Interrail Oost-Europa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Interrail Oost-Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 13:22

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om komende zomer te gaan interrailen door Oost-Europa.
De route is momenteel: Groningen - Berlijn - Auschwitz - Wenen - Boedapest - Bratislava - Wenen - Praag - Frankfurt- Groningen.
Nu ben ik op zoek naar ervaringen en tips, aangezien ik dit nog nooit heb gedaan! :D

Ik ga samen met mijn zusje.
De bedoeling is om een reis te maken van ongeveer 16 dagen.
We willen voornamelijk slapen in hostels of nachttreinen.

Ik ben benieuwd of er meer mensen deze zomer gaan interrailen. :D

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Interrail Oost-Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:24

Volgens mij heb je een leuke route te pakken zo.
Ik neem aan dat je niet in Auschwitz verblijft, maar bijvoorbeeld Krakau?

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Interrail Oost-Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 13:45

Klopt, we gaan niet in Auschwitz verblijven, maar een stad in de buurt.
We hebben nog niet gekeken precies waar we gaan verblijven in Polen. Krakau is dan een goede optie?

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:48

Ik heb ook in de planning om te gaan interrailen. Ik twijfel alleen nog erg ivm mijn mega hoop baggage die ik dreig mee te willen gaan zeulen. ik zou dan iets in de richting van Den haag-Charmonix -como meer-garda meer- Dolomieten-Bled- willen doen. Zal toch moeten kiezen want dit alles Is te veel.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Interrail Oost-Europa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 13:52

Klinkt als een mooie reis door Italië!
Ja, je moet echt heel goed kijken wat neem je allemaal mee.
Als tip misschien: neem handwasmiddel mee. Kun je onderweg nog eens wat uitwassen en hoef je minder kleren mee. Dat zijn wij in ieder geval van plan. :)
Wij gaan binnenkort kijken naar een goede tas, bij de vrijbuiter hebben ze veel keus.
Heb jij al een tas of moet je die ook nog uitzoeken?

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:57

Bedankt voor je tip. Echter betreft het hier een ervaren backpacker. Half jaar door Australië en Nieuw Zeeland getrokken. Ik houd absoluut niet van steden en historische gebouwen enz. Mijn interrail zal dan ook langs de buitensport gebieden gaan. En nu heb ik bedacht dat ik een volledige sportklim uitrusting, volledige klettersteig uitrusting, volledige hardloop uitrusting,en tent en zooi mee wil nemen.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 13:59

Ohjee! Dat is wel iets totaal anders dan dat wij gaan doen inderdaad!
Wij houden juist heel veel van steden en historische gebouwen (niet gek als afgestudeerd docent geschiedenis ;) )
Hoe ga jij al je spullen meenemen dan? :D Want dit klinkt als een behoorlijke uitrusting inderdaad.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:04

Whahaha dat weet ik dus nog niet helemaal. In 2015 met het vliegtuig en trein/bus naar Frankrijk geweest, had toen 35kg baggage bij me. Was NIET leuk meer. Oude koffer met 2 wielen, dan hangt dat gewicht lekker in je armen te hangen. Dit jaar moet ik of concessies doen wat betreft het meenemen van spullen. Geen 70m touw bijv of een andere oplossing vinden. Ik neem iig een kleinere tent mee. Helaas past daar geen koffer in. Ik denk dus dat ik een handbagage formaat koffer met 4 wielen icm een grote ikea tas buiten de tent laat liggen, en mn 70 liter backpack mee neem met maximaal 14 kg en ik mn tentje opberg. Eventueel de koffer aan een paar haringen vast maken ofzo.

FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Interrail Oost-Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:09

Wij gaan ook! Dit jaar hebben we Budapest en Croatië op de planning staan so far. Hoelang en waar verder weten we nog niet. Vorig jaar zijn we naar Milaan, Venetië, Wenen, Praag, Berlijn en Keulen geweest in 16 dagen. Praag kan ik je zeker aanraden (als je dat nog onder oost-europa vindt vallen)

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:11

Ik gok dat de sportuitrusting op ongeveer 13 kg uit komt. Dat hoop ik in de koffer te stoppen. En de 13 kg die ik comfortabel in mn rugzak kan meenemen, kom je een heel eind. Al is het nog geen 35kg. Ben afgelopen oktober een paar dagen naar Engeland geweest met een oude 2 wielen handbagage koffer van ruim 11 kg. Dat was goed te doen. Daarom denk ik dat een koffer met 4 wielen helemaal handig is

_Laura_

Berichten: 2446
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:17

M'n vriendin en ik gaan ook interrailen door Oost-Europa! We hebben de global pass gekozen van 10 dagen reizen binnen een maand, dus hebben lekker veel tijd :D Onze route wordt ongeveer: Hilversum - Berlijn - Boedapest - Boekarest - Sofia - Thessaloniki - Skopje - Belgrado - Wenen - München - NL :) We willen wel afwisselen tussen steden en natuur en moeten nog even kijken hoe we dat precies gaan doen, maar ik heb er iig ongelooflijk veel zin in *\o/*

Leonyr

Berichten: 2557
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Interrail Oost-Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:36

Een tip van iemand die zo goed als dezelfde route heeft afgelegd; wees kritisch in je besluit hoeveel dagen je bij welke steden blijft. Om een stad echt te bekijken moet je minimaal twee dagen inplannen, liever zelfs wat meer. Mijn ervaring was dat ik liever minder steden aandeed zodat daar meer tijd te besteden had. Maar ik ben dan ook veel meer geïnteresseerd in de specifieke geschiedenis en cultuur. Na drie verschillende steden in drie verschillende landen bezocht te hebben vond ik het wel goed; meer kon ik gewoon mentaal niet meer opnemen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk en ook afhankelijk van je eigen interesse om je te verdiepen in een stad.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 18:27

Bedankt voor alle reacties!
Ik was het topic vergeten en reageer daardoor erg laat, sorry! O:)


Leonyr schreef:
Een tip van iemand die zo goed als dezelfde route heeft afgelegd; wees kritisch in je besluit hoeveel dagen je bij welke steden blijft. Om een stad echt te bekijken moet je minimaal twee dagen inplannen, liever zelfs wat meer. Mijn ervaring was dat ik liever minder steden aandeed zodat daar meer tijd te besteden had. Maar ik ben dan ook veel meer geïnteresseerd in de specifieke geschiedenis en cultuur. Na drie verschillende steden in drie verschillende landen bezocht te hebben vond ik het wel goed; meer kon ik gewoon mentaal niet meer opnemen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk en ook afhankelijk van je eigen interesse om je te verdiepen in een stad.

Wij hebben onderhand ook al een heel andere route gekozen, precies om de reden die jij aanhaalt.
Namelijk; meer tijd in een aantal steden ipv heel veel steden bezoeken.

Momenteel is de bedoeling een 10-dagen kaart te kopen.
We gaan dan vanuit Groningen naar Wenen. Vanuit Wenen naar Boedepast en dan naar Praag.
Iets heel anders dan in het begin. Mede te maken met de kosten voor zo'n reis, 15 dagen werd ons te duur met hostels etc.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 18:29

Oh en voor de mensen die ook geinteresseerd zijn in een reis door Europa.
Er is nu een sale op interrailtickets. :D
15% korting op tickets.

http://nl.interrail.eu/sale