Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 00:06

Wij hebben inmiddels geboekt :D toch ander gebied gekozen.
Gaan dinsdag tm zondag naar Oetz.

Hebben voor 3 dagen priveles geboekt en dachten dan misschien de 4e dag zelf oefenen maar vermoeden dat de 4e dag lekker naar een welness/zwembad meer door de spieren op prijs gesteld gaat worden :')
Dus vermoedelijk wordt dat het gewoon :)) misschien in combinatie met nog op rodelbaan met de slee ofzo.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:34

Wij zijn inmiddels in Kaprun. Vandaag de eerste dag en het weer is fantastisch en de pistes liggen er prachtig bij.


Afbeelding

Afbeelding

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 20:38

Nice, veel plezier!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:26

Je hebt er mooi weer bij!
Vandaag was inderdaad prachtig, de rest vd week blijft het ook prima weer. Geniet ervan!
In Zell am See was het rustig vandaag ondanks de nieuwe sneeuw en prachtige weer, ik ben benieuwd hoe het bij jullie op de kitzsteinhorn is deze week. Dit was om 8:45 vanmorgen:

Afbeelding

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 23:01

Hier ook flink sneeuw gevallen!
Maar, flink lawinegevaar want de ondergrond is niet bevroren. Inmiddels dooit het ook enorm.

Vanmiddag is er een lawine geweest bij Sancy, helaas zijn er 4 mensen omgekomen waarvan 1 zeer ervaren berggids.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 15:53

JudithO schreef:
Hier ook flink sneeuw gevallen!
Maar, flink lawinegevaar want de ondergrond is niet bevroren. Inmiddels dooit het ook enorm.

Vanmiddag is er een lawine geweest bij Sancy, helaas zijn er 4 mensen omgekomen waarvan 1 zeer ervaren berggids.

Och jeetje dat is wel heftig zeg :(

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 23:18

Zou het dan toch <3 voorspelling voor aankomende week. Wij gaan een weekje later maar dit zou fantastisch zijn.

Afbeelding

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 02:12

Lekker vooruitzicht!

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:55

Wij zijn terug uit Kitzbuhel! Sneeuwcondities waren zoals verwacht redelijk dramatisch :') . Geen sneeuw onder de sneeuwgrens, daarboven ook niet super top. 2 dagen super warm waardoor de pistes vrij snel slush werden en twee dagen sneeuw gehad waardoor het ook moeilijk skieen is.
Mijn man heeft uiteindelijk 2 uur priveles gehad, waar hij na twee uur niet eens kon pizzapunten. Dat was een hele dure les geweest voor absoluut niks :\

[EDIT] Wat mij trouwens wel opviel waren de Nederlanders :)F . Manmanman, wat een verschrikkelijk volk zijn we toch :x
Laatst bijgewerkt door Marije112 op 28-02-24 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 13:59

Jakkes. Kwam dat door de sneeuw kwaliteit de slechte leraar of een combinatie van alles? Heeft hij wel wat geleerd?

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 14:01

karuna schreef:
Jakkes. Kwam dat door de sneeuw kwaliteit de slechte leraar of een combinatie van alles? Heeft hij wel wat geleerd?


Ik denk vooral de leraar? Na zijn twee uren les heb ik hem opgehaald en zijn we van de blauwe piste afgegaan. Ik was er vanuit gegaan dat hij dat al had gedaan, maar hij was alleen op de babywei geweest. Wist ik niet, dus wij van die blauwe piste af. Ik vond al dat hij wat gek stond, maar ik ging er vanuit dat hij nog even moest wennen :+ .
Uiteindelijk wat uitgelegd en voorgedaan en toen ging het vrij snel vrij goed! Gewoon rustig aan gedaan, geen haast :). Hij vond het na twee dagen ook heel leuk!

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 16:47

Wat jammer zeg!

Hier vandaag 2 uur privéles gehad. Pittig :') maar wel veel geleerd. Uiteindelijk lukte het wel om met bochtjes beneden te komen.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:22

Adelboden, Zwitserland, slechte sneeuw. Dal afdaling dramatisch.
Vandaag hele dag mist.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 21:30

Hier een top week gehad in Saalbach-Hinterglemm :D
Nu de laatste dag was het wel minder, hebben echt geluk gehad met de sneeuwval afgelopen weekend.

Ook zelf enorm vooruit gegaan in een jaar tijd en dat zonder tussendoor echt te oefenen. Heb enorm genoten en alle pistes kunnen nemen, waar ik vorig jaar bij het woord 'rode' piste al in de paniek schoot. Dit jaar was er geen angst en durfde alles te skiën. Voelde me heel erg zeker. Echt fijn!

Denk dat de mensen die nu gaan wel wat pech hebben met de pistekwaliteit

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 09:15

Marije112 schreef:
Wij zijn terug uit Kitzbuhel! Sneeuwcondities waren zoals verwacht redelijk dramatisch :') . Geen sneeuw onder de sneeuwgrens, daarboven ook niet super top. 2 dagen super warm waardoor de pistes vrij snel slush werden en twee dagen sneeuw gehad waardoor het ook moeilijk skieen is.
Mijn man heeft uiteindelijk 2 uur priveles gehad, waar hij na twee uur niet eens kon pizzapunten. Dat was een hele dure les geweest voor absoluut niks :

[EDIT] Wat mij trouwens wel opviel waren de Nederlanders :)F . Manmanman, wat een verschrikkelijk volk zijn we toch :x


Kitzbühel is de laatste jaren niet best richting maart helaas... Ligt toch net te laag.
Met 2 uurtjes zou je toch verwachten dat je met een pizzapunt wel iets zou kunnen. In slakkengang, maar het zou moeten kunnen.
Welke skischool zat je?

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:00

Dat klinkt wel bijzonder. Wij konden met een uur groepsles in Nederland wel een pizzapunt en een bochtje draaien. Na 2 uur les zou ik toch verwachten dat je iig met bochtjes van een oefenweide kunt komen. Zeker met privéles.

Wij zijn terug uit medebach. Paar keer naar winterberg geweest. Ik had niks verwacht na de filmpjes op tiktok maar het viel me niks tegen. We hebben prima wat afdalingen kunnen maken

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:19

Ik heb onverwacht toch maar vrij genomen de dagen voor Pasen en twijfel om dan nog even te gaan boarden O:)
Nu alleen de twijfel waarheen, eind maart is toch een beetje lastig

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:01

Muurp schreef:
Marije112 schreef:
Wij zijn terug uit Kitzbuhel! Sneeuwcondities waren zoals verwacht redelijk dramatisch :') . Geen sneeuw onder de sneeuwgrens, daarboven ook niet super top. 2 dagen super warm waardoor de pistes vrij snel slush werden en twee dagen sneeuw gehad waardoor het ook moeilijk skieen is.
Mijn man heeft uiteindelijk 2 uur priveles gehad, waar hij na twee uur niet eens kon pizzapunten. Dat was een hele dure les geweest voor absoluut niks :

[EDIT] Wat mij trouwens wel opviel waren de Nederlanders :)F . Manmanman, wat een verschrikkelijk volk zijn we toch :x


Kitzbühel is de laatste jaren niet best richting maart helaas... Ligt toch net te laag.
Met 2 uurtjes zou je toch verwachten dat je met een pizzapunt wel iets zou kunnen. In slakkengang, maar het zou moeten kunnen.
Welke skischool zat je?


capopjekop schreef:
Dat klinkt wel bijzonder. Wij konden met een uur groepsles in Nederland wel een pizzapunt en een bochtje draaien. Na 2 uur les zou ik toch verwachten dat je iig met bochtjes van een oefenweide kunt komen. Zeker met privéles.

Wij zijn terug uit medebach. Paar keer naar winterberg geweest. Ik had niks verwacht na de filmpjes op tiktok maar het viel me niks tegen. We hebben prima wat afdalingen kunnen maken


Ik vond het ook heel bijzonder! Zeker omdat mijn man vrij sportief is en nieuwe sporten redelijk makkelijk begint! De school was de Rode Duivels, misschien is het daar fout gegaan :') .
Volgende keer hebben we bedacht om naar Italie te gaan, skieen, pizza en pasta. Wat wilt een mens nog meer :D ?

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:46

Sneeuw?

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:45

Wij rijden nu terug vanuit Kaprun! Echt een topweek gehad qua sneeuw en weer maar nu gaat het snel bergafwaarts met de sneeuw.
De dalafdaling liet vanochtend al groene stukken zien.
Gisteren was het gigantisch druk maar de overige dagen heerlijk rustig.

knollentuin
Berichten: 10395
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:21

JudithO schreef:
Sneeuw?


Hadden wij genoeg in italie hoor, en goede sneeuw ook :j

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 21:48

Fijn dat iedereen toch nog goede sneeuw heeft gehad!

Hier niet meer gegaan, vorig weekend had ik een pony met hoge koorts en na het weekend dooide het me te hard met regen.

Ik zet in op volgend jaar, het is voor nu even niet anders.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 16:19

Wij gaan waarschijnlijk volgende week toch last minute een paar dagen naar Saalbach, hopelijk kunnen we nog een paar mooie afdalingen maken!

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 17:58

Josien_ schreef:
Wij gaan waarschijnlijk volgende week toch last minute een paar dagen naar Saalbach, hopelijk kunnen we nog een paar mooie afdalingen maken!

Sneeuw was deze week van eind tot middelstation in ieder geval nog prima :D verder naar beneden toe wel snel slecht.

WillemYntJee
Berichten: 6302
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 21:20

Om de sfeer er maar in te houden ben ik vast aan t kijken naar volgend jaar! Wil graag eens naar serfaus of fiss.

Iemand nog tips voor een accomodatie voor 4 volwassenen en 2 kids, 3 slaapkamers?
Liefst een appartement maar dat lijkt erg lastig?