Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:19

Heel gaaf dit <3 Leuk zo gedaan in een verslag, al wachtende op pagina 4 :D

Stumper_

Berichten: 1348
Geregistreerd: 16-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:13

Wat heb jij een gave dingen meegemaakt! Ik heb genoten van je foto's en juist je verhalen erbij - die maken het nog meer leven. Ga dus maar door, hoe meer foto's, hoe beter! En supergaaf dat je nog zo veel wildlife hebt gezien. Ik wil ook dolgraag een keer naar de Rocky Mountains, maar je foto's hebben er zeker aan bijgedragen. ;)

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:33

Superleuke verhalen en prachtige fotos!

Kom maar door met nog meer mooie fotos! :j

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 22:43

Pagina 4 alweer, tijd voor 15 nieuwe foto's :D Ik ga ze meteen voor jullie uit zoeken. Zoals iedereen geniet van de foto's, geniet ik van de leuke en lovende reacties! Echt ontzettend tof dat jullie zo enthousiast zijn over Canada en dit topic :D

_Linda schreef:
_Linda schreef:
Wauw, wat stoer zeg! Was hij daar cowboy of had hij een andere functie? Wonen jullie nog steeds in Canada?


Cowboying. Hij is Canadees, en we wonen dus ook in Canada (hij is geboren en getogen op onze ranch, een cowboy in hart en nieren. NL is daarom ook nooit een optie geweest, en ik zou dit leven ook nooit meer willen omruilen :) ).


Begrijpelijk dat jij niet terug wil, en dat hij zijn geboorteland niet wil verruilen voor Nederland. Hoewel zwaar, lijkt het me een prachtig leven op het Canadese platteland! :j

martinique schreef:
Wauw, wat een ervaring en wat een toffe foto's! Ik ga in augustus 3 weken naar Canada en als ik dit soort foto's zie kan ik echt niet wachten!
Jouw ervaring is voor mij echt een droom, dus hoop dat dat ooit ook nog eens uit gaat komen! Op naar pagina 4!


Oeh, gaaf! Alvast heel veel plezier, Canada is zo'n prachtig land dat het gewoon niet anders kan dan dat ook jij daar een super mooie tijd zult hebben :))

puppy1128 schreef:
Wat leuk! :wow:


Op pagina 2 zeg je dat de kalf vastgebonden word aan 3 benen.. Maar waarom 3 en niet 4? :o?


Goeie vraag, om eerlijk te zijn heb ik daar zo geen antwoord op. Maar mijn gedachte is, dat dit op een ranch wordt gedaan omdat een kalf wordt vastgebonden om te kunnen enten, castreren e.d. En bij castreren moeten ze er down under wel bij kunnen natuurlijk, misschien dat ze daarom 1 pootje vrijlaten?

Gracefull schreef:
Leuk je gaat dus een internationaal gerichte studie doen? De HAS lijkt me een leuke school!


Klopt, het is internationaal gericht met studenten uit meerdere landen en engelstalig! Ik ben nu 2 keer op de HAS in Venlo geweest voor meeloop- en open dagen en het lijkt mij ook ontzettend leuk - de sfeer is goed, docenten zijn aardig en de studenten die ik heb ontmoet ook. Ik heb er zin in *\o/*

Mando schreef:
Wat een geweldige foto's en wat zal jij een heimwee hebben.

Zou je er willen wonen?


Bedankt! Dat heb ik zeker :o

Het eerste dat in me opkomt als antwoord op je vraag, is 'Yes, yes, yes!' Toch is het wel wat dubbel: ik heb een studie in het vooruitzicht, een fantastisch paard en natuurlijk mijn familie en vrienden in Nederland. Toch, als ik in Canada een mooie baan aangeboden zou krijgen dan zou ik misschien wel volmondig JA! zeggen - het is zo'n adembenemend land en ik heb me in geen enkel land zo thuis gevoeld als in Canada. Dat geldt ook voor iedereen die ik daar heb leren kennen, het klikte zó goed. Natuurlijk zijn er in Nederland ook hele lieve mensen in mijn omgeving, maar wat ik merk is dat ik toch al gauw wat buiten de boot val in een groep (sport, school, enzovoorts). Heel erg vind ik het niet, je kunt niet iedereen aardig vinden en ik heb immers een paar hele goede vrienden en mijn familie die altijd achter me staan. Toch, in Canada heb ik het gevoel van buiten de boot vallen geen enkel moment ervaren, en dat voelde zo... goed, natuurlijk, passend. Aan de andere kant, wie weet bezoek ik voor mijn studie weer andere landen en vind ik die nog leuker/mooier/interessanter dan Canada, of vind ik ooit de man van mijn dromen die echt níet naar Canada wil. Toch, als het aan mij ligt, sluit ik op dit moment een emigratie ooit naar Canada absoluut niet uit. :D

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 23:55

Het duurde even, maar hier zijn ze dan! :D

Tijdens de reis van Williams Lake naar Jasper, waar we onze vakantie in de Rocky Mountains zijn begonnen, kwamen we deze jonge (en toch al gigantische) grizzlybeer tegen op de weg. Hij liep doodgemoedereerd langs de kant van de weg, alsof 'ie even de stad in wilde voor een steak en een biertje. :=
Afbeelding

Deze foto heb ik gemaakt vanaf Sugar, 1 van de paarden van Steve en Emily van de B&B. Hij was net weer in training na een jaar vrij te hebben gehad vanwege een blessure van Emily en voor haar kwam het goed uit dat ik Sugar zo'n 2-3 keer per week kon rijden - wat ik maar al te graag deed. :D Sugar is getraind via de methode van Doug Mills, hij heeft ook een clinic gegeven in de buurt waar we heen zijn geweest. Een compleet andere manier van trainen maar ook effectief. Zijn trainingsmethode heet 'Training Thru Trust' en is gebaseerd op het vertrouwen tussen mens en paard. Hij wil bereiken dat een paard vrijwillig de oefeningen voor je uitvoert die je vraagt, zonder dwang en protest. Zodra een paard doet wat gevraagd wordt, laat je hem een moment compleet los en met rust als zijnde beloning. In verschillende levels traint hij paarden eerst in de roundpen, dan aan de hand en vervolgens onder het zadel. Doordat hij eerst in de roundpen het paard confronteert met dingen zoals een krakende plastic zak, een touw dat om het paardenlichaam heen zwiept, een zweep die door de lucht wordt gezwiept, is het paard een stuk minder gevoelig voor al dit soort prikkels als je er eenmaal op gaat zitten. Het was bijzonder om te zien hoe sommige paarden echt transformeerden in een paar uur! :j Hierdoor krijg je een gehoorzaam, gefocust paard en is het het uitgangspunt dat het paard de ruiter dusdanig vertrouwt dat hij weet dat hij niet hoeft te schrikken van 'enge' dingen en dat wanneer een paard iets wel eng vindt, hij de ruiter vertrouwt zodat ze er alsnog samen langs/doorheen/overheen kunnen. Een mooi principe, waar menig ruiter iets van kan opsteken. Doug past dit toe bij zowel Engels als western gereden paarden en ieder paard profiteert er op zijn of haar manier van, in de zin van dat rijtechnische en gedragsproblemen worden verholpen op een ontspannen manier.
Afbeelding

Doug Mills in actie met 1 van de paarden die deelnamen aan de clinic. Hier laat hij het paard zijn hoofd naar binnen buigen, daar 3 seconden houden (met losse teugel) en vervolgens laat hij de teugels volledig vieren zodat het paard doorheeft dat wanneer hij 3 seconden zijn hoofd buigt, hij niet nogmaals de oefening hoeft te doen en de hele teugel krijgt.
Afbeelding

De 2 koeien van Marion, deze hield ze omdat de 1 geen kalf kon krijgen en de ander had haar kalf verstoten. De boer ging er niet meer mee fokken en om die reden heeft Marion ze overgenomen, zodat ze ze een tijdje kon weiden en vervolgens thuis laten slachten. Het vlees wordt verdeeld onder familie en de rest verkocht. Op deze manier hebben ze op en top biologisch vlees! *\o/* Ik ben al jarenlang vegetariër, maar mocht ik ooit weer vlees gaan eten dan is het van koeien zoals deze. :j
Afbeelding

Dit soort vogel draagt de naam 'Loon' en hebben we gespot tijdens een middagje kanoën bij de ouders van Steve. Nog een voorbeeld van Canadese gastvrijheid: we werden uitgenodigd voor een diner met Steve zijn familie bij zijn ouders en een week later zijn we daar wezen kanoën. Ze wonen op een prachtig plekje aan het water, zo stil dat je alle vogels kunt horen zingen en de reeën de tuin in durven te komen. (en de bloemen op durven te eten... :') )
Afbeelding

Afbeelding

'There is not one path. There is not even the right path. There is just your path.' even een beetje wijsheid tussendoor :))
Afbeelding

Langs de snelweg in de Rockies zijn zoveel mooie plekken om foto's te maken, dat je automatisch minstens 1 uur langer over je reis doet dan gepland. :+ Dit was 1 van die plekken, een kraakheldere rivier met op de achtergrond de bergen. <3
Afbeelding

De gletsjer op deze foto was ooit veel groter en strekte zich helemaal uit naar waar nu het meertje is aan de rechterkant van de foto. We zijn helemaal naar de gletsjer toegelopen, dat kon tot op ongeveer 50 meter afstand. Op de bergen is een lijn zichtbaar aan beide kanten, daaraan kun is te zien hoe hoog de gletsjer ooit was. Enorm indrukwekkend om te zien was dit! Niet alleen mooi, maar ook bedroevend. Want we weten allemaal waarom die gletsjer zo teruggetrokken is in de loop der jaren. -O-
Afbeelding

We voelden ons behoorlijk nietig toen we hier stonden, de foto laat wel zien waarom denk ik zo :P
Afbeelding

The Mighty Fraser, in Williams Lake <3
Afbeelding

Tijdens deze hike hadden we echt ongelooflijk geluk; die donkere wolk dreigde een donder- en regenbui te worden (altijd fijn als je op de top van een berg staat en dus vatbaar bent voor bliksem :Y) ) maar gelukkig waaide het over!
Afbeelding

Dit onderdeel van de rodeo was echt 1 en al testosteron. _O- 4 teams van 4 mannen moesten ieder een paard vangen, zadelen en proberen om erop te blijven zitten. Dit resulteerde in valpartijen, rennen, door het zand gesleept worden en dus een hilarische show :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xchey
Berichten: 217
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 00:18

yes nieuwe foto's *\o/* alweer super gaaf allemaal, die beer langs de weg lijkt me toch wel een hele aparte ervaring

Zoetje_

Berichten: 2755
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:46

UMayDream schreef:
Zoetje_ schreef:
Hey! Ik zie een paar bekende plekken en paarden! :D
Ik ben vorig jaar in september/oktober 5 weken bij Diane en Bear geweest! Wat leuk dat jullie daar ook zijn geweest, en zo te lezen komen jullie ervaringen overeen met de mijne :P

Je foto's zijn erg gaaf zeg, ziet er uit als een te gekke tijd!


Haha, super toevallig! Tja, Diane en Bear, dat was wel een bijzondere tijd die we daar hebben gehad - in positieve én negatieve zin. := Heb je daar wel een leuke tijd gehad, of niet zo? Ben je nog bij andere Workaway plekken geweest, of alleen bij hen?


In het begin was het heel fijn, er waren nog 5 andere meiden en dat was heel gezellig natuurlijk. Het werk was wel met regelmaat zwaar, voornamelijk lichamelijk. Maar al die paarden maakten veel goed, heb echt een zwak gekregen voor die kudde! Heb je toevallig nog foto's van Merlin? Dat was echt mijn favoriet :D

Toen al die meiden weg gingen bleef ik alleen met diane en bear over op de ranch.. en dat was wel even heel raar. Maar uiteindelijk was dat juist een stuk beter, ze lieten me heel vrij, waren regelmatig weg en ik kreeg wat klusjes die ik zelf qua tijd in kon delen. Dit beviel me wel en ik ben zelfs een week langer gebleven :P
Maar qua persoon zijn het hele aparte mensen, erg gesloten.

Dit was het enige adres waar ik geweest ben, ik ben na de ranch met een auto in 1,5 door de rockies naar vancouver gereden en daarna doorgevlogen naar nieuw zeeland.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:19

Wat een gave foto's weer ! Ik vind echt de omgeving gewoon prachtig !!

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:42

Wauw, wat een onwijs gave ervaring heb jij gehad.
Mooie foto's, leuke verhalen erbij.
Gaaf ook dat je naast het werk en met het werk dat je deed zoveel nog hebt kunnen bezichtigen en doen.

renskesanne

Berichten: 1640
Geregistreerd: 08-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:46

wat een gave foto's zeg! lijkt me echt een hele gave ervaring maar ik vraag me af krijg je echt alles vergoed daar? of moet je voorbeeld wel je vlucht betalen en de reis tussen de plekken door.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:02

Wauw!!! Wat ontzettend gaaf! Een droom van mij om dit ook ooit te doen!

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:06

Wat gaaaaf zeg! Ik heb ook 10 dagen in "de omgeving"* van Williams Lake gereden. Waanziiiinnnig was dat. Zou het zo nog eens doen. Te gekke foto's!

* vrij relatief, aangezien het alsnog 4 uur van Williams Lake af lag, maar voor Canada-begrippen is dat heel dichtbij :+

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:26

Waaaauw Amarens echt super leuk :D

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:41

Ik geraak maar niet uitgekeken op je foto's :~ Héérlijk !
Die chipmunks <3
Denk dat ik nooit meer terugkom moest ik ooit in Canada verzeild geraken :')

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:01

Hup, op naar pagina 5 *\o/*

Susan88

Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:56

Wauw! Gave foto's en verhalen. <3
Canada staat nu, na Scandinavië, op nr 1 op mijn lijstje van landen die ik nog graag wil zien.
Het lijkt mij heerlijk die rust, ruimte en eindeloze natuur.
Ik heb ook nog gedacht aan het nemen van een tussenjaar, maar dat leek mij toch niet zo handig ivm de studie die ik ga doen. Hopelijk dan maar naar het buitenland voor de studie :D

Die methode van Dough Mills heeft wel wat weg van Parelli. Vooral het desensibiliseren, rust als release en het inbuigen. Doen ze daar veel aan (natural) horsemanship via deze methode en/of andere methodes (Parelli, Chris Irwin, oid)?

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 12:34

Susan88 schreef:
Wauw! Gave foto's en verhalen. <3
Canada staat nu, na Scandinavië, op nr 1 op mijn lijstje van landen die ik nog graag wil zien.
Het lijkt mij heerlijk die rust, ruimte en eindeloze natuur.
Ik heb ook nog gedacht aan het nemen van een tussenjaar, maar dat leek mij toch niet zo handig ivm de studie die ik ga doen. Hopelijk dan maar naar het buitenland voor de studie :D

Die methode van Dough Mills heeft wel wat weg van Parelli. Vooral het desensibiliseren, rust als release en het inbuigen. Doen ze daar veel aan (natural) horsemanship via deze methode en/of andere methodes (Parelli, Chris Irwin, oid)?


Ik zeg doen! Canada is echt het bezoeken waard en er zijn zoveel verschillende gebieden waar je weer andere dingen kunt beleven. Skiën in de zomer bijvoorbeeld, en daarna een stukje verderop op het strand liggen. :P

Doug Mills' methode deed me inderdaad aan Parelli denken! De ranches waar ik heb gewerkt, en tevens Steve en Emily van de B&B, deden veel aan natural horsemanship met hun paarden - Steve, Emily en Marion (van de ranch waar we de laatste week hebben gewerkt) werkten allemaal met de principes van Doug Mills. De ranch in Red Deer was meer richting het spirituele, volgens mij gingen zij niet op 1 bepaalde methode af maar hadden ze vooral hun eigen manier vanuit ervaring ontwikkeld. Ik denk dat door invloeden vanuit de western wereld en sowieso de hele geschiedenis van het land, het natural horsemanship daar gebruikelijker is dan hier in Nederland. :j

Peperkroket schreef:
Wat gaaaaf zeg! Ik heb ook 10 dagen in "de omgeving"* van Williams Lake gereden. Waanziiiinnnig was dat. Zou het zo nog eens doen. Te gekke foto's!

* vrij relatief, aangezien het alsnog 4 uur van Williams Lake af lag, maar voor Canada-begrippen is dat heel dichtbij :+


Voor Canada is dat idd heel dichtbij, haha. Toevallig dat je daar ook in de buurt bent geweest! :D Het is daar nu zo mooi groen en fris, wat ik van BC en de omgeving van WL heb gezien vind ik echt ontzettend mooi.

renskesanne schreef:
wat een gave foto's zeg! lijkt me echt een hele gave ervaring maar ik vraag me af krijg je echt alles vergoed daar? of moet je voorbeeld wel je vlucht betalen en de reis tussen de plekken door.


Voor 5 dagen per week, 5 uur per dag, krijg je kost en inwoning. De vlucht, auto huren, uitstapjes e.d. zijn allemaal voor eigen rekening. :)

Zoetje_ schreef:
In het begin was het heel fijn, er waren nog 5 andere meiden en dat was heel gezellig natuurlijk. Het werk was wel met regelmaat zwaar, voornamelijk lichamelijk. Maar al die paarden maakten veel goed, heb echt een zwak gekregen voor die kudde! Heb je toevallig nog foto's van Merlin? Dat was echt mijn favoriet :D

Toen al die meiden weg gingen bleef ik alleen met diane en bear over op de ranch.. en dat was wel even heel raar. Maar uiteindelijk was dat juist een stuk beter, ze lieten me heel vrij, waren regelmatig weg en ik kreeg wat klusjes die ik zelf qua tijd in kon delen. Dit beviel me wel en ik ben zelfs een week langer gebleven :P
Maar qua persoon zijn het hele aparte mensen, erg gesloten.

Dit was het enige adres waar ik geweest ben, ik ben na de ranch met een auto in 1,5 door de rockies naar vancouver gereden en daarna doorgevlogen naar nieuw zeeland.


Ik ben bang dat ik van hem geen foto's heb helaas! Wel van een groot deel van de overige paarden, maar het waren er zoveel dat ik ze niet allemaal op de foto heb gezet :')

Je ervaring op de ranch klinkt best goed, het is fijn als je zelf je dag een beetje kunt indelen. En gaaf dat je, na de rockies, door bent gegaan naar Nieuw Zeeland. Dat lijkt me ook een geweldig en mooi land! :j

xchey schreef:
yes nieuwe foto's *\o/* alweer super gaaf allemaal, die beer langs de weg lijkt me toch wel een hele aparte ervaring


Dat was het ook, we zaten op het puntje van onze stoel toen we hem zagen! :)) Echt enorm imposante dieren zijn het.

Elisa2

Berichten: 37319
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:43

Wow wat gaaf zeg, lijkt mij echt een hele bijzondere ervaring. Wat een prachtig land..ik kan me voorstellen dat NL druk en krap aanvoelt na al deze ruimte. En ik kan heel goed begrijpen dat je je daar meer thuis voelt.

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:35

Lijkt me een gave ervaring, geweldig om te lezen en de foto's te zien!

Maar niet besmet met het western virus? ;)

Die Doug Mills methode is eigenlijk gewoon het western rijden, en eigenlijk vind ik dat ook de engelse ruiters zo horen te rijden. :o Mijn mening is dat je op deze manier veel meer met je paard kan bereiken en het rijden ook veel plezieriger is.

Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:01

Wow, echt nooit geweten dat Canada zo mooi was! Het is ineens gigantisch omhoog geschoten op mijn wish list van plaatsen waar ik heen wil!

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:17

Oh dit is echt een heerlijk topic om bij weg te dromen <3
Wat een geweldige ervaring heb je met deze reis op gedaan zeg! Echt alles lijkt super :D

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:11

Ik ben echt zo jaloers op jou :D. Lijkt me écht een ervaring om nooit meer te vergeten!

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:42

Ik blijf je fotos echt gaaf vinden!
Ik wil dit ook doen :D

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-16 19:15

Bedankt iedereen weer, voor jullie leuke en enthousiaste reacties! *\o/*

Pascalle90 schreef:
Wow, echt nooit geweten dat Canada zo mooi was! Het is ineens gigantisch omhoog geschoten op mijn wish list van plaatsen waar ik heen wil!


En in het echt is het nog 10 keer mooier dan op de foto - echt een aanrader om dit land te bezoeken :D

astridklomp schreef:
Lijkt me een gave ervaring, geweldig om te lezen en de foto's te zien!

Maar niet besmet met het western virus? ;)

Die Doug Mills methode is eigenlijk gewoon het western rijden, en eigenlijk vind ik dat ook de engelse ruiters zo horen te rijden. :o Mijn mening is dat je op deze manier veel meer met je paard kan bereiken en het rijden ook veel plezieriger is.


Enigszins wel, het is dat ik een dressuurpaard heb maar anders... :)) Het lijkt me super gaaf om ooit echt goed western te leren rijden, het is zo verschillend van de Engelse manier van rijden!

Met de Doug Mills methode kunnen Engelse ruiters idd ook heel veel. De slogan 'training thru trust' zegt eigenlijk al genoeg!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 13:32

Van de week heb ik, ten lange leste, eindelijk de foto's ontvangen van een meisje die wij hebben leren kennen in het hostel in Banff. Zij is met ons mee gaan hiken naar de Lake Louise, Lake Agnes en The Plain of the Six Glaciers. Omdat zij een goede camera bij zich had, hebben we die dag allemaal foto's gemaakt met haar camera. Het leek me leuk om die nog even met jullie te delen. :D

Aangezien ik op deze pagina al 15 foto's heb geplaatst, doe ik er nu een paar in link - als we op de volgende pagina komen, zal ik de rest gewoon zichtbaar plaatsen. :)

Enjoy!

Foto 1

Foto 2

Nog zo'n leuke marmelade :D
Foto 3

Nog zo'n leuke knuffel *kuch* := beer <3
Foto 4

Het strand van Lake Louise... Geen wit zand, geen palmbomen, en toch 1 van de mooiste stranden die ik ooit heb gezien.
Foto 5