Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 17:21

Kom hier ook even binnenvallen!

Maar wij willen last minute volgende week nog op wintersport gaan naar Oostenrijk waarschijnlijk bij Zell am See.

Nu heb ik nooit geskied en mijn man 1x. Les is dus noodzakelijk. We kwamen er alleen achter dat alle groepslessen in Oostenrijk starten op zondag of maandag en we wouden eigenlijk maandag vertrekken die kant op :+

Nu zitten we te kijken of prive les dan een alternatief is. Maar om dit voor 3 volle dagen te doen is wel erg prijzig (we wouden 3 dagen groepsles doen). Kun je met privé les inderdaad met minder af?

Bijvoorbeeld 2 dagen 2,5/3 uur en dan de 3e dag zelf.

Als ik het verglijk met clublessen met je paard vs privé les dan zou ik inderdaad denken met zijn 2en privé les leer je veel meer... maar ik weet niet of dat voor skiën ook opgaat.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 17:58

Zell am See is tof! Leuke pistes en gezellig dorp.
Kijk alleen even goed naar de weerverwachting van sneeuw. Hierboven zie je een foto van
opisop en dat is zo te zien zell am see. Weinig sneeuw dus op dit moment, en als er in de omgeving weinig sneeuw is, zit iedereen op de gletsjer in kaprun en dat wordt dan niet-gezellig druk.

Privéles leer je uiteraard meer van dan in groepsles, maar inderdaad het prijskaartje is hoger. Je kan altijd de skischool bellen of je op dinsdag kan aanhaken bij een groepsles. Dit is meestal geen probleem namelijk. Als je zelf nooit geskied hebt, zou ik niet na 2.5u priveles al zelf gaan vogelen. Maar mijn mening over skiles is al eerder naar voren gekomen, ik vind het echt een must om jezelf, maar ook zeker anderen niet in gevaar te brengen.

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 18:58

Dank voor je reactie. Ik heb ook geen idee wat normaal is hoor aan lessen. We hebben zeker de ambitie niet zelf aan te klooien :)

Ik zie in elk geval dat de meeste skischolen 3-4daagse cursussen aanbieden vanaf zondag en maandag en dan 4 uurtjes per dag.
Vandaar dat wij wij dachten misschien dat we dan in 2,5 uur per dag priveles net zo veel leren als 4 uur met een groep :j

Maar inderdaad zouden ook kunnen bellen of je later aanhaken kan

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 19:43

Zonde dat jullie niet op zondag of maandag kunnen starten. Dat zou namelijk een hoop schelen. Ik denk namelijk dat zonder enige ervaring een dag later instappen niet mogelijk is. Want dan moet de leraar zich opsplitsen, dat lijkt me niet haalbaar. Kijk ben je nou beginner maar heb je al 2 jaren eerder geskied, dan lijkt me aanhaken nog wel plausibel, maar niet in jullie geval.
Anders misschien even een indoorhal bellen of je een dezer dagen nog les kunt krijgen?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 19:46

Ik heb voor het snowboarden privé les en groepsles gehad. Die groep was 6-8 personen (enkelen haakten na de eerste avond af). Maar privé heb ik veel grotere stappen kunnen maken, dus dat was zijn geld meer dan waard.
In de groep ga je zo snel als de slechtste van de groep. En dat is prima als jij dat bent, maar ik was dat met het boarden niet, en dan sta je veel te wachten op de rest.

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 19:52

Earth schreef:
Zonde dat jullie niet op zondag of maandag kunnen starten. Dat zou namelijk een hoop schelen. Ik denk namelijk dat zonder enige ervaring een dag later instappen niet mogelijk is. Want dan moet de leraar zich opsplitsen, dat lijkt me niet haalbaar. Kijk ben je nou beginner maar heb je al 2 jaren eerder geskied, dan lijkt me aanhaken nog wel plausibel, maar niet in jullie geval.
Anders misschien even een indoorhal bellen of je een dezer dagen nog les kunt krijgen?

Maar met priveles hoeft dat toch ook niet of mis ik dan iets?

We gaan niet eerder omdat we gewoon moeten werken :) dus naar een indoorhal heb ik geen tijd voor deze dagen, heb het echt ramdruk :D

Daarom dachten we juist aan privéles: j

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:06

Nee met privéles kan je gewoon starten wanneer je wilt :j

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:10

Privéles kan prima. Het is alleen een stuk duurder. Maar als je gewoon op de beginnerspiste blijft kun je prima zelf verder oefenen na je les. Gevaar zit hem dan vooral erin als mensen zichzelf gaan overschatten en te snel naar een steilere piste willen gaan. Als ze dan de controle verliezen neemt het risico op ongelukken toe.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:30

Mijn privelessen boek ik meest de dag zelf of er nog een plekje is bij een van de leraren. Heel zelden boek ik die een dag ervoor. Wel merk ik dat elke leraar zijn eigen manier van lesgeven heeft. Ik heb helaas twee keer iemand getroffen waar het echt zonde was van mijn geld, mijn eerste priveles in Flaine was echt een drama en dat klikte totaal niet. en een keer in Willingen een beetje een misser ivm de lesstof . Van die eerste keer de misser heb ik wel geleerd.

Sinds die tijd kijk ik naar de school (er is duidelijk verschil in manier van lesgeven en prijzen ook trouwens) en dan binnen een school probeer ik leraren te volgen die me wel of juist niet liggen, daarna boek ik een of meerdere lessen. Dat bevalt me het beste en elke leraar leert je ook weer net even iets anders. En een uur priveles is heel erg intensief

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 22:17

Wij vertrekken vrijdag naar Adelboden, Zwitserland. Geen idee wat de sneeuw condities zijn, we gaan het zien.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 01:09

Morris schreef:
Wij vertrekken vrijdag naar Adelboden, Zwitserland. Geen idee wat de sneeuw condities zijn, we gaan het zien.

Op sneeuwhoogte.nl ziet het er niet zo gek uit.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:35

Volgens de voorspellingen valt er morgen 54 cm in Kaprun *\o/*

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 10:50

Ik hoop het! Dat er maar in alle gebieden een lekkere laag mag vallen.

Hier hoop ik vooral dat na het weekend het niet gelijk vol gas gaat dooien zoals de vorige keer. Dan ga ik dinsdag of woensdag als ik er kan komen, ook nog even een rondje doen!

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 11:35


opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:46

karuna schreef:
Oef, is dat de Areitbahn naar beneden gezien de gondels? Foto genomen vanaf de richting Kaprun?


Is genomen op de weg vanaf Bruck naar Zell am See, de Areitbahn inderdaad. Ik vind dat bij goede omstandigheden al geen fijne piste, best pittig, de zwarte nr9 die bovenaan ligt vind ik persoonlijk dan fijner :j
Hij ligt er nu nog veel slechter bij en er kwamen gister nog steeds mensen af aan het einde van de dag. Waarom, vraag ik mij dan af.

In het dal wordt nu 18cm voorspeld en boven ongeveer 40, kitzsteinhorn op 2500m 60cm en op 3200m zelfs 75cm.
Ik kan morgen mijn skischoenen weer ophalen bij de orthopeed dus ik duim dat het uitkomt!

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 18:53

Balen, waar wij naar toe gaan voorspellen ze maar 10cm |(

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 19:48

#) ik heb veel last van m’n voeten en benen dit jaar, waardeloos. Het is (meestal) niet dat het slecht gaat, maar echt lekker gaan de meeste afdalingen ook niet.
Ik geef m’n schoenen de schuld. Ik zit er lossig in en schuif naar voren, met hele blauwe pijnlijke grote tenen als gevolg. Als ik de gespen strakker aanhaal gaat alles pijn doen omdat het (kennelijk) te strak zit.

Straks thuis als alles weer beter voelt maar eens langs de lokale skitoko…

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:23

opisop_shop schreef:
karuna schreef:
Oef, is dat de Areitbahn naar beneden gezien de gondels? Foto genomen vanaf de richting Kaprun?


Is genomen op de weg vanaf Bruck naar Zell am See, de Areitbahn inderdaad. Ik vind dat bij goede omstandigheden al geen fijne piste, best pittig, de zwarte nr9 die bovenaan ligt vind ik persoonlijk dan fijner :j
Hij ligt er nu nog veel slechter bij en er kwamen gister nog steeds mensen af aan het einde van de dag. Waarom, vraag ik mij dan af.

In het dal wordt nu 18cm voorspeld en boven ongeveer 40, kitzsteinhorn op 2500m 60cm en op 3200m zelfs 75cm.
Ik kan morgen mijn skischoenen weer ophalen bij de orthopeed dus ik duim dat het uitkomt!


Ik ben daar vaak op en neer gegaan met de gondel. En heb er ook heel vaak mensen heel gemeen zien vallen. Wat me nog steeds bij is gebleven na 7 jaar is een meisje van denk ik een jaar of 8?\10? Die met haar papa naar beneden ging terwijl het heel ijzig was. Het meisje viel tolde en tolde en rolde en rolde kwam een heel eind lager tot stilstand en bleef liggen en gilde zo hard van angst dat ik haar nog hoor. %) ik was onderweg naar boven en weet niet hoe dat is afgelopen

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:46

Indy_Mouse_9 schreef:
#) ik heb veel last van m’n voeten en benen dit jaar, waardeloos. Het is (meestal) niet dat het slecht gaat, maar echt lekker gaan de meeste afdalingen ook niet.
Ik geef m’n schoenen de schuld. Ik zit er lossig in en schuif naar voren, met hele blauwe pijnlijke grote tenen als gevolg. Als ik de gespen strakker aanhaal gaat alles pijn doen omdat het (kennelijk) te strak zit.

Straks thuis als alles weer beter voelt maar eens langs de lokale skitoko…


Zijn je schoenen dan niet gewoon te groot?

Ik heb er in mijn eigen schoenen geen last van, maar bij passen voor nieuwe schoenen kreeg ik een schoen die voor mijn gevoel véél te klein was, m'n grote teen zowat opgekruld... dat hoorde zo volgens verkoper, ging meer ruimte krijgen als ik daadwerkelijk in ski houding ging skiën.

Ik heb meneer heel snel bedankt en die schoen zo snel mogelijk uitgetrokken en met een flinke discussie (meneer wilde duidelijk schoenen verhuren/ verkopen) direct die zaak uitgelopen. Want verkoper wilde echt niet luisteren naar mijn: deze schoenen zijn te klein! Dit kost me mijn tenen! (Ik beh héél gevoelig op mijn grote tenen en iemand kan zeggen wat ie wil, als het niet goed voelt, kan ik er garantie op geven dat het finaal fout gaat met m'n tenen)

Dus volgens die verkoper moeten skischoenen te klein/ te krap zitten en dus niet zo los dat je voet erin kan gaan schuiven

Misschien helpt het om extra dikke sokken aan te trekken voor nu even?

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 21:28

Schuiven klinkt inderdaad als te grote schoenen. Ik hoop dat mijn voeten morgen met aangepaste binnenschoen geen pijn meer doen, maar ben er tegelijkertijd ook bang voor dat de schoenen dan inmiddels zo breed zijn dat ik weer weinig controle heb en dat was nu juist de reden dat ik laatst nieuwe schoenen heb gekocht :')

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 23:10

Te groot zou kunnen misschien, maar dan maar marginaal, zou ik denken. Ik heb deze schoenen al 8? jaar. Misschien is de voering te plat geworden? Het plastic toch uitgelopen?

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 00:12

Indy_Mouse_9 schreef:
Te groot zou kunnen misschien, maar dan maar marginaal, zou ik denken. Ik heb deze schoenen al 8? jaar. Misschien is de voering te plat geworden? Het plastic toch uitgelopen?

Paar millimeter geplette voering zorgt al wel dat je kan gaan schuiven natuurlijk.
Evt zooltjes? Of toch andere schoenen proberen.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 00:28

Ik zal ze thuis meenemen naar de skitoko. Voor deze vakantie is het te laat, alleen morgen nog. De kinderen hebben geen les meer en smorgens verwachten ze een heleboel sneeuw, dus ik betwijfel of we de piste nog echt op gaan.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 11:49

Ik heb nieuwe schoenen. Ben benieuwd hoe het gaat. Dagje winterberg laatst ging prima maar waren maar een paar pistes die we afgingen. Vind het best spannend hoe het nu zal gaan. Was toch een flinke investering.

Wij rijden vannacht om 00.00 weg naar Saalbach Hinterglemm :D Zin in!

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 12:55

Ik koop nooit meer nieuwe schoenen in NL:
om even mijn akkefietje van eerder af te maken: ik kon kiezen, of 250,- bijleggen voor nieuwe schoenen, of 1/3e van de waarde (als een soort van 'huur van de schoenen') van de schoenen inleveren tegen tegoedbon. Toen ik begon te schoppen, werd het ineens cash en werd ik heel snel naar de kassa gebracht (het was immers druk).
Achteraf klantenservice gebeld, dit had nooit mogen gebeuren, en de huur van de schoenen in oostenrijk terug gekregen, omdat ik anders 'dubbel schoenen gehuurd' had.

Ik ga voortaan naar oostenrijk, schoenen huren, zitten ze top koop ik ze daar wel (of niet). Kan ik ze tenminste uitproberen.