Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:10

Binnenkort gaat mijn vriend voor zijn werk naar Berlijn, als het in een vakantie valt, dan ga ik mee en maken we er een korte stedentrip van. Iemand tips? :D

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.


SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:12

Rienn schreef:
Binnenkort gaat mijn vriend voor zijn werk naar Berlijn, als het in een vakantie valt, dan ga ik mee en maken we er een korte stedentrip van. Iemand tips? :D

Alles in Berlijn is leuk! Wat een heerlijke stad. <3
Als je rijksdag in wilt zou ik op tijd reserveren. In drukke periode kan het super druk zijn met lange wachtrijen, maar je kunt online ook een tijd reserveren om de koepel in te kunnen.

Shenavallie
Berichten: 11504
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:19

Mijn man en ik hebben ooit een Trabant rondrit gemaakt in Berlijn, was echt heel leuk! :j Kun je doen bij Trabbiworld.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:06

Oh en het ddr museum is heel leuk te bezoeken. Klein museum, maar heel interactief. Vonden wij echt super leuk.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:41

SdaphneS schreef:
Oh en het ddr museum is heel leuk te bezoeken. Klein museum, maar heel interactief. Vonden wij echt super leuk.


Ook een van mijn favoriete musea! Voor de rest: wat vind je leuk? Ik ben al minimaal 10 keer ofzo in Berlijn geweest, dus ik heb best wat aan te raden, maar je kunt er zoveel doen dat ik dan morgen nog bezig ben als we het soort bezienswaardigheden en attracties niet inperken :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Rienn
Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:43

Het probleem is, wij willen alles zien en doen! Ik heb, wat er al genoemd is, al opgezocht op internet en dat ziet er al leuk uit! Goede/lekkere restaurants zijn natuurlijk ook welkom. Ik heb er nu al zin in en dat terwijl we nog niet eens weten of ik mee kan. :')
Mocht het zijn dat ik niet mee kan, dan staat Berlijn op nr1 om te bezoeken.

22.11'15 In loving memory: Karrien.G

Iedere dag dat je de zon ziet opkomen is een cadeau.

Shenavallie
Berichten: 11504
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:54

Mijn zoon is twee jaar geleden met zijn school naar Berlijn geweest en die vond de omgeving rondom het Alexander Platz fijn om te wandelen.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:29

Shenavallie schreef:
Anoniem schreef:
Yesss in oktober naar Wenen! *\o/*
Tips zijn welkom!

Haus der Musik is erg gaaf! :j
Spaanse rijschool viel mij (en meerdere mensen om mij heen toen) tegen. De bouw is erg mooi, dat wel.

Wegens extreme allergie voor paarden van mijn reisgenootje zit een bezoek aan de Spaanse Rijschool er ook echt niet in. -O- Ik hou mijn liefste vriendinnetje nog graag langer dan de inmiddels 25 jaar in mn leven :D
Haus der Musik ziet er interessant uit idd!
Schonbrunn staat zeker op de lijst! Daar ben ik al eens geweest en wil ik nog eens zien.
Meer tips zijn zeer welkom!
Welk gedeelte is een aanrader om in de stad te zitten?

xJennifx schreef:
Heeft iemand misschien nog tips voor Parijs? Dingen die echt de moeite waard zijn voor twee dagen? :D

Ik vond het Natuurhistorisch Museum daar prachtig! Het omliggende park ook en in de Moskee die tegenover de ingang van het park zit, zit een geweldig goed Marokkaans restaurant verstopt!!
Een (kort en duur!) ritje met een fietstaxi vond ik hilarisch! Als je over stalen zenuwen beschikt en van achtbanen enzo houdt? Doen!
Verder is alles in Parijs eigenlijk wel mooi <3 Maar de Montmartre <3 Dat vond ik zo fijn!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-01-19 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie
Berichten: 11504
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 19:37

Wij zaten toen in het Johann Strauss Hotel en van daaruit was alles super makkelijk met de metro en wandelend te doen.
Oh, en natuurlijk naar Hundert Wasser en naar het Wiener Prater, dat is beide ook erg mooi en leuk om te doen. :j

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Foaly
Berichten: 4741
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 16:56

Iemand nog tips voor Edinburgh? Wil ook een of twee dagen de omgeving verkennen, maar heb geen auto (en geen rijbewijs). Wat is dan handig?

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Fearn
Berichten: 4742
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 09:53

Kan iemand me helpen? Ik wil graag een vliegticket boeken (voor 2 personen), maar op wizzair staat deze melding bij het boeken.

[ img ]

Betekent dat dan dat er nog maar 1 stoel beschikbaar is in het vliegtuig, of dat de volgende stoelen duurder worden? Vind het zo verwarrend :+

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 10:45

Ja, denk het wel.

Foaly
Berichten: 4741
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:04

Ik denk dat tweede :j

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Fearn
Berichten: 4742
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:38

Foaly schreef:
Ik denk dat tweede :j


Klopt inderdaad :) We konden gewoon voor 2 personen boeken, het werd bij het 2e ticket alleen iets duurder.

Inmiddels vlucht geboekt naar Poznan en terugvlucht vanaf Gdansk :D Mocht iemand nog tips hebben voor leuke dingen in deze steden!

Robin_Rikkie
Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:50

Stille meelezer meldt zich :D Ik ga in de zomer met twee vriendinnen 4 dagen naar Stockholm (zij zitten al in zweden vanwege stage, vandaar de keuze voor Stockholm)
Aanraders mogen zeker aangedragen worden :) We gaan van 14 t/m 17 juli. *\o/*

Rikkie 17-11-2010 ~ 19-09-2018 Y;(
Kalinka 4-5-2014 Dressuur : B + 16 L1 + 22 L2 + 17 M1 + 2 Springen : B + 1
Rachel 19-05-2012 - 13-04-2014
Rise up

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:55

Super leuke stad is dat!
Gamla Stan is echt super leuk om door heen te lopen. Het oude schip bekijken in het Vasa museum is ook erg gaaf. :j

Ik kan een boottocht naar Drottningholm ook echt aanraden! Je vaart ongeveer een uur ernaar toe volgens mij en dan kun je dat paleis bekijken. Echt heel erg leuk om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:48

Hoi!

Wat een leuk topic! Een vriendin en ik zijn van plan om deze zomer een week lang op een stedentrip te gaan. Maar we willen graag meerdere steden bezoeken in deze week en het liefst met de trein. Zelf ben ik best wel een beetje een leek wat betreft stedentrips.

Hebben jullie misschien nog adviezen? Logische en leuke routes? Tips en tricks? Waar moeten we wel heen en waar niet? Wat is haalbaar? :D

Kun je bijv. overal komen met de trein?

xxxmh
Berichten: 3449
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:17

AmoorM schreef:
Hoi!

Wat een leuk topic! Een vriendin en ik zijn van plan om deze zomer een week lang op een stedentrip te gaan. Maar we willen graag meerdere steden bezoeken in deze week en het liefst met de trein. Zelf ben ik best wel een beetje een leek wat betreft stedentrips.

Hebben jullie misschien nog adviezen? Logische en leuke routes? Tips en tricks? Waar moeten we wel heen en waar niet? Wat is haalbaar? :D

Kun je bijv. overal komen met de trein?


Vliegen naar Lissabon en dan daarna met de trein naar Porto? Of andersom.

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Foaly
Berichten: 4741
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:43

Ik zou met Portugal even wachten nu, het hele land ligt plat omdat er geen tankwagens rijden :=

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

leeslampje
Berichten: 1100
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:47

Die staking zal van de zomer wel over zijn toch?

Anoniem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:27

Zondag gaan we een route maken. Ik denk dat het z'n 2 a 3 steden worden ivm aantal dagen. We dachten aan Boedapest, Praag en Krakow. Maar richting zon, zee, stand lijkt mij ook wel erg leuk. Iets minder touristisch en druk is ook fijn! Lastig kiezen..

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:47

Ik ga zelf een rondrit door Ierland maken over anderhalve maand, maar heb ook naar zuid-Spanje gekeken. Je zou bijvoorbeeld Granada, Malaga, Ronda en Sevilla kunnen overwegen.

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:31

Ik ga 29 april naar Spanje, niet voor echte vakantie maar dan ga ik wellicht dag naar Sevilla, dus in julli is het misschien leuker om de andere kant op te gaan. :o

Gaaf zeg naar Ierland! :D ga je alleen?

SdaphneS
Berichten: 11416
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 22:08

AmoorM schreef:
Zondag gaan we een route maken. Ik denk dat het z'n 2 a 3 steden worden ivm aantal dagen. We dachten aan Boedapest, Praag en Krakow. Maar richting zon, zee, stand lijkt mij ook wel erg leuk. Iets minder touristisch en druk is ook fijn! Lastig kiezen..

Ga interrailen! Is echt super leuk en je kunt veel steden bezoeken. Echt een aanrader. :j

Exitium
Berichten: 7093
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 01:35

AmoorM schreef:
Ik ga 29 april naar Spanje, niet voor echte vakantie maar dan ga ik wellicht dag naar Sevilla, dus in julli is het misschien leuker om de andere kant op te gaan. :o

Gaaf zeg naar Ierland! :D ga je alleen?

Yes, vlieg 31 mei die kant op en 7 juni terug. En dan de 11e weer beginnen met werken, en de 9e, 11e en 13e concerten. Iets met niet alles helemaal top gepland.. :') Ik vlieg de 31e naar Dublin en haal op het vliegveld een huurauto op. Dan blijf ik een goeie dag in Dublin en rij daarna naar Galway aan de westkust, en dan via Limerick, de Dingle Peninsula en Ring of Kerry naar Cork, en daarvandaan weer door de binnenlanden terug naar Dublin. :) Camera gaat mee, dus hoop lekker te ontspannen en wat foto's te schieten :D


Ooit al in Toscane geweest? Anders wellicht die kant ook overwegen. Rondrit Pisa, Lucca, Firenze, San Gimignano, Siena bijvoorbeeld. Blijft één van de mooiste regio's van Italië :)

All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound? ;(

De Man Fotografie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: venga en 6 bezoekers