Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12492
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 12:44

ikke schreef:
SusanH schreef:
Alles is duurder geworden. Kamperen is echt niet per definitie goedkoper meer dan bijv een huisje huren.

Dat ligt voor een belangrijk deel ook aan de eisen/wensen van die kampeerder.

Als je genoeg hebt aan een plek, een stopcontact en net sanitair dan is het echt wel goedkoper.
Lid zijn van de SVR & co heeft ook wel nut.

Ik ben tussen de 10 en 25 euro per nacht max kwijt
Gaan graag naar de Franse ardennen
Daar in de buurt langs de Maas een geweldige camping voor 10 euro per nacht
Kittycaravaninn. Echt een aanrader leuk restaurantje erbij en mooi wandelen en fietsen

Mijn eis
Wc, douche en electra, 4 amp is al voldoende voor ons

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 13:01

ikke schreef:
SusanH schreef:
Alles is duurder geworden. Kamperen is echt niet per definitie goedkoper meer dan bijv een huisje huren.

Dat ligt voor een belangrijk deel ook aan de eisen/wensen van die kampeerder.

Als je genoeg hebt aan een plek, een stopcontact en net sanitair dan is het echt wel goedkoper.
Lid zijn van de SVR & co heeft ook wel nut.


Wat is dan jouw definitie van goedkoop? Ik heb niet eens stroom nodig maar vind het alsnog prijzig :')

mvdende

Berichten: 5748
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:01

moonsparkle schreef:
ikke schreef:

Dat ligt voor een belangrijk deel ook aan de eisen/wensen van die kampeerder.

Als je genoeg hebt aan een plek, een stopcontact en net sanitair dan is het echt wel goedkoper.
Lid zijn van de SVR & co heeft ook wel nut.


Wat is dan jouw definitie van goedkoop? Ik heb niet eens stroom nodig maar vind het alsnog prijzig :')



Nou, inderdaad. Zelfs de trekkersplekken moeten tegenwoordig minimaal €20-30 kosten. En dan heb je niets behalve 3x3m om je tent op te zetten en een sanitairgebouw.

Voor Corona betaalde je per plekje z'n €15-20 per nacht inclusief stroom voor een tent.

Tegenwoordig is dat al minimaal €25-30 in Nederland.

Echwel

Berichten: 12492
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:12

Gelukkig zijn voor de campingeigenaar enz de prijzen niet omhoog gegaan En zijn alle verhogingen van prijzen in hun zak gegaan en kunnen ze binnenkort rentenieren

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:45

Iets met inflatie inderdaad? Ik vind €25-30 echt wel goedkoop en een heel erg nette prijs. Wij betalen gemiddeld 45-65€ per nacht voor een caravan incl stroom in het hoogseizoen, vind dat nog een heel nette prijs…

Ik ga morgen even foto’s maken mellow :D Hopelijk heb ik dan ook mijn gordijntjes af, dan is ie echt ver ‘af’.

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:35

moonsparkle schreef:
ikke schreef:
Dat ligt voor een belangrijk deel ook aan de eisen/wensen van die kampeerder.

Als je genoeg hebt aan een plek, een stopcontact en net sanitair dan is het echt wel goedkoper.
Lid zijn van de SVR & co heeft ook wel nut.


Wat is dan jouw definitie van goedkoop? Ik heb niet eens stroom nodig maar vind het alsnog prijzig :')

Laatst nog voor 20 euro per nacht, met z'n tweeën en de caravan ergens gestaan.
Die was basic maar netjes, inkl E en goed sanitair.
SVR-camping en wij zijn lid van die club :D

PSvanLot

Berichten: 10181
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:38

Wij gaan dit jaar voor het eerst kamperen sinds heel veel jaren, en ik vond het juist opvallen dat het zo goedkoop was tegenover een appartement!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34749
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:12

Ikke dat ligt echt niet alleen aan de wensen van de kampeerders overal is het duurder geworden ook SVR.

ikke

Berichten: 37632
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:17

SusanH schreef:
Ikke dat ligt echt niet alleen aan de wensen van de kampeerders overal is het duurder geworden ook SVR.

Ik zeg ook niet dat het niet duurder is geworden maar je kunt nog voor 20 euro per nacht ergens staan.

EedihcrO

Berichten: 789
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 18:50

Vraagje. Een tijdje terug had ik wat campingtips gevraagd. Wij kwamen uit op Belle Vue 2000, maar de reviews zijn niet allemaal even denderend. Iemand hier ervaring met de camping? Is het sanitair wel gewoon goed bruikbaar enzo?

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:28

EedihcrO schreef:
Vraagje. Een tijdje terug had ik wat campingtips gevraagd. Wij kwamen uit op Belle Vue 2000, maar de reviews zijn niet allemaal even denderend. Iemand hier ervaring met de camping? Is het sanitair wel gewoon goed bruikbaar enzo?

Als je op Google de reviews leest, recent. Als in vandaag en afgelopen week dan geven de meeste mensen 4 sterren. Waarbij het sanitair ouderwets is, maar prima werkbaar en er zelfs vloerverwarming is. Dus weet niet wat er zo wisselend is aan de reviews? Ik lees vooral positieve berichten via Google.

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 19:46

Ik kom ook weer meekletsen!
Half juni vertrekken we naar Schotland om rond te reizen en dus te kamperen. Mocht iemand nog leuke campings weten daar; laat het gerust weten!

Laatst onze nieuwe tent opgezet om alles even te checken en te zien hoe snel we kunnen opbouwen en afbreken.
Blijkt onwijs snel te gaan :+ echt superblij mee. De kampeerkriebels gingen weer helemaal aan.

Ook een nieuw luchtbed, slaapzakken, tafel en kussens gescoord. We waren op dreef :')

Zag al dat de campings hier een stuk duurder zijn dan Italië ofzo, maar prima, hadden we rekening mee gehouden :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27987
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 08:01

EedihcrO schreef:
Vraagje. Een tijdje terug had ik wat campingtips gevraagd. Wij kwamen uit op Belle Vue 2000, maar de reviews zijn niet allemaal even denderend. Iemand hier ervaring met de camping? Is het sanitair wel gewoon goed bruikbaar enzo?


Wij zijn net terug van deze camping :D Wij vonden het een prima camping, maar wij stonden helemaal onderaan, met vrij uitzicht en bij het nieuwere sanitairgebouw. Er zijn 3 sanitairgebouwen in totaal, en de bovenste wordt veel gebruikt door de Poolse mannen die op de camping verblijven. Dus als je een plek op de onderste helft van de camping hebt is het prima, en de bovenste helft moet je gewoon niet te veel naar kijken :D Voor ons was het prima: mooie plek, goede uitvalsbasis voor de omgeving en lekker rustig.

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 08:04

Emori schreef:
Ik schrok ook wel van de prijzen in Nederland.
Heb last minute geboekt bij camping de rimboe in Lunteren. Gaan zeker nog eens, zo fijn meteen vanaf de camping het bos is! Heb heerlijk kunnen wandelen in het bos <3

[ [url=m/SJQERL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi ons nieuwe kampeermiddel getest. Test geslaagd!


Super leuke camping is dit :j wij hebben er 2 keer gestaan en gaan vast nog eens terug! Inderdaad geweldig dat je direct het bos in loopt.

Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 08:05

xSannee schreef:
Ik kom ook weer meekletsen!
Half juni vertrekken we naar Schotland om rond te reizen en dus te kamperen. Mocht iemand nog leuke campings weten daar; laat het gerust weten!

Laatst onze nieuwe tent opgezet om alles even te checken en te zien hoe snel we kunnen opbouwen en afbreken.
Blijkt onwijs snel te gaan :+ echt superblij mee. De kampeerkriebels gingen weer helemaal aan.

Ook een nieuw luchtbed, slaapzakken, tafel en kussens gescoord. We waren op dreef :')

Zag al dat de campings hier een stuk duurder zijn dan Italië ofzo, maar prima, hadden we rekening mee gehouden :D


Wij hebben onze campings voor Schotland al geboekt maar ga pas in juli dus kan helaas niet op tijd vertellen hoe ze bevallen :))

Wij gaan over 3 weken eindelijk weer een weekje kamperen, in Oostenrijk. Heel veel zin in!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27987
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 08:15

Emori schreef:
Ik schrok ook wel van de prijzen in Nederland.
Heb last minute geboekt bij camping de rimboe in Lunteren. Gaan zeker nog eens, zo fijn meteen vanaf de camping het bos is! Heb heerlijk kunnen wandelen in het bos <3

[ [url=m/SJQERL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi ons nieuwe kampeermiddel getest. Test geslaagd!


Mooi! En leuk om nog een Knausje te zien! :+:

rien10
Berichten: 14774
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 08:17

De Buscamper staat voor de deur. Gisteren wat opgeruimd en gesopt. Morgen vanaf m’n werk meteen door, zaterdag pas weer terug. Heerlijk!!!

Echwel

Berichten: 12492
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 09:05

Wij rijden woensdag weg voor 14 dagen
Naar de Franse ardennen dus.
Lekker fietsen langs de Maas en lekker wandelen

lukka63
Berichten: 1419
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 09:08

Wij willen donderdag tot zondag weg,nog geen inspiratie alleen.

xSannee

Berichten: 4366
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 09:09

Leo schreef:
xSannee schreef:
Ik kom ook weer meekletsen!
Half juni vertrekken we naar Schotland om rond te reizen en dus te kamperen. Mocht iemand nog leuke campings weten daar; laat het gerust weten!

Laatst onze nieuwe tent opgezet om alles even te checken en te zien hoe snel we kunnen opbouwen en afbreken.
Blijkt onwijs snel te gaan :+ echt superblij mee. De kampeerkriebels gingen weer helemaal aan.

Ook een nieuw luchtbed, slaapzakken, tafel en kussens gescoord. We waren op dreef :')

Zag al dat de campings hier een stuk duurder zijn dan Italië ofzo, maar prima, hadden we rekening mee gehouden :D


Wij hebben onze campings voor Schotland al geboekt maar ga pas in juli dus kan helaas niet op tijd vertellen hoe ze bevallen :))

Wij gaan over 3 weken eindelijk weer een weekje kamperen, in Oostenrijk. Heel veel zin in!


Haha ben uiteraard wel benieuwd wat je geboekt hebt! Misschien kan ik vast wat voor je testen :P

Oostenrijk lijkt me ook prachtig <3

Veel plezier alvast Echwel!

Echwel

Berichten: 12492
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 09:19

lukka63 schreef:
Wij willen donderdag tot zondag weg,nog geen inspiratie alleen.

Hoe ver wil je weg

lukka63
Berichten: 1419
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 09:25

Nederland,Belgie
3 uur rijden ongeveer.

Echwel

Berichten: 12492
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 09:41


Leo

Berichten: 50197
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 09:46

xSannee schreef:
Leo schreef:


Wij hebben onze campings voor Schotland al geboekt maar ga pas in juli dus kan helaas niet op tijd vertellen hoe ze bevallen :))

Wij gaan over 3 weken eindelijk weer een weekje kamperen, in Oostenrijk. Heel veel zin in!


Haha ben uiteraard wel benieuwd wat je geboekt hebt! Misschien kan ik vast wat voor je testen :P

Oostenrijk lijkt me ook prachtig <3

Veel plezier alvast Echwel!


Haha :))

Wij starten in ieder geval bij Loch Lomond op Campsite Luss. Ergens halverwege staan we op Cannich Woodland campsite. Verder zou ik het op moeten zoeken. :))

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34749
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:37

ikke schreef:
SusanH schreef:
Ikke dat ligt echt niet alleen aan de wensen van de kampeerders overal is het duurder geworden ook SVR.

Ik zeg ook niet dat het niet duurder is geworden maar je kunt nog voor 20 euro per nacht ergens staan.


Dat lukt ons ook niet bij de SVR met gezin en 1 hond.