Het stedentrip topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:46

Edinburgh is leuk :D Wel vrij toeristisch (het centrum dan), maar echt veel sfeer en als je natuur wilt ben je ook zo de stad uit :j

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 12:50

Herfstblad schreef:
Is Edinburgh een aanrader om alleen heen te gaan? Ik moet toegeven ik heb niet zoveel met cultuur, geschiedenis. Ik ben nog altijd zoekende wat ik nu leuk vindt op een citytrip. Voor mij is dat denk ik toch meer de sfeer proeven, winkelen, mooie gebouwen, lekker eten en drinken.

Dankje wel! Ja, ik ga met de trein. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.

Ja, het is een mooie stad, niet te groot en er zijn veel verschillende dingen te doen. Het is dus een beetje de vraag wat je leuk vind.

Wij zijn de eerste avond naar de Kelpies gereden voor avondfoto's. Dat is wel iets om de auto bij je te hebben want dat is een stuk buiten de stad. Falkirk Wheel idem.

Wat wij gedaan hebben is een B&B net buiten Edinborough en dan met de bus de stad in. Kost je 2 pond pp; daar kun je gezeik van parkeren en alsnog einden lopen niet voor hebben. De bus stopte naast de B&B +:)+

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:22

Hele gekke vraag wat voor tas zouden jullie mee nemen naast je gewone bagage? Dus om mee te nemen de stad in.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 23:41

Herfstblad schreef:
Hele gekke vraag wat voor tas zouden jullie mee nemen naast je gewone bagage? Dus om mee te nemen de stad in.

Zo'n katoenen dingie, simpeler dan simpel, opvouwen en in je jaszak.

Ik ga er dan vanuit dat je er geen shop-till-you-drop trip van maakt :D

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 11:43

ikke schreef:
Herfstblad schreef:
Hele gekke vraag wat voor tas zouden jullie mee nemen naast je gewone bagage? Dus om mee te nemen de stad in.

Zo'n katoenen dingie, simpeler dan simpel, opvouwen en in je jaszak.

Ik ga er dan vanuit dat je er geen shop-till-you-drop trip van maakt :D


Ik bedoel eigenlijk een tas waar je je paraplu, flesje water, boek, deo, handschoenen ed in mee neemt.

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:14

Het is al een tijdje stil.
Maar ik waag er toch maar een gokje op.
Wij zijn met een groepje van 3 op zoek naar een stedentripje binnen Europa in het eerste weekend van oktober.
Engeland valt af ivm dat 2 mensen alleen id kaart hebben en geen paspoort.
Hebben jullie nog tips voor leuke steden, mag ook best een beetje out of de box.
Krakau, Praag, Lissabon, Sevilla, Valencia, Berlijn zijn we al geweest.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:16

desi92 schreef:
Het is al een tijdje stil.
Maar ik waag er toch maar een gokje op.
Wij zijn met een groepje van 3 op zoek naar een stedentripje binnen Europa in het eerste weekend van oktober.
Engeland valt af ivm dat 2 mensen alleen id kaart hebben en geen paspoort.
Hebben jullie nog tips voor leuke steden, mag ook best een beetje out of de box.
Krakau, Praag, Lissabon, Sevilla, Valencia, Berlijn zijn we al geweest.


Stockholm? Rome?

Foaly

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:18

Florence? Niet zo giga druk als Rome of Venetiƫ en ik vond het erg mooi :D

Wat meer out of the box: Helsinki vond ik ook een erg leuke stad, evt kun je nog een dagtripje doen naar Tallin aan de overkant van de Oostzee :D

Faringo
Berichten: 8221
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:01

Barcelona

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 15:20

Athene, niet duur, heerlijk weer en heel veel te doen, als je wil.

shaddy82

Berichten: 1850
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 20:03

Wij zijn recent naar Oslo geweest en vonden dit een erg leuke bestemming, en in ons geval lag er ook een lekker pak sneeuw, wat het extra leuk maakte.
Wel wat prijzig, maar dat is met alle Scandinavische steden zo, Kopenhagen schijnt ook erg mooi te zijn

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:00

shaddy82 schreef:
Wij zijn recent naar Oslo geweest en vonden dit een erg leuke bestemming, en in ons geval lag er ook een lekker pak sneeuw, wat het extra leuk maakte.
Wel wat prijzig, maar dat is met alle Scandinavische steden zo, Kopenhagen schijnt ook erg mooi te zijn

Om heel eerlijk te zijn, duur is niet het beeld dat Kopenhagen bij mij achter gelaten heeft.

Het prijspeil ligt wat hoger dan in NL maar niet schokkend.
Voor m'n werk twee dagen op, naar verluid, de duurste straat van Kopenhagen gegeten; dat rijtje huizen waar iedereen Kopenhagen aan herkend en dan dat grote, gele pand, en ja het was daar iets duurder dan we in NL gewend zijn maar voor mijn Britse collega's was het een vrij normale prijs en dat is ook onze ervaring in GB.

Verder is het een vriendelijke stad. We gaan daar zeker nog eens terug. Voorproefje op Fyn is goed bevallen :j

Wil je minder ver; wat is er mis met Keulen of Aken? Met name Keulen is met de trein een eitje zowel in tijd als verbinding (diverse rechtstreekse treinen).

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:39

Hier hebben we bedacht dat we op het laatste moment toch nog weg kunnen.
Ik ga met de jongste (14) een paar dagen naar Rome toe.
Rustig door de stad heen lopen.
En als wij dan terug zijn, gaat half maart mijn man met onze oudste (15) per boot naar Newcastle toe en dan richting Edinburgh. Blijven daar 5 dagen en weer terug naar Newcastle voor de boot.
Iemand een paar tips voor verblijf daar. Ze willen ook graag iets van de omgeving zien.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 00:51

ikkeniet schreef:
Hier hebben we bedacht dat we op het laatste moment toch nog weg kunnen.
Ik ga met de jongste (14) een paar dagen naar Rome toe.
Rustig door de stad heen lopen.
En als wij dan terug zijn, gaat half maart mijn man met onze oudste (15) per boot naar Newcastle toe en dan richting Edinburgh. Blijven daar 5 dagen en weer terug naar Newcastle voor de boot.
Iemand een paar tips voor verblijf daar. Ze willen ook graag iets van de omgeving zien.

Ik had 'm in het schotland-topic al genoemd maar als je van sterke verhalen en bijzondere ontbijten houdt, is dit wel een aardige: https://eskbankhotel.co.uk/

Hier krijg je 's morgens een moot verse gebakken vis als ontbijt en nog zo wat bijzondere, Schotse dingen dus je moet wel wat ruimdenkend zijn in je ontbijt :j

De bus stopt op 25mtrs van de inrit en voor 2 pond p.p. sta je downtown Edinborough en je kunt gewoon per pin betalen.
Veel simpeler kan ik het je niet bieden :D

Oh en de Indiƫr op 100mtr lopen is GOED https://www.itihaasrestaurant.com/ en de pub The Sun Inn die hij je aanbeveelt een stukje buiten het dorp (10 min met de auto) is op hun eigen manier (hele andere kaart) ook GOED!