Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:25

tjah weet je wat het is met snowworld en de uithof. ik ga af en toe omdat vriendlief wil oefenenen met boarden of met vrienden even ofzo. maar er is voor mij geen lol aan..ben ik op snelheid ben ik beneden -O- (uithof en de kleine banen snowworld) en op de lange piste worden mijn benen zo doodmoe van die sleepliftjes.. en ook daar, drie bochten draaien n beneden. dan vind ik er niet zoveel meer aan :\

edit: hoe bevallen die ski's? altijd al afgevraagd.
Laatst bijgewerkt door Celiien op 14-01-20 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:26

Moet je naar Landgraaf Celien! Daar heb je een stoeltjeslift! en langere piste dan de lange in Zoetermeer.

Wij rijden serieus vaak naar Landgraaf, teriwjl zoetermeer het dichtstbij is

Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:27

Hanafubuki schreef:
Moet je naar Landgraaf Celien! Daar heb je een stoeltjeslift! en langere piste dan de lange in Zoetermeer.

Wij rijden serieus vaak naar Landgraaf, teriwjl zoetermeer het dichtstbij is

ja hallo, ik woon in rijswijk(den haag) :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:27

Celiien schreef:
Hanafubuki schreef:
Moet je naar Landgraaf Celien! Daar heb je een stoeltjeslift! en langere piste dan de lange in Zoetermeer.

Wij rijden serieus vaak naar Landgraaf, teriwjl zoetermeer het dichtstbij is

ja hallo, ik woon in rijswijk(den haag) :+


Haha, ja ik woon ook dichterbij Zoetermeer (35 min ong) maar voor mn ski-lol ga ik wel een stukkie verder _O-

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:27

Iedereen die kinderen meeneemt op skivakantie dwingt ze (op wat voor manier dan ook, de aardige manier of de constant huilen manier) toch om te gaan skiën/boarden :+ een driejarige vraagt echt niet zelf om te gaan skiën, en wanneer ze wat ouder zijn doen ouders ze toch ook op les terwijl ze misschien een stuk liever met de ouders meegaan, techniek leren is hartstikke belangrijk. Ik heb vroeger heel wat afgejankt in het klasje maar ben wat blij dat ik er niet uit ben gehaald nu, want daardoor kan ik wel skiën en hoe later je het leert hoe minder soepel dat gaat.

En ik heb echt geen trauma er aan overgehouden :')

Als ze echt een godshekel hebben aan skiën, dan gaan ze natuurlijk niet mee, want dan heb je zelf ook geen plezier.

Ik heet geen sureida, dit doe je altijd fout.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:28

Zo zou het ook moeten zijn. De man had in de middag zoondienst, zijn vrouw in de ochtend. Gup was hooguit drie denk ik. Jochie wilde niet met mama skieen maar wel met papa. Hun instelling, zou blijft hij het misschien leuk houden en kunnen we over paar jaar met zijn drieen skieen. Zo niet dan blijven we om het dagdeel doen.

Oef boos hoofd :P . Wel alles in kleur, ik ben al blij dat ik iets passends vind :+

Ik zou landgraaf wel willen proberen. De stoellift. Bottrop is hier dichtbij maar die band, loopband en mijn knie zijn geen gelukkige combi. Skies uit en in de hand gaat. Blijven staan op skies is zo pijnlijk -O- . Maar voordeel lange baan en uurtje rijden of zo :+ wie weet ooit

Ah weer fout :+

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:30

Er zijn maar weinig papas en mamas die kinderen een goede techniek kunnen leren, ik zou nooit maar dan echt nooit kinderen niet op skiles doen en zelf maar wat aanprutsen. Met de jaren is er een hoop veranderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:30

Mijn kind is denk ik een uitzondering, die vroeg toen wij in Snowworld waren en zij met haar 3.5 jaar bij opa en oma was waar wij waren. Webcam hebben ze toen opgzet en sindsdien wil ze ook. :j Had ze niet gevraagd had ze ook niet gehoeven van ons. :n

Mee naar Wintersport doen we dan wel, maar al wil ze alleen in de sneeuw spelen mij ook prima :) (al gok ik van niet, ze heeft ook een complete skiuitrusting zelf _O- gaat harder zegt ze en 'nu kan ik wel remmen mama' :')

Karuna, loopbanden heb ik ook een hekel aan! Sleeplift vind ik prima maar ook niet langer dan 400m zegmaar, dan gaan mijn gewrichten ook schuiven in hun sokkels. (Pannekoek sleeplift dan).

Ben doodsbang voor ankerliften, ben zo benieuwd hoe dat gaat :') dan gaat mijn 'nooit vallen in de lift' denk ik zomaar teniet

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:30

Voordeel van beetje prutsen zelf is dat je snel weet of ze het leuk vinden of niet. :D

Sleepliften gaan wel, uitstappen daargelaten. :') Gaat wel beter maar ankerlift meest in sneeuw gegaan met neus. :+ Levi heeft vooral sleepliften. Ook heel lange (de ergste twee zijn 1000 meter plus, de langste geloof ik meer dan 2 km. Is een anker en tsja sneeuwhappen. Ben nu aan kijken of links staan beter werkt. Rechts blijft anker achter brace haken en ga ik plat. De paddestoel, als ik die niet meteen goed heb kom ik in de knoei met brace :P . Heb zo al eens een paddestoel gesloopt en een fraai blauw been overgehouden. De truc is voor mij tussen benen uit en nog seconde of 6 vasthouden.

Stoel gaan mits langzamer, uitstappen met korte pootjes en een gefixeerde knie is soms een uitdaging (boem _O- ) maar gaat ook beter. Ook daar is blijven herhalen, nog niet nog niet en pas op laatste moment eraf. :))
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-01-20 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:31

Wij hebben ook de eerste keer dat ze wilde proberen haar lekker mee genomen de kindertuin in van Zoetermeer. Dat was een zeer groot succes :)) maar nu wil ze alleen nog maar van de blauwe af :')

Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:33

ik vind 2,5 u rijden toch wel heftig voor een uurtje skiën :+ daarnaast is landgraaf slechts 80 meter langer dan zoetermeer, dus uhm ja :')

oja dat deden mn ouders ook altijd. let wel, toen vroeger gingen we met een grote groep met meerdere kleintjes zoals ik. was er een ochtend ploeg en een middag ploeg voor skien, en een huis aan de piste. heel goed geregeld hadden ze dat!

ach sleepliftjes ik vind het zo ruk. maar de ergste zijn die plakbanden, laatst op gestaan toen ik een vriend ging helpen op de kinderwei. ik wil mijn evenwicht verschuiven omdat ik niet goed sta en val zo op. ellende dingen...

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:33

Ik ben nooit in een hal begonnen, meteen in Oostenrijk. En ik denk dat kinderen het in zo’n speelweide echt wel leuk vinden met leeftijdsgenoten, een mascotte en weet ik wat voor dingen ze allemaal bedenken.

Sommige doen net of het pure kindermishandeling is! Ik denk dat het voor kinderen best een goede ontwikkeling is met allemaal andere talen en eventjes zonder de ouders (of die zijn toch wel in de buurt). Maar meningen verschillen schijnt :D ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:35

Ja die lopende banden.. vorige week ging ik op de band die niemand gebruikte om op de oefenpiste (groen) te komen bovenaan voor mijn dochtertje boven was. Die band was zo glad dat ik ern iet op kwam, de band rolde zo onder mn ski's door _O- en dan moeten mijn ski's nog een waxbeurt hebben _O- (staat komend weekend gepland)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:36

Ik heb al lang niet meer in een sleeplift gezeten, maar heb daar nooit echt problemen mee gehad. Behalve als je in een ankerlift ging en er een kleine van de skiles bij je neer werd gezet :=

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:37

Ik zou geneigd zijn zo'n ankerlift ook gewoon tussen je benen door te doen :') achter elke bil een uitsteeksel en gaan met die pizza

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:38

Als het druk is kijkt iedereen je dan een beetje boos aan denk ik, maar dat deed ik als ik alleen zat ook. Of vroegah ging ik er aan hangen als het helemaal mis ging :')

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:38

sureido schreef:
Iedereen die kinderen meeneemt op skivakantie dwingt ze (op wat voor manier dan ook, de aardige manier of de constant huilen manier) toch om te gaan skiën/boarden :+ een driejarige vraagt echt niet zelf om te gaan skiën, en wanneer ze wat ouder zijn doen ouders ze toch ook op les terwijl ze misschien een stuk liever met de ouders meegaan, techniek leren is hartstikke belangrijk. Ik heb vroeger heel wat afgejankt in het klasje maar ben wat blij dat ik er niet uit ben gehaald nu, want daardoor kan ik wel skiën en hoe later je het leert hoe minder soepel dat gaat.

En ik heb echt geen trauma er aan overgehouden :')

Als ze echt een godshekel hebben aan skiën, dan gaan ze natuurlijk niet mee, want dan heb je zelf ook geen plezier.

Ik heet geen sureida, dit doe je altijd fout.


Ik ga ze niet laten skiën als ze niet willen :) zou het jammer vinden, maar als ze het niet leuk vinden/niet durven, wordt er gewoon niet geskied :)

Ik was 4 toen ik voor het eerst op les ging. Ging voor geen meter en vond het echt niet leuk. Paar jaar later weer gegaan en toen ging het perfect. En toen tot m’n 18e op les, moest van m’n ouders :+
Zat bij ons geen dwingen bij gelukkig.

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:39

Ik ben het meeste pro gondel... of stoeltjesliften met stoelverwarming <<)

Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:40

Hanafubuki schreef:
Ik ben het meeste pro gondel... of stoeltjesliften met stoelverwarming <<)

met kap!!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:40

Eh geprobeerd, anker tussen benen, geen succes :P voor ik die losgewurmd had was de lift al bijna op de terugweg. :') . Ik heb dadelijk in Levi tijd genoeg om te oefenen. Aanwezig 2 stoeltjes, 2 cabines en ontelbare sleepliften over het hele gebied, waarvan een cabine eigenlijk voor hotel bedoeld is, of naar piste met jawel een sleeplift. _O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-01-20 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:40

Celiien schreef:
Hanafubuki schreef:
Ik ben het meeste pro gondel... of stoeltjesliften met stoelverwarming <<)

met kap!!


Oh dat helemaal :))

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:42

Ik hoorde dat in Frankrijk altijd bijna open stoeltjesliften zijn, das wel een beetje jammer :+

Veroortjoo, in skiles moeten tot 18 is toch niet vrijwillig? Anders gebruik je het woord ‘moeten’ toch niet :D

Nee, zonder gekheid, ik denk dat bijna elk kind wat vanaf 3/4 op de ski’s staat daar gewoon aan went en dat die ook gewoon met plezier op skivakantie gaan, want die zijn dat gewoon gewend en denken dat het normaal is. En dan ga je het ook wel vanzelf leuk vinden. En hoe kan je wintersport nou stom vinden. Dat gaat niet :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:42

Gondel graag en dan een waar je skies naar binnen neemt :)) .

Ooit zal ik het leren, maar mijn valmomenten zijn 99% bij uitstap van. :') ben inmiddels goed in platliggen om stoel te vermijden, sneeuwworstelen na sleeplift en bandbonken. :P

Anoniem

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:43

Ik zou wel bang zijn dat mn ski's uit de gondel lazeren in zo'n bakkie :') maar dat komt volgens mij bijna niet voor

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 14:44

Hanafubuki schreef:
Ik zou wel bang zijn dat mn ski's uit de gondel lazeren in zo'n bakkie :') maar dat komt volgens mij bijna niet voor

Ik ben altijd eerder bang dat ik ze niet op tijd eruit haal en ze weer retour gaan :D