Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:44

Nee of te laat zijn met eruit haLen en je skies gaan weer bergaf. Al eens gezien :evaw: skies meisje kon ze nakijken

Omdat ik nogal eens rust en wacht is bij een liftuitstap een heerlijke plek om te zitten. Best veel mensen gaan op hun neus. :')

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:47

Dan moet je wachten tot ze weer bovenkomen of weer mee naar beneden met de volgende om ze op te halen? :')

Valt mij in snowworld ook altijd op hoeveel mensen er vallen bij de liften. Maar dat zijn ook vaak de mensen die eigenlijk nooit skieen en dan een keer met iemand meegaan :))

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:12

sureido schreef:
Ik hoorde dat in Frankrijk altijd bijna open stoeltjesliften zijn, das wel een beetje jammer :+

Veroortjoo, in skiles moeten tot 18 is toch niet vrijwillig? Anders gebruik je het woord ‘moeten’ toch niet :D

Nee, zonder gekheid, ik denk dat bijna elk kind wat vanaf 3/4 op de ski’s staat daar gewoon aan went en dat die ook gewoon met plezier op skivakantie gaan, want die zijn dat gewoon gewend en denken dat het normaal is. En dan ga je het ook wel vanzelf leuk vinden. En hoe kan je wintersport nou stom vinden. Dat gaat niet :D


Haha nee was gekscherend. Toen we eraan toe waren, waren we niet meer weg te slaan uit de les. En daarna kom je op een leeftijd dat skiën met je ouders sowieso niet cool is en toen zaten we liever in een les met leuke leeftijdsgenoten. De laatste jaren zaten we op offpiste les. Supertof.

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:03

Hier de kids inmiddels 12 en 13 en lessen met z'n twee dus prive les. Toen ze kleiner waren 3 x 2.5uur en inmiddels 2x 2,5uur. Ze zijn gaan lessen toen ze 5 en 6 waren eerder wouden ze niet,en nu zijn ze niet te stoppen hahaha. Inmiddels al in heel wat talen les gehad en dat gaat super goed.

sanie22

Berichten: 511
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 18:19

verootjoo schreef:
Ja het is wel een leuk gebiedje hoor, klein, maar 65 km en niet eens alles is open :')
Wel een funparkje.
De skipak die je dan moet hebben is een montafon skipas dan kan je in al die gebiedjes daar, maar je kan ook per gebied per dag een losse kaart kopen.


Dank je wel voor je reactie. Dorpje waar wij heengaan is nog kleiner qua skigebied. We hebben vorig jaar de bus gepakt naar Sankt Gallenkirch, dat was wel echt super. Prachtig funpark en erg mooie pistes.

Met kleine kids op wintersport geen ervaring, mijn jongens waren 11 en 12 dat ze voor het eerst gingen. Wel eerst bij Snowworld een lesje gehad. En dan in Oostenrijk een week les. Halve dagen, dus de andere helft gingen ze met mij mee. Nou ski ik en zij boarden, dus tips kon ik ze niet geven :D .
Wat betreft de liften, sleepliften vermijd ik ivm met mijn knie. Maar heb er verder geen moeite mee. We zitten wel iedere week bij Snowworld te lachen om iedereen die eruit valt :+

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:48

Oeoe wij vertrekken vandaag naar hinterglemm. Zin in!

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:34

Fijne vakantie Joltsje!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:40

Joltsje heel veel plezier! Hoe lang ga je?

Ik heb ook geen ervaring met les maar ik vind het er meestal wel erg leuk uit zien. Speelweitjes voor de allerkleinsten, bijna 1:1 begeleiding voor de kindjes die leren remmen en bochtjes maken en zodra ze stabiel zijn zie je ze zo rode pistes en off piste knallen! En wat ik hoorde van vrienden was dat ze ook leerde met geld om gaan en zelfstandig (met de leraar) lunchen, omgaan met andere talen etc. Eigenlijk heel nuttig.

Sleepliften vind ik echt verschrikkelijk! Probeer ze altijd te ontlopen. Ik vind dat als snowboarder echt geen succes voor mn gewrichten. Van die touwen waar je je aan vast moet houden zijn ook geen succes want die zitten altijd te hoog of te laag. Ik val -even afkloppen- eigenlijk nooit maar het is gewoon oncomfortabel.

Indoor ga ik eigenlijk altijd naar landgraaf al ligt bottrop en peer ook op een uur rijden. De uitstap van de stoeltjeslift in landgraaf is niet zo fijn maar als die goed gaat zijn de meeste uitstappen op vakantie daarna een eitje.

Hana, wat knap -30! Dat zal vast lekkerder skiën, leuke set ook!

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 15:41

Neuss schijnt ook een toffe indoor te zijn, is ook van Snowworld :j daar wil ik eigenlijk ook deze maand nog heen :')

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:39

Hanafubuki schreef:
Neuss schijnt ook een toffe indoor te zijn, is ook van Snowworld :j daar wil ik eigenlijk ook deze maand nog heen :')


Ben daar een keer geweest. Vergelijkbaar met Zoetermeer. 1 lange stijlere piste en 2 normale!

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:10

Ik kom me graag melden! :D

In februari ga ik voor het eerst in mijn leven op wintersport. Wel regelmatig wezen skiën in Snowworld maar volgens mij is dat echt niet te vergelijken. Vorige week nog in Snowworld geweest en dat ging verbazingwekkend goed!

We gaan naar Sölden! Heb inmiddels alles ingeslagen wat ik nodig heb aan kleding. Skibroek en jas mag ik lenen.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:24

Sölden is erg leuk, grote brede pistes. Wel hoog dus erg koud, hou daar rekening mee. redelijk leuk dorp, vooral lachen om de dronken mensen voorbij te zien strompelen die een skischoen kwijt zijn, of gewoon hele ski's zoeken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:29

Celiien schreef:
Sölden is erg leuk, grote brede pistes. Wel hoog dus erg koud, hou daar rekening mee. redelijk leuk dorp, vooral lachen om de dronken mensen voorbij te zien strompelen die een skischoen kwijt zijn, of gewoon hele ski's zoeken :')


Zie je me al gaan? _O- :') Ik schijt overigens echt in m’n skibroek. Zo bang dat dit finaal in de soep loopt en ik na deze week me voorlopig niet meer kan bewegen.

Edit: hoeveel lesjes raden jullie mij aan om daar te nemen? Ik dacht eerst aan 3/4 ochtenden?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-01-20 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:31

Voorzichtig beginnen en langzaam aan opbouwen lijkt me slim. Niet meteen overmoedig worden. :D

Ik ga zo beginnen met inpakken vast voor Levi. Skischoenen zijn eindelijk droog ook.

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:50

Dominique.
Omhoog bij de Giggijochbahn (schrijf ik het zo goed??)
en daar heb je links bij het uitstappen de babywei en als die goed gaat kan je gerust de oranje kappen skilift nemen.
Deze piste word veel gebruikt door skileraren en beginners.
Daar adviseer ik om bij Sunup te gaan lessen. Die zit bij de liften als je naar het restaurant Giggijoch gaat (priveles of groepsles wat je zelf het fijnst vind)

Ik heb de eerste keer priveles genomen op zondag en toen een paar keer de oranje kappen en de driekwart blauwe gedaan, en verder alleen gestoeid op de babywei (grote angsthaas ben ik)

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:53

Ik heb vorig jaar 3 ochtenden les gehad, na oefenen in Bottrop en Winterberg. Kon daar goed mee uit de voeten en vanaf les 2 gingen we de rode piste al af, alhoewel dat natuurlijk ook wel ligt aan hoe snel iedereen leert. Maar daar houden ze als het goed is wel rekening mee want de eerste dag is er bij ons nog 1 een groep terug gezet. En scheelde wel dat we daarna maar met een man of 2-3 waren. Maar als je al een beetje ervaring hebt scheelt dat toch vaak wel wat :)
Denk dat ik dit jaar (2e keer) weer een ochtendje of 3 les neem... :)

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:17

Les is leuk. Ik heb mijn kinderjaren altijd gewoon 6 hele dagen les gehad. Daarna 5/6 ochtenden.

Je leert gewoon het beste skiën met les :)

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:30

Ik heb ook echt graag les nog :j houd je ook scherp!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:46

Lekker van genieten Dominique! Als je erg bang bent voor spierpijn kan je ook een five out of six skipas nemen. Wij doen dit soms wel, gaan we een dagje shoppen of welnessen ipv snowboarden.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 00:00

Heel, heel, heel koud :brr: maar wel goede sneeuw en op de hele hoge stukken na goed zicht.

Afbeelding

Morgen een dagje Gurgl.

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 00:03

Ziet er heerlijk uit! Waar zit je ookalweer?

Om nog terug te komen op je berichtje eerder, -30 merk ik heel erg met skieen! Heb ook 2 operaties gehad en moest begin januari helemaal mn balans terugvinden :')

Zondag nog een dagje indoor.. en er ligt nu sneeuw in Winterberg :D en ze voorspellen de komende twee weken sneeuw sneeuw sneeuw!

Jadeleigh263
Berichten: 834
Geregistreerd: 30-08-13
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:22

Wij zijn gisteren terug gekomen van Kaprun! We hebben een heerlijke week gehad met heel veel zon. Voor het eerst met de bus gegaan en opzich ging dat wel prima. Niet goed kunnen slapen in de bus, maar dat was geen probleem. We hadden series op netflix gedownload dus we vermaakten ons prima. Even een inzicht van de pistes in verschillende plaatsen. Het zal er hopelijk na de sneeuwbuien er iets beter op zijn geworden!

(Ik weet niet hoeveel foto’s ik maximaal mag plaatsten, dus als het er te veel zijn, excuses daarvoor!)

Dag 1 zijn we naar Kitzsteinhorn in Kaprun gegaan.
Afbeelding
Afbeelding


Dag 2 zijn we met de skibus naar Zell am See gegaan. Hier hebben we elke dag onze ski’s in het depot gezet omdat we tourtjes wilden gaan maken naar skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn
Afbeelding
Afbeelding


Dag 3 hebben wij een tour gemaakt naar Leogang/Saalbach.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 4 voelde ik mij niet zo lekker, dus zijn we naar Zell am See gegaan en een dagje rustig te skiën.


Dag 5 zijn we naar Fieberbrunn gegaan. Dat is de plek waar ik voorheen kwam. Helaas was mijn favoriete bospad gesloten en waren er door de warmte bruine plekken op de piste.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En op de terug weg gingen we weer naar Zell am See met de Zellamseexpress, toen we boven aankwamen merkten we pas op dat we de laatste lift naar de andere kant hadden gemist. Wel prachtig uitzicht!

Afbeelding


Dag 6 zijn we naar Hinterglemm gegaan, hier waren helaas ook veel bruin/groene plekken te zien op de pistes
Afbeelding
Afbeelding


En op dag 7 (afgelopen zaterdag) was er sneeuw en hebben we onze vakantie weer afgesloten in Zell am See! Doordat ik weer niet lekker werd, had ik het ijskoud op de piste en zijn we vroegtijdig gestopt met skiën. Later die avond werden we met de bus opgehaald om weer naar huis gegaan. Helaas heb ik tijdens de busreis koorts gekregen en werd het een rit die voor mijn gevoel niet ophield. Nu goed uitzieken en terug kijken op een mooie week. Ook hebben mijn ski’s het erg zwaar gehad met steentjes die er lagen ondanks dat ik heb geprobeerd om die te vermijden, dus die hebben ook een goede beurt nodig om ze weer mooi te krijgen. :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Angelkisssss

Berichten: 516
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Hillegom

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:11

Sinds zaterdag in Königsleiten en het is genieten hier!! Flink veel verder sneeuw wat zondag wel gelijk en zware eerste dag maakte. Vandaag wel nog wat wolken maar door de goede piste te kiezen toch heel veel zon gehad en weinig last van de laag hangende wolken.

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 00:36

Het is eigenlijk iets te goed weer in de skigebieden. Gelukkig hebben we zaterdag op zondag een laagje vers gekregen.

Wij zitten in Solden. Vandaag naar Hochgurgl geweest en dat is echt een geweldig gebied. Eigenlijk de hele tijd off piste geknald totdat onze benen het begaven, heerlijk. Het is nu wel klaar met de verse sneeuw voor deze week helaas. Het wordt warm en zonnig.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:34

Iemand ervaring met Ischgl?