kerstdagen werd het ook ineens een stuk drukker dankzij de Duitse toeristen!

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:47

Ben erg benieuwd hoe druk het komende week gaat zijn!

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 13:44

Ik hoor ook dat het na kerst helemaal vol liep met Duitsers van mensen in Oostenrijk.

Ik ben heel jaloers :D

Anita158
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Vlijmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 20:00

Doubtless schreef:
Dit was in mittelberg en ifen!

@Indy: hij is 7 weken oud! Ik heb 1 middag geskied, mijn man de rest ;) dat was voldoende voor mij, ook ivm herstel van de bevalling nog!


Heerlijk die kleintjes slapen hier zo goed!
Vandaag was het hier best druk op de piste op de Gerlitzen in Oostenrijk. Sneeuw in de middag wat papperig door het warme weer.

germie

Berichten: 25987
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 09:50

Hier nog steeds geen reisgenoot gevonden gevonden helaas. De week waarop ik met iemand mee kon is niet meer te boeken.
Een andere optie, maar wederom niet alleen wat mij mooi lijkt is Lapland. Dat is niet alleen skien, maar ik wil ook nog graag eens een sneeuwscooter besturen en met honden en rendieren op pad. Maar ook dat is helaas niet zomaar te regelen.
Op dit moment heb ik een afspraak voor een booster staan voor 12 januari, eigenlijk maar ingeboekt zo van dan kan ik weg als ik het wil. Maar pas eind februari zit ik op 9 maanden na Janssen. Ik twijfel ook enorm om gewoon de afspraak maar telkens met 1 of 2 weken naar achteren te schuiven omdat ik het niet nodig heb nu. En zo maar te blijven schuiven totdat het nodig is, want ik zie echt enorm tegen bijwerkingen op.

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:06

germie schreef:
Hier nog steeds geen reisgenoot gevonden gevonden helaas. De week waarop ik met iemand mee kon is niet meer te boeken.
Een andere optie, maar wederom niet alleen wat mij mooi lijkt is Lapland. Dat is niet alleen skien, maar ik wil ook nog graag eens een sneeuwscooter besturen en met honden en rendieren op pad. Maar ook dat is helaas niet zomaar te regelen.
Op dit moment heb ik een afspraak voor een booster staan voor 12 januari, eigenlijk maar ingeboekt zo van dan kan ik weg als ik het wil. Maar pas eind februari zit ik op 9 maanden na Janssen. Ik twijfel ook enorm om gewoon de afspraak maar telkens met 1 of 2 weken naar achteren te schuiven omdat ik het niet nodig heb nu. En zo maar te blijven schuiven totdat het nodig is, want ik zie echt enorm tegen bijwerkingen op.


Booster hoeft maar 3/6 maanden tussen te zitten, dus zou m lekker laten staan, waarom tot het laatste moment wachten?

Beyondborders.be bied zo'n reis naar Lapland aan in groepsvorm ;)

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 20:38

Zo.. alleen nog wat gewone kleding en de ski's in de zakken en dan zijn we klaar voor vertrek zaterdag :#

germie

Berichten: 25987
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:13

iirrssjjee schreef:
germie schreef:
Hier nog steeds geen reisgenoot gevonden gevonden helaas. De week waarop ik met iemand mee kon is niet meer te boeken.
Een andere optie, maar wederom niet alleen wat mij mooi lijkt is Lapland. Dat is niet alleen skien, maar ik wil ook nog graag eens een sneeuwscooter besturen en met honden en rendieren op pad. Maar ook dat is helaas niet zomaar te regelen.
Op dit moment heb ik een afspraak voor een booster staan voor 12 januari, eigenlijk maar ingeboekt zo van dan kan ik weg als ik het wil. Maar pas eind februari zit ik op 9 maanden na Janssen. Ik twijfel ook enorm om gewoon de afspraak maar telkens met 1 of 2 weken naar achteren te schuiven omdat ik het niet nodig heb nu. En zo maar te blijven schuiven totdat het nodig is, want ik zie echt enorm tegen bijwerkingen op.


Booster hoeft maar 3/6 maanden tussen te zitten, dus zou m lekker laten staan, waarom tot het laatste moment wachten?

Beyondborders.be bied zo'n reis naar Lapland aan in groepsvorm ;)

Omdat ik echt enorm ziek geweest ben van Jansen en als ik niet wegga het ook wel uitgesteld kan worden, want mijn enige argument is reizen. En laat ik nu net afgelopen weekend iemand gezien hebben die na booster een arm had die geheel van de vingers tot onder de oksel dik was na vaccinatie. En het deed haar dus ook enorm pijn. Daar ben ik wel bang voor ja. Dus zonder reizen is er geen enkel argument om er nu al achter aan te gaan. De afspraak verzetten of afzeggen kan natuurlijk snel. Ik wil echter wel weg kunnen als ik weg wil.

Beyondborders is helaas te duur voor mij.

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:30

Tsja de reis die je wilt is nou eenmaal gruwelijk duur :+. Ik heb m volledig zelf geregeld en ben ook ruim 2.500 excl eten en drinken kwijt p.p.... Na een offerte van hun zouden we rond 2.800 p.p. komen, dus vond het wel meevallen....

En je weet dat je van Janssen veel zieker word dan van Moderna of Pfizer? Is namelijk een heel ander soort vaccin. En de meeste mensen hebben nergens last van, iemand met een volledig dikke arm is echt een uitzondering.... Maar prima, eigen keus natuurlijk ;)

germie

Berichten: 25987
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 08:52

iirrssjjee schreef:
Tsja de reis die je wilt is nou eenmaal gruwelijk duur :+. Ik heb m volledig zelf geregeld en ben ook ruim 2.500 excl eten en drinken kwijt p.p.... Na een offerte van hun zouden we rond 2.800 p.p. komen, dus vond het wel meevallen....

En je weet dat je van Janssen veel zieker word dan van Moderna of Pfizer? Is namelijk een heel ander soort vaccin. En de meeste mensen hebben nergens last van, iemand met een volledig dikke arm is echt een uitzondering.... Maar prima, eigen keus natuurlijk ;)

Eh, als je met 2-4 personen gaat kom ik op bedragen die rond de 1500 euro zitten inclusief activiteiten en half pension. Dat is dus wel een enorm verschil. Je zit dan wel net boven de poolcirkel en niet in Noorwegen, hoewel Malangen ook meevalt qua prijs, maar Noorwegen is nu gewoon geen optie. Er zijn ook reizen die op 1800 zitten. Maar ook dat is mij eigenlijk te duur voor een weekje. En dan is het niet boekbaar alleen, of je betaalt dan gewoon weer veel meer dan de prijzen die ik hier noem. Ik wil gewoon een weekje weg naar de sneeuw. En eigenlijk maakt het me niet zo veel uit waar en niet alleen. Dus ik denk dat het geen wintersport wordt zo, helaas.
De bokker die noemde dat ik kon aansluiten had al geboekt en helaas lukt het niet meer om in dezelfde periode bij te boeken, is vol. Dat was prima te betalen.

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:38

Tsja, als je dat inddd te duur vind moet je geen reis naar Lapland willen of iig niet zo eentje als jij noemt. Want ik heb erg moeten zoeken en kwam echt overal rond deze prijzen uit. In Zweden en Finland. Maar prima, dan houd het voor jou op inddd.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 16:20

Heerlijk hier in Alpe d’Huez
Vandaag van de langste zwarte piste van de wereld geweest! *\%/*

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:15

Ooo de Sarenne, heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 09:57

We naderen het Kleinwalsertal :# nog even een keer de auto snelladen en dan door naar de piste op de ski’s! :D


Afbeelding

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:02

Fijne vakantie Hans! Veel skiplezier *\o/*

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:03

Ohhh heerlijk! Wij kunnen ook niet wachten :D

Ennn weet iemand toevallig een (grote) wintersport/skizaak te zitten net over de grens bij Duitsland? We wonen zelf in Arnhem, en moeten nog het eea aanschaffen. Tot 1,5u rijden ongeveer zou prima zijn :j

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:33

Ik hoop dat het snel gaat sneeuwen _O- de sneeuw is superpapperig _O- tis flink ploegen

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 00:41

Inmiddels thuis.. :O

Helaas geen WiFi gehad in het appartement. En roaming data kost geld… :roll:

Gelukkig heb ik wel een geweldige week gehad! Prachtige uitzichten gezien.

Dus natuurlijk ook foto’s gemaakt. <3

De zwarte piste was geweldig! Heerlijk lang (16km :') ). En super mooi. (Langste zwarte piste van de wereld :):) )

Het uitzicht van de top van super! En in het dal was het ook heel mooi.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest had het appartement ook hele mooie zonsopgang


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En sws uitzicht
Afbeelding

Vanaf de piste was zonsondergang ook een feest.


Afbeelding

Afbeelding


Zo mooi dus <3 *\o/*


Veel plezier voor de rest nog!