Het stedentrip topic

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:45

Foaly schreef:
Maastricht is leuk, Valkenburg zou ik overslaan. Grotten heb je in Maastricht ook, en verder is Valkenburg niet veel aan :o

Daar was ik eigenlijk al een beetje bang voor dat er verder niet veel in valkenburg te zien zou zijn.

Domi_94 schreef:
AmyJamess schreef:
Door de corona is mijn srprs.me vakantie geannuleerd.
Maar aangezien ik toch nog weg wil een paar dagen maar liever niet wil vliegen zoek ik een leuke stad om naar toe te gaan in ons eigenlandje of in duitsland.
De volgende steden ben ik al geweest:
Rotterdam
Denhaag/scheveningen.

Wat me leuk lijkt om heen te gaan:
Utrecht
Valkenburg
Maastricht
Dresden (DE)

Nou ben ik benieuwd of jullie nog leuke steden hebben en of wat jullie van de bovenste steden vinden :)

Dresden is wel een stukje langer rijden vanuit Hengelo. Zou Hamburg een optie voor jullie zijn? Is toch wat dichter bij huis.
Maastricht & Valkenburg kun je prima in een tripje combineren :)

Hamburg is zeker ook een optie! Bedankt voor de tips! Valkenburg en maastricht combineren is ook een goede optie.

Do not read the next sentence

Spoiler:
You little rebel! i Like you

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:05

AmyJamess, ik kom uit de regio en zou Valkenburg en Maastricht inderdaad combineren.

Nu de zon/zee/strand vakantie niets meer gaat worden, willen we een paar dagen cultuur gaan snuiven in Normandië, Frankrijk. Het idee is een hotel te pakken in de buurt van Caen, en van daaruit de (oorlogs)bezienswaardigheden te gaan bezoeken.

Er is zoveel dat ik me af vroeg of hier iemand tips/do's/don'ts heeft voor dit gebied? :)

E4D

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:00

Ik ben benieuwd wie er hier sinds de corona uitbraak naar (buitenlandse) steden geweest zijn, via welk vervoersmiddel (vliegtuig, trein, auto) en hoe dat bevallen is?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 20:50

Ik ben net terug uit Noord-Frankrijk, en alle kleinere steden vond ik prima te doen. Lekker met de auto, dat doe je binnen een paar uurtjes :j

En wat betreft Dresden en Hamburg: allebei hartstikke leuk! Heb jarenlang in Hamburg gewoond, maar vind Dresden ook echt supermooi. Bremen en Leipzig zijn ook leuk, maar wel een beetje kleiner.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Mijn buitenlandse avonturen (Istanbul-Koeweit-Cairo-Hamburg-Koeweit) volgen? Zie https://thelifeandtimesofadutchieabroad.wordpress.com/