Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:03

smurffie schreef:
Mijn tip: bij de vaccinatieplekken zijn aan het einde van de dag vaak prikken over. Ga vlak voor sluitingstijd langs met alle ingevulde formulieren en vraag of ze over hebben.
Maar ook als je wacht zal die booster niet zo lang meer op zich laten wachten. Ze gaan best vlot.

Edit: en het schijnt ook vrij simpel te zijn om in Duitsland je booster te halen, maar daar weet ik het fijne niet van

Bij ons gaan ze ook bij de huisarts prikken.

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:06

smurffie schreef:
Mijn tip: bij de vaccinatieplekken zijn aan het einde van de dag vaak prikken over. Ga vlak voor sluitingstijd langs met alle ingevulde formulieren en vraag of ze over hebben.
Maar ook als je wacht zal die booster niet zo lang meer op zich laten wachten. Ze gaan best vlot.

Edit: en het schijnt ook vrij simpel te zijn om in Duitsland je booster te halen, maar daar weet ik het fijne niet van


Oh dit heeft mijn tante geprobeerd gister, en mijn nicht ook: je wordt gewoon de deur gewezen als je niet 60+ bent. zowel als je als begeleider meegaat naar een priklocatie, als bij prikken zonder afspraak. Zal vast ook liggen aan wie je voor je neus krijgt, maar dit is nu 2x gebeurd op 2 verschillende locaties in regio Haaglanden.
Duitsland schijnt vaccinatie tekorten te hebben, dus je mag hem niet zomaar meer daar halen, tenzij je kan aantonen dat het een geldige reden heeft (grenswerker, familie in duitsland).

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:08

2 vrienden van mij hebben eergisteren in regio leiden op die manier een booster gehaald, en mijn buurvrouw gister in Duitsland ( Aken). Het kan ..

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:08

ik ga mijn tante meteen een bericht sturen voor Leiden :j thanks voor de tip!

Spenk
Berichten: 21816
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:13

Is een booster meteen geldig dan? Bij je 2e prik was dat na 2 weken pas.

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:14

Ik ben zelf voor mijn eerste vaccinaties te vroeg in Gouda geweest zonder problemen, terwijl mijn collega in Zoetermeer hem niet kreeg op dezelfde dag.
Mijn oom en tante zijn naar Rijswijk gegaan vorige week, alleen tante had een afspraak maar oom kon ook gevaccineerd worden.
Het is ook een beetje geluk hebben vrees ik :)

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:20

Deze regels zijn voor Oostenrijk toch?
Ff voor de duidelijkheid ;)

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:28

Yup. Frankrijk is tot nu toe als volgt:

Vaccins met dubbele dosis (Pfizer, Moderna, AstraZeneca)
Je wordt 7 dagen na tweede injectie als compleet gevaccineerd gezien;
Vanaf 15 december 2021 moeten 65-plussers een boosterdosis hebben gehad als hun laatste injectie meer dan 7 maanden oud is;
Vanaf 15 januari 2022 moeten alle personen vanaf 18 jaar, uiterlijk 7 maanden na hun laatste injectie of besmetting met corona, een boosterdosis hebben gehad om over een geldig coronabewijs te beschikken;
Een boosterdosis is onmiddellijk geldig na de toediening als het om een 3e dosis gaat.

Vaccins met enkele dosis (Janssen)
Je wordt 28 dagen na je injectie als compleet gevaccineerd gezien;
Vanaf 15 december 2021 moeten mensen die met Janssen-vaccin zijn gevaccineerd, een boosterdosis hebben gehad als de injectie meer dan 2 maanden oud is;
Een boosterdosis is 7 dagen na de injectie geldig als het om een 2e dosis gaat.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:43

Oh gelukkig zijn wij al in Frankrijk voordat die maatregelen voor ons gelden! *\o/*

blackstar

Berichten: 3192
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 16:51

Ik heb net mijn huisarts gebeld maar deze heeft geen boosters liggen. Dus moet echt wachten op oproep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 17:00

pluklief schreef:
Een uur later begonnen maar de conclusie is dat de inreis maatregel niet geld als je een booster hebt gehad en daarnaast nog een PCR test doet.

Voor ons betekent dit dus geen vakantie, we zijn allemaal onder de 30 dus voorlopig komen wij nog niet in aanmerking voor een booster ;( .


Houd prullenbakvaccin.nl in de gaten! :) wie weet lukt het zo

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 22:41

Heel veel geregel vandaag maar de conclusie is dat we vrijdag gaan rijden en hopen dat we op tijd binnen zijn.

xLoki

Berichten: 3493
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 05:56

Wij zijn nu onderweg naar Oostenrijk! Uurtje geleden vertrokken. Het is tot nu toe uitgestorven op de weg.

capopjekop

Berichten: 30674
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 06:11


germie

Berichten: 26051
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 09:52

Ik lees ook dat na Janssen de booster gewoon als 2e vaccin in de app komt te staan? Dat is immers ook gewoon een booster, maar er staat geen booster bij. Heeft iemand dat al gezien?

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 10:40

germie schreef:
Ik lees ook dat na Janssen de booster gewoon als 2e vaccin in de app komt te staan? Dat is immers ook gewoon een booster, maar er staat geen booster bij. Heeft iemand dat al gezien?

Dit geldt ook voor mensen die hersteld zijn van corona en destijds 1 Pfizer prik gehad hebben. De booster komt dan in de app te staan als 2e prik.

Ik heb zelf Janssen gehad en vraag me ook af hoe dat dan gaat straks.. In Oostenrijk worden 2 prikken pas als volledige vaccinatie gezien. Maar zij willen óók dat je de booster hebt gehad. Moet je er dan 3 gehad hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 10:53

Voor zover ik hem begreep is het 2prikken en een booster. Dus of 3 prikken of 2 prikken en een herstelbewijs.

Maar, je leest overal weer wat anders :+

Voor mensen die net covid gehad hebben (ik bijv, begin deze maand) is het wel zuur dat je een negatieve PCR test moet hebben,. Je kan nog 8 weken positief testen namelijk na besmetting :oo

Nu gaan wij pas eind feb en naar Frankrijk, maar toch. Ik leef mee met de Oostenrijkgangers nu. :(:)

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 11:06

Hanafubuki schreef:
Voor zover ik hem begreep is het 2prikken en een booster. Dus of 3 prikken of 2 prikken en een herstelbewijs.

Maar, je leest overal weer wat anders :+

Voor mensen die net covid gehad hebben (ik bijv, begin deze maand) is het wel zuur dat je een negatieve PCR test moet hebben,. Je kan nog 8 weken positief testen namelijk na besmetting :oo

Nu gaan wij pas eind feb en naar Frankrijk, maar toch. Ik leef mee met de Oostenrijkgangers nu. :(:)

Ja dit begreep ik ook, dan is dat toch een onmogelijke opgave voor mensen die Janssen hebben gehad?

Wij gaan gelukkig half februari 'pas' naar Italië op wintersport, maar dan nog.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 11:35

Een huisgenootje heeft 2 weken geleden haar tweede prik Pfizer gehaald (want corona gehad) en kan nu niet gaan omdat dat niet als booster geld..

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 11:37

Je kan bij de internationale laten zien welke prik je gehad hebt, dus waarschijnlijk staat er dan gewoon Janssen en Pfizer en dan snappen ze toch ook wel dat Pfizer de booster is omdat Janssen maar 1 dosis is?

Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 11:40

Volgens mij is het zo dat als je inderdaad vorig jaar bijv, of begin dit jaar covid gehad hebt je inderdaad dus 2 prikken en een booster moet hebben. Maar als je dit najaar covid hebt gehad na twee prikken telt het wel als booster.

Maar het ergens allemaal op een rijtje zetten doen ze dan niet.

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 12:40

xLoki schreef:
Wij zijn nu onderweg naar Oostenrijk! Uurtje geleden vertrokken. Het is tot nu toe uitgestorven op de weg.


Wij zijn iets later vertrokken (half 7), maar bij ons ook ontzettend rustig. Nu ook nog. Maar van de auto's die er rijden zijn er veel met Nederlands kenteken én dakkoffer :Y)

germie

Berichten: 26051
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:24

Hanafubuki schreef:
Voor zover ik hem begreep is het 2prikken en een booster. Dus of 3 prikken of 2 prikken en een herstelbewijs.

Maar, je leest overal weer wat anders :+

Voor mensen die net covid gehad hebben (ik bijv, begin deze maand) is het wel zuur dat je een negatieve PCR test moet hebben,. Je kan nog 8 weken positief testen namelijk na besmetting :oo

Nu gaan wij pas eind feb en naar Frankrijk, maar toch. Ik leef mee met de Oostenrijkgangers nu. :(:)

Janssen is maar 1 prik, dus nummer 2 is altijd een booster. Ik was totaal niet happy met Janssen, echt enorme last van bijwerkingen gehad. Daarom ook wel angst voor een booster. Maar nee, er is nooit gezegd dat je een 3e prik moet halen. Dat kan ik nergens vinden.
En als een land dat wil, dan moeten ze dat in Nederland ook aanbieden immers. Ik heb niet gekozen voor Janssen, maar heb toen een prullenbakvaccin gehaald en dat was toevallig Janssen. Een week later ging die er uit.

Maar goed, voorlopig valt er hier toch nog geen booster te halen. En mocht het wel zo zijn en ik heb geen reisplannen, dan stel ik het wel mooi uit. Ik voel me toch voorgelogen over de beloofde vrijheid die niet kwam en in een lockdown me laten prikken zonder wat te mogen doe ik ook niet. En het is nog geen 26 februari, dan is het pas 9 maanden na mijn prik. Dus bij mij is alles nog geldig. In januari wel naar een grote beurs in Duitsland die zoals het nu lijkt gewoon doorgaat. En dat kan gewoon met 2g.

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:03


Anoniem

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 14:31

Wij hebben besloten dat we gaan kijken of we nog wat kunnen boeken voor de eerste week van januari :') dan hebben we die in de pocket mocht februari niet doorgaan