Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:16

Je kan niet bij alle brillen de lenzen verwisselen, je kan kijken of de lens er makkelijk uit kan, dat is al een hint en vervolgens kan je googelen op het merk en kijken of je lenzen vindt in dezelfde vorm.

Josien, ik heb maar 1 thermobroek, draag verder gewone leggings of pantyleggings onder m'n skibroek. Een hardloopbroek lijkt me dus ook helemaal prima gaan.

capopjekop

Berichten: 30667
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:21

Goeie idd. Of een goedkoop brilletje erbij zien te scoren. Hoewel, meestal een dure smaak qua wintersportspullen :')

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:54

Sales/outlets in de gaten houden ;). Ik probeer bijna alles voor zowel wintersport als voor de paarden met acties en aanbiedingen te kopen want anders ga ik failliet (ook niet de goedkoopste smaak :') ). Afgelopen najaar een goggles gekocht van Anon met 60% korting.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2129
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:06

Ik heb mijn oog laten vallen op een gele Roxy skibroek, maar kennelijk al een ouder model want óf niet meer te krijgen óf nog steeds 180 euro. Gaat ook iets mis. :)

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:08

Mijn helm heeft 2 vizieren, die kun je dus wisselen. Er zit een vizier bij voor de zon en een oranje vizier voor slecht weer. Heb hem nog niet gebruikt dus hoe het bevalt weet ik nog niet.

Het is deze helm: https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/hn- ... -lens.html
Het staat er niet heel duidelijk bij, maar er zit dus ook nog een oranje lens bij.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:01

capopjekop schreef:
[ [url=m/KiDSzb.jpg]Afbeelding[/url] ]

De voorste bril gaat het om.


Zo’n oranje zou wel geschikt moeten zijn voor in de sneeuw. Ik zie er iig prima mee :P

Maar je kan misschien een gele bril uitproberen? Eerst van iemand lenen die er een heeft voor je m aanschaft om te kijken of het werkt?

BETUWE
Berichten: 733
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:47

Ik heb in de uitverkoop een bril van vorig jaar gekocht die geschikt is voor elk weer. Heerlijk niet van te voren bedenken welke ik nodig zou hebben. Zag er in de sneeuw, mist en zon perfect door! Is van Sinner

Doubtless

Berichten: 8504
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 13:58

capopjekop schreef:
Goeie idd. Of een goedkoop brilletje erbij zien te scoren. Hoewel, meestal een dure smaak qua wintersportspullen :')


Goedkoop is duurkoop... Goedkope brilletjes beslaan veel sneller omdat er vocht tussen de lens kan komen.

Ik heb een olievlek bril, die kan ik met alle weertypes dragen, super blij mee :+:

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:39

Ik heb een nieuwe van skinner speciaal voor brildragers. Vorig jaar was echt drama.. Zag steeds niks en vond het daardoor ook gewoon eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:08

Melisssx schreef:
Ik heb een nieuwe van skinner speciaal voor brildragers. Vorig jaar was echt drama.. Zag steeds niks en vond het daardoor ook gewoon eng.

Brr, ik krijg er alweer kriebels van als ik eraan denk. Wij hadden 10 jaar geleden ofzo zoveel mist, dat het zicht 10 meter hooguit was. Maarrr, mist is wit, en sneeuw is wit. En de piste was meer dan 10 mtr breed op de meeste plekken. Dus je zag alleen maar wit! Dat was echt heel eng en vermoeiend. We waren met 4 mensne begonnen aan de laatste afdaling, want mn stiefvader werd gewoon misselijk/zeeziek, toen hij blijkbaar viel. Zij skiede misschien 10 meter achter mn stiefzus en ik. Ik keek, ik zag ze nog, 20 sec later keek ik weer, waren ze weg. Dus wij stoppen, schreeuwen, terug lopen, maar we konden ze gewoon niet vinden!! We hoorde ze ook niet! Dat was echt supereng!! Dus na een tijdje toch maar door geskied naar beneden, bleken ze al beneden op ons te staan wachten. Zijn ze gewoon langs ons heen geskied zonder dat ze dat hebben gezien! Zo bizar was dat :')

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:12

Wij zijn in de mist van de piste afgeraakt een keer, op de gletsjer. Dat was pas eng, heb staan janken en zijn met n groep Duitsers n uur verdwaald geweest. Was niet best. Daarna maar de apres ski in gedoken. :+

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:19

Ik ben ook een keer verdwaald in de mist. Kon de lift die we moesten hebben om terug naar ons eigen gebied te gaan niet vinden. Kwam steeds bij een andere lift uit.
Doodeng := ga nooit meer in de mist skiën.

Dee_Es

Berichten: 3668
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:21

Pff ja dat is echt 10x niks als je helemaal geen contrast meer ziet. Gelukkig hier altijd goed gegaan maar ben ook weleens onbedoeld naast de piste terecht gekomen. Stiekem best gevaarlijk. En dan kan je nog zulke goede goggles hebben, met zulk weer zie je gewoon niks.

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:28

Oh gut, in ben blij dat wij niet verdwaald zijn :oo Dat lijkt me helemaal superkut!
We hebben wel de laatste keer geskied met gevoelstemp -28 en windkracht 7. Dat was ook geen succes :') WAnt toen zaten we in de wolken en dan dacht je dat je vet hard ging, maar dat was de sneeuw die over de piste waaide _O- :')
Dat was toen ook echt van bordje naar bordje skiën :')

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:48

Ja was echt niet grappig meer. Ik viel ook elke keer omdat ik de bulten enzo niet zag.. Dus hoop echt dat het dit jaar beter is. Of gewoon heel mooi weer dan heb ik altijd mijn zonnebril op sterkte op. Alleen vorig jaar was het daar echt te koud voor.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:54

En dan ook nog je ski's bijna kwijt raken in de diepe sneeuw, het was feest :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37293
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:57

Klinkt idd niet echt grappig nee. Gv heeft dat ooit in zell am see gehad. Vanaf de schmittenhohe dikke mist die tegen eind van dag opeens opkwam. Ijzig en alleen de paaltjes naast de piste waren zichtbaar als hij daar ongeveer bovenop skiede. Bleek later dat hij ook nog op de zwarte piste terecht was gekomen als redelijk onervaren skieer toen nog. De tijd voor de mobieltjes dus hulp bellen had ook geen zin. Uiteindelijk is hij heel beneden gekomen maar wel een hele nare ervaring opgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:05

sureido schreef:
En dan ook nog je ski's bijna kwijt raken in de diepe sneeuw, het was feest :')

Ja of gewoon je vriend kwijt raken in de sneeuw, ook niet grappig :') Hij was de piste af geskied omdat je uiteraard geen diepte meer zag. Gelukkig zag iemand dat gebeuren en die heeft hem geholpen, want hij wist niet meer of ie voor of achteruit moest. Was echt eng. Daarnaast was ook nog zijn bril bevroren en moest hij zonder bril naar beneden wat natuurlijk onwijs pijn deed aan de ogen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:24

Eigenlijk kan je er nu wel om lachen toch :’) of ja ik wel, het moment zelf was minder maar nu heb ik zoiets van ja dat hebben we ook weer meegemaakt.

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:29

Ik heb vorig jaar de verkeerde ski's gepakt _O- _O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37293
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:38

Oeps. :')

Hier is vorig jaar iemand met mijn stokken vandoor gegaan. Knap balen omdat het speciale korte stokjes waren met extra dik handvat. Gelukkig toen bij een verhuurder een paar kunnen overnemen al waren die niet echt fijn. Bij waxen onderweg van skies hadden ze daar dezelfde liggen die ik had. Die heb ik toen geruild.

Nu alles voorzien van stickers, zowel skies als stokken. :))

Voor volgend weekend plan gemaakt donderdag avond aanrijdén, vrijdag winterberg, zaterdag winterberg tenzij te druk dan gaan we naar altasten dorp verderop. S avonds door naar willingen en camper bij zwembad/sauna neerzetten. Zondag willingen en naar huis.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2129
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 19:14

Klinkt als een topplan Karuna :)

Wij hadden het vorig jaar op onze dagtocht, we zaten ergens tussen de Zwitserse grens en Avoriaz. Boven ging het nog maar lager kwamen we in de mist terecht, we moesten inderdaad van bordje naar bordje, en zelfs dan zag je ze nauwelijks. En moest je hopen dat je aan de goede kant van het bordje zat, dus óp de piste ipv er af.
Een van de vrienden is meerdere keren de verkeerde kant op gegaan. Onderweg zagen we idd iemand die van de piste af ging, en ongelukkig genoeg op een stuk waar ‘naast de piste’ een meter lager was. Gelukkig niets aan de hand!
Ik was intens gelukkig dat de pistes goed waren, ik was bovenaan de berg gevallen en had mijn schouder weer uit de kom gedraaid. Kon m vlot terug krijgen maar het deed verdraaid zeer, en ik word dan erg onzeker in m’n bewegingen, bang om de schouder weer te ontwrichten.
Al met al gingen we dus stapvoets van de blauwe piste af :')

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:03

Ik heb ze wel netjes weer omgeruild hoor, was er vrij snel achter. Mijn vader heeft wel een keer een hele dag op andermans skischoenen geskied. Hij zei nog ze zijn wel erg beschadigd ineens.. Kwamen we terug, komt er een hele boze man naar hem toe :=

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37293
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 20:34

Gelukkig maar dat je er snel achter kwam. Oeps van je paps.

Gv is zo vorig jaar bijna zijn skies in Flaine kwijt geraakt. :') had zijn handen vol en we zouden toch nog gaan eten in flaine forum, dua hij had zijn skies achtergelaten in een skirek zodat hij die na het eten kon meenemen. We wilden eerst gaan douchen in appartement.

Dus eenmaal terug bij het restaurant skies weg. :oo rek leeg. Skies nergens te zien. Bij restaurant nog nagevraagd maar zij hadden ook niets gezien. Sjips. In de skizaken links en rechts gekeken skies zo niet te zien daar in de etalage Goed balen dus, dag erop bij open gaan van die zaken naar binnen. Stonden zijn skies in het rek te koop :oo .

Wat bleek zij verkochten ook dynastar skies en waren in de veronderstelling dat het skies waren die zij te koop hadden. Al konden ze ze niet op hun lijst terugvinden. Gv had per vergissing de skies in hun verkoop rek gezet. _O- gelukkig met een fototje als bewijs dat ze van hem waren skies meteen meegekregen, maar wat zat hij in de rats die avond.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:46

Oooh das bijna mis gegaan! Moest er wel om lachen..
Mijn ex-man heeft ook ooit de verkeerde spullen mee genomen de lift in. Eenmaal boven paste het niet. Dus maar weer terug met die lift..
Ik vind het trouwens superfijn dat er nooit wat gestolen is/wordt. Alles obv vertrouwen